Opublikowano poniedziałek o 14:523 dni RT tylko będzie zyskiwać na znaczeniu bo zmniejsza koszty produkcji i w przypadku gier z dynamicznym oświetleniem/obiektami dla 98% developerów nie ma lepszego rozwiązania. Można użyć mniej zasobożernych alternatyw w formie software lumen, SVOGI czy opcji screen space (SSR, SSAO itd.) ale nie dadzą tak dobrych efektów lub wpakować wywrotkę hajsu i opracować własne rozwiązania (bazujące na starszych technikach) jak w Decimie , tylko mało kogo na to stać. Gorzej jak gry mocno statyczne gdzie RT nawet nie jest zbytnio potrzebne nagminnie korzystają z tego i nawet działających luster w kiblu nie zrobią bez RT (a np. w Guardians of the Galaxy nie było z tym problemu).
Opublikowano poniedziałek o 15:113 dni PS5 Pro naprawdę nieźle sobie radzi z RT, problemem jest to, że to jedyne urządzenie poza mocnymi pecetami, gdzie to RT w ogóle ma jakąś rację bytu, to jeszcze za mało, by Devsi traktowali to jako priorytet przy tworzeniu oświetlenia do swojej gry. Zresztą znakomita większość i tak leci na UE5 i korzysta z Lumena, który daje dosyć dobre wyniki bez wielkiego grzebania w kodzie.HW RT fajne, ale minęło wiele lat, a dalej jest niszą i często wychodzą do gier długo po premierze, jako dodatek, do tego niedopracowany (jak w ostatnim Dying Light).
Opublikowano poniedziałek o 15:253 dni UE5 jest o tyle fajny, że pozwala wyciągać z silnika znacznie więcej niż to co twórcy imlementuja w grze w settingach, pozwala to wyjść znacznie wyżej ponad ten zakres ultra, oczywiście tutaj wszystko się rozchodzi o to czy sprzęt jaki mamy to ciągnie ale jeśli uciągnie to efekty są świetne . No i z builda na build UE5 jest coraz lepszy pod kątem wydajności, coraz mniejszy stutter albo go brak.
Opublikowano poniedziałek o 15:313 dni 4 minuty temu, Qbon napisał(a):UE5 jest o tyle fajny, że pozwala wyciągać z silnika znacznie więcej niż to co twórcy imlementuja w grze w settingach, pozwala to wyjść znacznie wyżej ponad ten zakres ultra, oczywiście tutaj wszystko się rozchodzi o to czy sprzęt jaki mamy to ciągnie ale jeśli uciągnie to efekty są świetne . No i z builda na build UE5 jest coraz lepszy pod kątem wydajności, coraz mniejszy stutter albo go brak.Ciekawe co na tym ogarną Redzi w W4, ale przede wszystkim jestem ciekaw nowych Gearsów pod tym względem, co można zrobić na UE5 z wiedzą inżynierską.
Opublikowano poniedziałek o 15:313 dni Hardware Lumen korzysta z RT, Software Lumen nie. Myślę że w kolejnej generacji konsol będzie coraz więcej gier stawiających na RT i po prostu gra w wersji na PS5/Steam Machine/XSX będzie śmigała w 1080p/30, na Series S/Switch 2 720p/30 na PS6/XSX2/PC z 5070Ti+ w 1440p/60.
Opublikowano poniedziałek o 15:363 dni RT to przede wszystkim mniej roboty dla twórców a efekt lepszy. Wszyscy będą się w to pchać bo mniejsze koszta przy produkcji a blokuje ich tylko brak odpowoedniego sprzętu u odbiorców treści.
Opublikowano poniedziałek o 15:463 dni Indiana Jones i Doom: Dark Ages to chyba jedyne gry do tej pory, które nie mają alternatywy dla RT.
Opublikowano poniedziałek o 16:113 dni No i to jest trochę chujowe rozwiązanie, ludzie z kartą bez RT w ogóle takiej gry nie odpalą
Opublikowano poniedziałek o 16:563 dni Godzinę temu, KrYcHu_89 napisał(a):Ciekawe co na tym ogarną Redzi w W4, ale przede wszystkim jestem ciekaw nowych Gearsów pod tym względem, co można zrobić na UE5 z wiedzą inżynierską.Redzi to pewnie zrobią z tego znowu jakiś technologiczny pokaz jak przy Cyberpunku. Ciekawe jakie będą wymagania W4.
Opublikowano wczoraj o 17:51 1 dzień W dniu 8.12.2025 o 15:35, Chewie napisał(a):Teraz jakieś Ray Regeneration wymyślili, już się człowiek gubi w tych technologiach. Kompletnie to wszystko nie warte poświęconych klatek dla tego co dostajemy wizualnie, niech ta bańka RT w końcu pęknie. Sama technologia jest bardzo ciekawa ale implementacja w grach nadal chujowa. Wniosek jest taki, że jak już kupujemy kartę nvidii to dla DLSS i cuda a nie dla RTMoze jak kupujesz slabsza karte, jezeli zas wybierasz cos na poziomie 5070Ti, badz 5080-5090 to przeci3z dla efektow wizualnych, w tym RT!
Opublikowano 44 minuty temu44 min Kurde upgrade z 45-60fps na ponad 600fps i się dużo przyjemniej strzela Tylko ta rozdziałka jeszcze.
Opublikowano 28 minut temu28 min Człowiek nie widzi więcej jak 30fps a najlepsze jest filmowe 24 Edytowane 27 minut temu27 min przez Wooyek
Opublikowano 21 minut temu21 min Ważne, że nie dropi, bo przy większych zadymach nawet na 30 potrafilo spasc
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.