Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Forum PSX Extreme

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Ogólne pecetowe pierdu-pierdu

Featured Replies

Opublikowano

RT tylko będzie zyskiwać na znaczeniu bo zmniejsza koszty produkcji i w przypadku gier z dynamicznym oświetleniem/obiektami dla 98% developerów nie ma lepszego rozwiązania. Można użyć mniej zasobożernych alternatyw w formie software lumen, SVOGI czy opcji screen space (SSR, SSAO itd.) ale nie dadzą tak dobrych efektów lub wpakować wywrotkę hajsu i opracować własne rozwiązania (bazujące na starszych technikach) jak w Decimie , tylko mało kogo na to stać. Gorzej jak gry mocno statyczne gdzie RT nawet nie jest zbytnio potrzebne nagminnie korzystają z tego i nawet działających luster w kiblu nie zrobią bez RT (a np. w Guardians of the Galaxy nie było z tym problemu).

  • Odpowiedzi 6,3 tys.
  • Wyświetleń 513 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Najpopularniejszy posty

  • Zrobiłem sobie dziś prezent na gwiazdkę. Do Oleda C2 42 przyda się trochę dodatkowej pary, 3090 Suprim X idzie zatem na Ebay. 4090 też chciałem Suprima, ale z różnych przyczyn padło na Gaming X T

  • SpacierShark123
    SpacierShark123

    Samo życie Panowie ... samo życie ...

  • Będzie dziś składane, jaram się jak dziecko 

Opublikowano

PS5 Pro naprawdę nieźle sobie radzi z RT, problemem jest to, że to jedyne urządzenie poza mocnymi pecetami, gdzie to RT w ogóle ma jakąś rację bytu, to jeszcze za mało, by Devsi traktowali to jako priorytet przy tworzeniu oświetlenia do swojej gry. Zresztą znakomita większość i tak leci na UE5 i korzysta z Lumena, który daje dosyć dobre wyniki bez wielkiego grzebania w kodzie.

HW RT fajne, ale minęło wiele lat, a dalej jest niszą i często wychodzą do gier długo po premierze, jako dodatek, do tego niedopracowany (jak w ostatnim Dying Light).

Opublikowano

UE5 jest o tyle fajny, że pozwala wyciągać z silnika znacznie więcej niż to co twórcy imlementuja w grze w settingach, pozwala to wyjść znacznie wyżej ponad ten zakres ultra, oczywiście tutaj wszystko się rozchodzi o to czy sprzęt jaki mamy to ciągnie ale jeśli uciągnie to efekty są świetne . No i z builda na build UE5 jest coraz lepszy pod kątem wydajności, coraz mniejszy stutter albo go brak.

Opublikowano
4 minuty temu, Qbon napisał(a):

UE5 jest o tyle fajny, że pozwala wyciągać z silnika znacznie więcej niż to co twórcy imlementuja w grze w settingach, pozwala to wyjść znacznie wyżej ponad ten zakres ultra, oczywiście tutaj wszystko się rozchodzi o to czy sprzęt jaki mamy to ciągnie ale jeśli uciągnie to efekty są świetne . No i z builda na build UE5 jest coraz lepszy pod kątem wydajności, coraz mniejszy stutter albo go brak.

Ciekawe co na tym ogarną Redzi w W4, ale przede wszystkim jestem ciekaw nowych Gearsów pod tym względem, co można zrobić na UE5 z wiedzą inżynierską.

Opublikowano

Hardware Lumen korzysta z RT, Software Lumen nie. Myślę że w kolejnej generacji konsol będzie coraz więcej gier stawiających na RT i po prostu gra w wersji na PS5/Steam Machine/XSX będzie śmigała w 1080p/30, na Series S/Switch 2 720p/30 na PS6/XSX2/PC z 5070Ti+ w 1440p/60.

Opublikowano

RT to przede wszystkim mniej roboty dla twórców a efekt lepszy. Wszyscy będą się w to pchać bo mniejsze koszta przy produkcji a blokuje ich tylko brak odpowoedniego sprzętu u odbiorców treści.

Opublikowano

Indiana Jones i Doom: Dark Ages to chyba jedyne gry do tej pory, które nie mają alternatywy dla RT.

Opublikowano

No i to jest trochę chujowe rozwiązanie, ludzie z kartą bez RT w ogóle takiej gry nie odpalą

Opublikowano
Godzinę temu, KrYcHu_89 napisał(a):

Ciekawe co na tym ogarną Redzi w W4, ale przede wszystkim jestem ciekaw nowych Gearsów pod tym względem, co można zrobić na UE5 z wiedzą inżynierską.

Redzi to pewnie zrobią z tego znowu jakiś technologiczny pokaz jak przy Cyberpunku. Ciekawe jakie będą wymagania W4.

Opublikowano

W dniu 8.12.2025 o 15:35, Chewie napisał(a):

Teraz jakieś Ray Regeneration wymyślili, już się człowiek gubi w tych technologiach. Kompletnie to wszystko nie warte poświęconych klatek dla tego co dostajemy wizualnie, niech ta bańka RT w końcu pęknie. Sama technologia jest bardzo ciekawa ale implementacja w grach nadal chujowa. Wniosek jest taki, że jak już kupujemy kartę nvidii to dla DLSS i cuda a nie dla RT

Moze jak kupujesz slabsza karte, jezeli zas wybierasz cos na poziomie 5070Ti, badz 5080-5090 to przeci3z dla efektow wizualnych, w tym RT!

Opublikowano

Kurde upgrade z 45-60fps na ponad 600fps i się dużo przyjemniej strzelaobama Tylko ta rozdziałka jeszcze.wujaszek

Opublikowano

Człowiek nie widzi więcej jak 30fps wujaszek a najlepsze jest filmowe 24 banderas

Edytowane przez Wooyek

Opublikowano

Ważne, że nie dropi, bo przy większych zadymach nawet na 30 potrafilo spasc

Opublikowano
W dniu 17.11.2025 o 17:20, MaZZeo napisał(a):

Steam link w porównaniu do Moonlight ma okropny input lag.

Nie mogłem znaleźć Moonlighta w LG Store w webOS, więc pewnie jest dostępny jedynie na Androidowych systemach. Ale możesz np. kupić sobie Firestick 4K albo Xiaomi Stick 4K za 150-200zł, który obsługuje Moonlight. Ja tak streamuje na starym LG B8 którego mam w jednym z pokojów w domu.

Sorry za odgrzeb, ale zacząłem na to patrzeć. Mam niby 5 metrów od gabinetu, gdzie bedzie komp do TV, ale ciągnąć tam kabel nie mam zamiaru, no może okazjonalnie podłączyć. To jak to właściwie zadziała? Wrzucam na firesticka apkę i tyle? Jakiej jakości oczekiwać? Maks 60 klatek?

Bo jak chce natywnie apke na tv to jak czytalem, na webos, bez bawienia sie w deveolper mode i puszczania cyklicznie requestów zeby mi na tv nie usunęło moonlight się nie obędzie xd

Opublikowano
11 godzin temu, Shen napisał(a):

Ważne, że nie dropi, bo przy większych zadymach nawet na 30 potrafilo spasc

Ale w jakiej gierce, bo chyba nie napisałeś?

Opublikowano
30 minut temu, Bzduras napisał(a):

Ale w jakiej gierce, bo chyba nie napisałeś?

Zaraz 250h bedziebanderas Duchowy następca Battlefield Heroes zabitego przez EA

Opublikowano
58 minut temu, Basior napisał(a):

Sorry za odgrzeb, ale zacząłem na to patrzeć. Mam niby 5 metrów od gabinetu, gdzie bedzie komp do TV, ale ciągnąć tam kabel nie mam zamiaru, no może okazjonalnie podłączyć. To jak to właściwie zadziała? Wrzucam na firesticka apkę i tyle? Jakiej jakości oczekiwać? Maks 60 klatek?

Bo jak chce natywnie apke na tv to jak czytalem, na webos, bez bawienia sie w deveolper mode i puszczania cyklicznie requestów zeby mi na tv nie usunęło moonlight się nie obędzie xd

Kup sobie w takim razie jakiegoś sticka typu Xiaomi albo Fire. Jakość to zależy od Twojej sieci w domu i telewizora, ja sobie gram w salonie na 4k 120fps bez żadnych opóźnień. W sypialni gdzie od routera mam trochę dalej okazało się że maks co mogę wyciągnąć to 1440p@60fps, input lag na poziomie 15-20ms więc prawie żaden. Poniżej masz screen gdzie widać statystyki połączenia.

Tutorial który wrzuciłem wcześniej wszystko dokładnie opisuje, setup jest bardzo prosty. Apollo/Sunshine instalujesz na pececie który tworzy z niego serwer/klienta a przez Moonlight odbierasz sygnał. Ot tyle. Możesz nawet korzystać z tego poza siecią domową, ale trzeba bawić się oczywiście w otwieranie portów.

IMG_6884.jpeg

Opublikowano
18 minut temu, MaZZeo napisał(a):

4k 120fps bez żadnych opóźnień.

O i oba rozwiązania dają 120FPSów? Myślałem, że jest limit zawsze do 60 maks. A co w obu sytuacjach (natywny Moonlight/Stick) z HDRem?

Opublikowano

Limit narzuca twój wyświetlacz który używasz. Mam w salonie Samsunga S95B który ma 4k 120hz i VRR i dokładnie taki output mogę przesłać z peceta. Z kolei na mojego iPada max to 2360x1640 i 60fps. Po prostu Sunshine/Apollo robi z urządzenia z aplikacją Moonlight virtual desktop o wskazanej rozdzielczości.

HDR też działa, tak samo jak i dźwięk przestrzenny 5.1.

Opublikowano

wystarczy tylko moonlight do streamingu? bo w filmie, który wstawiłeś chłop 30 minut gada o apollo, sunchine i Artemis. Którego w końcu Ty używasz?

Sprawdziłbym z ciekawości.

Rozumiem, ze na kompie instaluje Shunshine host, a na innym urzadzeniu clienta moonlight?

Jest moonlight na OSa - trezba z pena zainstalować:

GitHub - mariotaku/moonlight-tv: Lightweight NVIDIA GameStream Client, for LG webOS TV and embedded devices like Raspberry Pi

Opublikowano

Ostatnio zainstalowałem tego moonlighta i fajnie działa tylko ucina dźwięk.

@easye na hoście instalujesz sunshine a na urządzeniu gdzie chcesz grać moonlight. Planuję przez to grać na xbox ally, nie dość że będzie jakość i klatki z peceta to o wiele dłużej bateria potrzyma.

Opublikowano
Godzinę temu, easye napisał(a):

wystarczy tylko moonlight do streamingu? bo w filmie, który wstawiłeś chłop 30 minut gada o apollo, sunchine i Artemis. Którego w końcu Ty używasz?

Ja nie używam, ale jak tak dokładnie i mocno się wczytać w posta Mazzeo to można próbować łączyć te kropki

6 godzin temu, MaZZeo napisał(a):

Apollo/Sunshine instalujesz na pececie który tworzy z niego serwer/klienta a przez Moonlight odbierasz sygnał.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

Ostatnio przeglądający 1

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.