Opublikowano poniedziałek o 14:523 dni RT tylko będzie zyskiwać na znaczeniu bo zmniejsza koszty produkcji i w przypadku gier z dynamicznym oświetleniem/obiektami dla 98% developerów nie ma lepszego rozwiązania. Można użyć mniej zasobożernych alternatyw w formie software lumen, SVOGI czy opcji screen space (SSR, SSAO itd.) ale nie dadzą tak dobrych efektów lub wpakować wywrotkę hajsu i opracować własne rozwiązania (bazujące na starszych technikach) jak w Decimie , tylko mało kogo na to stać. Gorzej jak gry mocno statyczne gdzie RT nawet nie jest zbytnio potrzebne nagminnie korzystają z tego i nawet działających luster w kiblu nie zrobią bez RT (a np. w Guardians of the Galaxy nie było z tym problemu).
Opublikowano poniedziałek o 15:113 dni PS5 Pro naprawdę nieźle sobie radzi z RT, problemem jest to, że to jedyne urządzenie poza mocnymi pecetami, gdzie to RT w ogóle ma jakąś rację bytu, to jeszcze za mało, by Devsi traktowali to jako priorytet przy tworzeniu oświetlenia do swojej gry. Zresztą znakomita większość i tak leci na UE5 i korzysta z Lumena, który daje dosyć dobre wyniki bez wielkiego grzebania w kodzie.HW RT fajne, ale minęło wiele lat, a dalej jest niszą i często wychodzą do gier długo po premierze, jako dodatek, do tego niedopracowany (jak w ostatnim Dying Light).
Opublikowano poniedziałek o 15:253 dni UE5 jest o tyle fajny, że pozwala wyciągać z silnika znacznie więcej niż to co twórcy imlementuja w grze w settingach, pozwala to wyjść znacznie wyżej ponad ten zakres ultra, oczywiście tutaj wszystko się rozchodzi o to czy sprzęt jaki mamy to ciągnie ale jeśli uciągnie to efekty są świetne . No i z builda na build UE5 jest coraz lepszy pod kątem wydajności, coraz mniejszy stutter albo go brak.
Opublikowano poniedziałek o 15:313 dni 4 minuty temu, Qbon napisał(a):UE5 jest o tyle fajny, że pozwala wyciągać z silnika znacznie więcej niż to co twórcy imlementuja w grze w settingach, pozwala to wyjść znacznie wyżej ponad ten zakres ultra, oczywiście tutaj wszystko się rozchodzi o to czy sprzęt jaki mamy to ciągnie ale jeśli uciągnie to efekty są świetne . No i z builda na build UE5 jest coraz lepszy pod kątem wydajności, coraz mniejszy stutter albo go brak.Ciekawe co na tym ogarną Redzi w W4, ale przede wszystkim jestem ciekaw nowych Gearsów pod tym względem, co można zrobić na UE5 z wiedzą inżynierską.
Opublikowano poniedziałek o 15:313 dni Hardware Lumen korzysta z RT, Software Lumen nie. Myślę że w kolejnej generacji konsol będzie coraz więcej gier stawiających na RT i po prostu gra w wersji na PS5/Steam Machine/XSX będzie śmigała w 1080p/30, na Series S/Switch 2 720p/30 na PS6/XSX2/PC z 5070Ti+ w 1440p/60.
Opublikowano poniedziałek o 15:363 dni RT to przede wszystkim mniej roboty dla twórców a efekt lepszy. Wszyscy będą się w to pchać bo mniejsze koszta przy produkcji a blokuje ich tylko brak odpowoedniego sprzętu u odbiorców treści.
Opublikowano poniedziałek o 15:463 dni Indiana Jones i Doom: Dark Ages to chyba jedyne gry do tej pory, które nie mają alternatywy dla RT.
Opublikowano poniedziałek o 16:113 dni No i to jest trochę chujowe rozwiązanie, ludzie z kartą bez RT w ogóle takiej gry nie odpalą
Opublikowano poniedziałek o 16:563 dni Godzinę temu, KrYcHu_89 napisał(a):Ciekawe co na tym ogarną Redzi w W4, ale przede wszystkim jestem ciekaw nowych Gearsów pod tym względem, co można zrobić na UE5 z wiedzą inżynierską.Redzi to pewnie zrobią z tego znowu jakiś technologiczny pokaz jak przy Cyberpunku. Ciekawe jakie będą wymagania W4.
Opublikowano środa o 17:511 dzień W dniu 8.12.2025 o 15:35, Chewie napisał(a):Teraz jakieś Ray Regeneration wymyślili, już się człowiek gubi w tych technologiach. Kompletnie to wszystko nie warte poświęconych klatek dla tego co dostajemy wizualnie, niech ta bańka RT w końcu pęknie. Sama technologia jest bardzo ciekawa ale implementacja w grach nadal chujowa. Wniosek jest taki, że jak już kupujemy kartę nvidii to dla DLSS i cuda a nie dla RTMoze jak kupujesz slabsza karte, jezeli zas wybierasz cos na poziomie 5070Ti, badz 5080-5090 to przeci3z dla efektow wizualnych, w tym RT!
Opublikowano 14 godzin temu14 godz. Kurde upgrade z 45-60fps na ponad 600fps i się dużo przyjemniej strzela Tylko ta rozdziałka jeszcze.
Opublikowano 14 godzin temu14 godz. Człowiek nie widzi więcej jak 30fps a najlepsze jest filmowe 24 Edytowane 14 godzin temu14 godz. przez Wooyek
Opublikowano 14 godzin temu14 godz. Ważne, że nie dropi, bo przy większych zadymach nawet na 30 potrafilo spasc
Opublikowano 2 godziny temu2 godz. W dniu 17.11.2025 o 17:20, MaZZeo napisał(a):Steam link w porównaniu do Moonlight ma okropny input lag.Nie mogłem znaleźć Moonlighta w LG Store w webOS, więc pewnie jest dostępny jedynie na Androidowych systemach. Ale możesz np. kupić sobie Firestick 4K albo Xiaomi Stick 4K za 150-200zł, który obsługuje Moonlight. Ja tak streamuje na starym LG B8 którego mam w jednym z pokojów w domu.Sorry za odgrzeb, ale zacząłem na to patrzeć. Mam niby 5 metrów od gabinetu, gdzie bedzie komp do TV, ale ciągnąć tam kabel nie mam zamiaru, no może okazjonalnie podłączyć. To jak to właściwie zadziała? Wrzucam na firesticka apkę i tyle? Jakiej jakości oczekiwać? Maks 60 klatek?Bo jak chce natywnie apke na tv to jak czytalem, na webos, bez bawienia sie w deveolper mode i puszczania cyklicznie requestów zeby mi na tv nie usunęło moonlight się nie obędzie xd
Opublikowano 2 godziny temu2 godz. 11 godzin temu, Shen napisał(a):Ważne, że nie dropi, bo przy większych zadymach nawet na 30 potrafilo spascAle w jakiej gierce, bo chyba nie napisałeś?
Opublikowano 2 godziny temu2 godz. 30 minut temu, Bzduras napisał(a):Ale w jakiej gierce, bo chyba nie napisałeś?Zaraz 250h bedzie Duchowy następca Battlefield Heroes zabitego przez EA
Opublikowano 1 godzinę temu1 godz. 58 minut temu, Basior napisał(a):Sorry za odgrzeb, ale zacząłem na to patrzeć. Mam niby 5 metrów od gabinetu, gdzie bedzie komp do TV, ale ciągnąć tam kabel nie mam zamiaru, no może okazjonalnie podłączyć. To jak to właściwie zadziała? Wrzucam na firesticka apkę i tyle? Jakiej jakości oczekiwać? Maks 60 klatek?Bo jak chce natywnie apke na tv to jak czytalem, na webos, bez bawienia sie w deveolper mode i puszczania cyklicznie requestów zeby mi na tv nie usunęło moonlight się nie obędzie xdKup sobie w takim razie jakiegoś sticka typu Xiaomi albo Fire. Jakość to zależy od Twojej sieci w domu i telewizora, ja sobie gram w salonie na 4k 120fps bez żadnych opóźnień. W sypialni gdzie od routera mam trochę dalej okazało się że maks co mogę wyciągnąć to 1440p@60fps, input lag na poziomie 15-20ms więc prawie żaden. Poniżej masz screen gdzie widać statystyki połączenia.Tutorial który wrzuciłem wcześniej wszystko dokładnie opisuje, setup jest bardzo prosty. Apollo/Sunshine instalujesz na pececie który tworzy z niego serwer/klienta a przez Moonlight odbierasz sygnał. Ot tyle. Możesz nawet korzystać z tego poza siecią domową, ale trzeba bawić się oczywiście w otwieranie portów.
Opublikowano 1 godzinę temu1 godz. 18 minut temu, MaZZeo napisał(a):4k 120fps bez żadnych opóźnień.O i oba rozwiązania dają 120FPSów? Myślałem, że jest limit zawsze do 60 maks. A co w obu sytuacjach (natywny Moonlight/Stick) z HDRem?
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.