Skocz do zawartości

Pomoc przy kupnie auta


Gość GregZPL

Rekomendowane odpowiedzi

26 minut temu, balon napisał:

Będą też punkty ładowania na osiedlach coś jak obecne stacje, więc opcja na parkingu pod domem, to będzie tylko dodatek. 
Trzeba porostu przewidywać. Benzyny też pod domem nie zatankujesz.

 

No ale tak czy siak nie ma, to jak otworzyć garaż i sobie podładować.

Tylko benzynę tankujesz 3 minuty i masz zasięg 600km, czego o elektrykach powiedzieć nie można.

 

Poza tym chyba nie załapałeś problemu - to nie miejsce na ładowarki jest problemem, bo to jak trzeba będzie to jakoś się znajdzie. Problemem są ograniczenia w przesyłaniu prądu i infrastrukturze która już teraz jest na granicy wytrzymałości, a która bez inwestycji nie ma szans obsłużyć dodatkowego zapotrzebowania na prąd dla elektryków. Jeśli za 12 lat mamy skończyć ze spalinowkami to ta infrastruktura już powinna być budowana.

 

Ale zobaczymy, ja ciągle liczę na to że rozwiązanie kompromisowe jak hybrydy toyoty, hybrydy plug-in, czy takie ciekawostki jak mazda mx-30 r-ev, wszystko uzupełnione elektrykami tam gdzie mają sens, to będzie ten złoty środek który pozwoli nam normalnie funkcjonować...

  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza
31 minut temu, balon napisał:

Będą też punkty ładowania na osiedlach coś jak obecne stacje, więc opcja na parkingu pod domem, to będzie tylko dodatek. 
Trzeba porostu przewidywać. Benzyny też pod domem nie zatankujesz.

 

No ale tak czy siak nie ma, to jak otworzyć garaż i sobie podładować.

 

Nic mnie tak nie triggeruje jak obrońcy elektryfikacji aut. Sorry. Auto tankujesz w 2 minuty a nie 4-12h. Do tego dochodzą mroźne zimy i przy minusowych temperaturach te czasy się wydłużą, a zasięg spadnie drastycznie. Jeżeli już, to auta wodorowe ale ta technologia pewnie jeszcze potrzebuje z 10-20 lat na rozpowszechnienie. Auto wodorowe tankujesz 5 minut, zasięg 600km, zatankowanie to koszt porównywalny z benzyną. Nie potrzebujesz tylu baterii, bo prąd wytwarza auto na bieżąco. Produkcja zielonego wodoru jest coraz częściej spotykana, każdy kraj może go produkować na własne potrzeby. Ponoć Solorz coś działa prężnie w tym temacie, a zakupił jakiś czas temu kilkanaście Toyot Mirai i postawił swoją stację wodorową.

 

Ale największym problemem jest SKĄD ten prąd brać? Ostatnio jakiś francuz z branży wypowiadał się na reddicie, że jeżeli wszyscy francuzi przesiądą się na auta elektryczne, to musieliby postawić 3x tyle elektrowni jądrowych, a mają ich kilkadziesiąt. Do tego dochodzi gruntowna modernizacja sieci elektrycznej, aby była w stanie przesyłać takie ilości prądu. Kurde, to nie ma szans na powodzenie. Nie mówiąc o tym ile produkuje się co2 przy produkcji tych wielkich baterii, i z czego dany kraj produkuje prąd, przykład Polska.

 

 

  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
26 minut temu, Marcin_wawa napisał:

 

Nic mnie tak nie triggeruje jak obrońcy elektryfikacji aut. Sorry. Auto tankujesz w 2 minuty a nie 4-12h. Do tego dochodzą mroźne zimy i przy minusowych temperaturach te czasy się wydłużą, a zasięg spadnie drastycznie. Jeżeli już, to auta wodorowe ale ta technologia pewnie jeszcze potrzebuje z 10-20 lat na rozpowszechnienie. Auto wodorowe tankujesz 5 minut, zasięg 600km, zatankowanie to koszt porównywalny z benzyną. Nie potrzebujesz tylu baterii, bo prąd wytwarza auto na bieżąco. Produkcja zielonego wodoru jest coraz częściej spotykana, każdy kraj może go produkować na własne potrzeby. Ponoć Solorz coś działa prężnie w tym temacie, a zakupił jakiś czas temu kilkanaście Toyot Mirai i postawił swoją stację wodorową.

 

Ale największym problemem jest SKĄD ten prąd brać? Ostatnio jakiś francuz z branży wypowiadał się na reddicie, że jeżeli wszyscy francuzi przesiądą się na auta elektryczne, to musieliby postawić 3x tyle elektrowni jądrowych, a mają ich kilkadziesiąt. Do tego dochodzi gruntowna modernizacja sieci elektrycznej, aby była w stanie przesyłać takie ilości prądu. Kurde, to nie ma szans na powodzenie. Nie mówiąc o tym ile produkuje się co2 przy produkcji tych wielkich baterii, i z czego dany kraj produkuje prąd, przykład Polska.

 

 

Jak to do mnie, to nie trawię elektryków (ja nawet nie trawię gazu w aucie) i bardzo mi przykro jak sobie pomyśle o 2035. 
 

@gtfan 12 lat to jest kosmo. Zasięgi i infrastuktura (nawet w Polsce) napewno się znacznie polepszą. Co nie znaczy, że mi odpowiada ta wizja. 

Odnośnik do komentarza
1 minutę temu, balon napisał:


 

@gtfan 12 lat to jest kosmo. Zasięgi i infrastuktura (nawet w Polsce) napewno się znacznie polepszą. Co nie znaczy, że mi odpowiada ta wizja. 

Szczerze to nie wiem skąd to przekonanie że na pewno się polepszy skoro całą nasza infrastruktura bazuje na powojennej odbudowie kraju a od tamtego czasu jedyne co robimy to ją łatamy.

 

Oczywiście lekko przesadzam, ale tylko lekko. Inwestycje w infrastrukturę wymagają ogromnych nakładów a te wymagają podniesienia cen, co po ostatnich podwyżkach związanych z cenami surowców jest dość trudne społecznie. Do tego zabiłoby ekonomiczny sens całej elektromobilnowci która już teraz w sytuacji jak nie masz domu i nie ładujesz z własnej fotowoltaiki to cenowo jest nawet droższa niż benzyna. To się nie ma szans udać.

Odnośnik do komentarza
9 minut temu, gtfan napisał:
18 minut temu, balon napisał:

 

Szczerze to nie wiem skąd to przekonanie że na pewno się polepszy skoro całą nasza infrastruktura bazuje na powojennej odbudowie kraju a od tamtego czasu jedyne co robimy to ją łatamy.

Bo wjebie może PiS w końcu :) No i 12 lat do jednak dużo czasu. 

Odnośnik do komentarza

Póki co to zanosi się, że do 2035 to Polska będzie pełna SMR + farm na Bałtyku. I daj losie 2 elektrownie atomowe. Póki co mam umiarkowany optymizm.

 

https://www.cire.pl/artykuly/serwis-informacyjny-cire-24/umowa-na-projekt-smr-w-polsce-zawarta-w-waszyngtonie

 

 

Godzinę temu, ginn napisał:

Poza tym jeden z najciekawszych stylistycznie wózków w klasie C z kiepską gamą żyłowanych PureTechów 1.2, w których trzeba pilnować wymiany oleju.

Prawdę mówiąc zaczyna mnie śmieszyć ta krytyka 3-cylindrowych silników. Taki Focus Active X z silnikiem 155 hybryda jest mega chwalony w necie. Mam wrażenie, że więcej mitów w tym panuje i jakieś stare zabobony.

Edytowane przez Shago
Odnośnik do komentarza
10 minut temu, [InSaNe] napisał:

Z elektrycznym szmelcem będzie jak z telewizorami 3D. Chwilowa moda, lans na siłę i gówno z tego będzie. Pamiętajcie, że głosujecie portfelami. Ja nigdy nie kupię/wezmę w leasing takiego wyrobu samochodobnego. 

Chwała Maździe i BMW <3

Tylko niestety jest taka delikatna różnica, że na TV 3D nie było rezolucji UE i PE. 
Jeżeli wejdzie to co chcą wprowadzić to nie będziesz miał wyboru i po 2035 innego auta nie kupisz.

Btw czemu chwała Mazdzie i BMW?

Odnośnik do komentarza

Może dojdzie do przetasowania sił w PE albo sami się kapną, że nie tędy droga. Najlepiej wyeliminować ruch samochodowy albo każdy ma jeździć tym samym małolitrażowym gowienkiem lub gowienkiem na bateryjki, produkowanym od linijki, najlepiej wg. jednego schematu. 

Dla mnie auto nie słuzy tylko do przemieszczania się i nie jest mi obojętne, czym jeżdżę. Lubię motoryzację, pasjonuję się fajnymi samochodami, serducho bije szybciej, jak widzę fajne auto. I też nigdy nie chciałem mieć tego, co każdy, więc dla mnie jakieś Octavie, Golfy, Fiaty Punto itd. nie wchodzą w ogóle w grę. Teraz też mnóstwo tych samych Toyot wszędzie pełno, więc dla mnie też te Corolle, C-HRy i inne klony odpadaj. Nigdy bym tego nie kupił i nie brał w leasing takiego samochodu.

Już wolę starsze auta niż powyższe modele.

 

Mazda rozwija spalinowe silniki i nie idzie z prądem tylko jak zawsze pod prąd :) Ostatnio CX-60 wypuścili, mocne, dość oldskulowe auto. To auta piękne, w obsłudze oldskulowe. Niszowa w Polsce marka, co jest dla mnie zaletą.

 

BMW zapowiedziało, że nigdy nie zrezygnuje ze spalinowych silników i dalej je rozwija, a do tego ma multum wersji, konfiguracji, nie wycofuje z rynku praktycznie żadnych modeli.

 

Ostatnio chodzi mi po głowie Alfa Romeo i się poważnie zastanowię, czy nie wziąć Stelvio/Giulii.

 

Chyba, że będę miał kasę (rok niestety na razie kiepski), to się szarpnę na nowe BMW 5, tylko że niestety będzie pewnie horrendalnie droga (wzrost cen i efekt nowości) albo paskudna jak to nowe BMW 7. Niestety, design idzie w tę stronę i nie odpowiada mi to. Tak jak te obrzydliwe dupy SUVow, typu BMW X6.

 

 

 

Edytowane przez [InSaNe]
  • Plusik 2
Odnośnik do komentarza
Godzinę temu, balon napisał:

Tylko niestety jest taka delikatna różnica, że na TV 3D nie było rezolucji UE i PE. 
Jeżeli wejdzie to co chcą wprowadzić to nie będziesz miał wyboru i po 2035 innego auta nie kupisz.

Btw czemu chwała Mazdzie i BMW?

Nawet jesli wejdzie ten przepis to kupisz używane.

I nowe też kupisz mimo,że formalnie będzie używane, gdyż będzie zarejstrowane na dealera i mimo braku przebiegu będzie miało status używanego.

Odnośnik do komentarza
Teraz, AdiCarrion napisał:

Nawet jesli wejdzie ten przepis to kupisz używane.

I nowe też kupisz mimo,że formalnie będzie używane, gdyż będzie zarejstrowane na dealera i mimo braku przebiegu będzie miało status używanego.

Szacunek, że już wiesz jak dilerzy to będą sprzedawać za 12 lat :) 

 

Gorzej jak za 12 lat przestaną w ogóle produkować auta z motorem spalinowym to nawet polski pomysłowy diler tu nie zaradzi.

 

Chociaż mam wielką nadzieję, że będzie jeszcze jakiś zwrot w tym przepisie.  

Odnośnik do komentarza
Godzinę temu, AdiCarrion napisał:

No przecież teraz tak robią.

No teraz z tego co wiem nie ma zakazu sprzedawać samochodów z motorami na tradycyjne paliwa. 

Godzinę temu, Shago napisał:

Jest zwrot: silnik spalinowy będzie dopuszczony po 2035 pod warunkiem, że będzie działać na biopaliwa:

 

https://www.google.pl/amp/s/auto.dziennik.pl/aktualnosci/artykuly/8680554,silnik-diesla-benzynowy-zakaz-samochodow-spalinowych-2035-niemcy-polska.html.amp

Narazie to tylko dywagacje i propozycje/życzenia, bo m.in. Włochy, Polska i Czechy nie opowiada się za tymi nowymi wytycznymi. 
 

Jednak jak niemiaszki nie będą za tym, to uja zmienią…

 

Odnośnik do komentarza
3 godziny temu, Shago napisał:

Jest zwrot: silnik spalinowy będzie dopuszczony po 2035 pod warunkiem, że będzie działać na biopaliwa:

 

https://www.google.pl/amp/s/auto.dziennik.pl/aktualnosci/artykuly/8680554,silnik-diesla-benzynowy-zakaz-samochodow-spalinowych-2035-niemcy-polska.html.amp

co w sumie nie będzie miało żadnego sensu, gdyż biopaliwa nie mają szans wyjść poza bardzo małą niszę.

Odnośnik do komentarza

@balon Nie ma ale jak wchodziła nowa norma emisji co2 od 01.01.20xx, to auta, których sieć dealerska nie zdążyła sprzedać a nie mieściły się w tej normie, to dealerzy rejestrowali je przed końcem poprzedniego roku na siebie i sprzedawali dalej jako "używane". O to @AdiCarrion chodziło.

Edytowane przez Marcin_wawa
Odnośnik do komentarza
3 godziny temu, balon napisał:

No teraz z tego co wiem nie ma zakazu sprzedawać samochodów z motorami na tradycyjne paliwa. 

 

 

Piszę tylko,że nie ma przepisu, którego nie można sprytnie ominąć.już teraz pisze się,że nawet jak wejdzie ten przepis to niektóre firmy i tak będą mogły dalej produkować auta spalinowe na \specjalnych zasadach"

1 minutę temu, Marcin_wawa napisał:

@balon Nie ma ale jak wchodziła nowa norma emisji co2 od 01.01.20xx, to auta, których sieć dealerska nie zdążyła sprzedać a nie mieściły się w tej normie, to dealerzy rejestrowali je przed końcem poprzedniego roku na siebie i sprzedawali dalej jako "używane". O to @AdiCarrion chodziło.

Dokładnie ;)

Odnośnik do komentarza

Okey czyli taki patent na okres przejściowy

15 minut temu, AdiCarrion napisał:

niektóre firmy i tak będą mogły dalej produkować auta spalinowe na \specjalnych zasadach

No i nawet jak twoje widzi misie się sprawdzi to dostępność (czasy oczekiwania) i cena będą kosmiczne. 
Ogólnie stany to też wprowadzają? Bo jak nie to Meś czy BMW to choćby na tamten rynek będzie robił benzyniaki (diesel może zdychać). 
 

Także cała nadzieja, że w ciągu 10 lat zmieni się optyka UE. 

Odnośnik do komentarza
10 minut temu, balon napisał:

No ale jaki fakt jak mówimy o roku 36…

Jeszcze nie wiadomo co i jak, ale ty już wiesz co i jak będą producenci produkować i jak to będą dilerzy sprzedawać. 
 

Ale to przecież wie każdy bardziej  interesujący się tematem.Niektóre firmy mimo potencjalnego zakazu nadal będą mogły produkować auta spalinowe.To nie jest kwestia jakiegoś "ale  Ty wiesz",.

Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   1 użytkownik

×
×
  • Dodaj nową pozycję...