Skocz do zawartości

Pomoc przy kupnie auta


Gość GregZPL

Rekomendowane odpowiedzi

17 minut temu, Marcin_wawa napisał:

To przeszkadzał Ci głośny silnik (który ma niskie obroty przy nawet 140km/h), czy szum powietrza, czyli wyciszenie kabiny? Zdecyduj się :)

ja nie wiem co mi konkretnie przeszkadzało, ale całościowo to auto (konkretnie Corolla kombi 1.8 hybryda bo tą miałem na jazdach próbnych) powyżej 110km/h było dość nieprzyjemne dźwiękowo, do tego żeby osiągnąć jakiekolwiek przyśpieszenie przy wyższych prędkościach to wycie silnika przez CVT trzymające stałe 5tys obrotów było mega uciążliwe. to był jeden z powodów przez które zrezygnowałem z tego auta, średnio sobie wyobrażam jazdę tym autem w dłuższe autostradowe trasy. ale poza tym bardzo mi się podobało.

  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza

To akurat prawda albo się przyzwyczaisz do skrzyni, albo to nie jest dla Ciebie. Mi to akurat odpowiada, w sensie przyspieszenie jak w tramwaju bez przełożeń i szarpnięć. Ale musiałem trochę pojeździć hybrydami, aby nauczyć się jeździć tą skrzynią. Dodatkowo silnik 1,8 jest raczej na miasto, przy prędkościach autostradowych faktycznie trzeba wciskać mocno gaz, żeby przyspieszał. Przy 2.0 odczucia są troszkę lepsze.

Odnośnik do komentarza
10 godzin temu, Marcin_wawa napisał:

 

Wiadomo, że kazdy producent szuka oszczędności gdzie się da. Corolla Sedan w hybrydzie do niedawna kosztowała tyle, co Peugeot 208, a jest to zupełnie inny segment i technologia. Siedziska mogłyby być dłuższe dla wyższych osób ale to jest japończyk. Mazda ma ten sam problem

Nie, no Panie Golf, Seat czy Kia to 30 tys więcej od tej Carolli sedan tak więc musi być jakaś różnica…

10 godzin temu, Marcin_wawa napisał:

Dalej jest to gówno ale takie same jak we francuzach czy niemcach. Do ideału z mercedesa im daleko.

Nie wiem kiedy jakimś w miarę nowym  VW albo Skodą jechałeś, bo naprawdę mają dobre systemy, dużo lepsze od japońców. 
 

No i w VAGu masz „normalny” 4 cylindrowy silnik 1.5 w tych mniejszych segmentach.
 

Naprawdę ta Carolla to największe gowno. Top tier dla Bolta i Taxi. Tanie i w miarę pojemne.  

 
Teraz patrzę, że nie ma już w ofercie Highlandera. Wiadomo why? Byłem bliski kupna go 3 lata temu. Wszedł do Top3. 

Odnośnik do komentarza

Fabryka w USA przyjęła za duża zamówień i anulowali ich część. Od 6 miesięcy nie przyjmują nawet zamówień na 2024 na rynek europejski. Zapewne już nie wróci do PL. :( Ale mam nadzieję, że to tylko plotki. Świetnie się sprzedawał.

 

A jakie system mają VAGi jakich nie ma Toyota? Jak tak patrzę to konkurent Yarisa, czyli VW Polo ma silniki 1.0 TSi 95KM, o fuck... Nie dziwne, że tego nie widać na ulicach.

Jeździłem Golfem VII 3-4 lata temu jakoś tak.

 

Czyli chcesz mi powiedzieć, że Seat albo Kia to lepiej wykonane auta? :D Wiadomo, że wersje basic zawsze będą śmierdziały kapciem ale to jak w każdej marce.  To, że coś wygląda dla kogoś nudno, nie znaczy że jest źle wykonane. Tak samo jak to, co wygląda bajerancko (peugeot) nie musi być z super jakości materiałów. Możesz doposażyć Corollę Hatchback albo kombi do 150 000 jak chcesz, masz wtedy adaptacyjne zawieszenie, 200KM w hybrydzie, i wszystkie bajery jakie dają teraz w markach popularnych. Mi tylko brakuje kluczyka w Apple Wallet do szczęścia.

Odnośnik do komentarza
2 godziny temu, Marcin_wawa napisał:

Możesz doposażyć Corollę Hatchback albo kombi do 150 000 jak chcesz, masz wtedy adaptacyjne zawieszenie, 200KM w hybrydzie, i wszystkie bajery jakie dają teraz w markach popularnych. Mi tylko brakuje kluczyka w Apple Wallet do szczęścia.

Niestety w takie luksusy jak matę wygłuszającej klapę silnika (chyba jedyne auta z Dacia bez tego „bajeru”) czy telskop od klapy silnika nie wyposażę :) 

 

Odnośnik do komentarza
W dniu 12.04.2023 o 10:02, MaZZeo napisał:


czytalem opinie o tym silniku i głównie opierają się one na wersji sprzed paru lat, liczę ze przez pare lat dopracowali go. Do opinii z neta podchodzę zawsze z dystansem, np o mojej Alfie z 1.75tb naczytałem się ze problematyczne i drogi w eksploatacji silnik a jest dokładnie odwrotnie 

https://www.autobaza.pl/page/wezwania-serwisowe/uwaga-duza-akcja-naprawcza-silnikow-1-2-puretech/

 

https://www.motobenzyna.pl/silniki/5040-silnik-1-2-12v-puretech-130km-eb2-dts.html

 

Od czasów współpracy z BMW i 1.6THP wszystkie benzynowe silniki PSA to gówno obesrane. Nowa generacja 1.2PT ma być na łańcuchu, z nową głowicą, + 6KM i pracować w cyklu Millera.

 

Akurat o 1.75TBi to same pozytywne opinie, poza drogim osprzętem typu turbo.

Edytowane przez Mike
Odnośnik do komentarza
W dniu 12.04.2023 o 22:14, Marcin_wawa napisał:

Co do ceny, to znowu 1,5L, do tego silnik elektryczny, baterie, to swoje kosztuje, a cenowo taki Yaris w wersji GR Sport Hybryda 116KM nie odbiega od Peugeota 208 GT 100KM 1,2T i innych a masz spalanie w mieście na poziomie 3,5L i duży silnik jak na dzisiejsze czasy dla auta miejskiego, bardzo dobrą elastyczność, nieporównywalną z mniejszymi silnikami turbo, w dodatku na łańcuchu i gwarancję 10 lat w cenie. 

Yaris Hybrid GR Sport 111.400,-

208 PT100 EAT8 GT za 110.700,-

 

Elastyczność 80-120km/h:

8,1s dla Toyki,

7,6s dla Puga, a można dołożyć te 6 koła do PT130 i już będzie 5,8s

Odnośnik do komentarza
Cytat

Yaris Hybrid GR Sport 111.400,-

208 PT100 EAT8 GT za 110.700,-

 

Nieprawda. Na auta hybrydowe masz 1,5% (na auta do pojemności 2.0) i 7,3% (pojemność powyżej 2.0) rabatu od cen cennikowych z uwagi na obniżoną stawkę akcyzy, więc....

 

Cytat

Elastyczność 80-120km/h:

8,1s dla Toyki,

7,6s dla Puga, a można dołożyć te 6 koła do PT130 i już będzie 5,8s

 

To nie jest badanie elastyczności. 

 

Cytat

Niestety w takie luksusy jak matę wygłuszającej klapę silnika (chyba jedyne auta z Dacia bez tego „bajeru”) czy telskop od klapy silnika nie wyposażę :) 

No tak, dealbreakery. Jak już wspomniałem mata wygłuszająca pokrywy silnika nie poprawia hałasu w kabinie, a pod maskę zaglądasz 2x do roku zmieniając płyn do spryskiwaczy. :)  Chyba, że jeździsz 1,0T, 1,2T to teleskopy się przydadzą do ciągłego monitorowania stanu oleju. :D 

 

Edytowane przez Marcin_wawa
Odnośnik do komentarza

No to tak zaraz wyjdzie, że dealbrakerem jest kierownica i skrzynia biegów, bo ją używamy często. Takim rozumowaniem to jednak Dacia chyba faktycznie top tier obecnie. 

27 minut temu, Marcin_wawa napisał:

Jak już wspomniałem mata wygłuszająca pokrywy silnika nie poprawia hałasu w kabinie,

To dlaczego 90% auto ją ma w segmencie C (nie licząc Corolli i Daci)? Ogrzewa silnik czy daje przytulne środowisko kunom? 
 

Przecież to jest cena aut z segmentu B (Fabia, Fiesta, Polo itp) , a to jeszcze nie jest najbiedniejsza wersja. Bieda chwilowo wysprzedana na Bolta, dla przedstawicieli handlowych niższego szczebla i Panka. Ona była jeszcze niedawno za 86 tys… No tu nie może obyć się bez cięć i gowno wozu.

 

561664B7-2772-4114-BE38-CD1F70166E35.thumb.png.58eb7ab5e0ba4f81a89f5ffd86ae9067.png

 

Odnośnik do komentarza
48 minut temu, Marcin_wawa napisał:

 

Nieprawda. Na auta hybrydowe masz 1,5% (na auta do pojemności 2.0) i 7,3% (pojemność powyżej 2.0) rabatu od cen cennikowych z uwagi na obniżoną stawkę akcyzy, więc....

 

 

To nie jest badanie elastyczności. 

Wow, 1,5% przy kwocie 111400,- będzie 1671,-, no szalona różnica.

 

To jak badasz elastyczność? Poproszę o zmierzone dane dla obu modeli.

Odnośnik do komentarza
Cytat

Wow, 1,5% przy kwocie 111400,- będzie 1671,-, no szalona różnica.

Ja pierdolę typie, przed chwilą próbowałeś mi udowodnić, że yaris gr jednak odbiega cenowo od peugeota (cytując moją wypowiedź i podając ceny że niby yaris droższy), a Yaris cennikowo wyszedł 700 zł brutto wyżej przed ekobonusem, po różnica zmieniła się na korzyść Yarisa i się zwiększyła, to piszesz, że to nie różnica. xD

Chyba, że miałeś coś innego na myśli ale ja nie mam szklanej kuli.

 

To może wytłumaczę, elastyczność mierzy się od pewnej prędkości np. 40km/h na jednym wysokim biegu. Powodzenia w uzyskaniu takich danych dla skrzyni CVT.

 

@balon jasne, sedan to trochę inaczej skrojone auto ale też wyposażenie w tych wersjach poniżej 100 000 nie powala delikatnie mówiąc. Bardziej tu bym się doszukiwał cięć, niż w samym wykonaniu auta. Poza tym sedany w benzynie mają silnik 1,5 125KM z Yarisa :)

 

Aż zszedłem do garażu i jednak niektóre Toyoty mają wygłuszenie ;)  Szczerze nawet nie zwracałem na to uwagi, a tylko największe janusze z klientów mają w tym problem. "Panie kto to widzioł, brak osłony silnika i wygłuszenia."  Corolle 2.0 (hatchback i kombi) chyba też je mają.

 

IMG_7905.thumb.JPG.f46cc4af4ca0f6030a0db514fb932358.JPG

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Teraz, Marcin_wawa napisał:

Szczerze nawet nie zwracałem na to uwagi, a tylko największe janusze z klientów mają w tym problem. "Panie kto to widzioł, brak osłony silnika i wygłuszenia."  Corolle 2.0 (hatchback i kombi) chyba też je mają.

No to widocznie jestem Janusz:) a ty w Toyocie pracujesz, że o klientach piszesz? Jak tak to nie ma tematu :) 

 

No ja ogólnie piszę o corolli sedan, ktoś tam pisał podobne rzeczy o Yaris Cross. Tak samo jak piszę, że Highlander jakby miał w 2020 lepsze multimedia to bym chyba się na niego skusił. 

Odnośnik do komentarza
42 minuty temu, Marcin_wawa napisał:

Ja pierdolę typie, przed chwilą próbowałeś mi udowodnić, że yaris gr jednak odbiega cenowo od peugeota (cytując moją wypowiedź i podając ceny że niby yaris droższy), a Yaris cennikowo wyszedł 700 zł brutto wyżej przed ekobonusem, po różnica zmieniła się na korzyść Yarisa i się zwiększyła, to piszesz, że to nie różnica. xD

Chyba, że miałeś coś innego na myśli ale ja nie mam szklanej kuli.

Coś nadinterpretujesz. Podałem jak kształtują się ceny dla niezorientowanych i zaznaczyłem, że jak komuś mało, to za dopłatą ~6300,- może mieć jeszcze lepsze osiągi, czego Yaris Hybrid nie oferuje.

 

42 minuty temu, Marcin_wawa napisał:

 

To może wytłumaczę, elastyczność mierzy się od pewnej prędkości np. 40km/h na jednym wysokim biegu. Powodzenia w uzyskaniu takich danych dla skrzyni CVT.

Tak od pewnej prędkości, do pewnej prędkości - najczęściej 60-100km/h i 80-120km/h. CVT to automat, EAT8 to też automat, nie widzę powodu dla którego nie można by było ich porównać, a to porównanie wychodzi na korzyść peżota.

Odnośnik do komentarza

Ok kumam. Masz rację co do przyspieszenia ale elastyczność bada się na jednym biegu. W sensie np. ustawiasz 4. bieg i mierzysz przyspieszenie od 40 do 80km/h. Skrzynie CVT nie ma przełożeń, więc jest to raczej niemożliwe do zmierzenia. Chodzi o to, że większe silniki wolnossące lepiej przyspieszają od dołu, a jak rozdmuchasz turbinę nawet w małym silniczku, czyli zredukujesz bieg wciskając mocno pedał gazu, to będzie małą rakietą. Ale jak ten sam mały silnik zdławisz na wysokim biegu i niskiej prędkości to jak depniesz, to nic się nie zadzieje. Chyba, że oprócz turbo masz też kompresor.

 

W Portugalii wynajęliśmy ze znajomymi seata leona 1,2T chyba coś takiego, to w górzystym terenie była masakra jeżdżąc w 4 os. z bagażami. Miał bardzo wąski zakres maksymalnego momentu obrotowego. Nie lubię takimi silnikami jeździć, to nie są przyjemne odczucia, ale unia niestety sprawia, że innymi niedługo nie będziemy jeździć z małymi wyjątkami.

 

@balon tak pracuję, ale nie bronię Toyoty. Sprzedaję markę popularną, więc nudne auta, które nie wzbudzają we mnie żadnych emocji. Peugeot, Toyota, Seat, VW itd. to jedno gówno. To tak jakby się kłócić czy rower z decathlonu jest lepszy, czy ten z gosport. Po prostu bronię ich silników hybrydowych, które uważam, za zajebistą opcję jak za te pieniądze. I nie uważam, że są tragicznie wykonane jak niektórzy tu twierdzą. :)

Edytowane przez Marcin_wawa
Odnośnik do komentarza
15 minut temu, Marcin_wawa napisał:

Peugeot, Toyota, Seat, VW itd. to jedno gówno.

Nie, to nie jest to samo. Choćby dlatego że VAG wkłada „normalne” 4 cylindrowe benzyny do swoich kompaktów czy nawet segmentu B o pojemności większej niż kosiarka (1.5).

Co do jakości wykonania, to naprawdę jest różnica miedzy taką Carollą a np Octavią, no ale po tym jak napisałeś, że pracujesz w Toyocie, to chyba dyskusja już raczej bezsensowna. Miłego weekendu :) 

Odnośnik do komentarza
47 minut temu, Marcin_wawa napisał:

Ok kumam. Masz rację co do przyspieszenia ale elastyczność bada się na jednym biegu. W sensie np. ustawiasz 4. bieg i mierzysz przyspieszenie od 40 do 80km/h. Skrzynie CVT nie ma przełożeń, więc jest to raczej niemożliwe do zmierzenia. Chodzi o to, że większe silniki wolnossące lepiej przyspieszają od dołu, a jak rozdmuchasz turbinę nawet w małym silniczku, czyli zredukujesz bieg wciskając mocno pedał gazu, to będzie małą rakietą. Ale jak ten sam mały silnik zdławisz na wysokim biegu i niskiej prędkości to jak depniesz, to nic się nie zadzieje. Chyba, że oprócz turbo masz też kompresor.

W praktyce przy korzystaniu z automatu liczy się ile czasu zajmą przyspieszenia po wciśnięciu do oporu pedału gazu. Ten PureTech (jaki by nie był) ma maksymalny moment 230 Nm przy 1750 obr/min, to co tu chcesz rozdmuchiwać? Chyba, że gwałtownie przyspieszasz od 1000obr/min ale za takie coś powinny być kary cielesne.

47 minut temu, Marcin_wawa napisał:

W Portugalii wynajęliśmy ze znajomymi seata leona 1,2T chyba coś takiego, to w górzystym terenie była masakra jeżdżąc w 4 os. z bagażami. Miał bardzo wąski zakres maksymalnego momentu obrotowego. Nie lubię takimi silnikami jeździć, to nie są przyjemne odczucia, ale unia niestety sprawia, że innymi niedługo nie będziemy jeździć z małymi wyjątkami.

 

Maksymalny moment dostępny w zakresie od 1500 do 4200obr/min, nie nazwałbym wąskim ;)

 

rapid-bez-tajemnic-ktory-silnik-wybrac-0

Edytowane przez Mike
Odnośnik do komentarza

No tak już mnie zaszufladkowałeś, bo pracuję w toyocie xD Za to Ty z tego co wiem jeździsz vagami od wielu lat, no sorry ale sprowadzasz poziom dyskusji do przedszkola. :) 

Jak już pisałem pokaż mi w Polo (segment B) silnik większy niż 1,0T. To samo seat ibiza, oprócz topowej wersji wyposażenia. 

 

Jeżeli byłaby tak wielka różnica w jakości wykonania, to chyba konsument by zadecydował portfelem? A jednak na 10 najpopularniejszych modeli aut w PL, 5 to Toyoty, a nie Dacie. Ja szczerze chciałbym żeby to wszystko na chwilę jebnęło, bo mam dosyć pracy po 10-11 godzin dziennie. Nawet nie ma czasu cieszyć się z zarobionych pieniędzy.

 

@Mike zgadza się, powinny być kary cielesne i o to mi chodziło ale mimo wszystko i tak wykres robi wrażenie na plus. :)

 

Odnośnik do komentarza
12 minut temu, Marcin_wawa napisał:

 

No tak już mnie zaszufladkowałeś, bo pracuję w toyocie xD Za to Ty z tego co wiem jeździsz vagami od wielu lat, no sorry ale sprowadzasz poziom dyskusji do przedszkola. :) 

Jak już pisałem pokaż mi w Polo (segment B) silnik większy niż 1,0T. To samo seat ibiza, oprócz topowej wersji wyposażenia. 

 

Jeżdżę różnymi autami (głównie DE i Korea), w tym miałem nieprzyjemność tydzień jeździć Toyoytą. 
 

Co do silnika 1.5 to co to za topowa wersja wyposażenia? :) przecież to nie Maybah. Natomiast w kompaktach (czyli segment Corolli) VAG, 1.5 4 cylindry to normalny silnik, a są nawet benzyny 2.0 190 km…

Odnośnik do komentarza

1,5L to wersje dla flot, silnik z Yarisa. Wysłałeś zdjęcie podstawowych wersji 1,5 125KM, więc porównując je do octavii 1,0 (xD), to ceny mają dość zbliżone. A rabaty flotowe w skodzie są ogromne w porównaniu do toyoty. Topowe wersje Corolli mają tylko hybrydy czyli 1,8 140KM lub 2.0 197KM. 

Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...