Opublikowano 12 maja12 maj Nie wiem jak w europejskich Mazdach, ale w mojej CX30 tempomat jest beznadziejny. Szarpie, niepotrzebnie wchodzi na obroty, gwałtownie hamuje. Ten co miałem w Civicu o wiele lepiej działał, bardziej płynnie.
Opublikowano 12 maja12 maj 2 godziny temu, Homelander napisał(a):Nie wiem jak w europejskich Mazdach, ale w mojej CX30 tempomat jest beznadziejny.Ciekawa sprawa, ja mam wręcz odwrotne spostrzeżenia. Jedyny minus aktywnego tempomatu w mojej cx-30 (może to być to o czym piszesz) to mocne wytracanie prędkości gdy ktoś wyprzedzający zjedzie za wcześnie, system wykrywa za niską odległość i od razu zaczyna zwalniać (nawet hamować) żeby zwiększyć odstęp, pomimo że auto z przodu jedzie szybciej. W nowszej cx-5 mojego taty jest to odrobine lepiej zaprogramowane, ale dalej samochód zwalnia i po chwili musi wrócić do zaprogramowanej prędkości bo pas robi się czysty (mam ustawioną maksymalną odległość to samochodu poprzedzającego), nie wiem jak jest w innych markach w takiej sytuacji bo nie mam porównania.Poza tym jest poprawnie. Ja akurat mam skrzynię manualną, więc sam decyduję kiedy zmieniam biegi, ale w cx-5 jest automat i jazda jest płynna.
Opublikowano 12 maja12 maj 2 hours ago, Homelander said:Nie wiem jak w europejskich Mazdach, ale w mojej CX30 tempomat jest beznadziejny. Szarpie, niepotrzebnie wchodzi na obroty, gwałtownie hamuje. Ten co miałem w Civicu o wiele lepiej działał, bardziej płynnie.A nie ma do tego żadnych opcji? W Golfie też się tak zachowywał przy ustawieniu dynamicznym czy jak się to zwało, w innych był spokojniejszy. W Fordzie taty zachowanie tempomatu też zależy od ustawienia. BTW tata kupił Kugę hybrydową (z 2.5 i skrzynią bezstopniową) i jest mega zadowolony po przesiadce z Astry k z manualem. Odkrywa nowoczesnych asystentów oraz zalety automatu w daily. Chwali komfort, dynamikę silnika oraz spalanie, narzeka tylko na wynikające z wymiarów większe problemy na ciasnych parkingach. Rzeczywiście w podróży jako pasażer wygodnie się siedzi, w zasadzie jak na fotelu w domu.
Opublikowano 12 maja12 maj U mnie w CX-5 tempomat jest spoko. Zarzut taki, że jak jadę za kimś, kto zjeżdża na prawo, to zaczyna przyspieszać dopiero, jak cały samochód jest na pasie obok, choć to żaden zarzut, człowiek pewnie też powinien tak jeździć 🙂I nie wykrywa samochodu stojącego przede mną, np. na światłach, gdy podjeżdżam. Tzn wykrywa, bo się pokazuje samochodzik na wyświetlaczu, ale nie zaczyna hamować. Jestem pewien, że by zaczął hamować o wiele za późno i przywalił, ale nie sprawdzałem.
Opublikowano 12 maja12 maj Na światłach albo w korku mi to działa, że podjeżdża i się zatrzymuje, ale jakoś nie mam do końca zaufania :)
Opublikowano 12 maja12 maj 39 minutes ago, Homelander said:Nie mam żadnych ustawień poza ustawieniem odległości do auta przede mnąRzeczywiście, sporo ludzi narzeka https://www.reddit.com/r/MazdaCX30/comments/1csk1fn/aggressive_cruise_control/?rdt=35858
Opublikowano 23 maja23 maj taka ciekawostka, zdjęcie cennika Renault 5 zrobione na lotnisku w Osloprzy aktualnym kursie wychodzi ok 90k za podstawową wersję i 118k za najwyższą, tymczasem u nas jest to odpowiednio 121 i 158k jeśli jeszcze nie czujecie tego kutasa ruchającego nas w dupę to najtańsza Tesla 3 która u nas kosztuje jakieś 185k u nich jest do wzięcia za cenę w przeliczeniu poniżej 120k a wszystko ma proste wytłumaczenie - ich rząd zamiast bawić się w dopłaty powodujące podnoszenie cen, po prostu zrezygnował z VATu czy tam akcyzy za elektryki, przez co stały się one tak atrakcyjne cenowo że innych aut już się tam właściwie nie sprzedaje. a nasi geniusze dalej pchają dopłaty dla nielicznej grupy bogatych i potem mamy efekty.a same auto na żywo wygląda super, jest dość duże, ale z tych festyniarskich podświetleń i naklejek którymi oblepione są te auta to bym zrezygnował (mam nadzieję że nie są one standardem a płatnymi dodatkami) Edytowane 23 maja23 maj przez gtfan
Opublikowano 23 maja23 maj No chyba najładniejsze obecnie elektryczne auto. U nas VAT to najwyżej na żywność mogą obniżyć do 0, przez coś kajzerka będzie kosztować 3gr mniej, a nie na takie dobro luksusowe jak samochód.
Opublikowano 23 maja23 maj No dość prosty system z tym brakiem VAT, chociaż problematyczne jest wówczas, że im droższy samochód, tym większy zysk na podatku, zaś tańsze elektryki nadal są drogie. Tylko pieniądze to nie wszystko. W moim przypadku elektryk kalkulował się ciekawiej, ale co z tego, nie mam gniazdka, dużo jeżdżę w trasy, dużo jeżdżę autostradami, a mało na co dzień lub po mieście. Często auto stoi 5 dni, a w weekend wpada 500 kilometrów. Ale niech rząd przekona lub zmusi właściciela mojego budynku do montażu instalacji pod ładowanie auta w garażu, to zobaczę. Aha, 5 wygląda super, zgadzam się, ale w mojej aktualnej sytuacji miałaby za mały zasięg.
Opublikowano 23 maja23 maj 13 minut temu, Mustang napisał(a):No dość prosty system z tym brakiem VAT, chociaż problematyczne jest wówczas, że im droższy samochód, tym większy zysk na podatku, zaś tańsze elektryki nadal są drogie.z tego co pamiętam to te ulgi działają do 500k NOK czyli jakiś 180k PLN, potem już wchodzi podatek. 14 minut temu, Mustang napisał(a):Aha, 5 wygląda super, zgadzam się, ale w mojej aktualnej sytuacji miałaby za mały zasięg.a ja nie wiem czy nie zamienię Corsy na takiego elektryka typu to Renault 5, tylko poczekam niech się jeszcze rozwinie bardziej oferta w klasie aut miejskich. Corsa poza miasto nie wyjeżdża, na trasy mam Ceed'a, także zasięg poniżej 300km w sytuacji jak szybkie ładowarki są przy każdym Lidlu nie powinien mnie boleć.
Opublikowano 23 maja23 maj Na miasto nie ma lepszego auta niż mały elektryk, oczywiście. Do tego zasięg jest zawsze najlepszy w warunkach miejskich. Imo już sporo ich jest, prawie każdy producent ma jakiegoś małego elektryka w ofercie.
Opublikowano 26 maja26 maj W dniu 23.05.2025 o 15:19, gtfan napisał(a):jak szybkie ładowarki są przy każdym Lidlu nie powinien mnie boleć.W sobotę byłem w kinie, galeria handlowa ma kilka ładowarek 11kW. W trakcie seansu naładowałem sobie auto z 15% do 85% płacąc 1.6zł za kWh. Bajka.W zeszłym miesiącu wizyta w Nowym Sączu. W recepcji hotelu (Ibis Style) pytam z ciekawości, czy mają może ładowarkę samochodów elektrycznych. Odpowiedź: mamy, 0.70zł za kWh
Opublikowano 27 maja27 maj Używany DS Automobiles DS 4 2023 - 109 900 PLN, 10 509 km - Otomoto.plKusi bardzo, przecież to jest cena Renault Captur w miarę prrzywoitej wersji.Tylko ten nieszczęsny Puretech......
Opublikowano 27 maja27 maj A na ten silnik, przy całej jego reputacji i bez wałkowania meandrów paska oraz oleju, nie ma ostatnio interesującej gwarancji na 10 lat?
Opublikowano 27 maja27 maj Model z 2023r może się już nie łapać na tą rozszerzoną gwarancję bo gdzieś niby w tamtym czasie wprowadzili jakieś modyfikacje które miały wyeliminować problemy. Czy wyeliminowały to pewnie dopiero się okaże ;)Na przeglądzie zerowym gadałem z jednym mechanikiem w Oplu i on raczej nie demonizuje tego silnika, mówi że od dawna sprawdzają i mierzą pasek na każdym przeglądzie więc jak tylko ktoś nie robi zalecanych 30tys przebiegu pomiędzy wymianami oleju to raczej da się problem z paskiem na tyle szybko wyłapać żeby zareagować. Sam zamierzam zmienić olej co ok 8kkm licząc że to wystarczy, ale raczej nie będę tym autem jeździł na tyle długo żeby nawet doczekać przedwczesnej wymiany paska ;) Edytowane 27 maja27 maj przez gtfan
Opublikowano 28 maja28 maj We Francji właśnie przedłużyli dla wszystkich modeli do 2025 włącznie, w Polsce chyba też powinni:https://www.largus.fr/actualite-automobile/moteur-puretech-stellantis-generalise-sa-garantie-de-10-ans-ou-180-000-km-30040520.html
Opublikowano 28 maja28 maj 12 godzin temu, AdiCarrion napisał(a):Używany DS Automobiles DS 4 2023 - 109 900 PLN, 10 509 km - Otomoto.plKusi bardzo, przecież to jest cena Renault Captur w miarę prrzywoitej wersji.Tylko ten nieszczęsny Puretech......Przy takim niskim przebiegu, również jakoś specjalnie bym się nie obawiał. Znasz jego bolączki, więc jesteś w stanie od początku kontrolować stan paska, profilaktycznie częściej zmieniać olej itd. Wtedy nic złego nie powinno się dziać. Tym bardziej, że jest gwarancja, problem jest znany i w żadnym serwisie nie będą udawać że kłopot nie istnieje.Wracając do powyższej ceny, to nie jest za niska? Przeglądając oferty, chyba trochę drożej te auta chodzą? W opisie jest, że cena obowiązuje przy ich finansowaniu lub pozostawieniu auta w rozliczeniu.
Opublikowano 28 maja28 maj 3 godziny temu, Artur_K napisał(a):Znasz jego bolączki, więc jesteś w stanie od początku kontrolować stan paska, profilaktycznie częściej zmieniać olej itd. Wtedy nic złego nie powinno się dziać.Tyle,że jak się okazuje pasek jest tylko jedną z bolączek tego silnika .Odkładanie się nagaru oraz kłopoty z termostatem i pompą wody., podobno nawet turbosprężarka ma mniejszą trwałość niż zwykle słabo to wygląda.... Edytowane 28 maja28 maj przez AdiCarrion
Opublikowano 28 maja28 maj Ogólnie ruch jaki zrobił Stellantis był niesamowicie głupi, postawić na jeden niedopracowany silnik jako źródło napędu prawie wszystkich ich samochodów sprzedawanych w Europie. Ciekawe jak będzie z Renault, ostatnio Austral ma też już tylko to 1.2 200 w ofercie. Smutne to jest, kiedyś do jednego modelu można było dobrać jeden z kilku silników, do tego te wszystkie kolory, tapicerki i opcje. Teraz wszystko opiera się na 1-3 silnikach, najwyżej w różnych wariantach mocy, kolorów mało, opcje w pakietach…
Opublikowano piątek o 11:161 dzień spokojne rozglądanie się za następcą Corsy zaczęte, przetestowane:- Mini Cooper S - przecudowne autko, tylko raczej będzie dla mnie małe :/- Golf plug-in - nie do końca wiem co myśleć. niestety bateria nie była naładowana więc jeździłem w trybie hyrydowym który jakiś wyjątkowo ekonomiczny nie był, bo na ciepłym silniku spalił mi 7l w mieście gdzie w 1.5eTSI miałem podobne wyniki. przyśpieszenie ok, ale auto zostawia takie uczucie ociężałości w jeździe, do tego mam wrażenie że zawieszenie nie jest do końca dostosowane do tego auta i jeździ się tak jakby na pokład zwykłego Golfa wsiadło 4 chłopa. nie skreślam, ale musiałbym mieć auto na dłużej żeby sprawdzić jak się sprawdza jako elektryk w mieście, bo jako hybryda to jak dla mnie działa to gorzej niż 1.5eTSI 150KM który pali podobnie i mimo że na papierze jest wolniejszy to jednak pozostawia lepsze wrażenie z jazdy.w przyszłym tygodniu będę chciał jeszcze obczaić Hondę Civic i szukam Golfa GTI do jazdy. Edytowane piątek o 11:511 dzień przez gtfan
Opublikowano piątek o 12:071 dzień Bez naładowanej baterii trochę słaby test. Ogólnie to testowałem Leona z tą hybrydą i był spoko, nieco dynamiczniejszy niż eTSI mając boost z baterii i zupełnie ok w trybie elektrycznym. Ostatecznie nie wziąłem przez ceny oraz przede wszystkim brak możliwości ładowania w domu. BMW 1? 120 przejechałem już prawie 10k km i jestem bardzo zadowolony, trudno mi się do czegokolwiek przyczepić, nawet rzeczy w stylu bezprzewodowego CarPlay czy wirtualnego kluczyka działają jak na razie bezproblemowo. W trybie sport jest dynamiczniejszym autem niż VAG z 1.5, a pali mi średnio podobnie.
Opublikowano piątek o 12:231 dzień 5 minut temu, Mustang napisał(a):Bez naładowanej baterii trochę słaby test. Ogólnie to testowałem Leona z tą hybrydą i był spoko, nieco dynamiczniejszy niż eTSI mając boost z baterii i zupełnie ok w trybie elektrycznym. Ostatecznie nie wziąłem przez ceny oraz przede wszystkim brak możliwości ładowania w domu.wiem że bez sensu, ale nie mieli inaczej :/ widzę że jako hybryda to nie ma sensu. ładowania w domu też nie mam, zakładam że będę ładował prądem stałym pod lidlem i większość czasu bym przejeździł jako elektrykiem, ale sam nie wiem, trochę mnie ta jazda ostudziła z pomysłu na plug-in. ale nie skreślam, musiałbym mieć auto na 2-3 dni żeby zobaczyć czy jako elektryk się sprawdzi (bo nie wiem czy nie będzie wtedy za słaby), a podejrzewam że nikt mi takiego auta na tyle nie użyczy.5 minut temu, Mustang napisał(a):BMW 1? 120 przejechałem już prawie 10k km i jestem bardzo zadowolony, trudno mi się do czegokolwiek przyczepić, nawet rzeczy w stylu bezprzewodowego CarPlay czy wirtualnego kluczyka działają jak na razie bezproblemowo. W trybie sport jest dynamiczniejszym autem niż VAG z 1.5, a pali mi średnio podobnie.nie wiem właśnie :/ żeby to miało sens (czyli silnik 170KM) to cenowo wychodzi ok 160k, a to jest cena Golfa GTI i to po doposażeniu w to co potrzebuję. jak mam dopłacać aż tyle to już bym wolał mieć większą moc.jeszcze będę próbował znaleźć cos z 1.5TSI z manualem żeby sprawdzić czy manuala jeszcze bym zaakceptował. Edytowane piątek o 12:251 dzień przez gtfan
Opublikowano piątek o 13:031 dzień Z drugiej strony te nowe wersje hybrydy mają realny zasięg ponad 100 km, jak na miasto to kupa jeżdżenia.120 vs Golf GTI ofc GTI bym brał. W moim przypadku mieliśmy dobry rabat flotowy na BMW i 120 mnie wychodziła mniej więcej tyle samo co Golf 1.5. Żeby ewentualnie wziąć BMW zamiast GTI, to musiałbym mieć opcję na 123, ciut słabsze niż GTI, ale bardziej użyteczna moc z racji awd oraz teoretycznie mniejsze spalanie.1.5 z manualem powinno być łatwo znaleźć, pełno tego. Najtaniej pewnie w Fabii (btw bardzo podoba mi się trim Monte Carlo), najciekawiej w Cuprze Leon.Na koniec ogólny tip do sprawdzenia dla miłośników klasycznych desek rozdzielczych oraz przycisków - Audi Q2.
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.