Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Jeden z przedstawicieli Crystal Dynamics podczas wywiadu przeprowadzonego po konferencji Sony zdradził, że w Rise of the Tomb Raider odpalonym na PS4 Pro dostaniemy aż trzy ustawienia związane z grafiką.

 

- tryb 4K, w którym będziemy mogli cieszyć się wysoką rozdzilczością, jednak niektóre efekty zostaną stonowane, aby wszystko chodziło jak trzeba

- tryb 1080p, gdzie jak sama nazwa skazuje tytuł śmigał będzie w 1080p i powyżej 45 klatek na sekundę. W porywach do 60. W tym trybie możemy liczyć na większą liczbę efektów graficznych niż w 4K

- tryb 1080p działający w stałych, zablokowanych 30 klatkach. W wersji tej wszystkie bajery graficzne ustawione zostaną na maksymalne obroty

Czym to się różni od PC, no ja (pipi)e. Branża (*)

Odnośnik do komentarza

 

Jeden z przedstawicieli Crystal Dynamics podczas wywiadu przeprowadzonego po konferencji Sony zdradził, że w Rise of the Tomb Raider odpalonym na PS4 Pro dostaniemy aż trzy ustawienia związane z grafiką.

 

- tryb 4K, w którym będziemy mogli cieszyć się wysoką rozdzilczością, jednak niektóre efekty zostaną stonowane, aby wszystko chodziło jak trzeba

- tryb 1080p, gdzie jak sama nazwa skazuje tytuł śmigał będzie w 1080p i powyżej 45 klatek na sekundę. W porywach do 60. W tym trybie możemy liczyć na większą liczbę efektów graficznych niż w 4K

- tryb 1080p działający w stałych, zablokowanych 30 klatkach. W wersji tej wszystkie bajery graficzne ustawione zostaną na maksymalne obroty

Czym to się różni od PC, no ja (pipi)e. Branża (*)

 

 

Fakt, ale klasycznie rozumiany konsolowy gaming (w wydaniu Sony i Micro)  umarł już jakiś czas temu, więc to powyżej nie robi już na mnie wrażenia. 

 

Powiem więcej, grałem w sporo gier gdzie takie opcje jak zaproponowało Crystal Dynamics byłby całkiem... przydatne. Jeżeli każda gra będzie miała takie ustawienia to spoko, ale znając lenistwo developerów to nie chce mi się w to wierzyć. 

  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza

CPU nadal jest waskim gardlem (wzrost jego mocy to tylko 30%), wiec skonczcie juz z tym 60fps. Bedzie tak jak teraz - niektore gry beda w 60fps, inne w 30. Najwiecej zyska grafika, nie plynnosc. Chyba nie wierzycie, ze taki Wiesiek 3 dostanie patcha z 60fps - co najwyzej ustawienia grafiki z medium-high pojda na ultra.

 

Stale 60fps moga uzyskac te tytuly, ktore maja zablokowana animacje na poziomie 30 klatek, ale w teorii - po odblokowaniu - animacja moglaby skakac pomiedzy 30-50 klatek. Tytuly, ktore z trudem utrzymuja 30 klatek i to raczej wartosc maksymalna, 60fps nie zyskaja.

Edytowane przez Lukas_AT
Odnośnik do komentarza

Wklejasz ale to jest jedna gra i to w dodatku roczna. Na samym pokazie bo konferencją bym tego nie nazwał unikali tematu 1080p/60 fps.

Pchają się w 4K a w wywiadach z twórcami słyszałem jak przynajmniej dwóch z nich mówi że nie mają telewizorów 4K xD

Pchaja sie w 4K bo trzeba opchnac telewizory. Neo jest w fajnej cenie, jesli gry maja lepiej wygladac w full hd i miec wiecej klatek, to ja w to wchodze, szczegolnie ze stary model kupilem 2 lata temu za 1400zl, a sprzedalem za 1000zl, przesiadka dosc bezbolesna.
Odnośnik do komentarza

No dokładnie - Sony dało zadanie oddziałowi Playstation że mamy nowe TV 4K, macie zadanie nam te TV opchnąć. Wydali polecenie i tyle. Coś jak Win10 i MS i ten ich ekosystem. MS dał wytyczne oddziałowi Xbox a resztę mają w (pipi)e.

 

Edit: Bolesna? 400 zł straty w dwa lata to dużo? :)

Edytowane przez Kyo
Odnośnik do komentarza

Z Digital Foundry: We can confirm that the reports are correct. Rise of the Tomb Raider has three different modes in the PS4 Pro version only: a 4K30 presentation with HDR support that strikes an impressive balance between visual features and resolution, a 1080p30 mode that ramps up quality settings to the max and an unlocked frame-rate mode for 1080p that sees performance vary between 40-60fps (we assume that this will be down to CPU bottlenecks), rather like Tomb Raider Definitive Edition on the standard PlayStation 4.

 

Swoją drogą to 4K jest tak samo cholernie niemożliwe, jak niemożliwe było VR na konsolach....bo to rozgrywka zarezerwowana dla mocnych PC'etów. I co? I idąc na kompromisy da się zrobić w VR takie gry jak DriveClub czy Robinson: The Journey na zwykłym PS4. Taki DC oczywiście stracił część efektów względem wersji normalnej, ale przy tym pokazuje nam coś zupełnie innego. 4K dla niektórych też będzie ciekawym doświadczeniem i pewnie część developerów jest wstanie się pochylić i zrobić natywne 4K a inni pochyla się nad systemem szachownic lub renderowaniem 1440/1800 i upscalem do 4K. Tak czy inaczej każda ta opcja dla posiadacza TV 4K będzie lepsza od 1080 -> 4K

 

I jeszcze z DF: At the PlayStation Meeting, Crystal Dynamics were only showing the 4K mode. 

Edytowane przez Graczdari
Odnośnik do komentarza

Brak konkretnego info o stalych 1080/60 to jest jakas kpina. No ile jeszcze dekad musi uplynac w technologiach zeby plastikowe pudelka w koncu doczekaly sie tej magicznej rozdzielczosci. Jak tak dalej pojdzie i pojawi sie 4k, 8k i 16k to 1080 bedzie w opcjach ustawien zaznaczana jako "low". Ale to chyba za kolejne 2 generacje sprzetu. Wierze.

Nigdy nie bedzie potwierdzenia ani chęcią zrobienia stałych 1080p/60 bo rynkiem rządzą janusze dla których 60fps nic nie znaczy w przeciwieństwie do 4k i lepszej oprawy

Odnośnik do komentarza

A faktycznie mój błąd. Idę na kawę :lapka:

 

Z drugiej strony się cieszę że praktycznie Sony (pipi) pokazało. Target Pro to chyba tylko osoby które PS4 nie mają i za 100 Euro będą miały możliwość kupić sprzęt trochę mocniejszy. (2x)

Odnośnik do komentarza

Skonczy sie tak, ze marketingowcy znow naobiecuja cudow tyle, ze tym razem w 4k a techniczni nie beda mogli za tym nadarzyc przez dekade. Jak juz w koncu osiagna stale 1080/60 to wszyscy beda miec wyje.bane bo "standardem" w grach bedzie 4k i ch.uj, "dawej mnie 4k tak pisao na pudeuku i chinczyk na e3 mnie mowil".

  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza

Zapewne będą działać tak jak działają dotychczas, Sony nie może sobie pozwolić na wystawienie do wiatru 40mln klientów. Jak ktoś bedzie chciał lepiej działające i wyglądające gry, to kupi Pro, którego cena jest bardzo przystępna, bo to tylko $100 więcej od slimki. Właśnie dla takich klientów jest ta konsola, osób, które narzekały, że nie ma full hd tylko 900p w BF. Gdybym nie miał PS4, to wybór byłby jasny.

 

I nie porównujcie zestawienia kart, bo to ma się nijak do konsol.

Edytowane przez YETI
  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza

Tutaj jest problem jak takie gry jak nowy GOW czy Horizon beda sie prezentowac na ps4 normal edyszyn. Czy czasem celowo nie beda zanizac, zeby zmusic do przesiadki, ale osobiście wysrane mam na takie polsrodki jak ps4 pro-stata, wiec albo nowa generacja albo obejde się (nie)smakiem, tym bardziej jak przez 3 lata wyszly, tylko ze 2-3 ex tytuly godne uwagi.

Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...