Skocz do zawartości

The Surge


Czezare

Rekomendowane odpowiedzi

Miejmy to już za sobą. The Surge 2 świetną grą jest i moim GOTY 2019. Już jedynka była mega pozytywnym zaskoczeniem, ale w dwójce niemiecki dev dowalił jeszcze bardziej do pieca, nie we wszystkich aspektach (jest parę rzeczy, które nie są najwyższej próby) ale TS2 naprawdę niewiele brakuje do miana sequela idealnego.

Dla mnie nie ulega najmniejszej wątpliwości, że Deck 13 to producent gier, który bardzo uważnie wsłuchał się w to co gracze jedynce wytykali i w większości to poprawili, ale też - co mnie najbardziej zaskoczyło - poprawili wręcz do granic absurdu to, co w jedynce było rewelacyjne. Co to takiego było? Ci co grali wiedzą - kapitalną architekturę poziomów, to jak levele się ze sobą łączą i zazębiają, skróty, przejścia, zaskakujące powiązania. Druga sprawa - eksploracja świata. Doszły nowe elementy otrzymywane wraz z postępem tj hak wznoszący i opuszczający. Przysięgam, że wszystkie gry, jakie odtąd się ukażą będę do The Surge 2 porównywał i najczęściej będę w porównaniu z dziełem Niemców na nie kręcił nosem. Czy można poprawić świetny system walki z jedynki?Jak to mawiał ś.p. Jan Paweł II-gi: "Można, jak najbardziej, jeszcze jak!". Mam tu na myśli rzecz jasna dodane parry`owanie, które do już miodnej walki i patentów z nią związanych jak np nakierowywanie prawą gałką na wraże części ciała niemilców wprowadza pożyteczną dawkę frajdy, lekkiego hazardu (uda się, czy nie) i złożoności. W jedynce gracze narzekali na małą liczbę bossów i sub-bossów. No i zrobili! Tu rzecz do dyskusji, albowiem znajdą się narzekacze, którzy będą nieco psioczyć, że bossowie mniej ciekawi jak w jedynce, mniej wymagający i ja ich w sumie zrozumiem. Ja nie narzekałem, podobnie jak nie narzekałem na zdecydowanie wzbogacony i różnorodniejszy "zwykły" bestiariusz w stosunku do pierwszego The Surge. Zadania poboczne też są ciekawsze, jest ich więcej i są bardziej różnorodne. Plusy można by jeszcze mnożyć jak np ilość broni, implantów,  setów wyposażenia i zabawy z ulepszaniem tego wszystkiego.

Co w dwójce do końca nie zagrało? Graficznie mogli postarać się bardziej. Najwyraźniej złożoność świata i zwiększony areał mocno przytłoczyły konsole. Nie jest też tak niemal nieskazitelnie płynnie jak w jedynce. 

Generyczny sposób prowadzenia historii przez znajdowane audiologi też mogli przemodelować, ale rozumiem, że to dopiero na okoliczność trójki, która jak mam nadzieję już na Scarlett/PS5 powstaje, chociaż...nie wiem...sądząc choćby po garstce piszących w tym temacie można wyciągnąć wnioski, że gry "soulsowe" już się graczom przejadły i pora na nowe świeże pomysły.

W każdym bądź razie ja przez te bez mała 47 godzin doskonale się bawiłem. Grę szczerze wszystkim polecam, a miłośnikom Soulsów w szczególności.

Moja ocena: 9,5/10

 

PS: Za prawdę powiadam Wam, że przez tę grę i to jak mnie ona wessała po raz pierwszy w historii nie zakupiłem w dniu premiery nowego CoD-a. To chyba o czymś świadczy, prawda? ;) 

 

  • Plusik 3
Odnośnik do komentarza
19 godzin temu, rafal12322 napisał:

Nic dodać nic ująć ; ) Gierka cudna, sequel niemalże doskonały, rzadko się to spotyka.

Btw, zdobył ktoś broń Infected Aeterna? Jeśli tak to gdzie najlepiej jej szukać?

Mam tę broń, ale bij zabij nie pamiętam kto i gdzie mi to z siebie wytrząsł. Może to pomoże:

https://thesurge2.wiki.fextralife.com/Infected+'Aeterna'

Odnośnik do komentarza

Dzięki, wczoraj ją zdobyłem ; ) Ogólnie warto było się wracać, jest to chyba broń która ma największe obrażenia od nano. Do zdobycia jest ona praktycznie na samym początku gry, wypada z typa w pancerzu  A.I.D. Ronin, który stoi na balkonie. Ten sam typ ma również kartę do skrzyni poniżej w której znajduje się implant.

Odnośnik do komentarza
  • 4 tygodnie później...
Czy jak tu wejdę to później będę mógł jeszcze polatać po mieście. Tu jest już koniec?? [mention=6275]Czezare[/mention] 3fca5b6642db484a7c5009886d093695.jpg
Będziesz mógł. Do finału jeszcze bardzo daleko. Nawiasem mówiąc to do końca nie skumałem po co twórcy gry umieścili tego rodzaju ostrzeżenie właśnie w tym miejscu...
  • Lubię! 1
Odnośnik do komentarza

Zamotalem się. Gdzie znajdę kartę otwierająca pomieszczenie bossa w Aid command? 

 

Spoiler

Boss metalowy pancerz

 

Stoję przed drzwiami, mobki pokonane, magnetyczny zamek zniszczony a zamek na kartę jest czerwony i stawia opór. Znalazłem w Aid: karta Aid ezry shieldsa i dostępu dowództwa aid. Czy jest jakaś trzecia? 

 

Edit: jestem przed walką z Kopaczem - może dlatego?

 

Edit2: jestem po walce z Kopaczem - właśnie dlatego

Edytowane przez friedrich
Odnośnik do komentarza
  • 2 tygodnie później...

Dla mnie łatwiejsze od soulsów, ale ja wolę bardziej dynamiczne gry i np takie bloodborne skończyłem razem z dodatkiem a w soulsy nie mogę się wgryźć przez powolność ( a może i przez poziom trudności mimo iż wszystko przechodzę na hard). Co do długości to w jedynce siedziałem 50h a w dwójce 30h.

  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza

Mam pytanie dotyczące Echa Kopacza. Pokonałem dwa:

 

Spoiler

W centrum Jericho echo trzeciej postaci kopacza, a w podziemiu (niedaleko gościa dającego misję zebrania artefaktów zarażonych naukowców) echo postaci drugiej. Gdzie natomiast znajdę echo pierwszej postaci kopacza? W wątku było, iż powinna być w tym samym miejscu co druga (podziemia) ale u mnie skrzynka jest już pusta.

 

 

Odnośnik do komentarza
56 minut temu, friedrich napisał:

Mam pytanie dotyczące Echa Kopacza. Pokonałem dwa:

 

  Pokaż ukrytą zawartość

W centrum Jericho echo trzeciej postaci kopacza, a w podziemiu (niedaleko gościa dającego misję zebrania artefaktów zarażonych naukowców) echo postaci drugiej. Gdzie natomiast znajdę echo pierwszej postaci kopacza? W wątku było, iż powinna być w tym samym miejscu co druga (podziemia) ale u mnie skrzynka jest już pusta.

 

 

Też miałem z tym problem. Wg mnie powinieneś tam podejść jeszcze raz i zbliżyć się do skrzynki.

Odnośnik do komentarza
  • 2 tygodnie później...

Trochę śmieszne bo utknalem przechodząc grę na NG+. Jestem po kopaczu i chcę dojść do dowództwa AID: 

 

Spoiler

Z centrum Jericha idę przez bramkę skanujaca i otwarta wcześniej bramę, przechodzę obok małej stacji leczniczej po czym przez wyrwe w murze i dwie windy dostaje się na korytarz z którego zeskakuje na pakę ciężarówki i jestem na placu z medyczna przyczepa na środku. Tutaj jest sporo przeciwników a na koniec windą z platformy zjeżdża rozdzielajacy się wróg. 

 

I wszystko byłoby ok ale po pokonaniu wszystkich przeciwników nie mogę skorzystać z teleportu bo pisze ze jest w użyciu. Innej drogi nie widze - z tego co pamiętam na platformie jest dwóch tarczownikow a za nimi gataway brawo. Ale jak tam się dostać skoro teleportem nie mogę?! 

 

Edit

 

BUG. Po restarcie konsoli i gry winda zadziałała. 

Edytowane przez friedrich
Odnośnik do komentarza
  • 3 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...

Jeśli chodzi o jedynkę to mam pytanie:

 

Jak już odblokuje możliwość przechodzenia przez drzwi "dla ochrony" to gdzie iść, żeby pójść z fabułą do przodu? Przyznam, że się pierwszy raz trochę zgubiłem i już trochę za mocno przykoksiłem postać tym łażeniem xd Chciałbym skończyć ten bardzo dobry tytuł. 

Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...