Skocz do zawartości

The Surge


Czezare

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 19.09.2019 o 09:06, Czezare napisał:

Ja w zasadzie nie przywiązuję jakiejś wielkiej wagi do zdobywania acziwsmętów, co wszak nie zmienia faktu, że będę napierał w The Surge 2 jak opętany!


Ja tam lubię, a w souls-like'ach zwłaszcza, bo mam sporą satysfakcję z tego :)

4f93acd88e87c0d8gen.jpg

My body is ready :reggie:
Obaliłem ostatnie DLC, z czystym sumieniem mogę czekać na dwójeczkę, no i potrenowałem trochę, przypomniałem sobie sterowanie, mam nadzieję, że się przyda :)

  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza

Gdzie zamawiacie? Pytam bo sam troszkę się mocowałem z tematem (spora część sklepów woła sobie za golasa 239-249 monet), a dziś trafiłem na coś takiego...

https://www.ultima.pl/ct/xbox-one/gry/akcja/the-surge-2-limited-edition-1

Wygląda całkiem OK, także od strony finansowej (mając na uwadze to o czym pisałem wyżej).

 

Odnośnik do komentarza
W dniu 20.09.2019 o 23:58, Amer napisał:

Gdzie zamawiacie? Pytam bo sam troszkę się mocowałem z tematem (spora część sklepów woła sobie za golasa 239-249 monet), a dziś trafiłem na coś takiego...

https://www.ultima.pl/ct/xbox-one/gry/akcja/the-surge-2-limited-edition-1

Wygląda całkiem OK, także od strony finansowej (mając na uwadze to o czym pisałem wyżej).

 

 

Na allegro golas za 209 zł z wysyłką Smart. Ale ta limitka na Ultimie niczego sobie.

Odnośnik do komentarza
W dniu 20.09.2019 o 23:58, Amer napisał:

Gdzie zamawiacie? Pytam bo sam troszkę się mocowałem z tematem (spora część sklepów woła sobie za golasa 239-249 monet)

 

16 minut temu, Brolin napisał:

Na allegro golas za 209 zł z wysyłką Smart.

 

Zamiast zamawiać, przed chwilą byłem w MM i jak człowiek ściągnąłem grę z półki - cena 209zł.:sir:

 

Odnośnik do komentarza

OK, pograłem ze 2h, odblokowałem dwa Med-bay'e, ubiłem jednego bossa (choć w sumie to dwóch, ale obydwaj to bardziej takie mini-bossy raczej) i coś tam już mogę naskrobać.

Bardzo podoba mi się początek, całe wprowadzenie, włącznie z CGI intro, choć w sumie jedynka i Warren na wózku robiły bardziej, ale tu też jest spoko.
Kreator postaci niby rozbudowany, a i tak zawsze wyglądasz jak troglodyta, więc sporo opcji, ale niewiele dają - stworzyłem sobie takiego oto łysego jegomościa z zarostem, który nawet trochę mnie przypomina:

a80f0d91d339f4adgen.jpg

Podobają mi sie również jego szpitalne fatałaszki, jak i defibrylatory, które rączo chwyta po przebudzeniu, żeby nimi nak#rwiać niemilców :)

Wprowadzenie spoko, sporo hintów wyświetlających się na ścianach, podpowiedzi, trochę ekspozycji fabularnej i nawet pierwszy side-quest się tafi, ale gierka otwiera się dopiero w momencie, gdy zdobywamy swój RIG, co trochę wkurza, bo bez niego nasz panopek nie potrafi biegać, skakać, ani unikać ciosów, więc RIG jest tu naszym wybawieniem.
W tej odsłonie jest to EXO zakładane niczym strój, więc obejdzie się bez żadnych krwawych zabiegów - tradycyjnie wszystko ulepszamy i zarządzamy chipami w Med-Bay'ach.
Walka i sterowanie są tak samo responsywne, jak w jedynce, choć wygląda na to, że animacje ciosów i "fatality" również przeniesiono 1:1 z poprzedniczki - oczywiście, że były brutalne, soczyste i sprawiały frajdę, ale fajnie by było zobaczyć coś nowego.
Od początku mamy chip do leczenia (Medi-Voltanic) na zasadzie "ładujemy bateryjkę atakiem, wtedy możemy podreperować zdrowie", co najpierw sprawiało mi trochę problemów, bo w jedynce leczyłem się bardziej klasycznie, a tutaj trzeba jednak kombinować z systemem "risk-reward", co na dłuższą metę jest bardzo spoko rozwiązaniem - powoduje, że walki zyskały więcej taktycznego zacięcia.
Do tego dochodzi jeszcze system parowania kierunkowego, zamiast unik/podskok znanego z poprzedniczki.
Teraz gra sygnalizuje nam, z której strony nadejdzie atak przeciwnika i odpowiednio wykonany blok prowadzi do skutecznego parry i wystawienia przeciwnika na kontrę. Trochę przypomina to system z For Honor, tylko w uboższej wersji.

Bardzo podobał mi się sposób, w jaki otrzymaliśmy swojego drona, taki naturalny i wynikający z narracji.
A narracja w tej grze jest trochę wyraźniej zarysowana niż w jedynce. Oprócz audiologów, mamy tu NPCów, którzy dość dużo mówią i zlecają zadania. Czuje się tu większy nacisk na fabułę, ale podobno nie jest ona najwyższych lotów, więc zobaczymy...

Za to eksploracja, dzięki projektom poziomów to jest jakiś wyższy poziom zayebistości. Już pierwsze The Surge miało bardzo fajnie skonstruowane levele, które systemem ukrytych pomieszczeń i skrótów, tworzyły niezwykle fajnie skonstruowaną całość. Tutaj tego wszystkiego jest jeszcze więcej, a same lokacje są bardziej różnorodne klimatycznie (podobno, jeszcze nie dotarłem), więc wyraźny krok do przodu.

Mamy też soulsowe zostawianie podpowiedzi od innych graczy (na ziemi, lub na ścianach), w postaci symboli (nie ma pisanego tekstu), więc z początku ciążko się połapać, o co chodzi, ale już jeden sekret dzieki jakiemuś graczowi znalazłem. No i są też takie hologramy, którymi inny gracz może przesłac trochę waluty innemu - już dwa razy podjąłem taki depozyt od jakiegoś ruska (gdzieś już było podobne rozwiązanie, nie mogę sobie teraz przypomnieć).
EDIT: Przypomniałem sobie - WATCH_DOGS :)
Z tym że to nie są "depozyty", jak z początku myślałem, a coś na zasadzie wyzwania, rzuconego innym graczom.
Możemy postawić nasz hologram w jak najbardziej niedostępnym miejscu, a im dłużej nikt go nie dotknie, tym większą nagrodę skasujemy - fajny bajer i kolejna zachęta do eksploracji.

Graficznie spoko, choć z dużą ilością takiego quantumbreakowego blurru, a dźwiękowo też niczego sobie - muzyczka super, choć strasznie brakuje mi tego kawałka z Med-bay'ów, który przygrywał nam w jedynce.

Póki co zapowiada się naprawdę rewelacyjnie i lepiej od poprzedniczki, którą już i tak uwielbiam, więc chyba nie jest źle :)

Przy okazji @Square - mógłbyś założyć temat o tej części i przenieść tam nasze rozkminy? Pliss :hi:

Edytowane przez Wredny
  • Plusik 2
Odnośnik do komentarza
2 minuty temu, Wredny napisał:

Tuż przed uderzeniem (jak to w przypadku parry bywa), musisz trzymając blok, ruszyć prawą gałką w górę (albo innym kierunku, z którego nadchodzi atak).

No niby wiem, że robi się to tak jak piszesz, ale IMO okienko na parry jest o wiele mniejsze jak w Soulsach. Chyba nie będę tego póki co robił, albowiem próbowałem na tej pierszej "leszczycy" tuż przed pierwszą stacją medyczną i wychodzi mi raz na 10 prób...

Odnośnik do komentarza

Jestem zauroczony walką w tej grze - jest naprawdę super. Nowy system parry jest za(pipi)isty, animacje wykańczania wrogów mięsiste, a nowe bronie ciekawe. No i fajna eksploracja, wiadomix.

 

Jeśli chodzi o wady - co się stało z grafiką? Gra wygląda gorzej niż jedynka, definitywnie. No i szkoda trochę tego klimatu sci-fi horroru z zombiako-maszynami.

Odnośnik do komentarza

Nom, z tą grafiką to też zauważyłem. Początek jest spoko, ciemne korytarze, nawet fajne oświetlenie...
Ale jak sie wyjdzie na słońce, na większą przestrzeń, to bieda niesamowita jest, prawie jak z PS2.
Ja dopiero pokonałem Little Johny'ego (i tego chwilkę po nim), więc daleko jeszcze nie dotarłem, ale mam nadzieję, że będzie coś ładniejszego, bo póki co to takie 4/10 za grafikę bym wystawił.

Odnośnik do komentarza

Też zgłaszam zastrzeżenia do grafy. Na koksie powinno wypalać gałki oczne, tymczasem jest średnio. Oczywiście w trybie Jakość wygląda to bardzo dobrze, ale grać w 30-tu efpeesach w tego rodzaju grę to dla mnie jak rwanie zęba mądrości bez znieczulenia:/

Muszę zrobić eksperyment i ustawić konsolę w 1080p. Teraz mam rzecz jasna 4k i takiż sam TV. Podejrzewam niedostatki silnika, który jest wręcz wybornie przystosowany do rozdziałki full HD, alejuż w 4K to nie bardzo. Rzecz jasna sytuację ratuje rewelacyjny, rozpierduszny system walki. Co tam można za balet odstawiać!:obama:

Niestety, muszę na chwilę zostawić granie, wszak łazienka sama się nie pomaluje...:(

Odnośnik do komentarza

@Czezare - dotarłem do Gideon's Rock i jest dużo ładniej, bo są drzewa, trawa, skały i ogólnie jakoś tak bardziej organicznie - znaczy graficznie nadal żadna rewelacja, ale sam design, klimat, kolorystyka i ogólny wygląd powodują, że gra stała się milsza dla oka.

A odnośnie systemu walki... Nauczyłeś się już parować? Bo bez tego ani rusz później - właśnie w GR spotykamy takie pokraki, które mają nas na 2-3 strzały w normalnej walce, więc bez wyczucia parry to zapomnij :)
 

 

Odnośnik do komentarza

Pograłem ze 2 godzinki póki co. Pierwsze wrażenie - mieszne. Setting jest inny, stary mi bardziej leżał, fabuła póki co nie zachęca, ale jest całkiem intrygująco. Największy zarzut - gra wygląda obrzydliwie. Nie sądziłem, że to powiem, ale ogrywając ostatnio psx'a i bloki ciosane co to mają 20 lat na karku, to po oczach to tak nie waliło jak tutaj. Tekstury się NIE doczytują, wygląda to naprawdę fatalnie. Jak jest ciemno to jest w miarę ok, ale po wyjściu na zewnątrz to już trzeba coś przeciwwymiotnego brać. Ale najważniejsze - walka jest jak zwykle zresztą mega satysfakcjonująca, zmiany w mechanice mi się podobają i nauka jest bardzo przyjemna. Wydaje mi się, że jest bardziej zręcznościowo i szybciej. Póki co jest bardzo zadowolony, grafa mi nie przysłoni tej beczki miodu i wtopie tu pewnie tyle samo godzin co w 1ce. 

Edytowane przez meave
Odnośnik do komentarza
W dniu 28.09.2019 o 00:49, Wredny napisał:


A odnośnie systemu walki... Nauczyłeś się już parować? Bo bez tego ani rusz później - właśnie w GR spotykamy takie pokraki, które mają nas na 2-3 strzały w normalnej walce, więc bez wyczucia parry to zapomnij :)

 

Nauczyłem się parry`ować, a jakże! ;) Powiem więcej, zgadzam się, że bez tego ni chu chu...Gra z resztą bardzo fajnie i dobitnie to udowadnia, bo już tego sierżanta Garcię z Więzienia w zasadzie nie da się pokonać bez tego elementu. Znaczy się da, ale to by była droga przez mękę.

Dopiero dzisiaj miałem okazję z dwie godzinki nad grą posiedzieć. Póki co zwiedzam Main Jericho i...eksploracja, a raczej EKSPLORACJA!:banderas:Już jedynka była mistrzowska pod tym względem, ale dwójka przebija ją dość wyraźnie:obama: Są co najmniej trzy albo cztery odnogi i w każdej jest coś ciekawego, gdzieś się to pysznie łączy i zazębia. Fanty widoczne gdzieś na podwyższeniach, które na pierwszy rzut oka są całkowicie niedostępne po pewnym czasie zgarniamy bez problemu. Zamknięte bramy otwieramy, nowe terytoria zwiedzamy. Trochę pomagają w tym tagi zostawiane wzorem soulsów przez innych graczy. No właśnie...w jaki sposób samemu pozostawić taga?

Gra mnie niebywale wciągnęła i zassała wraz z butami. Gearsy i inne rozgrzebane gry z gamepassa leżą i długo do nich nie wrócę. Na dzień dzisiejszy to nawet nowy CoD, który będzie miał premierę pod koniec października może mieć problem w zawodach o moją przychylność, uwagę i czas.

Wracam do Jericho. To miasto się samo nie zwiedzi ;) 

  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza

Garcia padł bez parowania, dużo uników, dwa ciosy, odskok, banał. Wtedy nawet nie myślałem, żeby to stosować :)
Teraz męczy mnie Delver, tu dopiero jest jazda i znów się zaciąłem na trochę z tym bossem (choć Cervantes też chyba dopiero za piątym razem padł).

Tagi będziesz mógł zostawiać za pomocą drona, dostaniesz kilka na start, albo odblokują się jakoś w trakcie, nie pamiętam.
Ciekawe czy wzorem soulsów, gdy ktoś zalajkuje Twojego taga, to w tym samym momencie odzyskasz pełne zdrowie, czy jednak nagroda "pieniężna" (czy w ogóle jakakolwiek).
Bo z tym bannerem, którego zostawiamy w niedostępnych miejscach to niezły bajer - ostatnio tak go ukryłem, że chyba nikt nie znalazł i nagle na konto wpadło 25000 tech scrapa :)

Z eksploracją racja - cudo, pokręcone, niesamowicie rozbudowane lokacje z ilością skrótów i połączeń, o których człowiek nawet nie ma pojęcia.
A poczekaj na upgrade do drona, który otwiera drzwi, a także na hak do poruszania się po linach (tego sam jeszcze nie mam). Wtedy dopiero będzie zabawa :)
 

  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...