Jump to content

Marvel's Midnight Suns


Shankor

Recommended Posts

Nowa gra od twórców X-COM, na licencji Marvela.

Gracz wcieli się w nową postać (którą będzie można w dużym stopniu modyfikować) i dołączy do grupy bohaterów oraz antybohaterów, w której będzie walczył ramię w ramię z takimi sławami jak Iron Man, Kapitan Ameryka, Captain Marvel, Doktor Strange, Blade, Nico Minoru, Magik, Ghost Rider czy Wolverine. W sumie naszymi sojusznikami będą mogły zostać 43 postaci znane fanom komiksów.

Fabuła obracać się będzie wokół próby powstrzymania Lilith, matki demonów, przed przejęciem kontroli nad światem. Postać gracza nazwana została Hunter i zaprojektowano ją we współpracy z Marvelem. Będziemy mogli ją wyposażyć w ponad 40 rożnych supermocy.

Jake Solomon ze studia Firaxis zdradził, że Midnight Suns to zupełne nowa gra, mocno odbiegająca od mechanizmów XCOM. Nie pojawi się nawet system permanentnej śmierci członków drużyny. Znacznie większą rolę w starciach odegra otoczenie. Będziemy mogli np. wskakiwać na samochody, wyrywać z ziemi latarnie czy rzucać obiektami na dalekie dystanse. Misje rozgrywane będą w systemie turowym.

W ich realizacji weźmie udział Hunter oraz trójka dodatkowych towarzyszy, którym będziemy wydawali rozkazy. Pomiędzy realizowaniem zadań mamy powracać do siedziby grupy, gdzie otrzymamy okazję rozwijania relacji z innymi postaciami poprzez rozmowy, dawanie prezentów czy wspólne spędzanie czasu, np. na zabawie w gry wideo.
 

 

Projekt zmierza na pecety oraz konsole Xbox One, PlayStation 4, Xbox Series X/S, PlayStation 5 i Nintendo Switch. Premiera zaplanowana została na marzec przyszłego roku. Wersja PC będzie sprzedawana zarówno na Steamie, jak i w Epic Games Store.

Edited by Shankor
  • Upvote 1
Link to comment
9 godzin temu, 20inchDT napisał:

Ratio łapek w gore do tych w dol... :smutas: ehh ludzie

 

Połączenie ludzi zawiedzionych że nie jest to nie kolejny Xcom lub fanów Marvela, że to gra taktyczna zamiast zwykłego akcyjniaka.

 

Mi się podoba. Jake Solomon jeszcze nie zrobił słabej gry, więc o nic się nie obawiam.

 

Link to comment
  • 3 weeks later...

Przeczytałem długi materiał w "Edge'u" i w sumie brzmi to ciekawie, nawet dla kogoś kto ma taką awersję do Marvela jak ja.

 

- "Firaxis stworzyło grę, która ma tyle wspólnego z oczekiwanym reskinem X-COM, co ze Slay the Spire i Personą; która pożycza tyle samo z bijatyk co z dating simów, i czasami porzuca turową rozgrywkę na rzecz przygody w czasie rzeczywistym". Była to stopniowa ewolucja, bo wiele lat temu, projekt faktycznie wyglądał jak "XCOM z herosami"

- nie ma pól, nie ma szansy na trafienie, nie ma zasłon. Mapy są nazywane "arenami", praktycznie nie ma czegoś takiego jak zasięg - po prostu atakujesz przeciwnika w każdej turze, nie musisz do niego iść. Wygląda na to, że największe znaczenie w walkach będzie miało ustawienie, pozycje, otoczenie i wykorzystanie efektywnie swoich tur, nieco jak w Into the Breach (czyli np. pchnij przeciwnika żeby w coś wpadł). Większość walk powinna trwać do 10 minut

- Superherosi... są silni, pytaniem najczęściej będzie, jak rozwalić 3 przeciwników naraz, a nie jak przetrwać ich atak. Każda tura pozwala tylko na jeden ruch w drużynie i użycie trzech akcji.

- oddalenie kamery będzie opcją, ale twórcy nie chcą, by było kiedykolwiek konieczne. Gracz nie powinien myśleć nad swoimi decyzjami, martwić się długo czy źle zrobił i ma przewalone. Słowo-klucz tej gry to szybkość, drugie to fantazja

- pomysł na system kart jest oficjalnie zaczerpnięty ze Slaya. Można powiedzieć, że każda postać tutaj jest jak osobna klasa w Slayu. Żadna karta nie ma opisu "po prostu zadajesz obrażenia". Większość "słów kluczowych" można wpisać w oczywiste schematy karcianek - armor, taunt, bleed, losowy cel, karty rosnące w siłę z każdą turą, obrażenia dla używającego, itd. Każda postać ma poprzez to swój styl. Karty zostały wprowadzone jako metoda, by supersilne ataki, z którymi kojarzymy superherosów, były zawsze dostępne, ale jednak nie były nadużywane - wymuszona różnorodność

- animacje są wzorowane na anime takich jak Attack on Titan i Demon Slayer, a z gier - Street Fighter i Dragon Ball FighterZ, jeśli chodzi o przeniesienie efektownych póz z komiksu na animację. 

- baza to duża część gry, oficjalnie zainspirowana odpowiednimi sekcjami z Fire Emblema, Persony czy Mass Effecta. Nasza postać chodzi sobie i może spędzać czas na różnych aktywnościach z wszystkich postaciami w składzie, z jednym pograć, z innym poczytać, posiedzieć z wszystkimi nad basenem w kąpielówkach itd. Jest system rozwijania relacji (w tym poprzez odpowiednie wybory dialogowe, prezenty) i nagród za to. "NIE chodzi o romansowanie!", podkreśla Solomon.

 

 

To wszystko są ciekawe rzeczy! Popatrzcie, ile gier wymienia Solomon, które tak bardzo lubię i których unikalne pomysły bardzo bym chciał zobaczyć rozwinięte z wielkim budżetem.

 

Oczywiście nie napalam się na zapas, bo już nieraz widziałem fajną zapowiedź gry, którą robi utalentowane studio, i inspiruje się najlepszymi możliwymi inspiracjami. I np. Jedi Fallen Order niby było jak Metroid, Zelda i Soulsy po zachodniemu, ale... no jednak w ogóle nie było. Tutaj też trochę się obawiam, że to wszystko będzie płytkie, a wykonanie nie dorówna ambicji. ALE co jeśli będzie odwrotnie i Firaxis zrobi grę z zaletami XCOM i Cywilizacji, ale też... fajną do pogrania, z historią i z fajnymi ludzkimi postaciami? Kto wie....

Link to comment
  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

25 maja 2018 roku zacznie obowiązywać w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych"). W związku z tym prosimy o zapoznanie się ze zaktualizowaną Polityką prywatności Privacy Policy.