Skocz do zawartości

Marvel's Spider-Man 2


Figuś

Rekomendowane odpowiedzi

Fabuła checked, jeszcze dzisiaj albo jutro dorzucam platynę i już teraz mogę stwierdzić, że odczuwam największy dysonans poznawczy względem recenzji jakiejś gry od czasów premiery Hogwarts Legacy. 
 

To zabawne w kontekście tytułu AAA za grube miliony, ale ja naprawdę nie miałem wielkich oczekiwań - chciałem basic blockbustera z obłędną grafiką, satysfakcjonującym modelem walki, wyczerpującą fabułą, pewnymi usprawnieniami mechanicznymi w odniesieniu do poprzedniczek i tym samym system lokomocji co zwykle. Czy to otrzymałem? Jeżeli listę ograniczmy do ostatniego punktu, to tak, otrzymałem. W każdym innym przypadku odpowiedź brzmi - no krwa, nie sądzę. 
 

Nie wierzę, że piszę to akurat w tym temacie, ale grafika nie tylko nie zachwyca, grafika wręcz rozczarowuje. Po pierwszych godzinach sądziłem, że dostaję paranoi i zacząłem kopać po Redditach/Retarderach w poszukiwaniu informacji o potencjalnym bugu psującym wizualia, ale szybko okazało się, że nie tylko ja narzekam na ten aspekt. Modele postaci lipa fest, woda momentami wygląda jak z ery PS3, tekstury powierzchni też bardzo nierówne, widoki z oddali zniekształcone… no coś tam po drodze ewidentnie musiało pójść nie tak. Zdaję sobie sprawę z oczywistych ograniczeń samego sprzętu, ale przy takiej pompie marketingowej i statusie bycia reprezentacją jedynej gry first-party od Sony w tym roku kalendarzowym - spodziewałem się wodotrysków. 
 

Rozgrywka wciąż jest płytka, ograniczona i pozbawiona głębi. Cały czas mamy tutaj do czynienia z open-worldem bez open-worlda polegającym na bujaniu się na pajęczynie i zaliczaniu kolejnych banalnych aktywności przygotowanych na zasadzie kopiuj-wklej, które nie niosą za sobą nic więcej niż kolejny znacznik do odhaczenia. Eksploracja nie istnieje, interakcja z otoczeniem nie istnieje, właściwie nic tu nie istnieje. I ja totalnie kumam założenia prostej gry akcji, nie spodziewałem się przesadnego komplikowania sprawy, ale rany, to wszystko było już w poprzednikach, dokładnie to samo… 

 

AI przeciwników też beka totalna - skaczę na lampę, strzelam siecią w jakiś przedmiot celem odwrócenia uwagi jednego wroga, drugiego po cichu eliminuję, potem eliminuję tego pierwszego, w międzyczasie inni sobie przechodzą jak gdyby nigdy nic mając wiszących kolegów nad głową, japrd. xd Niewidzialność Milesa tak samo; jesteś w centrum bitki, odpalasz niewidzialność i nagle wszyscy magicznie tracą aggro jakby wydarzenia sprzed sekundy w ogóle nie miały miejsca. 

 

Żeby nie było, że tylko marudzę, to kostiumy są przeza(pipi)iste, przemieszczanie się z punktu A do punktu B nadal bez konkurencji, cut-scenki miło się ogląda, fast-travel wiadomo, a wykorzystanie DS jedno z najlepszych ever.

  • Plusik 7
Odnośnik do komentarza
Godzinę temu, shoegaze napisał:

Fabuła checked, jeszcze dzisiaj albo jutro dorzucam platynę i już teraz mogę stwierdzić, że odczuwam największy dysonans poznawczy względem recenzji jakiejś gry od czasów premiery Hogwarts Legacy. 
 

To zabawne w kontekście tytułu AAA za grube miliony, ale ja naprawdę nie miałem wielkich oczekiwań - chciałem basic blockbustera z obłędną grafiką, satysfakcjonującym modelem walki, wyczerpującą fabułą, pewnymi usprawnieniami mechanicznymi w odniesieniu do poprzedniczek i tym samym system lokomocji co zwykle. Czy to otrzymałem? Jeżeli listę ograniczmy do ostatniego punktu, to tak, otrzymałem. W każdym innym przypadku odpowiedź brzmi - no krwa, nie sądzę. 
 

Nie wierzę, że piszę to akurat w tym temacie, ale grafika nie tylko nie zachwyca, grafika wręcz rozczarowuje. Po pierwszych godzinach sądziłem, że dostaję paranoi i zacząłem kopać po Redditach/Retarderach w poszukiwaniu informacji o potencjalnym bugu psującym wizualia, ale szybko okazało się, że nie tylko ja narzekam na ten aspekt. Modele postaci lipa fest, woda momentami wygląda jak z ery PS3, tekstury powierzchni też bardzo nierówne, widoki z oddali zniekształcone… no coś tam po drodze ewidentnie musiało pójść nie tak. Zdaję sobie sprawę z oczywistych ograniczeń samego sprzętu, ale przy takiej pompie marketingowej i statusie bycia reprezentacją jedynej gry first-party od Sony w tym roku kalendarzowym - spodziewałem się wodotrysków. 
 

Rozgrywka wciąż jest płytka, ograniczona i pozbawiona głębi. Cały czas mamy tutaj do czynienia z open-worldem bez open-worlda polegającym na bujaniu się na pajęczynie i zaliczaniu kolejnych banalnych aktywności przygotowanych na zasadzie kopiuj-wklej, które nie niosą za sobą nic więcej niż kolejny znacznik do odhaczenia. Eksploracja nie istnieje, interakcja z otoczeniem nie istnieje, właściwie nic tu nie istnieje. I ja totalnie kumam założenia prostej gry akcji, nie spodziewałem się przesadnego komplikowania sprawy, ale rany, to wszystko było już w poprzednikach, dokładnie to samo… 

 

AI przeciwników też beka totalna - skaczę na lampę, strzelam siecią w jakiś przedmiot celem odwrócenia uwagi jednego wroga, drugiego po cichu eliminuję, potem eliminuję tego pierwszego, w międzyczasie inni sobie przechodzą jak gdyby nigdy nic mając wiszących kolegów nad głową, japrd. xd Niewidzialność Milesa tak samo; jesteś w centrum bitki, odpalasz niewidzialność i nagle wszyscy magicznie tracą aggro jakby wydarzenia sprzed sekundy w ogóle nie miały miejsca. 

 

Żeby nie było, że tylko marudzę, to kostiumy są przeza(pipi)iste, przemieszczanie się z punktu A do punktu B nadal bez konkurencji, cut-scenki miło się ogląda, fast-travel wiadomo, a wykorzystanie DS jedno z najlepszych ever.

Wiadomo wszystko z czasem się przeje. Ale co do AI to przecież po dłuższym braku kontaktu zaczynają się domyślać, że coś jest nie tak i grupują się dwójkami (może poziom trudności za niski?). Sam też wielkim fanem pająka nie jestem i zgadzam się z większością. Gra raczej dla wielkich fanów, zwykły gracz zagra, przejdzie i zapomni, ot kolejna dobra produkcja trzymająca poziom. Nikt nie będzie we flagowcach Sony ryzykować innowacji (nawet jakby chcieli je devi wprowadzić). Z otwartych światów nie wiem czemu wciąż Ghost of Tsushima i Horizon to mój numer jeden.

Odnośnik do komentarza
44 minuty temu, PiotrekP napisał:

Nie wiem też po co te proce na dachach, skoro można to odpalić manualnie nawet z ulicy.

Do nabrania max prędkości.

 

50 minut temu, Hal Emmerich napisał:

Dzisiejsze wideo Digital Foundry poświęcone w całości trybom Fidelity oraz Performance:

Spoilery są? Bo chętnie bym obejrzał, ale dopiero mam trochę ponad 1/3 fabuły.

Odnośnik do komentarza

W ogóle to zmieniam zdanie.
Graficznie to jest yebany sztos .
Ilość detali npc fur i architektura dzielnic uaa.
Przejście po zwykłym parku to nieraz taki opad kopary że szok.
Rozdziałka jakość tekstur plastyczność oświetlenia - momentami fotorealizm.
Ktoś karmi gołębie, ktoś słucha muzyczki na ławce, ktoś podbija przybić piątkę.
Nie da się nie docenić napracowania.
18b537d487775-screenshotUrl.jpg

  • beka z typa 3
  • WTF 1
Odnośnik do komentarza

Gra potrafi wyglądać czasami jak z PS4 (animacje twarzy, tekstury niektórych budynków), ale są momenty, szczególnie w misjach, lub przy konkretnym oświetleniu w konkretnej miejscówce,  że wygląda całościowo lepiej niż Forbidden West, a to jest osiągnięcie. I do tego gram w trybie 60, na 40 wiadomo, wszystko nieco lepiej, ale ja tam wolę płynność,  ktora w tej grze jest na poziomie wybitnym w trybie 60.

 

Misje fabularne to sztos, na razie ogralem zaledwie kilka, ale kazda lepsza od poprzedniej, a chyba o to chodzi w tego typu blockbusterach :). Wymiany między Spidermenami dodały tej grze masę dynamiki, to dla mnie najważniejszy upgrejd wzgledem poprzedniczek. Połączenie Uncharted z God of War i Spidermanem, jestem ciekaw co jeszcze bedzie pofrafil wyciągnąć z PS5 Insomniac, jezeli plotki o tym, ze Wolverine to bedzie gra liniowa bez open worlda się potwierdzą. 

Edytowane przez KrYcHu_89
  • Lubię! 1
Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...