Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Forum PSX Extreme

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

CRONOS: The New Dawn

Featured Replies

Opublikowano
47 minut temu, Wredny napisał(a):

To stawiasz koło najlepszych czy koło Callisto?philosoraptor
Mam sporą dawkę sympatii dla najmłodszego dziecka Schofielda, ale przy najlepszych Callisto nawet nie leżało.

Ja stawiam Callisto w czołówce. Cronos jest trochę lepszy od Callisto, ale obie gry to dla mnie czołówka.

Ludzie grając w Callisto chyba sami sobie psują zabawę walcząc zachowawczo. Dużo się naczytałem jaka to walka pałką jest nudna i nie chce się grać. Ta gra pokazuje pazur jak się zacznie korzystać z kombinacji, np ja często zaczynałem strzelać bronią palną, przeciwnik podbiegał, dostał ze 2 ciosy pałką i dobijałem go strzelbą. Działa to płynnie jak w żadnej tego typu grze, ludzie chyba mało korzystali z tego systemu i pałowali się za dużo.

Jak tylko otworzyły mi się nowe bronie to ja z Callisto zrobiłem sobie strzelaninę z przerywnikami walenia rurą, przecież w tej gierce jest sklep z tanią amunicją. W sieci są takie filmy z Last of us 2 "agresive gameplay" chyba. Gość robi rzeźnię zamiast się skradać i tak też wypada grać w Callisto. Dlatego mi się grało dobrze i byłem wciągnięty jak w Cronosa, obie skończyłem w kilka długich sesji w ciągu jednego weekendu.

  • Odpowiedzi 751
  • Wyświetleń 39,5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Najpopularniejszy posty

  • Platyna w Cronosie to była czysta przyjemność. Nie jest trudna i wydaje mi się, że można byłoby ją wbić przechodząc gierkę dwa razy, ale ja to rozbiłem na trzy przejścia i nie żałuje, bo dzięki temu m

  • No i finito po 17 godzinach spędzonych z Cronosem. Na początku tej przygody myślałem, że wtopiłem 280zł, ale na szczęście póżniej gra rozwija skrzydła i dostarczyła mi kilkanaście godzin wspaniałej ro

  • Lecę teraz na NG+ i mogę z czystym sumieniem stwierdzić, że za drugim razem Cronos smakuje jeszcze lepiej. Na NG+ dochodzi wybór poziomu trudności normal/hard. Wiadomo, że jest trochę łatwiej, bo już

Opublikowano
Godzinę temu, MEVEK napisał(a):

Wybaczcie ale ja sie juz nasluchalem o Calisto i nawet nie ogralem. Moze wroce ale to ponoc mocny sredniak wiec jest sens?

Cronos lepszy, ale jak lubisz sci-fi to polecam sprawdzić.

Opublikowano

Odpaliłem sobie przed chwilą Dead Space Remake na hard i jednak DS jest trudniejszy od Cronosa. Niby jest więcej metod spowolniania wrogów poprzez dekapitacje kończyn i używanie stazy, ale mimo wszystko pomieszczenia są bardziej klaustrofobiczne (Cronos daje jednak nieco więcej przestrzeni niż DS) przeciwnicy są szybsi i w moment mogą znależć się blisko. W Cronosie większy speed u przeciwników nie zagrałby tak dobrze, bo dochodzą ładowane pociski i gra przez to byłaby strasznie frustrująca i sprowadzająca się do pojedynczych strzałów. Głupi jest za to zarzut w kierunku Cronosa o gąbczastość przeciwników, gdy w takim DS muszę władować w pierwsze napotkane nekromorfy kilka wiązek laserowych. Tak samo zarzut, że walka wręcz gówno daje można zastosować do DS, bo pierwszego napotkanego przeciwnika najpierw pozbawiłem kończyny, a potem próbowałem dobić go stompem. Musiałem gnoja kilka razy butować na ziemi zanim wyzionął ducha. Zresztą w Cronosie melee możne być dużym atutem, ale trzeba zdobyć pewną rzecz na póżniejszym etapie gry.

Sam uważam, że pod względem projektu lokacji i miejsca akcji Cronos wygrywa z DS. Kocham Ishimure, ale po jakimś czasie oglądanie tych samych korytarzy zaczyna męczyć. Osadzenie akcji na ziemi w grze Blooberków było strzałem w 10, bo większa różnorodność lokacji lepiej się sprawdza na dłuższą metę. Dobrym przykładem też jest Control od Remedy, ogólnie fajna gierka, ale łażenie przez kilkadziesiąt godzin i oglądanie biurowych korytarzy... pierdolca szło dostać.

Za to Gameplay jest lepszy w DS, ale Blooberki odrobiły zadanie domowe i Cronos pod tym względem nie ma się czego wstydzić. Moim zdaniem, przy wyższych budżetach na następne produkcje i zebranym doświadczeniu przy Cronosie oraz SH, to tylko kwestia czasu, aż Bloobery wysmażą grę, która stanie się klasykiem w dniu premiery. Bloobery potrzebowali takiego Cronosa, żeby nabrać wiary w siebie i dostać odezw od graczy, że też potrafią zaprojektować ciekawy system walki. O recenzentach i ich zarzutach nie wspominam, bo małpie by się dało pada i lepiej by sobie poradziła od większości z nich.

Opublikowano
1 godzinę temu, MEVEK napisał(a):

Wybaczcie ale ja sie juz nasluchalem o Calisto i nawet nie ogralem. Moze wroce ale to ponoc mocny sredniak wiec jest sens?


To naprawdę dobra, gra - żaden "średniak" - takie 7/10.
Po prostu w zbyt wielu miejscach nie dowozi, w porównaniu do takiego Dead Space jest momentami wręcz ułomna jeśli chodzi o mechaniki czy eksplorację (a raczej jej brak - gra jest strasznie liniowa i potrafi gwałtownie odciąć nas od wcześniejszych lokacji, w których porzuciliśmy coś wartościowego, żeby podnieść później). Do tego system walki miał być ciekawy w zamyśle, ale wyszedł z tego brawler, a nie survival horror i to nie potwory były dla Jacoba zagrożeniem, a on dla nich - przez to nie było tu ani napięcia, ani strachu, co też rzutuje na końcową ocenę, bo jednak fajnie by było, aby gra tego gatunku jakoś próbowała nas przestraszyć.
W każdym razie naprawdę polecam, bo klimat ma świetny, graficzkę śliczną, projekty lokacji też bardzo ładne i ogólnie pozostawia po sobie pozytwyne wrażenie
Niestety w pakiecie pakiecie pozostawia również spory niedosyt, zwłaszcza jak się zestawi z leciwym Dead Space od tego samego człowieka (nie wspominam nawet o remake'u), a także z buńczucznymi zapowiedziami o grze klasy AAAA.

Opublikowano
1 godzinę temu, Czokosz napisał(a):

Głupi jest za to zarzut w kierunku Cronosa o gąbczastość przeciwników, gdy w takim DS muszę władować w pierwsze napotkane nekromorfy kilka wiązek laserowych. Tak samo zarzut, że walka wręcz gówno daje można zastosować do DS, bo pierwszego napotkanego przeciwnika najpierw pozbawiłem kończyny, a potem próbowałem dobić go stompem. Musiałem gnoja kilka razy butować na ziemi zanim wyzionął ducha. Zresztą w Cronosie melee możne być dużym atutem, ale trzeba zdobyć pewną rzecz na póżniejszym etapie gry.

Jak wyszedł RE2 remake to też było narzekanko, że zombie są zbyt wytrzymałe. No tak, bo szkoda że nie umierają po jednym pocisku :( O to właśnie chodzi w tych dobrych survival horrorach: przeciwnicy mają być przegięci, gracz ma się bać ich designu ale też czuć, że stanowią dla niego zagrożenie, rozkminiać czy warto zmarnować ostatnie cenne pociski czy lepiej spróbować przemknąć obok ryzykując w najlepszym wypadku stratę apteczki, a w najgorszym zgon. A nie wesołe bieganie po korytarzach i strzelanie gdzie popadnie bez liczenia nabojów, bo przeciwnicy padają bez problemu, a amko wala się wszędzie. Gdzie w tym wszystkim strach? Gdzie horror?

Natomiast jeżeli chodzi o mnie i moje podejście do melee, to dalej jestem zdania że w Cronosie jest bezużyteczne i na siłę. Ok, jako ostateczna ostateczność, kiedy już naprawdę nie ma czym strzelać, ale w innym wypadku? Zbyt mało przydatne, żeby ryzykować stratę zdrowia, już lepiej spróbować ominąć mutanta. W Dead Space korzystanie z bliskich ataków ma jeszcze mniej sensu z uwagi na to, że lepiej bezpiecznie przywalić nekromorfowi jakąś butlą albo szponem innego, rozczłonkowanego nekromorfa lapka Nic to nie kosztuje, damage zadaje potężny, a i ryzyko oberwania dużo mniejsze. Jak już bucior, to tylko, żeby się upewnić że wróg na pewno jest martwy.

Edytowane przez Josh

Opublikowano

O.. widze ze rdzenie do ulepszen mozna w koncu sprzedawac. No nareszcie D

Opublikowano
6 godzin temu, Pure Bladestone napisał(a):

Ja stawiam Callisto w czołówce. Cronos jest trochę lepszy od Callisto, ale obie gry to dla mnie czołówka.

Ludzie grając w Callisto chyba sami sobie psują zabawę walcząc zachowawczo. Dużo się naczytałem jaka to walka pałką jest nudna i nie chce się grać. Ta gra pokazuje pazur jak się zacznie korzystać z kombinacji, np ja często zaczynałem strzelać bronią palną, przeciwnik podbiegał, dostał ze 2 ciosy pałką i dobijałem go strzelbą. Działa to płynnie jak w żadnej tego typu grze, ludzie chyba mało korzystali z tego systemu i pałowali się za dużo.

Jak tylko otworzyły mi się nowe bronie to ja z Callisto zrobiłem sobie strzelaninę z przerywnikami walenia rurą, przecież w tej gierce jest sklep z tanią amunicją. W sieci są takie filmy z Last of us 2 "agresive gameplay" chyba. Gość robi rzeźnię zamiast się skradać i tak też wypada grać w Callisto. Dlatego mi się grało dobrze i byłem wciągnięty jak w Cronosa, obie skończyłem w kilka długich sesji w ciągu jednego weekendu.

Callisto dobre Coolface

Opublikowano

Przekonaliscie mnie do zakupu. Jutro będzie pudlo :)

Opublikowano

12h za mną, jak to jest 6/10 to ja jestem fanem Xboxa. Czekam tylko na kolejny wieczór, żeby skończyć to arcydzieło mistrzów gatunku, którzy absolutnie zdominowali survival horrory drugi rok z rzędu.

Opublikowano

Ekspedycja 33 mogła wyjść w przyszłym roku, to by Bloobery drugi rok z rzędu zgarnęli forumowe GOTY : (

No ale i tak coś czuje podskórnie, że mistrzowie z Krakowa jeszcze nieraz wygrają ten konkurs. Za dwa lata SH1 wygrywa, a za 3-4 Cronos 2 zapewnia Blooberkom zwycięstwo i ostateczny status potężnego studia, którego już nikt nie zakwestionuje.

Edytowane przez Czokosz

Opublikowano

Na to wyglada. Na sama mysl o kolejnych ich projektach lacznie z SH1 remake blyszcza mi sie oczka Aloy_cool1 Ale najpierw sprzedaz. To najwazniejsze teraz aby kolejna gra miala budzet na siebie. Napawaja tez nadchodzace pozytywne opinie po ktorych to graczyki rzucaja sie na miesko, tak jak powyzej mozna zaobserwowac. Dawac, dawac to sie musi sprzedac ohboy

Opublikowano
12 minut temu, Czokosz napisał(a):

Ekspedycja 33 mogła wyjść w przyszłym roku, to by Bloobery drugi rok z rzędu zgarnęli forumowe GOTY : (

Sexpedycja nie dała w tym roku szans nikomu, ale i tak szacun dla Bloobera, bo miejsce w top3 ma zapewnione. Niesamowite studio, żeby z takich crapów jak Medium wskoczyć na absolutny top tak trudnego gatunku jak survival horror. To chyba mój ulubiony redemption arc w historii anime.

Opublikowano

Idę do Żeromskiego, no super jest. Że ja chciałem czekać na jakieś promocje jak to taki sztosik jest, dobrze że mnie natchnęło na zakup.

Opublikowano

Ostatni boss już czeka ale zostawiam go na jutro, epicka gra i świetny survival horror! Klimat tej gry mocno porywa a miejscówki zwiedza się z zapartym tchem i lizaniem ścian.

Opublikowano

Opactwo jaki ma klimat notlikethis Super, że można cofać upgrade'y i wracają za to kasę, przydaje się kiedy znajdujemy lepszą odmianę tej samej giwery. Właśnie wpadła dopałka do karabinu (razem z trofikiem za znalezienie wszystkich broni), więc na coś przydadzą się te setki pocisków, które chomikowałem shieeet Z kotów do odkrycia został mi już tylko jeden, z komiksów też jeden czy dwa, ale już widzę że przegapiłem gdzieś pojedynczą sztukę. Szkoda że nie da się cofać do wcześniej odwiedzonych lokacji (come on, to gra s-f, mogli dać jakieś teleporty) żeby zebrać to co się przeoczyło, a tak to pozostaje ng+. Już dobre 12 godzin na liczniku i dalej zero znużenia, ale jedna rzecz mnie bardzo boli:

a681vn.jpg

Serio, w SH2 były takie dobre, a tu nie ma prawie nic.

Opublikowano

No brak zagadek trochę boli, to zawsze był konik Blooberków, mam nadzieję, że w sequelu wyciagną wnioski, że horror scifi akcji musi też je mieć :).

Opublikowano

Mi jedyne co przeszkadza to brak polskiego gadania :/ jak mam wyjebane na pl dublaze to tutaj by siadł tak samo dobrze jak w wiedźminie.

Opublikowano

@Czokosz

Pomożesz z trofkiem: The Orthodox...

Objasnienie

Finish the game only with the Essences appointed by the Collective - wiesz ja juz zebralem jakies essencje z poleglych podroznikow. Czy wciaz moge je nadpisac tymi ktore sa wymagane do trofea jezeli nie nadpisalem tym wlasciwych?


Bo jak nie to będzie 4 przejście za jakis czas. Nie ma pospiechu.

Opublikowano
Godzinę temu, Josh napisał(a):

Z kotów do odkrycia został mi już tylko jeden, z komiksów też jeden czy dwa, ale już widzę że przegapiłem gdzieś pojedynczą sztukę.

Po opactwie są jeszcze znajdżki do zebrania, więc nie wszystko stracone. Całości raczej nie zbierzesz, ale poszczególne pucharki możesz mieć odhaczone.

@MEVEK wygląda to tak, że:

Jeśli nie masz po szpitalu esencji Edwarda, Artura i Dawida to już koniec i musisz zacząć od nowa. Esencji raz usuniętej nie da się póżniej odzyskać.

Edytowane przez Czokosz

Opublikowano
4 godziny temu, KrYcHu_89 napisał(a):

No brak zagadek trochę boli, to zawsze był konik Blooberków


Ja wiem, czy "zawsze"?
W The Medium nie było (a nawet jak coś można było nazwać mianem zagadki to na to nie zasługiwało, bo rozwiązanie leżało pod nogami).

Opublikowano
  • Autor

No właśnie, grubo na wyrost z tymi zagadkami xd

Opublikowano

Kiedy spieraliśmy sie o to czy można Bloobery nazywać potężnymi czy nie, to ktoś napisał że nie ma znaczenia co klepali wcześniej, liczy się tylko ich ostatnie dokonanie i to ma być pumkt odniesienia. No to porównuję zagadki do ich ostatniego dzieła jakim było SH2 i na tym tle Cronosik wypada bladziutko. Pewnie odbiją się przy okazji remake'a pierwszego Silenta.

Opublikowano
  • Autor

No pewnie się odbiją bo rimejk jedynki będą robili ludzie od rimejku SH2, a nie od Cronosa ;)
Mam nadzieję, że z Lenartem na pokładzie jako Director.
Bo braki w Cronosie względem SH2 widać gołym okiem.
Ale pewnie na przestrzeni jeszcze kilku miechów, skille i insighty się może już wypłaszczą między pracownikami :D

Opublikowano

Oni po prostu podtrzymali tradycję braku zagadek w horrorze sci-fi. Tak samo nie było ich w Dead Space, Callisto czy w Alien Isolation. Może w jakichś indykach typu Singalis były (swoją drogą trzeba będzie nadrobić) ale w grach z większym budżetem przeważnie olewali temat.

W sumie Cronos mógłby się wyróżnić dodatkowo na tle konkurencji, bo zagadki dobrze by pasowały do tej klasycznej formuły rozgrywki. Tylko wydaje mi się, że oni podeszli do tego tak, że fani Dead Space i podobnych klimatów uznaliby to za jakiś błąd w sztuce i niepotrzebne spowolnianie gracza. Z tym, że taki DS jest mocniej nastawiony na akcję, a Cronos bardziej czerpie z RE1/RE2 i zostawia więcej przestrzeni na spokojną eksplorację, więc jakaś dobrze zaprojektowana łamigłówka co jakiś czas byłaby spoko.

Ja mam większy zgrzyt z fabułą, bo podoba mi się sam koncept i osadzenie fabuły w okresie PRL-u. Były fajne pomysły, ale wygląda to tak, jakby oni mieli tam problem z wykreowaniem ciekawych postaci pobocznych i lepszym nakreśleniem ich historii, co przekłada się na lepsze zrozumienie całego uniwersum. Robił to ten sam team od Medium i tam był podobny problem z odpowiednim poprowadzeniem głównego wątku i napisaniem postaci, które jakkolwiek zapadałyby w pamięć. Tu jest o tyle progres, że główna bohaterka (wiem, że sporo osób ma co do niej obiekcje, ale mi pasuje jej kreacja) i Opiekun to postacie, które zapamiętam. Marianne z Medium pamiętam tylko z wyglądu, bo o reszcie zapomniałem w niedługim czasie po ukończeniu gry. O pobocznych postaciach z poprzedniej gry Blooberów nawet nie wspominam, bo pamiętam ich tak dobrze, jak sprzedawcę z kiosku na wakacjach nad morzem we wczesnych 2000, od którego kupiłem komiks Gigant i loda na patyku.

Po prostu jest tak, że reszta zespołu zrobiła spory progres od czasu Medium, a ci dalej popełniają te same błędy. Nawet te dialogi momentami są strasznie męczące, jak rozmowa z Gabrielem. Chłop coś pieprzy od rzeczy przez kilka dobrych minut i to ma być atrakcyjne dla gracza? Nawet taki Eddie z SH, pomimo tego że ewidentnie ma coś pod deklem, potrafi pokazać swoje różne oblicza. Raz mu współczujesz, by przy następnym spotkaniu odczuwać niepokój związany z jego zachowaniem. Dialogi z nim są o tyle dobrze skonstruowane, że jak się odzywa, to jednocześnie nie męczy buły kilkuminutowym gadaniem o bzdurach, z których nic nie wynika.

Ten sam problem mam z grami od Remedy. W AW2 Alan, Saga i może jeszcze Casey/Max Payne byli spoko, a reszty już nie pamiętam. Co rusz, jak się kogoś tam spotkało, to gadał jak potłuczony. Nawet jak się próbowałem mocniej skupić, to momentami gówno z tego rozumiałem. Rozumiem, że tam jest taka konwencja, ale najwidoczniej ja nie jestem jej adresatem. Niech się Bloober/Remedy uczą od SH tego, że można wrzucić wątki ludzi odklejonych od rzeczywistości, ale zagrać nimi we właściwym czasie i z umiarem, a nie bombardować gracza co chwilę jakąś gadką przypominającą rozmowę dwóch gości po psychodelikach.

Nadal, jak na standardy branży, Cronos nie wypada źle, ma swoje momenty fabularne i broni się klimatem, ale jeśli oni chcą w przyszłości zrobić coś, co ich wyniesie wyżej, to w ekipie od scenariusza muszą zajść jakieś roszady.

Edytowane przez Czokosz

Opublikowano

W Signalis były bardzo dobre zagadki.

Ten sam problem mam z grami od Remedy. W AW2 Alan, Saga i może jeszcze Casey/Max Payne byli spoko, a reszty już nie pamiętam. Co rusz, jak się kogoś tam spotkało, to gadał jak potłuczony. Nawet jak się próbowałem mocniej skupić, to momentami gówno z tego rozumiałem. Rozumiem, że tam jest taka konwencja, ale najwidoczniej ja nie jestem jej adresatem

Najlepszy był ten woźny co popylał z mopem w AW2. Zawsze gadał szyfrem, ale i tak podejrzewam że szybciej byś się dogadał z nim niż z JaskiniamiTerrigenowymiMarvela.

Edytowane przez Josh

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

Ostatnio przeglądający 0

  • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.