Opublikowano poniedziałek o 18:593 dni do 540 styknie, najwyżej kiedyś dokupisz okrągłajako reczny średnio z powodu lokalizacji, mi było niewygodnieZmiana w sofcieSą profileGumki zmieniają opór
Opublikowano poniedziałek o 19:013 dni 1 godzinę temu, gtfan napisał(a):przez najbliższy czas będę miał pytania odnośnie Fanateca, nie bijcie ;)Kierownica typu formuła/GT3 - nadaje się to do rajdów? ogólnie chcę jedną kierownicę i syn bardzo chcę taką formułową (ja bardziej chcę tą od GT3) ale z racji tego że gram też w rajdy to zastanawiam się czy taka kierownica sprawdza się jakkolwiek w Dirt Rally czy WRC, czy raczej trzeba okrągłą kierownicę? dodam że w rajdach gram na 540 stopni i zazwyczaj nie odrywam rąk, a przynajmniej tak mi się wydaje ;)odnośnie tego wyżej - to czy te łopatki od sprzęgła w kierownice GT3 sprawdzają się jako ręczny w rajdach?load cell - dawno dawno temu miałem pedały LC od Fanateca (jeszcze z taką kierownicą alcantara Porsche) i one przy pedale miały pontencjometr żeby regulować siłę wymaganą do osiągnięcia 100% siły hamowania. w nowych kierownicach tego nie widzę, stąd pytanie jak to jest teraz rozwiązane? z kierownicy jakoś się to ustawia? dodam że myślę tylko nad CSL lub CSL Elite ze względu na możliwość wywalenia sprzęgłaodnośnie zapisywania ustawień - czy dalej w tych kierownicach są profile? bo dla dziecka to bym musiał mieć całkowicie inne ustawienia FF i LC.w pedałach CSL Elite można wywalić sprzęgło i wstawić hamulec w jego miejsce? a najlepiej przesunąć hamulec i gaz tak żeby były wypozycjonowane nie na skraju, ale oba tak bliżej środka?jeszcze odnośnie pedałów - te gumki co się samemu wstawia pod hamulec to one mają tylko za zadanie zmieniać odczucie hamulca czy same w sobie pełnią jakąś ważną rolę w działaniu?Jeżeli chodzi o formułę vs GT3 to mam Clubsport Formula 2.5 i i mi się jeździ bardzo dobrze na niej autami GT3 (tak samo Hypercarami i innymi w asfaltowych simach, nawet takimi, które normalnie mają okrągłe kierownice, jak np. stare DTMy w Raceroomie albo Tourningi), zero problemów. Co do używania kierownic GT3/formuła do rajdów to nie, nie nadają się w ogóle, sam jeżdżę na 520 stopni i nie ma opcji, żeby grać bez okrągłej kierownicy, także niestety minimum dwie kiery musowo :) mam tą WRC Fanateca i jest git.nie wiem, bo nie mam kiery GT3, ale też nie mam ręcznego i na guziku na kierownicy nie jest tak źle, nie jest to wajcha, wiadomo, ale da się ładnie harpiny brać, chociaż brak możliwości kontroli mocy zaciągnięcia ręcznego daje się we znaki czasami, bo na guziku od razu masz maksaMam CSLe z load cellem i siłę potrzebną do max siły hamowania regulujesz w ustawieniach w aplikacji Fanateca (oczywiście wszystkie te ustawienia są też dostępne on the fly z poziomu kierownicy)Tak, standardowo masz 5 profili, które obejmują wszystkie ustawienia FFB i hamulcówTak, masz dużo "dziurek" w podstawie i ustawiasz sobie jak chcesz, bardziej z brzegu, w środku, bliżej, dalej, możesz też wywalić całkowicie obojętnie który pedał Regulują moc z jaką trzeba nacisnąć hamulec, żeby czuć jego ruch pod stopą. Tylko tyle. Te pedały reagują na siłę nacisku, więc sam ruch pedału to raczej tylko dla własnych doznań, żeby być bardziej regularnym w hamowaniu. Dla mnie standardowo były za sztywne te "gumy", zamówiłem sobie bardziej flexy z zewnętrznej firmy https://sim.3drap.it/?srsltid=AfmBOooYo_NcRnl3F1_y0BDCyE67OPT_jRSByncpcyaXfgq5Lbvcq3n4
Opublikowano wtorek o 08:282 dni Dzięki za odpowiedzi 13 godzin temu, tjery napisał(a):nie wiem, bo nie mam kiery GT3, ale też nie mam ręcznego i na guziku na kierownicy nie jest tak źleu mnie to niestety odpada bo mam krótkie paluchy i przy naturalnym ustawieniu dłoni pod łopatki to kciuk ledwo muska najdalej wysunięty przycisk, co przy dynamicznym kręceniu oznacza że nie sięgam naturalnie przycisku i muszę obracać nadgarstek co wymaga skupienia samo w sobie :/ a widzę że kierownica WRC i inne tego typu mają równie daleko odsunięte przyciski co mój T300 Ferrari. także chyba zostaje inwestycja w ręczny lub kierownica oparta na CSL Universal Hub V2 która pozwala regulować szerokość rozstawienia przycisków https://www.fanatec.com/eu/en/p/steering-wheels/sw_csl_r330_v2/csl-steering-wheel-r330-v2 Edytowane wtorek o 09:122 dni przez gtfan
Opublikowano wtorek o 08:342 dni Gram na pc, dokupiłem jakiś tani ręczny za stówkę i jest git. Chyba że konsole to dużo droższa zabawa.
Opublikowano wtorek o 09:112 dni 36 minut temu, maciucha napisał(a):Gram na pc, dokupiłem jakiś tani ręczny za stówkę i jest git. Chyba że konsole to dużo droższa zabawa.konsola niestety.jeszcze dodatkowe pytanie odnośnie QR - czy coś w tym temacie muszę wiedzieć czy jak kupuję nowy sprzęt to już wszystko jest ze sobą spójne i kompatybilne?
Opublikowano środa o 06:291 dzień On 10/20/2025 at 7:03 PM, gtfan said:przez najbliższy czas będę miał pytania odnośnie Fanateca, nie bijcie ;)Kierownica typu formuła/GT3 - nadaje się to do rajdów? ogólnie chcę jedną kierownicę i syn bardzo chcę taką formułową (ja bardziej chcę tą od GT3) ale z racji tego że gram też w rajdy to zastanawiam się czy taka kierownica sprawdza się jakkolwiek w Dirt Rally czy WRC, czy raczej trzeba okrągłą kierownicę? dodam że w rajdach gram na 540 stopni i zazwyczaj nie odrywam rąk, a przynajmniej tak mi się wydaje ;)odnośnie tego wyżej - to czy te łopatki od sprzęgła w kierownice GT3 sprawdzają się jako ręczny w rajdach?load cell - dawno dawno temu miałem pedały LC od Fanateca (jeszcze z taką kierownicą alcantara Porsche) i one przy pedale miały pontencjometr żeby regulować siłę wymaganą do osiągnięcia 100% siły hamowania. w nowych kierownicach tego nie widzę, stąd pytanie jak to jest teraz rozwiązane? z kierownicy jakoś się to ustawia? dodam że myślę tylko nad CSL lub CSL Elite ze względu na możliwość wywalenia sprzęgłaodnośnie zapisywania ustawień - czy dalej w tych kierownicach są profile? bo dla dziecka to bym musiał mieć całkowicie inne ustawienia FF i LC.w pedałach CSL Elite można wywalić sprzęgło i wstawić hamulec w jego miejsce? a najlepiej przesunąć hamulec i gaz tak żeby były wypozycjonowane nie na skraju, ale oba tak bliżej środka?jeszcze odnośnie pedałów - te gumki co się samemu wstawia pod hamulec to one mają tylko za zadanie zmieniać odczucie hamulca czy same w sobie pełnią jakąś ważną rolę w działaniu?Z doświadczenia wiem że do WRC zdecydowanie najlepsza jest ich kierownica WRC, obszyta miękkim zamszem. Super lekka sprawia że szybkie machanie kierownicą na boki jest bardzo komfortowe. Kierownica F1 tak jak np McLaren czy Porsche RSR do rajdów się nie nadaje, tylko do Assetto Corsa i Gran Turismo 7, więc jeśli nastawiasz się raczej na rajd do kupuj WRC albo coś droższego jak Clubsport RSR, o wiele lepsza jakość wykonania i nieco większa średnica (320 mm, gdzie w WRC masz 300 mm) ale też i nieco większa waga. Do WRC też się nadaje i do gier GT. Natomiast styl F1 nie sprawdza się w rajdach. NieSiłę loadcell teraz ustawiasz w profilerze fanateca,Tak, w profilerze Fanateca jest aż 5 profili, każdy można ustawić inaczej. np.1 dla WRC gdzie kąt obrotu to 540 stopni i tylko 40% force feedback. A drugi profil już zupełnie inny np. dla GT7 ze wszystkim włączonym na 100% wówczas kierownica zachowuje się już zupełnie inaczej. W sumie możesz ustawić 5 różnych gier. np WRC, F1, GT, Symulator Euro Truck albo co tam jeszcze jest, np, traktora w Farming Symulator. Wszystko można ustawić z poziomu kierownicy w konsoli albo o wiele łatwiej i szybciej z poziomu PC TakElastomery lub sprężyny mają za zadanie sprawić że pedał hamulca będzie się wciskać lżej lub z większym oporem. Jeśli hamulec będzie wymagać użycia większej siły w nodze niż ta którą posiadasz. To możesz użyć dwóch miększych elastomerów lub sprężyn, lub skombinować to tak że pierwsze 3 cm wciskają się lekko a kolejne już wymagają dociśnięcia mocniej. Dodatkowo w profilerze możesz ustawić Brake Force. Na zdjęciu wyżej masz 40% czyli trzeba mieć średnie kopyto żeby dobrze wyhamować. Ale jeśli ustawisz na 5% to gra rozpozna siłę hamowania zdecydowanie wcześniej. Jednak sam pedał pozostanie tak samo twardy. Więc siłę hamowania można ustawić w profilerze, ale sam pedał hamulca można zmienić elastomerami lub sprężynami jeśli uznasz że jest zbyt twardy. W zestawie CSL Elite takie elastomery są w zestawie.
Opublikowano 16 godzin temu16 godz. jeszcze dodatkowe pytanie odnośnie ręcznego - czy kupując shifter https://www.fanatec.com/eu/en/p/add-ons/css_sq/clubsport-shifter-sq-v-1-5 będę mógł go używać jako ręczny jak przestawię w tryb sekwencyjny? da się w takim Dirt Rally zmapować pociągnięcie w dół jako ręczny? ogólnie w tym trybie sekwencyjnym można zmapować góra/dół jako osobne przyciski czy działa to wtedy po prostu jako alternatywny przycisk dla łopatek na kierownicy a nie jako osobny przycisk? Edytowane 16 godzin temu16 godz. przez gtfan
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.