Skocz do zawartości

Alan Wake


Texz

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 1,8 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

@Czezare

zgadzam się z Mario. żadni debile. mają swój własny system ocen, za co ich bardzo cenię. nie podoba mi się, że tak wiele gier dostaje oceny z przedziału 9-9.9, gdy na to nie zasługują, przez co kompletnie rozmywa się system ocen i oceny poniżej 6 kompletnie niczym się nie różnią. wolę oceny surowe, lecz bardziej miarodajne.

 

@Bartg

to kompletnie dwie różne gry, nie porównuj ich ocen bezpośrednio.

 

@MaZZeo

idealny przytkład ich ocen. jeśli Alan Wake przyniesie mi tyle radochy z gry, co Dead Space, to kompletnie nie muszę się martwić o jakość tej gry. dla mnie DS (co powtarzam po raz kolejny) jest synonimem gry idealnej dla pojedynczego gracza. życzę sobie i Wam, by AW również na to miano zasłużył.

Odnośnik do komentarza

@Czezare

zgadzam się z Mario. żadni debile. mają swój własny system ocen, za co ich bardzo cenię. nie podoba mi się, że tak wiele gier dostaje oceny z przedziału 9-9.9, gdy na to nie zasługują, przez co kompletnie rozmywa się system ocen i oceny poniżej 6 kompletnie niczym się nie różnią. wolę oceny surowe, lecz bardziej miarodajne.

 

Zobacz sobie ich ostatnie oceny tutaj. Tak bezsensownie, bez ładu i składu przydzielanych not w życiu nie widziałem. Poza tymi najbardziej oczekiwanymi tytułami, oceniają tak samo, jak każde inne pismo. Ale w przypadku killerów ma się wrażenie jakby odejmowali po 1, 2 punkty oceny za ilość hype'u. Nosz kurrr, to oni oceniają grę czy marketing?

 

Też nie lubię jak się rzuca 9-kami na prawo i lewo(vide Kali w PE), ale skoro już chcą oceniać w ?gamerze surowo, to niech wszystkich jadą taką samą miarą. Bo nie powiesz mi że totalny crap pokroju MotoGP 09/10 zasługuje na taką samą ocenę jak Alan? I nie obchodzi mnie, że są to gry z różnych gatunków. Po to właśnie są oceny punktowe, a nie tylko opisowe, żeby różne gry móc jakoś ze sobą zestawić. Dla mnie w tej chwili wygląda to tak: w większości czasopism sensownie są przydzielane oceny 7-10, a 1-6 zupełnie losowo. Natomiast w EG.net sensownie przydziela się 1-6, ale od siódemki to już wygląda na losowanie redakcyjnej sierotki. Szukają taniego poklasku i wrzucają takie kontrowersyjne oceny, bo licznik kliknięć nabija.

 

EDIT

@up: Pomyśl sobie, że czekasz tyle, ile wszyscy, a gramowcom się udało. Zawsze lepiej patrzeć z bardziej optymistycznej strony :rolleyes:

Edytowane przez B0dz1o
Odnośnik do komentarza
Gość donsterydo

Jak tak przelecieć podsumowania tych mediów co wystawiły poniżej 9/10 to wygląda to tak, że generalnie nie wiadomo za co obniżyli oceny bo wypisują raczej straszne głupoty - jak dla mnie to syndrom długiego okresu produkcji, bo nawet nie ma jakiś wyraźnych minusów, które powinny się pojawiać w większości recenzji jak to np. było w przypadku Metro 2033.

Edytowane przez donsterydo
Odnośnik do komentarza

@Bodzio

widzisz, wszystko rozbija się o predyspozycje indywidualne każdego z recenzentów.

nie pamiętam, jakiej gry dotyczyło to, ale swego czasu w IGN były dwie różne recki tego samego tytułu, popełnione przez dwóch różnych redaktorów. oceny końcowe różniły się o blisko 2 oczka. a same oceny poszczególnych elementów gry również były rozstrzelone.

 

moje zdanie jest, aby nie sugerować się pojedynczymi reckami, bo te jak wiadomo są subiektywne, niezależnie od tego jak bardzo redaktor by się starał i co tak naprawdę jest jego obowiązkiem - bycie obiektywnym. wnioski można wyciągać ze średniej oceny kilkunastu recenzji co najmniej. najlepiej było by tu zastosować reprezentatywną próbę n=1000, ale nie oczekujmy, że ktoś zbierze oceny z tylu pism i portali branżowych. recenzje zawsze pozostaną ocenami indywidualnymi recenzenta posiadającego swoje własne widzi-mi-się poza oczywistym doświadczeniem lub jego brakiem w branży. nie należy się tym emocjonować.

Edytowane przez zimzvm
Odnośnik do komentarza

Gdyby grę zrobił Molyneux to pewnie EG dałby 10/10, jak Fable II. Co do tych 6h - życzę powodzenia. Chyba musiałbyś grać na normalu (najniższy poziom) i lecieć na pałę.

 

 

Z ciekawości spojrzałem ile Eurogamer dał Alone in the Dark :) LOL

 

http://www.eurogamer.net/articles/alone-in-the-dark-review

Edytowane przez wrog
Odnośnik do komentarza
Gość bigdaddy

przecież ta recenzja Eurogamera to jakiś szajs, człowiek chyba nie grał w AW bo jak mógł napisać coś takiego.

 

Znajomy schemat widać już po kilku godzinach. Misje zawsze polegają na dojściu z punktu A do punktu B, pokonaniu przeciwników, zebraniu amunicji i stron rękopisu oraz odpaleniu generatorów. Alan nie umie skakać ani się wspinać, co oznacza mało elementów eksploracji i ogólną liniowość. Zagadek jest zaledwie kilka i wszystkie opierają się na schemacie "znajdź drogę do celu i przełącz przełącznik"

 

roz(pipi)ało mnie to że Alan nie może skakać i wspinać się...tylko ciekawe że na gameplayach na YT skacze i wspina się. :rolleyes:

 

dojście z punktu A do B - no jak w prawie każdej grze.

 

Niektóre oceny nie mają uzasadnione czemu 8,8+ jakieś minusy z dupy wzięte że Alan nie może skakać jak może, heh, ja tutaj widzę obniżanie oceny pod kątem 5 letniej pracy. Za kilka dni sam zbadam AW.

Odnośnik do komentarza
Gość donsterydo

Dokładnie. Tak jak napisałem wcześniej - ocena jest "obniżana" na siłę pod kątem czasu developingu. Widać to po uzasadnieniach ocen, praktycznie nie ma powtarzających się minusów. Jedni by chcieli by była jakaś nie wiadomo jaka różnorodna gama przeciwników co jest zwyczajnie nie możliwe z uwagi na to, że nie jest to żadne SF ani zdeklarowany horror; innym przeszkadza liniowość i chcieliby by to był sandbox; w innej recce czytam, że motywy wzorowane na książkach to też wada itp. normalnie jakaś paranoja :teehee:

 

Tak jak pisałem, gdy gra ma jakieś obiektywne niedociągnięcia to powinny się one powtarzać w większości recenzji. A tak to mamy sytuację, że co drugi recenzent by chciał aby Alan Wake był inną grą niż jest, a taki właśnie jest efekt długiego developingu przeważnie.

 

 

Najważniejsze jest to, że w większości recenzji pozytywnie się wypowiadają o klimacie, mechanice gry i efektach. Czyli wszystko to na co postawiło Remedy spotyka się z bardzo pozytywnym odbiorem.

Edytowane przez donsterydo
Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...