Skocz do zawartości

Final Fantasy XIII


Enkidou

Rekomendowane odpowiedzi

Mam pytanie - w jaki sposób działają i jak wyglądają teleporty na GP ? W grze jest napisane, że niektóre kamienie służą jako teleporty a tymczasem wykonałem około 8 misji już i żaden kamień nie chce mnie teleportować a bieganie po tak dużym terenie jest strasznie męczące.

Zauważyłem również, iż czasem, nie wiem od czego to zależy, gdy chcę ulepszyć przedmiot i najpierw próbuję zdobyć za pomocą składników organicznych 501+ exp żeby zyskać x3 mnożnik po "dojechaniu" do 501 punktów mnożnik wciąż mam mniejszy. Czy może zależeć to od tego, że używam różnych komponentów (np 2 Begrimed Claw, 10 Sturdy Bone itd), czy może od przedmiotu, jaki próbuję ulepszyć?

Edytowane przez malkav
Odnośnik do komentarza

Teleportów nie ma wiele, a wyglądają tak jak zwykłe kamienie (chociaż mają chyba inny kolor). Na mapie są zaznaczone jako Waystone. Tak dla orientacji: Jeden jest na pewno przy wejściu na step, drugi na drugim końcu stepu, za walczącymi: Behemothem i dużym wilkiem.

To 501 to nie chodzi o 501 exp, które widzisz, ale o ukrytą wartość, którą posiada każdy komponent.

Edytowane przez Les777
  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza

Teleportów nie ma wiele, a wyglądają tak jak zwykłe kamienie (chociaż mają chyba inny kolor). Na mapie są zaznaczone jak Waystone. Tak dla orientacji: Jeden jest na pewno przy wejściu na step, drugi na drugim końcu stepu, za walczącymi: Behemothem i dużym wilkiem.

Czyli nie są to zwykłe kamienie, które dają misje, tylko zupełnie inne, ale wyglądające podobnie. To wiele wyjaśnia :)

To 501 to nie chodzi o 501 exp, które widzisz, ale o ukrytą wartość, którą posiada każdy komponent.

Aaaaa..... Czyli wartości tej nijak w grze nie widać. A ja myślałem, że to właśnie chodzi o ilość exp, a teraz widzę, że będę musiał posiłkować się poradnikami online, a nie tylko tym, co jest w grze napisane.

Kolejne pytanko - czy jest jakaś lista itemów, które można śmiało sprzedawać? Gdzieś mi się o uszy/oczy obiła nazwa "premium" items, ale nie wiem, czy nie mylę pojęć.

Odnośnik do komentarza

Sporo przedmiotów będziesz musiał upgradować, bo niektórych nie da się zdobyć w inny sposób, więc nie bój nic.

A do trofeum wystarczy tylko raz podczas gry posiadać dany przedmiot, można go nawet od razu sprzedać.

Wygląda na to że jeśli chodzi o charmy trzeba mieć wszystkie idąc po trofeum Tresure Hunter niestety wcześniej zrobiłem z earth charm twenty-sided die i teraz ciągle czegoś mi brakuje. Może jeszcze kiedyś spróbuje bo mam save zaraz przed walką z ostatnim bosem i tam jeszcze eart charm jest cały ale przez następne dobre pół roku tej gry pewnie nawet kijem nie ruszę   :mellow:

 

Dorgan131.png

 

  

Edytowane przez Venom22
Odnośnik do komentarza

Teleportów nie ma wiele, a wyglądają tak jak zwykłe kamienie (chociaż mają chyba inny kolor). Na mapie są zaznaczone jak Waystone. Tak dla orientacji: Jeden jest na pewno przy wejściu na step, drugi na drugim końcu stepu, za walczącymi: Behemothem i dużym wilkiem.

Czyli nie są to zwykłe kamienie, które dają misje, tylko zupełnie inne, ale wyglądające podobnie. To wiele wyjaśnia :)

...

Kolejne pytanko - czy jest jakaś lista itemów, które można śmiało sprzedawać? Gdzieś mi się o uszy/oczy obiła nazwa "premium" items, ale nie wiem, czy nie mylę pojęć.

 

To są kamienie, które dają misje, po wykonaniu których możesz kamieni używać jako teleportu. Na mapce mają inną kropkę z podpisem Cieth Waystone.

 

Te, które w opisie mają "Can be sold for a premium" możesz sprzedawać (zresztą to widać też po cenach). Chociaż ja zostawiam sobie z każdego co najmniej po jednym.:)

Odnośnik do komentarza

Czy z miejscówki znajdującej się bezpośrednio przed ostatnim bossem (biały korytarzyk), mozna jeszcze wrócić na Gran Pulse?

Pierwszą formę bossa pokonuje bezproblemowo, ale przy druga łoji mnie jak chce-czuję, że trzeba pofarmić trochę, gdyż ledwo co doszedłem do tego miejsca-ostatni przeciwnicy na tych czerwonych platformach atakujacy w liczniejszych grupkach niemal zmiatali mnie z ziemi.

Odnośnik do komentarza

Tak, lokację wcześniej masz warpa do Gran Pulse.

 

A co do bossa - SAB/SAB/SYN przeplatane z COM/RAV/MED i jedziesz, kwestia odpowiedniego timingu i utrzymywania HP na zielonym

Cofnąłem się ;)

jeszcze pytanie

Jak aktywować misję 14 z choccobo?

Cieth stone odnoszący się do tej misji leży na ziemi (inne zielone, żółte,fioletowe i niebieskie mogę aktywowac)

Odnośnik do komentarza

SPOILERY Z PIERWSZEJ GODZINY GRY

 

Dobra, FFX skończone, piękna gra... Chciałem sobie zrobić przerwę między Finalami, ale nie wytrzymałem. Pierwsza godzinka w FF13 zaliczona i pragnę zdać relację :). Podobno na tą grę był wielki hype i przez to nie spełniła oczekiwań. Ja o hypie nic nie wiem, ledwie dwa trailery sobie obejrzałem jak już gra stała na półeczce, więc podchodzę "na czysto". Może być dużo odniesień do FFX ze względu na to, że ta gra strasznie dużo piętno na mnie odcisnęła.

 

Zacznę może od klimatu. Cocoon mi bardzo przypomina Midgar, też ciemno i też widać społeczeństwo stłamszone przez rząd/korporację. Początkowe bieganie po tych autostradach przypomina też wędrówkę po Zanarkand z samego początku FFX. Jest dobrze. Na razie mało znam ten świat, zobaczymy, co będzie dalej.

Postacie to inna para kaloszy. Lightning to Cloud z cyckami i długimi włosami, może być. Sahz to jest taki rozbawiacz, nieporady mudzin. Średnio mi pasuje, czemu musi być taką pipką na początek? Snow już mi się podoba, kozak z wielkimi mięśniami (um... dziwnie to wyszło). W każdym razie bawi się w bohatera, zbawia ludność, nie braknie mu odwagi. Na bank zdrowo się odżywia ;). Vanille - no już słodszej i bardziej głupiutkiej laseczki nie dało się wymyślić... to lubię! Hope już wiem, że mnie będzie wkur,wiać. Choć czego można się spodziewać po dzieciaku, który z piaskownicy wsadzony jest prosto w wir wojny.

Podsumowując, tutaj jest nieźle na razie. Zapowiada się jeszcze lepiej.

 

System walki to też na razie niewiadoma, ten turowy z FFX (podobnie ten z FFVII) był naprawdę super i zmian nie potrzebowałem. Na razie wystarczy naciskać "A" i do przodu, ale widać potencjał.

 

Fabuła... WTF. Jakieś l'Cie, fal'Cie, ex-soldier, murzaj z chockobosem we włosach. Choć nie spodziewam się po godzinie cokolwiek kapować. Pamiętam pierwsze starcie z FFX i w ogóle jRPG... po 3 godzinach chciałem iść oddać grę do sklepu, dopiero po następnych kilku zaczęło mi się podobać. Więć na razie jestem cierpliwy, CHOĆ już mi się nie podoba fakt, że tak dużo ciekawych rzeczy można doczytać w Datalogu, właściwie nawet trzeba czytać, by wiedzieć co się dzieje wokoło nas. Dlaczego ja muszę czytać suche fakty, czemu tego nie ma w cut-scenkach, albo chociaż głupich dialogach, gdzie postacie stoją naprzeciwko siebie i mówią bez ruchu. Już takie coś jest 10x lepsze od datalogu. No ale cóż ;/.

 

Grafika ryje banię, no jakżeby inaczej. Ale dlaczego scenki są w formie filmików prerenderowanych, ale na silniku gry? Dlaczego po prostu nie ma scenek na silniku gry, gdzie nie widać tej paskudnej kompresji (gram na X360, 3xDVD :D)?

Muzyka jak na razie identycznie, czyli zaje,biście. Motyw waleczny jest super, SUPER. Zawsze walczę tak długo, aż choć raz usłyszę te skrzypce.

 

Chyba sobie poczytam topic wstecz, by poczytać reakcje innych, lubię coś takiego. Heh, pierwszy raz w życiu gram w nowego Finala tak szybko po premierze. A i proszę uważajcie na spoilery, jak będziecie cokolwiek pisać, bo jak widzę mało kto się tutaj przejmuje jak tak czytam trochę wstecz ;/.

 

EDIT: Wziąłem Vanille za Serah - my bad.

Edytowane przez raven_raven
Odnośnik do komentarza

Mam pytanie o 'shroud scavenger i 'item scavenger'. Co dają te skille, wiem że item scavenger zwiększa deop rare itemów po walce, ale 'shroud scavenger nie mam pojęcia. Po za tym, czy jak założę 2 przedmioty różnym postaciom ze skillem 'item/shroud scavenger to czy zwiększą one podwójnie częstotliwość znalezienia skarbu po walce?

Odnośnik do komentarza

@ raven_raven

 

Jak chcesz możesz poczytać moje wrażenie po 15 godzinach gry (spoiler-free) z japońską wersją pisane na początku stycznia. Był to wbrew pozorom gorący okres i zadyma wokół FFXIII (patrz: komentarze), więc mam nadzieję że niektóre sformułowania Cię nie odstraszą. ; )

http://kontownia.wordpress.com/2010/01/09/moje-zderzenie-ze-swiatem-pierwsze-wrazenia-z-gry-w-ffxiii/

 

Gdzieś na forumie dopisałem jeszcze kilka wrażeń po skończeniu gry ale wiele się nie napociłem dlatego nie linkuję. Patrząc z perspektywy czasu "trzynastka" nie jest dla mnie grą lepszą niż FFX i w ogóle nie jest w czołówce, ale po krótkiej refleksji umieściłbym ją gdzieś w środku stawki (przeszedłem wszystkie części tak dla jasności). Na pewno muzyką i systemem walki (chyba moim ulubionym jeśli chodzi o FF) wybija się ponad średni poziom serii, fabuła ujdzie acz jest bez rewelacji, no i dość ciekawa wizja uniwersum który wedle zapowiedzi powinien się jeszcze rozwinąć w następnych grach z cyklu FNC (i może mocno sugerowanym przez Toriyame i Kitase sequelu). Tylko ten cholerny brak większych urozmaiceń przez około 30 godzin co odstraszyło wiele osób.

 

I jeszcze odnośnie Twojej wypowiedzi:

- System rozwinie się dopiero później więc musisz uzbroić się w cierpliwość

- Co do tych wszystkich terminów to wiele więcej ich nie ma więc bez obaw

Edytowane przez Enkidou
Odnośnik do komentarza

Świetny tekst, czegoś takiego szukałem! Dziękuję.

Teraz już wiem, że nie ma się co tego FF XIII tak obawiać. Być może na nagonka jest nadmuchana do niebotycznych rozmiarów (a jak to często bywa, jak już ktoś zacznie wychwalać/cisnąć grę to czasami nagle wszyscy tak uważają).

Odnośnik do komentarza

Mam pytanie o 'shroud scavenger i 'item scavenger'. Co dają te skille, wiem że item scavenger zwiększa deop rare itemów po walce, ale 'shroud scavenger nie mam pojęcia. Po za tym, czy jak założę 2 przedmioty różnym postaciom ze skillem 'item/shroud scavenger to czy zwiększą one podwójnie częstotliwość znalezienia skarbu po walce?

 

Item scavenger (czyli ten z Collector Catalog) zwiększa drop zwykłych przedmiotów, nie rzadkich.

Od rzadkich jest Connoiseur Catalog (Item collector).

A shroud scavenger, jak sama nazwa wskazuje, zwiększa szanse na otrzymanie shrouda po walce.

I nic nie daje zakładanie dwóch tych samych itemów jednej czy różnym postaciom. Po jednym z tych trzech śmiało można założyć.

Odnośnik do komentarza

Dobra w koncu dobilem do 10 chapteru, za tym mozliwosc dawania kogo chce do teamu z jaka chce specjalizacja. Po przeszukaniu masy stron wyszlo ze najlepszy team to Light/Fang/Hope, ale teraz pytanie kto ma byc COM? Light czy Fang? Teraz pewnie i tak bede gral Light (RAV) i Fang (COM), bo w to dawalem do tej pory, bo innego wyboru nie bylo. Ale moze potem to jednak ma znaczenie?

Odnośnik do komentarza

Warto sterować Light, jeżeli planujesz używać ATB Cancel, bo ma w podstawowych atakach skok, a ATBc można zrobić gdy sterowana postać jest w powietrzu (tak najłatwiej). Poza tym jej ultimate (All for One chyba, czy coś takiego) trwa najdłużej i jak go wrzucasz pod sam koniec trwania Staggera to licznik się troszkę przedłuża i można jeszcze nabić kilka % ;) No i Light ma wyższy poziom MGK niż Fang.

Odnośnik do komentarza

Wg mnie podczas niektórych walk kluczowe jest sterowanie jako główną postacią SYN/SAB. AI ma dosyć dziwny priorytet wybierania buffów/de-buffów. Na niektóre walki dużo ważniejsze jest zarzucenie na początku zarzucenie przykładowo odporności na jakiś element (błyskawice, woda etc.) niż powiedzmy dodatkowy armor. UWAGA SPOILER !!Czasem przegrywałem przez to walkę - przykładowo w misji 27 - zanim AI zarzuciło odporność na pioruny koleś kasował mi drużynę. Musiałem ustawić Hope na lidera i rozpocząć właśnie od tej odporności, żeby przeżyć salwę. KONIEC SPOILERA. Poza tymi nielicznymi przypadkami AI dobrze sobie radzi w roli wspierającej no i miło jest kierować RAV/COM - czysta walka :)

Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...