Skocz do zawartości

Pytania różne, różniste


Rekomendowane odpowiedzi

Gość krzychu_419

Nie no wiadomo wolę jechać pod góreczkę na wyższych obrotach i niskim biegu niż deptać pół gazu i męczyć silnik na wyższym biegu, ale bardziej mi chodzi o np. wyprzedzanie na prostej, bo mam wrażenie że jak depnę gaz w podłogę a obroty nie za duże to auto się tym paliwem dławi i niewypalone wylatuje wydechem.

Odnośnik do komentarza

wszystko zalezy od przebiegu krzywych momentu obrotowego i mocy. u mnie np szczytowe wartości przypadaja w wysokich zakresach (max moc przy 7200) i w przypadku otwarcia przepustnicy na full przy wysokim biegu i niskich obrotach nic sie nie dzieje. konieczna jest redukcja. generalnie jedziesz tak aby obroty nie spadały poniżej 2500rpm. taka wartośc generalizuje sie dla silników z zapłonem iskrowym , w klekotach ta wartośc jest oczywiście mniejsza.

Odnośnik do komentarza

wszystko zalezy od przebiegu krzywych momentu obrotowego i mocy. u mnie np szczytowe wartości przypadaja w wysokich zakresach (max moc przy 7200) i w przypadku otwarcia przepustnicy na full przy wysokim biegu i niskich obrotach nic sie nie dzieje. konieczna jest redukcja. generalnie jedziesz tak aby obroty nie spadały poniżej 2500rpm. taka wartośc generalizuje sie dla silników z zapłonem iskrowym , w klekotach ta wartośc jest oczywiście mniejsza.

 

są silniki z zapłonem iskrowym które potrafią generować więcej momentu obrotowego na 2000rpm niż twoja Honda na 7200 wiec nie wiem o jakich wartościach tutaj gadasz

Odnośnik do komentarza

Jak to jest z tym zawyzaniem predkosci przez liczniki samochodowe? Prawda,czy klamstwo? Ostatnio zblizylem sie do sporej predkosci moim A4 i teraz sie zastanawiam, czy jechalem tyle naprawde.

 

Wszystko zależy od samochodu i na jakich oponach/felgach jest, najlepiej sprawdzić przez GPS, miałem passport escort 9500 antyradar z GPS, i w W211 Mercedesie E500 licznik pokazywał 100 i GPS pokazywał 100, a w Subaru Impreza WRX miałem na liczniku 100 a GPS pokazywał 90km/h....także im większa prędkość tym większy odchyl, wiec licznik może zgadzać się na 100km/h ale już na 250 nie

 

p.s. w policyjnych laserach tez zawsze odliczają 3-4km/h żeby były większe zgodności

Edytowane przez Labtec
Odnośnik do komentarza

Jak to jest z tym zawyzaniem predkosci przez liczniki samochodowe? Prawda,czy klamstwo? Ostatnio zblizylem sie do sporej predkosci moim A4 i teraz sie zastanawiam, czy jechalem tyle naprawde.

Prawda, z GPS zobacz. I im większa prędkość, tym większe przekłamanie. Ogólnie w A4 to licznikowe 134-135 można jechać na 130 z tego co pamiętam. Punto jeszcze bardziej zawyża. Kiedyś we francuskim Auto Plusie robili testy tego przekłamania, nie mam tego numeru i słabo pamiętam, ale dość wierny rzeczywistości był np. Peugeot 407, choć oczywiście też lekko zawyżał (chyba 3 km/h przy 130 ale głowy nie dam).

Jeśli chodzi o prędkości >200 to pewnie koło 10 km/h można odjąć.

Edytowane przez Wampis
Odnośnik do komentarza

Wieksze felgi zawyzaja predkosc, tak? W Qashqai'u kiedys jak jechalismy z tata,to licznik pokazywal 205km/h, GPS 170km/h. Standardowe felgi dla tego auta to 16', my mielismy 17'. W internecie tez znalazlem,ze licznik w Qashqaiu przy wiekszych felgach pokazuje znacznie wieksza predkosc.

Wampis, wyadje mi sie,ze twoje rozwazania beda poprawne, bo az niemozliwe byloby,zebym jechal A4 taka predkoscia (nawet po mapowaniu).

Edytowane przez Infidel
Odnośnik do komentarza

generalnie prędkościomierze zawyżają o kilka %. prędkościomierz jest "dostosowany" do fabrycznej średnicy koła dla danego modelu (nie mylić ze średnica felgi bo ta jest bez znaczenia, liczy sie średnica KOMPLETNEGO koła). zmiana średnicy koła skutkuje zmiana rzeczywistej prędkości z jaką się poruszamy w górę lub w dół.

 

wszystko zalezy od przebiegu krzywych momentu obrotowego i mocy. u mnie np szczytowe wartości przypadaja w wysokich zakresach (max moc przy 7200) i w przypadku otwarcia przepustnicy na full przy wysokim biegu i niskich obrotach nic sie nie dzieje. konieczna jest redukcja. generalnie jedziesz tak aby obroty nie spadały poniżej 2500rpm. taka wartośc generalizuje sie dla silników z zapłonem iskrowym , w klekotach ta wartośc jest oczywiście mniejsza.

 

są silniki z zapłonem iskrowym które potrafią generować więcej momentu obrotowego na 2000rpm niż twoja Honda na 7200 wiec nie wiem o jakich wartościach tutaj gadasz

 

 

pisałem o silnikach atmosferycznych i "normalnych" pojemności. gdzie zazwyczaj efektywny zakres obrotów jest w okolicach powyżej 2000-2500 rpm

Odnośnik do komentarza
  • 5 tygodni później...

Czy zainstalowanie nowej sondy lambdy wymaga "dostrojenia" samochodu (jeżdżącego na instalacji LPG)? Poprzednią sprawdziłem i okazała się popsuta. Zainstalowałem nową i jak na razie sprawdzam czy pomogła w spalaniu ale już zauważyłem, że często są problemy z falującymi obrotami na luzie/przy wciśniętym sprzęgle - często gaśnie w czasie jazdy, np. przy zwalnianiu. Nawet na rozgrzanym silniku, nawet na benzynie.

Odnośnik do komentarza

jaki kolor i "strukturę" ma zawartość katalizatora który jest nowy/sprawny, urwałem wydech a wcześniej grzał mi się środkowy tunel na wysokości katalizatora i myślę że to przez jego wykończenie/zapchanie syfem? (wygląda na oryginał więc ma 17 lat) a mam możliwość pozaglądać tam teraz...

 

Katalizator zawsze sie grzeje i generalnie auta z katalizatorem nie powinny parkowac w lesie, na sciolce i suchych trawach bo moze sie zapalic tak wiec wysoka temperatura katalizatora jest czyms normalnym. Katalizator ktory ma 17 lat jest do wyrzucenia.

Odnośnik do komentarza
<br />
<br />jaki kolor i "strukturę" ma zawartość katalizatora który jest nowy/sprawny, urwałem wydech a wcześniej grzał mi się środkowy tunel na wysokości katalizatora i myślę że to przez jego wykończenie/zapchanie syfem? (wygląda na oryginał więc ma 17 lat) a mam możliwość pozaglądać tam teraz...<br />
<br /><br />Katalizator zawsze sie grzeje i generalnie auta z katalizatorem nie powinny parkowac w lesie, na sciolce i suchych trawach bo moze sie zapalic tak wiec wysoka temperatura katalizatora jest czyms normalnym. Katalizator ktory ma 17 lat jest do wyrzucenia.<br />
<br /><br /><br /> dlatego w trosce o lasy moj juz dawno jest na zlomie.
Odnośnik do komentarza
<br />Bralibyście honde civic z 2007 w ersji type R za rozsądne pieniądze? Czy szukać czegoś z turbo?<br />
<br /><br /><br /> nie pamietam czy 2007 to juz tzw "UFO" jesli tak to daj sobie spokoj z ta padlina VII generacja jest lepsza pod kazdym wzgledem. wlasnie sprawdzilem - to VIIl czyli "UFO". tragedia i w dodatku belka skretna z tylu. to juz nie Honda.
Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...