Skocz do zawartości

Need for Speed: Shift


TomisH

Rekomendowane odpowiedzi

Wiec juz mam po jednym wyścigu w off i online. Jest bardzo dobrze. podobieństw do Grida nie zauważyłem i moim zdaniem model jazdy bardziej symulacyjny. Dzwięk super, widok z kabiny może być ale ja jak zawsze używa ze zderzaka. Grafika lepsze niż w gridzie - tak mi się wydaje. Jeśli chodzi o uszkodzenia to jeszcze się nie wypowiem bo nie miałem okazji walnąć porządnie :).

Co zauważyłem to bardzo dobry AI przeciwników, lepsze niż w gridzie. Wyraźnie widać ze walczą ze sobą, wypadają z toru, co chwile jest zmiana a pozycjach , super. Online działa super, żadnych lagów, jest dynamicznie. Można zapraszać znajomych (wew. przegladarka znajomych i wysyłanie zaproszeń i wiadomości).

Wersja kinowa czyli tylko napisy po polsku, lektor juz po angielsku.To wszystko na teraz. Polecam

Odnośnik do komentarza

Niestety muszę potwierdzić plotki o zniszczeniach, na PS3 nie ma różnicy między zniszczeniami wizualnymi a pełnymi (pęka szyba, odpada klapa i zderzak). Na X360 po kilku dzwonach nie można już jechać normalnie. Jesli nie poprawią tego patchem to będzie dym.

A nie masz przypadkiem na PS3 włączonych jedynie "wizualnych" zniszczeń?

Odnośnik do komentarza

Sam będę musiał to przetestować. Wizualne są jak najbardziej. Włączyłem na pełne i jeszcze też porządnie nie przydzwoniłęm aby sprawdzić czy mają one wpływ na prowadzenie samochodu.

 

Sama gra fajna póki co. Model jazdy jest naprawde dopracowany i w końcu czuć że prowadzimy samochód a nie resoraka jak w poprzednikach. Widok z kierownicy rozwala;]

Odnośnik do komentarza

Przecież jasnośc można sobie samemu ustawić więc nie widze problemu.

 

Co do gięcia blachy to jest dziwna sprawa. Nie gnie się, ale rysuje i gubi swoje elementy- zderzaki czy maskę, można karoserię pobrudzić i "spękać" szybę ale nie udało mi sie jej wybić.

 

I tak: własnie teraz sie o tym przekonałem- po kilku dzwonach auto prowadzi się całkowicie inaczej. Samo skręca na boki, nie przyspiesza jak wczesniej i inaczej wchodzi w zakręty.

Odnośnik do komentarza

Gdyby ktoś się mnie zapytał kilka lat temu: czy kiedyś kupię grę z serii Need for Speed to bez wahania odpowiedziałbym: "chyba żartujesz". Nie uwierzyłbym też, że kiedyś ta seria będzie rasowym symulatorem. Jednak czasy się zmieniają. EA zmieniła politykę co do ich flagowej serii wyścigowej. Efekt? Świetne recenzje i masa zadowolonych graczy. Zadowoleni są również Ci, którzy omijali serię szerokim łukiem. Ja właśnie należę do tej grupy. Trochę się obawiałem o model jazdy w Shifcie, ale po kilku minutach grania odetchnąłem z ulgą. Przejdźmy do konkretów.

 

Model Jazdy

Na początku napiszę, że gram na kierownicy Logitech Driving Force Pro, w trybie pro (zawodowiec) ze wszystkimi wspomagaczami wyłączonymi. Ustawień kierownicy (których jest mnóstwo) nie ruszałem bo na standardowych gra się świetnie. Cała fizyka i model jazdy w NFS Shift jest wspaniała ! Zacznijmy od oczywistych rzeczy jakie są wyszczególnione: każdy samochód inaczej się prowadzi, każdy ma inne osiągi, inaczej reaguje na wyboje czy wysokie tarki. Świetnie opracowano obsługę force feedbacku. Zależnie od klasy samochodu czy napędu mamy inną siłę FF. Jednak najlepsze jest to, że na FF wyraźnie czuć kiedy przednia czy tylnia oś traci przyczepność. Dzięki temu możemy odpowiednio wcześnie zareagować i nie doprowadzić do wyjazdu na zewnątrz czy bączka. Świetne jest to, że na zachowanie samochodu ma także wpływ np. wybój na torze. Na Brands Hatch Indy przed ostatnim zakrętem jest wybój, na który trzeba uważać, gdy prowadzi się taki potwór jak np. Maseratti MC12. Ta fura ma sztywne zawieszenie i mały prześwit, więc często gdy za szybko tam jedziemy tył mocno ucieka. Dawno nie miałem okazji testować gry, w której tak świetnie czuć tarki na FF jak mamy w Shifcie.

 

Grafika

W skrócie bardzo ładna. Na pewno czołówka gier wyścigowych na PS3. Wszystko chodzi płynnie, samochody są świetnie wykonane, tory czy trasy mają sporo detali (wygląd prawdziwych torów dodatkowo wzbogacono np. o karuzele, żeby nie było za sztywno :) ) . Najmocniejszym elementem oprawy są wnętrza samochodów, które opracowano rewelacyjnie. Według mnie wnętrza w Shift prezentują się lepiej niż w GT5P. Dodatkowym plusem oprawy wizualnej jest świetne poczucie prędkości co dodatkowo jest spotęgowane, gdy gramy z widoku FPP (blur).

 

Dźwiek

Dźwięki silników w NFS Shift to prawie perfekcja. Z resztą seria NFS zawsze mogła się pochwalić świetnym udźwiękowieniem. Jak usłyszałem działanie turbosprężarek w BMW 135i to o mało co nie spadłem z fotelu :). Ten samochód np. brzmi znacznie lepiej niż jego odpowiednik z GT5P. Dodatkowo możemy usłyszeć pisk hamulców czy pracę skrzyni biegów, która jest bardzo głośna w wyścigowych autach. Soundtrack jest raczej slaby. Może parę utworów dość fajnych, ale ogólnie nie moje klimaty, a nie ma opcji custom soundtrack.

 

Po tych kilku godzinach grania muszę przyznać, że jestem zachwycony ta grą. Jestem jej wielkim fanem. Wreszcie na PS3 mam odpowiednik mojej ulubionej gry ever - ToCA Race Driver 3.

 

 

Nie wiem czy ktoś też ta ma, ale ja mam często bug podczas oglądania powtórek. Mianowicie kamera z toru czasem nie zmienia się na następną i trzeba ją manualnie zmieniać bo nie ma szans oglądać nasz samochód w akcji z perspektywy jednej kamery z toru. Drugi bug jest wtedy, gdy wyłączamy menu po zakończeniu wyścigu (na tle jest replay). Obraz wtedy dziwnie przeskakuje. Mogliby wydać jakiś patch.

 

 

PS: Świetna sprawa jest z systemem dzielenia kierowców na precyzyjnych i agresywnych. Gdy weźmiemy automatching to możemy być pewni, że będziemy się ścigać z kierowcami z naszej grupy. Świetny patent, który zaoszczędzi trochę nerwów w potyczkach online.

 

PS2: Mój kolega z friendlisty (Hi Emet) zauważył, że w XMB pod naszym nickiem tam gdzie wyświetla się w co aktualnie gramy, oprócz samej nazwy Need for Speed: Shift wyświetla się też co aktualnie w grze robimy. Na przykład może pisać: "przegląda menu", "prowadzi w wyścigu", "rozbił się". Ciekawy patent.

 

PS3: Ktoś z Was należy do grona tych agresywnych kierowców? Bo ja mam czasem 10 razy więcej punktów za precyzję niż agresję :D.

  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza

Ja póki co mam więcej za agresję;]

 

Czekam aż laska pójdzie do domu i zacznę grać w to na poważnie, bo teraz to tylko Fat Princess jej w głowie.

 

Ale co fakt to fakt. Gram teraz równocześnie w Undercovera i jednak Shift to zupełnie inna liga. Jakby całkowicie inna seria (co juz wszyscy wiedzą) ale aż dziw bierze jaka przepaść jest między tymi tytułami.

Odnośnik do komentarza

Tak, defaultowo jest 900 stopni, ale gra reaguje na 360 stopni zakresu na domyślnych ustawieniach. Można ustawić na 900 stopni pewnie, ale nie polecam jeździć a takich ustawieniach w wyścigowych autach.

 

Dobra to kiedy robimy 20 kołek na "Ringu" online w jakimś Civicu ? :-) Czas jednego kółka wyjdzie pewnie koło 10 minut :D.

Odnośnik do komentarza

Teraz moje uwagi.

 

Minusy

- nigdy nie przepadałem za gustem EA jeśli chodzi o dobieranie muzyki do gier ale to co zrobili tym razem to tragedia... nie które utwory brzmią jak discopolo po angielsku, mamy również rock and roll w stylu beatelsów - ok muzyka jak muzyka, komuś się spodoba ale wogóle nie pasuje do wyścigów a na dodatek

- nie można włączać swoje muzy z hdd

- niestety potwierdzam brak uszkodzeń takich jak na X0 i nie mogę w to uwierzyć , w czasach kiedy to jesy hype na uszkodzenia w wyścigach oni robią takie chamstwo. Mam nadzieje że to jakis błąd w grze ale na tą chwile EA przechodzi na listę producentów podejrzanych i olewających (na liście mam Ubisoft :)) chamstwo !! dodatkowo uszkodzenia typu rysy w ogóle mi nie wyglądają na rysy tylko jakie odbarwienia na masce mimo że bokiem sie ocieram o przeciwników to jakieś dziwne plamy wyskakują na masce.

- głupia punktacja za nieczystą walkę, która moim zdaniem może zepsuć online bo np. za zrobienie przeciwnikowi bączka dostajemy dożo punktów wiec już nie raz przeciwnik w online specjalnie dobijał aby zepchnąć z trasy- co to burnout ??

- tak zachwalany widok z kokpitu dla mnie nic szczególnego - reakcja kierowcy wcale nie jest tak efektowna i chyba już kiedyś widziałem podobna w grze na pc (GTR??). Ja zawsze używam widoku ze zderzaka - jak można grać widząc dwie kierownice przed sobą :P ??

- brak kontroli na replayami - tylko pauza i zmiana kamery, brak zapisu

- dużo błędów i glichy, które można już ogladać na YT czy GT np jeden z najgorszych: lamborgini bierze wszystkie samochody na plecy czyli na dach - dokładnie, jadac rozpedzonym lamborgini nie musimy wymijać - omijamy je od spodu :) - wychwycone na tvgry.pl

 

Plusy

- wyglad menu i muzyka w menu

- grafika ale czasami chrupnie podczas replayów

- replaye - wygladaja efektownie, bardziej naturalnie niz gridzie

- model jazdy, nawet trudny, spokojnie mozna wypaść lub zrobić bączka nawet przy właczonych wspomaganiach.

- dźwięk silników

- online - lista przyjaciół dostępna dosłownie w każdym momencie po naciśnięciu R3. Brak lagów mimo że grałem z amerykanami tzn podczas wyścigu obok nicka widać ping i miałem średnio 300ms a to dużo lecz wcale nie przeszkadzało.

 

 

Na razie to wszystko.

Mimo że minusy są bardziej rozpisane to nie oznacza że gra jest zła. Napewno nie 9 ale mocna 8 dla mnie i będę się bawił lepiej i dłużej niż z Gridem, którego sprzedałem :)

 

Bardzo podoba mi sie opisy na liscie znajomych - "poważny wypadek" "jestes na prowadzeniu" czy "wygrałeś wyścig"

Edytowane przez LiSoQuan
Odnośnik do komentarza

http://needforspeed.com/SpeedAPI/ws/game/1.0/nfsps2-ps3/photomode/37162812/image

 

Moje zdjęcie. Zdjęcia nie można zapisywać na HDD konsoli lecz są one automatycznie uploadowane na NeedForSpeed.com.

 

 

Ciekawostka: weźcie jakiś samochód np. BMW 135i na torze Brands Hatch Indy w trybie próby czasowej i ustawcie porę dnia na świt. Gdy zaczniecie jazdę włączcie widok FPP i ..... Niezłe? :)

Odnośnik do komentarza

Gierka naprawdę przyjemna - jeżeli ktoś jest spragniony ścigałek niech łyka. Model jazdy całkiem przyjemny taki arcado-sim. Mi akurat brak gięcia blachy nie przeszkadza, ale EA pojechało po bandzie grubo. Zniszczenia mechaniczne są i to całkiem przyzwoite - przerywanie silnika, ściąganie auta, drgania na kierownicy itp, że tak powiem bardzo SI (gram na g25).

 

O glitchu z wjeżdzaniem pod auta chyba już wszyscy wiedzą :D. Czasem się też zdarza mały bug graficzny z "pit girl" bo stoi w naszym aucie - śmiesznie to wygląda, ale szkód nie robi. Nie lookałem dokładnie ale chyba nie da się przekładać obłożenia klawiszy na kierownicy - jeśli tak to gruba bzdura bo np nitro czy ręczny jest na "panelu" w G25 :D. Co do problemów to miałem dziwną akcję, że w INVITATION RACE - DUEL - FORD GT VS VIPER - nie mogłem ruszyć Viperem - dziwne.

 

Upgrady samochodów i tuning czuć - i to bardzo dobrze czuć - dość ważny element. Specjalnie bawiłem się suwakami od tuningu, żeby go sprawdzić i działa a nie jest to tylko bzdurne przesuwanie suwaków i rzeczywiście jak wiemy co robimy to można się nieźle pobawić.

Edytowane przez Gerath
Odnośnik do komentarza
Gość =-FEISAR-=

Tak, defaultowo jest 900 stopni, ale gra reaguje na 360 stopni zakresu na domyślnych ustawieniach. Można ustawić na 900 stopni pewnie, ale nie polecam jeździć a takich ustawieniach w wyścigowych autach.

 

HyHy, a to czemu? Ja właśnie ustawie sobie na 900 stopni o ile będzie taka opcja z menu gry. Wymuszając to na kierownicy jest lipa.

 

Dlatego mam pytanie do kogoś kto się zna. Jeździł ktoś na 900 stopni w tej grze? Jest chociaż troszkę podobnie do GT5: Prologue w tej kwestii (IMO GT idelanie obsługuje tryb 900 stopni).

Odnośnik do komentarza

Jeśłi chodzi o recenzję gamespotu zgadzam się ze zdaniem, że ta gra trochę utkwiła pomiędzy simem, a arkejdem.

 

Jeździ się bardzo fajnie i w miarę realistycznie (jak na serię NFS to szok), ale ja jako fan symulacji czuję że w paru aspektach twórcy mogliby bardziej pójść w stronę sima; z kolei jako fan arkadowego podejścia do wyścigów za mało mam arcade.

 

Oczywiście nie licząc drobnych wpadek gra wprowadza sporo świeżości do skostniałego ostatnimi czasy gatunku, dając masę zabawy :)

Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...