Skocz do zawartości

Wielka bitwa FPSow


Gość

Rekomendowane odpowiedzi

MaZZeo, mozesz sie mylic w swoich przypuszczeniach. Acti ma dobrych ludzi od marketingu i wiedza jak zarabiac kase. Owszem jest wielu przeciwnikow MW2 i BO ( w tym ja), wyznawcow pewnie jeszcze wiecej. Ale to wszystko i tak ma sie nijak to kolejnej produkcji, ktora jeszcze nawet nie pokazala swojego gameplay'u. Wystarczy, ze Activision zrobi troche zmian w serii, da inny silnik, nada w obieg haslo ze przy MW3 pracuje znowu IW ( fani juz na ta mysl maja kisiel w gaciach) i gotowe. Oni potrafia robic trailery z gier i na to zlowia rzesze nowych/starych graczy. Bedziemy miec wiele gier do wyboru, napewno w ostatnich przedbiegach wybor bedzie dotyczyl tylko dwoch - MW3 i BF3. Ja wybiore ta, ktora dla mnie bedzie bardziej atrakcyjna, ale sukces komercyjny MW3 jest pewny jak to, ze jutro bedzie kolejny dzien.

Odnośnik do komentarza

Nie wiem po co ten temat - bezdyskusyjnie, najlepszym FPSem w historii gier wszelkich jest Halo 1 NTSC.

 

 

Graficznie, żadna gra mną tak nie pozmiatała w dniu premiery. Gdy zobaczyłem urywek z gameplay'u z misji "Silent Cartographer" na Gamenetwork TV... Zaliczyłem totalny opad szczeny. To był poziom nextgenowości jakiego oczekiwałem kupując kilkanaście miesięcy wcześniej PS2. I co śmieszniejsze, do dziś, grafika w Halo 1 ma prawo się podobać - nie mówiąc już o tym, że jest lepsza niż... W Halo 2 :)

 

A teraz do rzeczy które się nie zestarzały - muzyka, absolutnie najgenialniejszy OST w grze wideo (no chyba tylko ten z FFX ma prawo być z nim porównywany). Klimat, wszechobecnego zagrożenia (misja gdzie pojawia się Flood!), uczucie wcielenia się w kawał madafaki od którego zależy los innych ludzie którzy trafili na Halo.

 

I wreszcie, gameplay - niesamowicie miodny, sprawiający, że człowiek wciąż ma ochotę do tej gry wracać. Nie miało tego Halo 2, nie miało Halo 3, nie miało Halo ODST, nie ma tym bardziej plastikowy Reach. To była absolutnie unikatowa gra.

 

I ten multiplayer :wub: Po Goldeneye 64 i CoD4, najbardziej wciągający multiplayer ever na konsolach. Niektórzy z was mogą się zastanawiać dlaczego napisałem Halo 1 NTSC, ano dlatego, że w NTSC gra hulała w 60 klatkach. Gra stawała się tym samym bardziej dynamiczna, szybsza. Cały urok multiplayera w Halo 1 opierał się na jego prostocie. Bungie zaczęło tworzyć multi do Halo na kilka miesięcy przed premierą gry.

 

W efekcie wiele plansz jest niegrywalnych, niektóre z broni - bezużyteczne. Kod sieciowy? Niedopracowany. Sama gra przesiąknięta bugami. Ale pomimo tych wszystkich niedoróbek, a także dzięki tej przypadkowości, dzięki temu zabugowieniu, powstał najbardziej skillowy, najbardziej wciągający multiplayer na konsole ever. I nic bardziej nie cieszyło mordki niż wykorzystanie występujących bugów w grze, na własną korzyść (double melee <3) czy "podawanie" sobie powerupów, i broni za pomocą granatów, "blokowanie" teleportów itp.

 

Czego ja dla tej gry nie zrobiłem. Niosłem nawet 20' Tivik, przez kilometrowe ku.rwa pole kapusty, w środku zimy, przy -20' mrozie, na środku za.du.pia, bo akurat LANa się grało pod Warszawą <3

 

 

Ten filmik oddaje ducha tej gry:

 

 

Edytowane przez Maiden
  • Plusik 1
  • Minusik 1
Odnośnik do komentarza

Zgadzam sie ze wszystkim co napisal Maiden ale jedna rzecz kluje w oczy:

 

Niektórzy z was mogą się zastanawiać dlaczego napisałem Halo 1 NTSC, ano dlatego, że w NTSC gra hulała w 60 klatkach. Gra stawała się tym samym bardziej dynamiczna, szybsza.

 

 

Blad. Halo NTSC chodzilo w 30 klatkach, Halo PAL w 25 (60Hz vs 50Hz). Tzn tak mi sie zawsze wydawalo, ale wieksza plynnosc chyba wynika tylko z lepszego odswiezania w NTSC, a obie wersje chodza w 30 klatkach

Edytowane przez Ins
Odnośnik do komentarza
  • 1 miesiąc temu...

Odświeżam bo akurat przypominam sobie CoD4.

 

IW to też są dobre imbecyle w projektowaniu gry. Chodzi mi o misję One Shot One Kill, kontynuacja misji snajperskiej. A konkretniej końcówkę pod diabelskim młynem.

 

Jakim trepem trzeba być, żeby wymyślić akcję 2 snajperów (jeden kulawy) vs 300 luda z workami granatów + stado psów? Ktoś mi wytłumaczy?

 

Pamiętam jak 4 lata temu ogrywałem tą misję. Taka mnie kur.wica strzelała że masakra. Jak można zaprojektować taką akcję, w której żeby przeżyć (na veteranie) trzeba korzystać z glitchy i sztuczek?

 

Dzisiaj przechodziłem tą misję i od razu schowałem się do najniższego koszyka młyna. Efekt jest taki, że przeciwnicy do mnie nie strzelają z daleka (ale wiedzą gdzie jestem, bo dziesiątki granatów leci), co jest dziwne bo ja ich widzę doskonale i strzelam do nich jak do kaczek. Więc niektórzy z nich podchodzą do mnie na 2 metry, ale ja mam przygotowanego AK i nie są dla mnie zagrożeniem.

 

W ogóle jak można zrobić, że tego Macmillana, którego mamy chronić, można zostawić ot tak i (pipi)ć za blok czekając na helik? Bo tak niektórzy też robią jak patrze na youtube. I nic Macmillanowi się nie stanie.

 

4 lata temu spędziłem w tym miejscu... 2-3 godziny? Dzisiaj na konsoli zrobiłem to za pierwszym podejściem :F Propsy, kudosy i co tam jeszcze dla kogoś, kto przeszedł to na Veteranie w normalny sposób. Wątpie jednak żeby ktoś taki istniał.

 

Wniosek jest taki że już te parę lat temu CoD miał kosmiczne akcje i był zwyczajnie prostacko zrobiony.

Odnośnik do komentarza

No to właśnie ja napisze że imo BC2 multi > wszystkie cody i halo, homefronty czy crysisy razem wzięte, nie ma to jak siedzieć w budynku i obstawiać mcoma, wszystko sie trzęsie, ściany sie walą, pełno dymu i świszczące kule nad głową <33333

Edytowane przez mersi
  • Minusik 1
Odnośnik do komentarza

No to właśnie ja napisze że imo BC2 multi > wszystkie cody i halo, homefronty czy crysisy razem wzięte, nie ma to jak siedzieć w budynku i obstawiać mcoma, wszystko sie trzęsie, ściany sie walą, pełno dymu i świszczące kule nad głową <33333

 

Ale nie ma kilmatu Battlefielda.

Odnośnik do komentarza
  • 1 miesiąc temu...

Juz niedlugo starcie "odwiecznych" rywali ( bf3 vs mw3) a tu taka cisza? :D Swoja droga jestem ciekawy, juz nie samej gry ( chodzi mi o mw3 ), bo i tak ja zlewam, ale tego czy po raz kolejny okaze sie sukcesem komercyjnym. Przypomina mi sie stara dawna wojenka tekkena z virtua fighter - wszyscy uwazali vf za gre lepsza, technicznie, graficznie i blablabla, a i tak tekken lepiej sie sprzedawal i wszyscy w niego grali.

Kiedy zobaczylem pierwszy trailer z mw3, to nie moglem uwierzyc, ze po raz kolejny serwuja te same patenty ( zjazd, na lince i akcja z rozwaleniem okna, ostrzal z helikoptera/ bombowca, slow motion przy breach & clear, ucieczka na pontonie/skuterze/motorze - niepotrzebne skreslic ). Activision widocznie tak mocno wierzy w popularnosc swojej serii,ze nawet nie sili sie na cos nowego.Smutne to, a tym bardziej bedzie smutne, jak mw3 sprzeda sie znowu w niewyobrazalnych ilosciach. To tylko zle swiadczy o graczach, a nie o developerach. Bo to gracze motywuja developerow do nowych pomyslow. Wiec jak devsi widza, ze przy malych wyslilkach da sie opylac to samo przez x czasu, a gawiedz to lyka i slono placi, to w imie jakiej idei maja cos zmieniac?

Odnośnik do komentarza

Mądrość przepływa przez Twe słowa - ja myślę, że MW 3 sprzeda się znakomicie, ale tyci gorzej od poprzednika. Przede wszystkim z powodu napierania BF 3 i faktu, że to już naprawdę n-ta część i nawet nieambitnym Graczom prędko może znudzić się jakaś marka :)

Przy tym nie wiemy jednak, czy ten MW 3 naprawdę jest taki słaby... Się okaże.

Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...