Opublikowano 23 października 20241 r ∙ ⟵ znikająca konkluzja W dniu 19.10.2024 o 00:32, MarekCol napisał(a): Ja, jebie, już chciałem pisać, że zgarbiony w salonie nad stolikiem do kawy gra, ale nie, teściu zrobił, że jest lepiej xd Teściu uratował sytuację xd Chłopie, zastanów się. Przecież widać, że ci niewygodnie xd Kanapa/Sofa w salonie to nie jest wysokość fotela gamingowego. Pierdol teścia i se kup coś ergonomicznego, co nie połamie ci kręgosłupa. Choćby od tego miał dostać przepukliny, musi siedzieć bo awantura gotowa. Edytowane 23 października 20241 r przez dominalien
Opublikowano 23 października 20241 r 21 minut temu, creatinfreak napisał(a): Aż można jakąś szybką konkluzję? Bo nie chce mi się oglądać. Od 32 minuty jest podsumowanie. W skrócie bieda RT albo taki o niskiej jakości często nie jest nawet warty włączenia a ze wszystkich 30 paru przetestowanych gier niecała połowa ma dobrze zaimplementowane RT.
Opublikowano 24 października 20241 r Łatwiej to czytać w ten sposób: po prawej gry sponsorowane przez Nvidię, gdzie celowo zwykłe SSR/oświetlenie itp. jest w gorszej jakości, żeby dodatkowo spotęgować siłę RT. Jak widać, nie zawsze jest idealnie, szczególnie w presetach poniżej maksymalnego :).
Opublikowano 24 października 20241 r 7 minut temu, KrYcHu_89 napisał(a): Łatwiej to czytać w ten sposób: po prawej gry sponsorowane przez Nvidię, gdzie celowo zwykłe SSR/oświetlenie itp. jest w gorszej jakości, żeby dodatkowo spotęgować siłę RT. Widzę foliowa czapka założona.
Opublikowano 24 października 20241 r Przecież ten portal to ssie pałę amd aż miło. To hardware unboxed z tego co widzę.
Opublikowano 24 października 20241 r 20 minut temu, KrYcHu_89 napisał(a): Łatwiej to czytać w ten sposób: po prawej gry sponsorowane przez Nvidię, gdzie celowo zwykłe SSR/oświetlenie itp. jest w gorszej jakości, żeby dodatkowo spotęgować siłę RT. Jak widać, nie zawsze jest idealnie, szczególnie w presetach poniżej maksymalnego :). Zwłaszcza te Spidermany zrobione na konsoli z APU AMD. ;]
Opublikowano 24 października 20241 r 24 minuty temu, mozi napisał(a): Przecież ten portal to ssie pałę amd aż miło. To hardware unboxed z tego co widzę. Taa szczególnie to jak oceniają FSR xd
Opublikowano 24 października 20241 r 50 minut temu, Paolo de Vesir napisał(a): Zwłaszcza te Spidermany zrobione na konsoli z APU AMD. ;] No to jedyna gra w zestawieniu po pierwsze nie Nvidia sponsored, po drugie Insomniac to jedyna firma, która zrobiła RT dobrze na konsole kiedykolwiek, ulepszając to potem na PC i dalej robiąc to w po prostu zajebistym stylu i wydajności . Metro, Alan, Control, i CP to reklamówki ficzera.
Opublikowano 24 października 20241 r Może być tak jak mówisz, ale z moim 3060Ti to ja RT zobaczyć mogę na screenach co najwyżej.
Opublikowano 24 października 20241 r Wukonga dobrze umieścili bo na Medium są bugi w RT więc w ogóle nie uwzględnili w tabelce, Low delikatna różnica na korzyść a Very High rzeczywiście widać różnicę.
Opublikowano 24 października 20241 r 13 minut temu, Paolo de Vesir napisał(a): Może być tak jak mówisz, ale z moim 3060Ti to ja RT zobaczyć mogę na screenach co najwyżej. Ja wszystkie widziałem i ta lista jest bardzo ok, mało firm jest w stanie zrobić A) ładne RT B) nie psujące innych rzeczy w grze C) wydajne RT i presety dla różnych konfiguracji, prócz najwyższych. PS5 Pro na konsolach może coś zmienić, zobaczymy na jak długo i jak to wpłynie na wydajność RT nowych gier na PC. 12 minut temu, GearsUp napisał(a): Wukonga dobrze umieścili bo na Medium są bugi w RT więc w ogóle nie uwzględnili w tabelce, Low delikatna różnica na korzyść a Very High rzeczywiście widać różnicę. Ja często decyduje się na RT, z racji 7900 XTX nigdy nie wysokie i rzadko jest na plus, prawda, CDP Red w tym mistrzowsko sobie radzą. Każdy preset robi robotę i w jakimś stopniu ulepsza wrażenia wizualne. W takim CP 2077 SSR na ultra jest podobny jak RT na Low, a w Alanie 2 jak dasz SSR na max to jest qrwa dramat totalny w stosunku do RT na low i w ogóle innych gier, tak jakby zrobili to specjalnie xD (odbicia oczywiście).
Opublikowano 24 października 20241 r Za tydzień czy dwa mają zrobić filmik na temat tego jak RT wpływa na wydajność, ale będzie wtedy ból dupy
Opublikowano 24 października 20241 r 3 minuty temu, łom napisał(a): Za tydzień czy dwa mają zrobić filmik na temat tego jak RT wpływa na wydajność, ale będzie wtedy ból dupy Wiadomo jak wpływa - gównianie wpływa, w zasadzie nie ma sensu tego używać, mając trochę gorsze oświetlenie odbicia itp. stosując zaawansowane technologie z UE5 czy Decimy z 3x lepszą wydajnością . Ciekawe co przyniosą kolejne generacje. ---- Najgorsze RT jak dla mnie ma Diablo IV, nie dość, że nie widać różnicy to jeszcze gra polegająca na napierdalaniu zamienia się w stutter fest xD.
Opublikowano 24 października 20241 r Kolejne generacje przyniosą więcej RT bo to mocno przyspiesza pracę.
Opublikowano 24 października 20241 r 4 minuty temu, łom napisał(a): Kolejne generacje przyniosą więcej RT bo to mocno przyspiesza pracę. To chyba największy plus tej technologii, ale jak pisałem z drugiej strony mamy silniki jak UE5, które doskonale to robią z użyciem rasteryzacji i nawet bez wsparcia HW RT i dalej różnica w wydajności jest ogromna, Wukong, SH2 itp. Mam te same odczucia co do Wukonga.
Opublikowano 24 października 20241 r Godzinę temu, KrYcHu_89 napisał(a): ---- Najgorsze RT jak dla mnie ma Diablo IV, nie dość, że nie widać różnicy to jeszcze gra polegająca na napierdalaniu zamienia się w stutter fest xD. To samo jest w elden ring. Gra po włączeniu RT jest po prostu nie grywalna. Stutter co chwilę.
Opublikowano 24 października 20241 r Czytając te opinie to Krychu zrobił deal życia ze swoim XTXem - może i RT leży, ale rasteryzacja jak złoto.
Opublikowano 24 października 20241 r No taka była też dyskusja dwa lata temu przy okazji premiery nowych kart. Też zdecydowałem się na AMD za 5000 zł bo jednak lepiej to cenowo wychodziło jeśli chodzi o rasteryzację. Tylko teraz rynek wygląda trochę inaczej, karty potaniały, doszły wersje Super, usprawniono DLSS. Teraz jak się będę przesiadał jednak oczekuję wydajności w RT od kolejnej karty. Z tym ,że więcej niż 6k nie dam więc na pewno nie kupię 5090
Opublikowano 24 października 20241 r 3 godziny temu, KrYcHu_89 napisał(a): To chyba największy plus tej technologii, ale jak pisałem z drugiej strony mamy silniki jak UE5, które doskonale to robią z użyciem rasteryzacji i nawet bez wsparcia HW RT i dalej różnica w wydajności jest ogromna, Wukong, SH2 itp. Software lumen radzi sobie doskonale w Silent Hill 2? Nie wiem, w którym miejscu, w porównaniu do HW RT oświetlenie we wnętrzach jest fatalne, odbicia są żałosne a ambient occlusion słabiutkie. W sumie nawet bez porównania do HW RT te elementy, na które ma wpływ software lumen wyglądają w SH2 słabiutko. 3 godziny temu, KrYcHu_89 napisał(a): Wiadomo jak wpływa - gównianie wpływa, w zasadzie nie ma sensu tego używać, mając trochę gorsze oświetlenie odbicia itp. stosując zaawansowane technologie z UE5 czy Decimy z 3x lepszą wydajnością . Co do wydajności to wiadomo, że RT lekki nie jest, ale pisząc "trochę gorsze oświetlenie odbicia itp. stosując zaawansowane technologie z UE5 czy Decimy" widać, że odnośnie oświetlenia nigdy nie miałeś do czynienia na żywo z grami z PT czy z dobrym GI, a co do odbić to żadna standardowa technologia nie ma najmniejszego podjazu do RT. Więc z "trochę gorszego" robi się tak naprawdę "o WIELE gorsze". Edytowane 24 października 20241 r przez tjery
Opublikowano 24 października 20241 r 18 minut temu, tjery napisał(a): Software lumen radzi sobie doskonale w Silent Hill 2? Nie wiem, w którym miejscu, w porównaniu do HW RT oświetlenie we wnętrzach jest fatalne, odbicia są żałosne a ambient occlusion słabiutkie. W sumie nawet bez porównania do HW RT te elementy, na które ma wpływ software lumen wyglądają w SH2 słabiutko. Co do wydajności to wiadomo, że RT lekki nie jest, ale pisząc "trochę gorsze oświetlenie odbicia itp. stosując zaawansowane technologie z UE5 czy Decimy" widać, że odnośnie oświetlenia nigdy nie miałeś do czynienia na żywo z grami z PT cz z dobrym GI, a co do odbić to żadna standardowa technologia nie ma najmniejszego podjazu do RT. Więc z "trochę gorszego" robi się tak naprawdę "o WIELE gorsze". Mylisz się, HW RT czasami daje gorsze wyniki niż Lumen i to samo jest we wnętrzach budynków w SH2, wiem, bo sprawdzałem. Są za jasne. Ale z tobą ciężko się o tym gada, no jesteś suwaki na max i lecimy, nie ważne, że są nierówności ^^.
Opublikowano 24 października 20241 r 5 minut temu, KrYcHu_89 napisał(a): Mylisz się, HW RT czasami daje gorsze wyniki niż Lumen i to samo jest we wnętrzach budynków w SH2, wiem, bo sprawdzałem. Są za jasne. Nie, nie mylę się. Jak są okna w budynku to do budynku wpada światło, odbija się i oświetla wnętrze, dokładnie jak to robi HW RT w SH2. To co robi software lumen to żart. A jak sobie sprawdzałeś to zapewne żeby to z tym software lumenem jakoś wyglądało to musiałeś podbić jasność całej gry, bo inaczej miałeś ciemnię wszędzie, mimo rzędu okien w ścianach budynku, więc jak przełączałeś na chwilę na RT to przez zbyt dużą jasność gry wydawało Ci się, że jest za jasno. Zresztą filmik u góry wszystko pokazuje czarno na białym, nie ma się o co spierać. 5 minut temu, KrYcHu_89 napisał(a): Ale z tobą ciężko się o tym gada, no jesteś suwaki na max i lecimy, nie ważne, że są nierówności ^^. Filmik, który wstawiłeś w każdej rzeczy o której piszę (oświetlenie wnętrz budynków, odbicia, AO) potwierdza to o czym piszę, więc nie wiem o jakie nierówności Ci chodzi. Edytowane 24 października 20241 r przez tjery
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.