Skocz do zawartości

Lightning Returns: Final Fantasy XIII


Enkidou

Rekomendowane odpowiedzi

Będzie darmowe DLC (na dwa tygodnie od premiery) z jap dubem:

 

Japanese Voice-Over Announced For Lightning Returns: Final Fantasy XIII

Square Enix announced today that Lightning Returns: Final Fantasy XIII will feature the original Japanese Voice-Overs available as free downloadable content during the first two weeks of the game being on-sale. After this limited period, the Japanese Voice-Over Pack will be available as paid DLC.

The Japanese Voice-Over Pack also includes lip-synching that differs from the English-language voice track already included with the game, to ensure a more natural and localized game experience.

Lightning Returns: Final Fantasy XIII will be available for the Xbox 360 and PlayStation 3 systems and for digital download on the PlayStation Network for $59.99 on February 11, 2014.
Spoko tylko czemu to nie jest od razu na płycie i dlaczego po tym okresie 2tyg będzie to płatne? Czemu w SE pracują sami idioci :pinch:
Edytowane przez Paliodor
Odnośnik do komentarza

A nie pomyślał nikt, że może podpisują kontrakty z aktorami na rynek lokalny? Żeby wrzucić audio nagrane przez japończyków muszę więc płacić im dodatkowe wynagrodzenie?

 

No i czy 2 tygodnie to za mało żeby sobie pobrać ze sklepu www za darmo? przecież gry nie potrzebujesz, aby to zrobić.

Odnośnik do komentarza

Demo już na jap. sklepiku:

 

Square Enix just released the Lightning Returns: Final Fantasy XIII demo from E3 and PAX Prime as a download in Japan. Players will get to try the single character combat system and fight Zaltys, a dragon boss Lightning faces early in the game. The demo also has the Outworld feature so you can post sceenshots like your battle scores on Twitter and Facebook.

 

lighdemo02_thumb.jpg lighdemo03_thumb.jpg lighdemo01_thumb.jpg

 

The demo also has a special costume. If you have a Japanese PSN account you can download the Lightning Returns: Final Fantasy XIII demo now. It’s available on Xbox 360 as well, but only for Japanese gold accounts. It will be available for Silver Members in Japan starting on December 3.

 

And if you have Lightning Returns: Final Fantasy XIII you can purchase additional costumes like the Loveable Moogle Style. This outfit comes with the Moogle Queen garb, Moogle Stick weapon, and Moogle Shield. I wonder if any Moogles were harmed making this…

 

lighdemo14_thumb.jpg lighdemo15_thumb.jpg
lighdemo16_thumb.jpg lighdemo17_thumb.jpg

 

The Holy Asgard set includes Cosmo Curator garb, Crocea Mors weapon, and Abyss Gate shield.

 

lighdemo06_thumb.jpg lighdemo07_thumb.jpg lighdemo08_thumb.jpg lighdemo09_thumb.jpg

 

The Ultimate Liberator set includes Celestial garb plus Final Fantasy staples like the Excalibur sword and Aegis Shield.

 

lighdemo10_thumb.jpg lighdemo11_thumb.jpg lighdemo12_thumb.jpg lighdemo13_thumb.jpg

 

Each costume is 400 yen ($4) or you can get all three for 1,000 yen ($10). Square Enix will release two more costume collections for Lightning Returns: Final Fantasy XIII, one on December 17 and another on February 16, 2014. We’ll have to wait until the game comes out on February 11, 2014 before any of these DLC packs come out.


Read more at http://www.siliconera.com/2013/11/26/lightning-returns-final-fantasy-xiii-demo-wacky-moogle-costume-now/#G6WrXLi6kLfkQzG3.99

 

Edytowane przez Paliodor
Odnośnik do komentarza

Dziwne, że nie wydali z aktualizacją sklepu :o

 

Ale dobrze wierdzieć, bo bym się kapnął dopiero za tydzień przy kolejnej aktualizacji.

 

EDIT:

Ograłem, podobało mi się to co zobaczyłem, biorę w premierę jak ff13 i ff13-2, szkoda tylko, że najlepsze wydanie to chyba tylko ze Steelbook'iem -_-

Edytowane przez sakiu
Odnośnik do komentarza
  • 1 miesiąc temu...

Sprawdziłem system walki, wydaje się spoko. Ból jest tylko taki, że przez większe nastawienie na akcje ograniczono możliwości taktyczne. W każdym momencie mamy do wyboru tak naprawdę tylko 9 skilli, bo w każdym stroju jeden slot to atak. Chyba, że później dochodzi slotów na wyekwipowane stroje niż startowe 3.

 

Oznacza to, że nie będzie już zabawy z nakładaniem statusów, eksploatacji podatności na obrażenia od żywiołów itp. zabaw znanych wszystkim fanom RPGów.

 

Graficzka za to daje radę. Fabuła nie wiem, bo nie skończyłem XIII-2. Nie podoba mi się też, że cały czas tyka nam jakiś licznik. Trzeba będzie poczytać w necie, czy czuć presję czasu, bo jeżeli tak to coś takiego mi wybitnie nie pasuje w jRPG.

 

Ogólnie poczekam na recenzje, jakieś poradniki itd. Przynajmniej wtedy będę miał możliwość weryfikacji zawartości gry.

Odnośnik do komentarza

Pograłem z 15h w pełniaka, jak ktoś coś chce wiedzieć to pytać. Imo najlepszy final z trylogii. Najlepszy system walki, najlepszy system rozwoju postaci, najlepszy "świat", gra skupiona na questach, pewna nieliniowość(nie fabularna, tylko w kolejności wykonywania zadań), licznik czasu a'la Dead Rising, który urozmaica fajnie grę. Cholernie mi się podoba, imo poprzedniczki nie mają startu. Po arcy słabej XIII, średniej XIII-2, dostałem wreszcie coś dobrego!

Odnośnik do komentarza

Ciężko powiedzieć. Przez te 15 godzin w sumie wiele nowego fabularnie się nie dowiedziałem, czego nie wiedziałbym po pierwszej godzinie. Gra nie skupia się na fabule, a na graniu. Zresztą, chyba nikt nie kupi tej gry dla fabuły, ona jest nieistotna, bo to całe uniwersum to jest jeden wielki clusterfuck.

  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza

A jak jest z tym rozwojem postaci. Mowisz ze wszystko fajnie, ale martwi mnie troche to ze na jeden kostium mamy tylko 4 skille, czyli lacznie 12 skilli rozproszone po 3 kostiumach, z czego 3 z tych 12 to zawsze komenda ataku. Nie zawerza to troche rozgrywki? Jest mozliwosc zmiany tych skilli albo ich rozwoju? Jak wyglada motyw dopakowywania postaci? Mozna jakos ulepszac skille/staty czy odbywa sie to tylko przez nowe stroje? Jak z tym licznikiem, piszesz ze to fajny element, ale czy nie czuc przez niego ze trzeba sie spieszyc bo licznik tyka?

Odnośnik do komentarza

Zacznę od tego, że w grze nie ma żadnej formy expa. Staty zwiększamy poprzez wykonywanie questów.

 

Costumizacja postaci wygląda tak, że najpierw mamy stroje, które mają swoje staty, potem dobieramy broń, która ma swoje staty, tarcze, która ma swoje, następnie dwa rodzaje akceseriów i na koniec cztery skille.

Skille masz 4 na każdy strój, czyli w sumie 12 w czasie walki. Atak nie jest obowiązkowym skillem, możesz mieć jakiekolwiek chcesz i wymieniać je dowolnie, aczkolwiek większość strojów ma przynajmniej jednego skilla zalockowanego, więc nie da się go zmienić, ale na bank sa też stroje, które mają wszystkie 4 sloty wolne.

Staty postaci są takie : HP, siła, magia, max atb, szybkośc regeneracji atb

do tego tarcze mają guard defense.

 

Skille mają kolejno
ATB cost
Attack
Stagger Time
Stagger Power

buffy mają stat wskazujący czas trwania

wszelakie podchodne techniki guard mają phys i magic resistance

 

+ zarówno skille jak i ekwipunek moga mieć jakieś totalnie inne dodatkowe atrybuty typu: wzmocnienie ataków ogniowych, mniejsza podatność na debuffy, większy DMG jeśli walczymy z minimum 3 wrogami i wiele innych.

 

Skille zdobywamy w walkach lub w skrzyniach i można je wzmacniać poprzez syntezowanie dwóch taki samych skilli (ale tylko do pewnego poziomu) np Fire z Attack 0.50 + Fire z Attack 0.50 = Fire z Attack  0.55, ale nic po za tym. Nie ma mixowanie czarów rodem z KH birth by sleep w celu uzyskania nowych. Po prostu takie zwykłe wzmacnianie tego co już masz.

 

I generalnie całość opiera się na tym, żeby zmontować sobie swój wymarzony zestaw. Nie działa to na takiej zasadzie, że zaraz jak znajdziemy nowy strój, broń, tarczę, czy skill, to od razu go wkładamy, no bo jest nowy i silniejszy. Wszystko ma swoje wady i zalety, a jak sobie postać "ubierzesz", to zależy od twoich preferencji. Wszystkiego mieć nie można. Chcesz mieć dużo HP, to prosze bardzo załóż sobie tarcze, która daje +2000 max HP, ale spowalnia odnawianie ATB o 20. Chcesz mieć automatyczny brave na start walki? to załóż akcesorium która ci je da, ale na początku każdej potyczki zabierze ci 5% hp. Itd itp. Jak mówiłem, wszystko ma swoje wady i zalety.

 

Wracając do skilli, to jest ich (chyba) sporo. Każdy ma swój lvl. Wyższy lvl oznacza lepsze staty, ale ten sam efekt. W sensie, mamy rozróżnienie czarów na Fire lv. 1 Fire lv. 2, oraz Fire, Fira, Firaga. Większy lvl to po prostu lekki boost statow, a zmiana nazwy to większy area of effect. Zauważyłem też, że są takie czary jak Rapid Fire, który jest szybszym odpowiendnikem fire, czy Fire +, kóry ma to do siebie, że po 3 rzuconych Fire kończy się silniejszym finisherem. Są skille nastawione na szybkie DMG, sa skille nastawione na oszczędność ATB, na szybkie wywołanie staggera, na podtrzymanie staggera, Do wyboru do koloru.

 

Co do samych walk - to tak jak pisałem, wszystko opiera się na customizacji, a potem w walce ciśniemy. Najwięcej umiejętności manualnych wymaga guard, który z odpowiednim timingiem potrafi kompletnie zniwelować DMG. I głównie na tym się walka opiera. starasz się guardować przed przeciwnikiem, potem rzucasz buffy/debuffy i staggerujesz (lub nie). Najwięcej myślenia jest przy customizacji postaci, podczas samych walk największe znaczenie taktyczne ma blok. Musisz ogarnac, kiedy przestać atakować i zarzucić Guarda, musisz też patrzec na wskaznik ATB, zeby go calkowicie nie wyczerpac, bo wtedy nici z guarda :P Walki sa mega przyjemne i dynamiczne. I potrafia dac w kość.

Tym bardziej, że przez te 15 godzin nie mam zadnego czaru leczacego, a itemków przy sobie moge miec max 6 póki co. I to wliczajac potiony, phoenix downy i inne. Także regeneracje zdrowia potrafi być problemem. Można użyć Curagi za dwa punkty EP co prawda, no ale to aż dwa punkty EP

A właśnie, EP - to sa punkty, które odnawiają nam się po wygranych walkach. Służą do fast travelu (który ze wzgledu na tykajacy zegar moze byc przydatny), wspomnianej Curagi i innych rzeczy, z czego najważniejsza jest chyba możliwość zatrzymania czasu. Dlatego warto walczyć ze wszystkim co się rusza, aby odnawiać te punkty i przy ich pomocy zatrzymywać czas, aby mieć go więcej na questy.

 

A sam licznik czasu goni nas, bardzo czesto zatrzymuje go sobie przy pomcy EP. W grze jest cykl dnia i nocy, niektore postacie i questy sa dostpne tylko w jednej porze dnia. Tak samo miejscówki niektóre są dostępne tylko w okreslonym godzinach, więc trzeba myśleć co i kiedy sie robi. Osobiście mnie licznik nie przeszkadza. Nie wiem czy wystarczy mi czasu na zrobienie wszystkiego w grze, się zobaczy.

  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza

Skończyłem. 50h główny wątek + wszystkie questy poboczne zrobione, oprócz dwóch, które są zbyt trudne aby  zaliczyć przy pierwszym przejściu (dodatkowi bossowie). Teraz new game + zaczynam, które oferuje poziom trudności hard + możliwość ulepszania broni/tarcz/akcesoriów(tak, przy pierwszym podejściu tego nie ma). Fajna opcja jest z tym, że w NG+ wszystkie bronie, staty i skille przenoszą się i dalej rozwijasz postać, zdobywając kolejne nowe skille i ulepszając stare. Widać, że gra jest zrobiona do minimum dwóch przejść. Bo trzeci także oferuje coś nowego, a konkretnie ostateczne formy akcesoriów(które ulepsza się po prostu zdobywając je drugi raz w kolejnym przejściu) Także jak ktoś chce wymaxować gierke (nie calakowac) to trzy przejścia muszą być. Drugie powinno być krótsze, bo postać silenijsza, gracz bardziej ogarniety no i mozna przewijac wszystkie cutscenki i dialogi na pale :D
Ano i zdanie podtrzymuje, że najlepsza część z trylogii. Gameplay + świat wreszcie na solidnym poziomie. ost chyba też mi najbardziej siadl ze wszystkich trzech czesci. Fabuła syf a zakończenie w pewnym momencie wyglądało

jakby po części z

xenoblade

je zerżnęli. Konkretnie haslo

"zrobimy sobie świat bez bogów!"

Śmieszniejsze tym bardziej, że jakich recenzent je chwalił, chyba nie widzac, ze ktoś już to zrobił

 

 

A, w grze jest polski akcent :D -(chowam jakby ktos chcial samemu znalezc)

jedna z najsilniejszych broni w grze nazywa się "Szczerbiec" :D

 

Odnośnik do komentarza

NIE JESTEM PEWNY, ale chyba nie da się nie zdążyć :P Jak minie ci czas, to po prostu idziesz na final bossa i już. Kwestia tego, że możesz być za słaby żeby go pokonać, bo postać rozwijasz robiąc questy, a w ostatnim dniu nie mozna ich już wykonywac, wiec nie da sie grindowac. Jak nie dasz rady ostatniemu bossowi, to przed wejściem do niego pojawia sie kryształ, przy pomocy którego możesz włączyć new game +. W NG+ wszystkie staty masz zachowane i możesz dalej rozwijać postać, aż do momentu, kiedy będziesz wystarczająco silny aby go pokonać.

 

Ja zdążyłem zrobić wszystkie quesy. Starałem się grać MAX efektywnie, zatrzymywałem czas kiedy tylko moglem, byłoby zdążyć zrobic kolejnego questa no i lizanie ścian obowiązkowo było. Gdzieś tak w okolicach 8 dnia miałem z 80% questów zrobionych bez żadnego poradnika, więc myślę, że jak się choć trochę starasz grać efektywnie, to czasu jest aż nadto. Kilka ostatnich questów zrobiłem z poradnikiem, bo nie chciało mi się szukać na pałe, a chciałem mieć wszystko za pierwszym podejściem :F Niemniej ostatnie 3 dni grałem na totalnym luzaku robiąc ostatnie 5 questów, wręcz przewijając czas śpiąc w gospodach, więc zero spiny.

 

Także gonić trzeba, ale nie jest to hardkorowe na tyle jak np w Dead Rising, gdzie bez poradnika nie ma szans uratować wszystkich.

Odnośnik do komentarza

No dla mnie jedynka słabizna (chociaz i tak przeszedłem całą i bawiłem się w endgame), dwójka okej, a trójka dobra, imo najlepsza z trylogii. Ciężko ocenić komu się spodoba, a komu nie, bo gra jednak różni się od poprzedniczek. Jesli nie odstrasza cię koncept przemijającego czasu i gry polegającej na robieniu questów, to powinno być okej, ale nic nie gwarantuje.

 

A questy raczej specjalnie twórcze nie są jesli chodzi o mechanikę, aczkolwiek te z kategorii "sidequesty" mają zawsze jakąś warstwę fabularną, więc jak się nie ma zbyt wielkich wymagań, to można czerpać jakąś przyjemność z poznawania historii randomowych ludzi, dzięki czemu się one nie nudzą (przynajmniej mnie nie nudziły). A czasami nawet fajne twisty w nich są.
Są jeszcze questy z tablicy, które to są już typowymi fetch questami, z kilkoma linijkami wyjasnienia dlaczego mamy cos znalezc.

Edytowane przez Dahaka
Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...