Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Forum PSX Extreme

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Pomoc przy kupnie auta

Featured Replies

Opublikowano

W sumie nei znam się, ale takie przebiegi by mnie nie przerażały w pasku czy audi  z 97, tyle mówią że te nowe silniki robią na mniejsze przebiegi.

  • Odpowiedzi 8,9 tys.
  • Wyświetleń 687,6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Najpopularniejszy posty

  • Wziąłem to co wyżej, identyczny jak na fotach - M440i, kolor Tanzanite blue. Nie miałem dużego wyboru, bo odbiór 530i lub słabszej 430i to czekanie do października lub listopada i nie mam na to czasu.

  • Czezare
    Czezare

    Dobry wieczór!

  • Samochód po testowany w środku i tylko rys dopatrzeć się nie mogłem bo oszroniony (8 rano w olsztynie 0 stopni).  Wszystko tak jak chciałem wersja L kamera, składane lusteka czy lepsza tapicerka Na s

Opublikowano

No ja za 35 kafla szukałbym jednak coś "tańszego" z mniejszym przebiegiem czyli jakieś kombi np z segmentu "C" lub w ogóle nie kombi, a hatcha (no chyba, że musi być kombi). Moim zdaniem to za mały budżety aby kupić coś sensownego i w miarę świeżego z segmentu D. Do 50 tys będzie znacznie łatwiej.

 

 

Opublikowano

Diesel 250k przebiegu to wg mnie pakowanie się w problemy biorać pod uwagę konstrukcję diesla. Lepiej szukaj wg mnie kompaktu jak wyżej sugerują i raczej benzyny. Jak już o prowadzeniu to dodam od siebie że "mityczne" prowadzenie focusa chyba wynika z tego nie sprawdzałeś nowych fur. Jak się przejedziesz: golfem, mazdą nawet brr kią i huyndaiem to zobaczysz że już teraz wszyscy odrobili pracę domową i wg mnie np mazda 3 prowadzi się równie dobrze jak foka czy golf. Nie wiem czy nie lepiej. 

Opublikowano

Nooo trochę źle piszesz. Największą zaletą diesli jest właśnie ich wytrzymałość i 250k nie robi wrażenia na konstrukcjach JTD, TDI czy CDTI. Oczywiście, trzeba dbać o turbo, dwumasę czy DPF, ale 250,000km nie robi na nich wrażenia.

Opublikowano

Oj szejdi, my to wiemy, bo są diesle co mają 500 000 i żyją, ale własnie chodzi o to by kupic takiego co ma te elementy w dobrym stanie/ wymienione/ albo poinformuje Cię  o tym ze są do wymiany.

 

Opublikowano

Dobre diesla to były i pewnie są (np pancerne d5 w volvo) ale teraz to guwnolit te silniki. Pomijając spalanie wolałbym r6/v6 w benzynie turbo niż diesla podobnej mocy. Czytam i w każdej marce są jaja z dużymi dieslami przy większym przebiegu. Teraz panie to się kupuje hybrydy a nie kopciucha.

Opublikowano

Ale benzyniaka nie zatankujesz olejem  z biedronki!

Opublikowano

Tak nowego diesla też byle (pipi) nie zalejesz to nie Ursus czy pasek b5

Opublikowano

Chce duże auto, a nie kompakta. Raczej coś na minimum 5 lat więc ma pomieścić wózek, dziecko i psa na wyjazd na wakacje. Do tego odpowiednio wyposażone. Akurat przez ostatnie 2 lata minimum 2 razy w miesiącu latałem po Europie w pracy i za każdym razem na lotnisku dostawałem inny samochód więc gdy prowadziłem akurat ja, to było to:

Aurisa Hybrid - fajne auto. Zwykłe. Po prostu poprawne. Hybryda super rzecz chciałbym mieć kiedyś.

Hyundai Tucson - tragiczne prowadzenie.  Łódź na kołach. Zero wyczucia. Do tego powyżej 150 w ogóle się nie rozpędzał. Osiągnięcie 170 trwało wieczność.

Skoda SuperB - Prowadzenie dobre, miejsca w cholerę. Serio nie wiem komu aż tyle miejsca z tyłu na nogi potrzebne. Poprawne auto. Wielki bagażnik. Dobre audio.

Opel Astra - Komfort tragiczny. Niewygodne fotele. Obsługa multimediów w ogóle nie była intuicyjna. Miałem problem z ustawieniem Navi. Słupi zasłaniające widoczność.

Opel Insignia - Komfort lepszy niż w Astrze ale multimedia te same. Do tego mniej miejsca niż Astrze. Auto niby większe, a w środku bardzo ciasno.

Skoda Rapid - Tak jak SuperB. Auto po prostu poprawne. Bardzo dobrze przyśpieszało do 160. DSG fajna skrzynia. Intuicyjne multimedia. Mały bagażnik.

Ford Focus - Bardzo wygodne fotele i pozycja za kierownicą. Zdecydowanie najlepsze zawieszenie. Bardzo pewnie wchodzi w zakręty. Multimedia trochę gorsze niż w Skodzie ale dużo lepsze niż w Oplu. Silnik EcoBoost 150km rewelacyjny. Moment dostępny od samego dołu i bardzo dobrze ciągnie.

Hyundai i40 - z jednej strony nie ma się do czego przyczepić, a z drugiej w tej cenie na pewno bym go nie chciał. Dla mnie wypada dużo gorzej niż Ford czy Skoda jeżeli chodzi o wnętrze. Silnik też archaiczny bez mocy.

 

 

Tak więc jakieś tam porównanie mam. Focus dla mnie jest rewelacyjny ale cenowo wypada drożej niż Leon no i rata za wersję Titanium to 1900zł przy zerowym wkładzie własnym na 60 miesięcy. Trochę za dużo. Chciałbym się max do 1000zł zmieścić. Mowa oczywiście o nowym aucie z salonu. Druga opcja to właśnie coś jak te Mondeo czy C5. Auto do 50k. Połowę mam gotówki, druga sobie skredytuje na krótki okres z mała ratą.

 

Jest jeszcze opcja totalnego rozsądku zakup nowej Fabii Combi do 60k. Nie wiem czy bym to przeżył. Z jednej strony rata 600zł a potem wykup za 20k, a z drugiej silnik 1.0 110KM i te tandetne wnętrze. Oglądałem ją i te plastiki są po prostu tragiczne. Za to za 60k mam w sumie prawie full wyposażenie bez nawigacji i spokój z serwisem, awariami i wizytami u mechaników.

 

Opublikowano

Sorry że to mówię, ale to wyjście z fabia jest po prostu w tym przypadku chyba najrozsądniejsze, troche bez odwagi, i jaj, ale jak ma jeździć i nie zawodzic to chyba wolałbym fabie za 60k niż mondeo z przebiegiem 230k  w którym zaraz wszystko może się dziać.

Te fabie już nie są takie ble jak kiedys, z zewnątrz nawet zaczynają być ładne.

Opublikowano

Fakt dla mnie aktualnie najlepiej wyglądające z zewnątrz auta to Seat I Skoda ale mało mnie interesuję wygląd zewnętrzny. Ważniejsze jest wyposażenie i wnętrze a tu Fabia jest trochę do tyłu. Ehh..... Z chęcią wziąłbym Leona 1.8T FR ale to wydatek 100k. 1000zl raty miesięcznej i potem 38k raty finalnej. Jakieś kosmiczne kwoty. Za to jest to moje auto marzeń i wyposażenie tego Leona urywa dupę.

Opublikowano

No i chciałeś duże auto a tego o Fabi nawet w kombi nie można powiedzieć. Okey jest pojemne ale nie duże.

Opublikowano

Duże pod względem pojemności. Muszę od czasu do czasu zabrać ze sobą 2 osoby ze sprzętem hokejowym. Fabie oglądałem w salonie i z zewnątrz jest mała ale pojemność bagażnika mnie zaskoczyła pozytywnie.

Opublikowano

Wysłałem trochę zapytań do salonów Skody w okolicy i dostaję pierwsze oferty z rabatem dealera. No póki co wszystko za 80-82k pod konfig, który podawałem powyżej.

Jak kumpel dostał finalnie za 71k rok temu to jest ponad moje zrozumienie - celowo byłem u handlowca z polecenia no i nie ma opcji niby poniżej 80k w tym roku, rabat dealera to 8000 zl (na papierze, papier wszystko przyjmie).

 

Tak z ciekawości - ponoć te silniki 1.4 150KM to już ostatnie sztuki, bo kończą produkcję. Ma wejść 1.5 z filtrem cząstek stałych (do benzyniaka) i technologią odcinania dwóch cylindrów gdy jest mniejsze zapotrzebowanie na moc. Widzę dwa scenariusze, ale ja się nie znam:

- kupię obecny 1.4, sprawdzony, testowany parę lat, uniknę chorób wieku dziecięcego. Następnie wyjdzie 1.5 i resztki sztuk 1.4 nagle będą na mega wyprzedaży, bo nikt nie będzie chciał poprzedniej generacji

- albo okaże się, że z racji ograniczonej podaży 1.4 będą trzymać dobrą cenę (lub szybko poznikają z salonów) i nawet łatwiej będzie sprzedać mi za kilka lat na rynku wtórnym (paanie, takich już nie robio)

- poczekam na wymianę generacji i kupię 1.5 za parę miesięcy (średnio ok 2000 zł drozszy), będę testował technologię przez 4 lata.

Edytowane przez _Red_

Opublikowano

RED NEW DPF TESTER

 

Brzmi dumnie

Opublikowano
3 minuty temu, _Red_ napisał:

Wysłałem trochę zapytań do salonów Skody w okolicy i dostaję pierwsze oferty z rabatem dealera. No póki co wszystko za 80-82k pod konfig, który podawałem powyżej.

Jak kumpel dostał finalnie za 71k rok temu to jest ponad moje zrozumienie - celowo byłem u handlowca z polecenia no i nie ma opcji niby poniżej 80k w tym roku, rabat dealera to 8000 zl (na papierze, papier wszystko przyjmie).

 

Tak z ciekawości - ponoć te silniki 1.4 150KM to już ostatnie sztuki, bo kończą produkcję. Ma wejść 1.5 z filtrem cząstek stałych (do benzyniaka) i technologią odcinania dwóch cylindrów gdy jest mniejsze zapotrzebowanie na moc. Widzę dwa scenariusze, ale ja się nie znam:

- kupię obecny 1.4, sprawdzony, testowany parę lat, uniknę chorób wieku dziecięcego. Następnie wyjdzie 1.5 i resztki sztuk 1.4 nagle będą na mega wyprzedaży, bo nikt nie będzie chciał poprzedniej generacji

- albo okaże się, że z racji ograniczonej podaży 1.4 będą trzymać dobrą cenę (lub szybko poznikają z salonów) i nawet łatwiej będzie sprzedać mi za kilka lat na rynku wtórnym (paanie, takich już nie robio)

- poczekam na wymianę generacji i kupię 1.5 za parę miesięcy (średnio ok 2000 zł drozszy), będę testował technologię przez 4 lata.

 

Takie negocjowanie mailowe to nic nie da. Musisz iść osobiście i w żywe oczy z człowiekiem dyskutować. Jak na cenie nie chce urwać to niech Ci wynagrodzi jakimiś itemami typu koła zimowe - będziesz miał z głowy.

Opublikowano

Wczoraj miałem z typem w 4 oczy. On mi 80k, ja mu, że koledze sprzedał za 71k i tyle do góry poszło? 
Sprawdziliśmy ofertę kumpla, no faktycznie - "ale to sprzed liftu, zmieniły się multimedia, no ja większego rabatu nie dam rady, w tym roku nie ma opcji na zejście poniżej 80k".

Zastanawiam się jak przycebulić dalej, tj. jakie kroki. Nie ukrywam że skoro przed liftem ziomek kupił w tamtym roku 2017 za 71k, to dokładając lifting (wg salonu - ok 2.5k), tylną wycieraczkę to chciałbym się w okolicy 75k zmieścić. 

Opublikowano

No najpierw rabat na siano, poźniej akcesoria i  dodatki,  na końcu filiżanka i bryloczek.

Opublikowano

Te silniki są już w Golfie od jakiegoś czasu (od liftingu), może są w necie jakieś pierwsze opinie. Chociaż na początku pewnie tylko pochwały znajdziesz, awaryjność później wyjdzie.

 

Technologia odcinania cylindrów była już stosowana w niektórych wersjach 1.4 TSI 150: ACT.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

Ostatnio przeglądający 0

  • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.