Skocz do zawartości

Bloodborne


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 9,4 tys.
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najczęściej odpowiadający w tym temacie

Z perspektywy czasu, w sumie nie wyobrażam sobie teraz grać w Bloodborne w dzień premiery, bez tego wszystkiego, "w ciemno", gdy tyle rzeczy nie było w ogóle jasnych i znacznie mniej bez tego ciekawych (aż trudno dziś uwierzyć chociażby, że gra w ogóle wyszła bez DLC, które znaczy tak wiele, zarówno w sensie historii, jak i pół roku patchowania masy złych rzeczy w grze). Jak inna gra.

 

Teoretycznie można się tym interesować samemu, ale schodzi zbyt wiele czasu na takie czołganie się po każdym centymetrze, to by nie było ciekawe. Ja bez internetu nawet bym nie wiedział, jak połowa tych postaci wygląda - jak w klasycznym malarstwie, ich sam wygląd zazwyczaj wiele mówi i zawiera masę fascynujących detali, ale kurczę, jak coś próbuje mnie zarąbać jednym combosem i sprawić, że stracę pół godziny życia i 100 000 dusz, to się nie przyglądam, jaki ma zegarek na ręce. Nie mówiąc o masie, masie innych kluczowych detali, których bym nigdy nie zczaił. (Tak samo pod względem np. tego jak działają różne systemy, albo gdzie co jest - niby ciekawie by to było samemu odkrywać, skakać w każdą dziurę by zobaczyć, czy czegoś tam nie ma, ale nigdy by mi się nie chciało marnować tyle czasu). Dzięki tym opisom, gra nabrała zupełnie innego wymiaru i możliwość grania już z całymi opisami wszystkiego jest teraz znacznie ciekawsza. Gra jest znacznie bardziej wciągająca, gdy jednak jak się okazuje ma sensowną historię i to świetną, i doświadczamy wszystkiego na bieżąco. Jest z tego od lat beka na forumie, ale to sama prawda. Nie jest to też nic nowego w świecie sztuki, że nie odkrywa się wszystkiego samemu.

 

Elden Ring - tylko rok po premierze, oczywiście o ile ta gra faktycznie wyjdzie.

  • Minusik 1
Odnośnik do komentarza

No jak ktoś przechodzi Soulsy raz i do żyda, bo nie ma czasu w życiu, bo trzeba inne gierki to tak. Inny zakocha się i nie będzie widział świata poza tym albo po prostu na tyle przypadnie mu do gustu, że będzie z własnego kaprysu kopał każdy centymetr i będzie się dalej dobrze bawił. Ja BB odkopuje co roku pomimo platyny i że grę znam na pamięć zawsze dopatrzę się czegoś nowego.

  • Lubię! 1
Odnośnik do komentarza
  • 2 tygodnie później...

Panowie mam pytanko. Jako, że nie grałem w żaden soulsy wcześniej, parę miesięcy temu zacząłem tylko przygodę w Nioh, nawet chyba jestem prawie w połowie. Zacząłem w końcu BB. Jestem po 2 bossie (Ojciec Gascoine).

Gdzie najlepiej farmić w tych pierwszy krainach? I czy warto rozwijać obie bronie (gram toporem i mieczomłotem) czy lepiej skupić się na jednej?

Odnośnik do komentarza

Koleś88 niewaźne co kto powie, najlepsza droga farmingu na początku gry jest w Old Yharnam od lampy Blood Starved Beast, a najlepiej to od lampy Darkbeast Paarl (bliżej) tam będzie z cztery albo pięć Scourge Beasts do posprzątania, szybko robisz co trzeba nastepnie używasz Bold Hunter's Mark by wrócić do lampy i powtarzasz. XP full jak na ten czas. Co do broni to wedle uznania, ale wymaksować można w jednym przejściu gry tylko jedną, z dlc chyba kolejną nie pamiętam.

Edytowane przez Ali G
Odnośnik do komentarza

Dzięki Pany.

Jeszcze 2 pytanka:

1. Ładuje tętnienia w 3 podstawowe drzewka: witalność, wytrzymałość i siła. Zastanawiam się nad umiejętnoscią, warto? Czy to sprawi, ze bede lepiej sie poslugiwal np toporem, szybsze ruchy itp ?

2. W kuźni ulepszyłem 3x topór odłamkami, teraz do nastepnego ulepszenia potrzebuje już blizniacze odlamki ale tych zwyklych odlamkow mam jeszcze 10szt. Da się je jakos wymienic na te bliznacze, zeby np z 10 zwyklych zrobilo mi sie 5 blizniaczych czy to sa zupelnie inne i nie da rady? Jesli nie mozna, to gdzie wtedy zdobyć te blizniacze?

Odnośnik do komentarza

1 jeśli grasz pierwszy raz to witalność do 50 najważniejsze, później całą resztę oprócz arcane i bloodtinge, jak polubisz farmić xp to vit na 99 i wtedy potworki na sam widok uciekają

2 wszystko zdobędziesz jeśli się rozglądasz to we wszystkim oprócz ostatniego alfa ulepszenia będziesz pływał

  • Lubię! 1
Odnośnik do komentarza
10 minut temu, Koleś88 napisał:

1. Ładuje tętnienia w 3 podstawowe drzewka: witalność, wytrzymałość i siła. Zastanawiam się nad umiejętnoscią, warto? Czy to sprawi, ze bede lepiej sie poslugiwal np toporem, szybsze ruchy itp ?

 

nie warto, jak grasz toporem i kirkhammerem to obie bronie lubią się z siłą i zwiększając ten stat zwiększysz damage tych właśnie broni. 

Odnośnik do komentarza

Żeby było jasne i bez pomylek soft capy dla statystyk sobie z przyjemnością przypomniałem:

vit - 50

end - 40

str - 50

skill - 50

nic ponad te liczby nie warto, szczególnie na ng, od ng+ można vit na 99 dla lepszego samopoczucia

minimum na początek to

vit 30

str 25

skill 25

i każdy to powinien zrobić najpierw a później zabawa

Edytowane przez Ali G
Odnośnik do komentarza

jeżeli grasz toporem, to lepiej iść w siłę, bo się dobrze skaluje, bodajże topór +10 ma B przy sile, a "mieczomłot"/kirkhammer +10 ma A

w ogóle mój build przy pójściu w strength wyglądał mniej więcej tak przy 125 lv. postaci:

vitality 50

strength 50

endurance 25

skill 15

bloodtinge 10

arcane 25

 

arcane wpływa na dropy z mobków i pozwala używać kilku artefaktów, które znajdziesz w trakcie "fabuły", do tego dobrze skaluje się z kilkoma brońmi i przedmiotami rzucanymi typu noże czy koktajle

 

endurance na 25 też wystarczy, zwłaszcza, że można znaleźć runy zwiększające pasek procentowo i runę, która zwiększa regenerację staminy

  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza
Godzinę temu, devilbot napisał:

Ktoś sprawdził jak ta gra chodzi na PS5? Czy chociaż trzyma te 30 klatek i nie pływa?

 

Z pierwszych relacji wynika, że animacji i pacingu w ogóle nie zmieniono więc nadal skaczą, natomiast chyba jest dużo mniej spowolnień. Sekiro 60 na sekundę.

  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza

Koleś, przy tak podstawowych pytaniach ja bym w ogóle najpierw opisał co statystyki robią.

 

Otóż niewiele. Nie będziesz szybciej machał toporem, ani nic takiego. Gra ogólnie wygląda tak samo, tylko zmieniają się cyferki. W uproszczeniu, ale w sumie niewielkim, to robią tyle:

 

Vit - zwiększa HP (sam widzisz, ile ci leci, czy potrzebujesz więcej. Dla mnie jedyna statystyka, której faktycznie potrzebowałem, bo inaczej wszystko mnie zabijało jednym ciosem... to faktycznie utrudnia)

End - zwiększa staminę (podobnie, tego raczej nie trzeba zwiększać, zależy jak kto chce grać)

Strength, Skill, Bloodtinge, Arcane - zwiększają obrażenia od broni, które używają danej statystyki

 

Jak popatrzysz na broń w menu, masz tam ikonki skalowania danych statystyk. Od E do S - im wyższa ranga, tym większy wpływ ma zwiększenie danej statystyki na zwiększenie obrażeń. Powiedzmy, że typowa broń będzie miała jakąś literkę przy Strength i Skill, statystykach obrażeń fizycznych (tutaj jest mniej więcej 50-50 - część broni w grze ma wyższy Strength, część Skill, część równo. Te ze Strength są zwyczajowo silniejsze, te ze Skill szybsze). Czyli jak Kirkhammer ma np. odpowiednio C i E, to obie statystyki zwiększą twój atak, ale Strength bardziej. Dwa ostatnie statsy - są naprawdę rzadko używane i to trochę dłuższa historia (jeśli widzisz literkę przy Arcane - to z reguły nie dotyczy w ogóle obrażeń fizycznych po założeniu broni pierwszy raz, tylko "magicznych" pojawiającyh się, jeśli zmienisz daną broń np. na obrażenia ogniowe).

 

 

Z materiałami do ugprade'u bym jakoś tam uważał, bo fakt, wypada ich dość dużo, niemniej też nie tyle, żeby każdą broń sobie na luzie ulepszać i nimi żonglować bez konsekwencji. Ten mechanizm, jak wiele w Soulsach, tak naprawdę karze graczy chcących eksperymentować bez grindu. W Bloodborne cały czas dostajesz nowe ciekawe bronie (przy czym wszystkie bronie są raczej po prostu inne od siebie, niż silniejsze i słabsze - broń Arcane, którą dostajesz za ostatniego bossa, nie jest ogólnie silniejsza od broni startowych), ale też różnica między wersją podstawową, a taką ulepszoną np. +5, będzie duża. Musisz sam jakoś wybrać, co wolisz. Farmienie kamieni jest możliwe, adekwatnie do etapu gry, na którym jesteś (małe kamyki są początkowo rzadkie, a potem częste, to samo na późniejszym etapie ze średnimi kamieniami, itd.).

 

 

Gra jest pod wieloma względami faktycznie łatwiejsza, gdy zaczynasz ją wiedząc wszystko i mając plan na swój "build", co gorsza niektóre wydarzenia czy postaci można łatwo przegapić (w tym te prowadzące do zupełnie innego, "prawdziwego" zakończenia). Ale chyba nie ma powodu, żeby przesadzać i całą grę zamieniać sobie w jakiś życiowy plan, myśląc od pierwszej godziny o tym, którą broń chcesz mieć i ile dokładnie każdego statsu. O ile nie będziesz pakować wszystkich swoich leveli w Bloodtinge i Arcane, to nic w pierwszych godzinach sobie specjalnie raczej nie zepsujesz.

  • Plusik 1
  • Lubię! 1
Odnośnik do komentarza

Aha, co do Vitality. Warto na start wiedzieć, że inaczej niż w wielu grach - Blood Viale w tej grze nie leczą określonej liczby HP, ale zawsze 40% twojego całego HP. To się nigdy nie zmienia, przez całą grę. To pomaga zauważyć, jak ogromnie dużo przeżywalności zyskujesz wraz ze zwiększeniem sobie Vitality. Nie tylko masz o tyle więcej HP, ale też 20 razy możesz więcej sobie uleczyć.

Odnośnik do komentarza

To że nie TRZEBA jest ewidentne, bo masa osób tego nie robi i żyje. Więc obiektywnie jest to bzdurą, że "trzeba". To, że ktoś coś woli, to inna sprawa (zależy od różnych rzeczy), ale ten ton świętobliwości jaki niektórzy tutaj mają wobec kurna statsów postaci w gierce dla dzieci jest rozwalający.

 

Tak czy siak nie ma w tym żadnego sekretu, każdy widzi na ekranie zielony pasek i w zależności jak gra, czy chce więcej czy nie. Tasowanie się że "trzeba" pakować staminę w giereczce od pierwszej godziny bo inaczej nie jesteś w klubie prawilnych to już musi być parodia stylu tutejszych forumowiczów.

Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

25 maja 2018 roku zacznie obowiązywać w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych"). W związku z tym prosimy o zapoznanie się ze zaktualizowaną Polityką prywatności Polityka prywatności.