Opublikowano 23 stycznia 201510 l PSX Extreme #210 Lutowy numer dostępny od 28.01 (środa) Prenumerata - wysyłka 25.01 (niedziela) Trzymacie w rękach unikat. Ostatni raz w historii PSX Extreme widzicie redakcyjne podsumowanie roku z tak sztywnym podziałem na gatunki. Zmianę podejścia i metodologii wymusza nie tylko sama rozwijająca się branża, liczne cross-overy i przenikanie się gatunków (o czym pisał miesiąc temu Koso w swoim felietonie), ale też, najzwyczajniej w świecie, moja chęć pozostania zdrowym na umyśle. Nie pamiętam w ostatnich latach innego numeru (może poza PE#200), przy którym tyle namęczyłem się, zbierając dane od zgRedów, prosząc o poprawki, ponaglając i wykłócając się co, gdzie i dlaczego tak, a nie inaczej. Dochodziło do naprawdę kuriozalnych sytuacji, gdy musiałem tłumaczyć, dlaczego Sunset Overdrive nie jest przygodówką (Need for Speed: The Run też miał fabułę – i co z tego?), a Kali radośnie wrzucił do tego worka także Bayonettę 2. Chociaż w swojej recenzji w PE#207 sam zakwalifikował ją jako bijatykę. NEVER. AGAIN. Wymyślimy coś nowego, może luźniejszego, bez napinki. A może sama gra roku wystarczy? Rok temu, w numerze z podsumowaniem 2013 r., opisałem Wam kulisy powstawania naszych ówczesnych 12 okładek. W porównaniu do tamtych perypetii, ostatnie 12 miesięcy było nadzwyczaj spokojne w tym temacie. Pomysły na covery „konsolowe” (197+204) to spuścizna Romka, podobnie jak jubileuszowy PE#200 i kolaż bohaterów z gier roku w PE#198. Osobiście cieszy mnie, że doceniliście też inne, bardziej „artystyczne” podejście do tematu okładki (PE#208). Dla mnie to znak, że dojrzewacie razem z nami i warto czasami odetchnąć od mrocznego twardziela z giwerą na froncie (dosłownie i w przenośni). Obcy to jednak Obcy – z klasyką nikt nie ma szans. Paradoksalnie, najciekawsza historia miała miejsce z artem do bieżącego numeru. Techland szykował dla nas nowy projekt, ale rysujący go artysta... złamał rękę kilka dni przed zamknięciem numeru. „Extreme” najwyraźniej niezmiennie zobowiązuje. Nadzieja umiera jednak ostatnia – ponieważ wstępna zajawka wyglądała nieźle, zależało nam na tyle, że pracę ukończył inny rysownik. Okazało się jednak, że artwork w oryginale... stracił efekt. Wyglądał niczym fotka z gry. Walkowerem wygrała więc druga opcja – bez porównania bardziej klimatyczna, ale i bardziej znana. Ale podobno najbardziej lubimy to, co znamy. Zapraszam więc bez dalszej zwłoki do zapoznania się z zawartością numeru. [Grzegorz 'Butcher' Drabik] PROSIMY NIE PODAWAĆ OCEN GIER ZRECENZOWANYCH W TYM NUMERZE! TEMATY NUMERUPodsumowanie 2014 – zgRedzi Debeściaki PPE.pl 2014 – negatywnie i pozytywnie Branża i media – 2014/2015 pod lupą CO NOWEGOBatman: Arkham Knight Killing Floor 2 Mighty No. 9 Smite The Forest Uncharted 4: A Thief’s End Yakuza Zero PLAYTESTYHalo 5: Guardians (beta multiplayer) Wiedźmin 3: Dziki Gon RECENZJECaptain Toad: Treasure Tracker Dying Light Saints Row IV: Re-Elected/Gat out of Hell NETWORKAssassin’s Creed Unity – Dead Kings Kalimba Resident Evil HD Remaster Sunset Overdrive i tajemnica platformy wiertniczej Mooil! Switch Galaxy Ultra Trine: Enchanted Edition POCKETDuke Nukem 3D Megaton Edition Phoenix Wright: Ace Attorney Trilogy Resogun Tetris Ultimate HARDKORJak zostałem zombie Najlepsze gry mobilne 2014 Hong Kong – gry w mieście przyszłości Z zegarkiem w ręce Gry na Bliskim Wschodzie Rzeczywistość rozszerzona Poza ekranem – Kolory magii Towar niezgodny z opisem Kartoteka – Goichi Suda Unplugged – Ślady D&D RETROTrzeba znać Czytelnia – Player One Pegasus zone – Polowanie na kaczki Kult plastiku – Sharp Nintendo TV Extremalne historie Kącik kulturalny – „Renegat” Moje retro – Marcin Dąbkowski Powrót do przeszłości – LJN Video Art Historia gier wideo w Polsce (cz. II) Made in Poland – Franko: The Crazy Revenge Zapraszamy do reklamy To było grane – Alone in the Dark Martwa strefa – Ocean Software (cz. 2) FELIETONYZ dziennika gracza [Dżujo]Fabularna tawerna [Zax]Od gracza dla graczy [Mazzi]New Game Plus [Mielu]Z uKosa [Koso]Savepoint [Michał Walkiewicz]Okiem maniaka [butcher] STAŁE RUBRYKICo nowego Ohayo NipponHyde ParkCo ja gram?!GraczpospolitaRegion FilmowyListy PROSIMY NIE PODAWAĆ OCEN GIER ZRECENZOWANYCH W TYM NUMERZE! PRENUMERATA zostanie wysłana w niedzielę, 25.01. W przypadku jakichkolwiek kłopotów z dostawą, opóźnień lub innych problemów - prosimy o maile na prenumerata@psxextreme.pl lub posty w tym temacie. Informacje o prenumeracie dostępne są również tutaj. Zapowiedź nowego numeru również na PPE.pl. Informacje o najnowszym PE znajdziecie także na naszym profilu facebookowym.
Opublikowano 23 stycznia 201510 l Autor Piękny numer - 210, ale hmmm, nagle Retro takie ważne? W spisie duże wychodzi, bo ma sporo małych sekcji (na stronie nawet i 3). Aczkolwiek fakt, że pierwsze opinie są bardzo pochlebne, więc raczej rezygnować nie planujemy .
Opublikowano 23 stycznia 201510 l Do tego tylko 3 recki pudełek. Zostało sporo miejsca na publicystyke. A ta w PSX jest OK.
Opublikowano 23 stycznia 201510 l Playtest nowego Wiedźmina to z ostatniego eventu CDP? nie mogę się doczekać
Opublikowano 23 stycznia 201510 l Art na okładce to fakt oklepany, niemniej klimatycznie wygląda ( Butch jak na fana Roba Z. chyba nie mógł takiej gratki pominąć). Zawartość bardzo suta.Retro - oprócz tematów 8 (Rambo TV Game Console i 16 bitów liczę na micro retro recki gier na PSX ,Sega Saturn,Nintendo 64
Opublikowano 23 stycznia 201510 l CDA przy DL - "Pierwsi na świecie". PE przy DL - "Oceniamy pierwsi na świecie". :facepalmz:Niemal jakbym wszedł na pudla i widział te wszystkie "pierwszyyyy1!111!1onemilion".
Opublikowano 24 stycznia 201510 l To marketing, ile razy juz bylo przechwalanie sie bycia pierwszym. Zupelnie jak pod filmikami polskich zagrajmerow na YT Edytowane 24 stycznia 201510 l przez PiotrekP
Opublikowano 26 stycznia 201510 l Pytanie do REDAKTORA KOMODO. Rozumiem, że to Ty recenzowałeś Resident Evil HD. Zatem dlaczego przechodziłeś SURVIVAL HORROR na poziomie trudności VERY EASY? Przecież to już nie tylko niepoważne podejście do sprawy, ale też takie granie kompletnie mija się z celem... Uważam, że stali czytelnicy mają prawo to wiedzieć. Edytowane 26 stycznia 201510 l przez Kasias
Opublikowano 26 stycznia 201510 l Proste: ma inna prace, z gierek nie wyzyje, nie ma czasu i siły sie meczyc. Zrozumiesz w jego wieku.
Opublikowano 26 stycznia 201510 l Więc niech nie recenzuje gierek, jak ma inne ważniejsze/ciekawsze zajęcia. No normalnie znokautowałeś mnie tym "argumentem"
Opublikowano 26 stycznia 201510 l Ale dorosnij kolego- WSZYSCY tak mają w tej branzy (z nielicznymi wyjatkami) Takie realia kolego, co ja ci poradze? Koles idzie na 8h do roboty, wraca zmeczony, potem obowiazki- siada przed tv pozno wieczorem i nie ma sily na wyzwanie w grze. Edytowane 26 stycznia 201510 l przez Kałach
Opublikowano 26 stycznia 201510 l Ale co nas to obchodzi. Jak redaktorzyny mają przechodzić gry po łebkach i potem wystawiać oceny z dupy to niech lepiej zajmą się drugą pracą i nie tracą czasu czytelników na takie merytoryczne wydmuszki. Oczywiście najlepiej odbębnić grę raz,dwa,trzy napisać byle jaki tekst wyssany z palca i przytulić hajsik.
Opublikowano 26 stycznia 201510 l Spoko. To nie kupujcie pisma. Ja tylko mowie o realiach i dziwie sie ze nie sa wam znane. Przeciez PE to dalej amatorka w zasadzie- bo zawodowcem tam jest tylko Butch i Perez chyba- bo z tego zyja. Reszta to pasjonaci...ktorych dopadla proza zycia.
Opublikowano 26 stycznia 201510 l No to nie lepiej ich wymienić na świeżą krew z pasją do gier i pisania ?
Opublikowano 26 stycznia 201510 l Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. Kasias - dlaczego grałem w Resident Evil HD Remaster na very easy? Z dwóch powodów:1. Jest to nowy poziom trudności, którego nie było w edycji z GC i Wii. Był to więc oczywisty wybór w celu ustalenia różnic pomiędzy dwoma dotychczasowymi "wyjściowymi" poziomami (normal i easy, kolejne odblokowują się po jednokrotnym przejściu gry). Nie wstydzę się tego, ba, nawet wspominam o tym w recenzji.2. W przeciwieństwie do wielu kolegów po fachu, dla których REmake to zupełnie nowe doświadczenie, sam przeszedłem już tą grę wcześniej. Wiele razy. I GC i Wii (choć to dokładnie to samo). Jak pewnie zdążyłeś się już połapać - to port w najczystszej postaci, poza nowym poziomem trudności, sterowania, skórkami postaci oraz "oszukanymi" proporcjami 16:9 oferujący dokładnie to samo co dwie poprzednie wersje. Bez choćby jednej zmiany w położeniu przeciwinika/przemiotów/zagadek/czegokolwiek innego. Nie tylko z recenzenckiego obowiązku ale też z przyjemności (gra wciąż jest świetna) przeszedłem ją jednak raz jeszcze. Owszem, bez większego stresu (very easy), trochę się spiesząc ale wszak całość znam na wylot - zagrałbym 15 minut i wiedziałbym o niej dokładnie tyle samo, czyli wszystko bo już wiedziałem to wcześniej.BTW, cieszę się, że tak wnikliwie nas stalkujesz, wertujesz magazyn w poszukiwaniu błędów, a kiedy wreszcie coś znajdziesz lub wydaje Ci się ze znalazłeś - przystępujesz do akcji. Mam jednak wrażenie, że Twoja aktywność w tym aspekcie wzrosła zaraz po tym jak pożegnałeś się z fuchą newsmana na ppe.pl ale być może to jedynie zbieg okoliczności
Opublikowano 26 stycznia 201510 l I teraz cała Polska nie wie czy grać w RE HD czy nie, bo Komodo ograł tytuł na very easy. Nie róbmy z siebie Afryki.
Opublikowano 26 stycznia 201510 l Chłop już nawet kiedyś w zgrentgenie jakimś pisał, że on woli gry przechodzić na easy. Nie widzę zresztą problemu. Teraz jest moda na bycie hardkorprogejmerem, który splatynował wszystkie Soulsy, ale nie ma co przesadzać. BTW, Komodo, kiedy zrobisz Zj*b to sam 2? Czekam już tyle lat na sequela, bo jedynka to przecież była GOTY. Na PS4theplayaz i Xbone'a może jeszcze trochę za wcześnie, ale trójeczkę i 360 mógłbyś przetestować. Edytowane 26 stycznia 201510 l przez Pix
Opublikowano 26 stycznia 201510 l Chłop już nawet kiedyś w zgrentgenie jakimś pisał, że on woli gry przechodzić na easy. Nie widzę zresztą problemu. Teraz jest moda na bycie hardkorprogejmerem, który splatynował wszystkie Soulsy, ale nie ma co przesadzać. BTW, Komodo, kiedy zrobisz Zj*b to sam 2? Czekam już tyle lat na sequela, bo jedynka to przecież była GOTY. Na PS4theplayaz i Xbone'a może jeszcze trochę za wcześnie, ale trójeczkę i 360 mógłbyś przetestować. Niejako "duchowym spadkobiercą" tamtego materiału była wesoła kamera z 15-lecia magazynu gdzie poległy bodaj po trzy sztuki Xboksa 360 i PS3 oraz jedno Wii (spłonęło żywym ogniem)
Opublikowano 26 stycznia 201510 l Eee lipa z tym graniem na easy troche. Jest o wiele za łatwo i wiele błędow sie nie wyłapuje. Nie trzeba kombinować, manewrowac ekwipunkiem itd. Zbyt wiele ucieka na easy.
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.