Opublikowano 24 marca 20169 l PSX Extreme #224 UWAGA! Kwietniowy numer dostępny wyjątkowo od czwartku 31.03, a nie jak zawsze od środy Prenumerata - wysyłka 26.03 (sobota) Branża galopuje naprzód – codzienność dopisała ciąg dalszy do naszej zeszłomiesięcznej historii o wirtualnej rzeczywistości. Sony ujawniło cenę PlayStation VR i tym samym ich gogle za 399 euro/dolarów zostały najtańszą opcją dla przeciętnego Kowalskiego, spragnionego rewolucji w grach wideo (detale w Co Nowego). Jednocześnie tym jednym ruchem japońska firma zyskała potężną przewagę nad konkurencją w nieustającej walce o konsumenta. Dużym magnesem dla masowej klienteli spragnionej interaktywnej rozrywki były w poprzedniej generacji kontrolery ruchowe – tyle że wtedy swoje rozwiązania oferowały wszystkie konsole stacjonarne na rynku. Teraz tylko jeden z producentów konsol zaprasza nas do świata wirtualnej rzeczywistości. Czy specjalnie dla PS VR ludzie będą kupować PS4? Moim zdaniem na pewno szybciej niż Xboksa One dla jego wstecznej kompatybilności. Ba, mam wrażenie, że „typowy Janusz” spragniony VR, po rozeznaniu rynku i cen, szybciej kupi sobie combo PS4 + PS VR niż wykosztuje się na Oculusa lub HTC Vive oraz porządnego peceta do ich obsługi za 2-3 krotnie większą sumę. Nawet jeśli PS VR to najsłabsza jakościowo opcja wśród wszystkich gogli (co Sony oficjalnie przyznało) – cena na sklepowej półce tradycyjnie wygra z cyferkami ukrytymi w specyfikacji. O prostocie obsługi konsolowego sprzętu nie wspominając. Do pełni szczęścia Sony potrzebuje tylko „detalu” – całe to zamieszanie z VR faktycznie musi okazać się rewolucją i pociągnąć za sobą masy. W przeciwnym wypadku pogoń za innowacjami może firmę słono kosztować. Ale kto nie ryzykuje, nie pije szampana. Sukces każdej platformy do grania zależy od jej gier – VR nie jest wyjątkiem. Ale żeby robienie gier było opłacalne, musi być odpowiednio duża baza odbiorców. I magiczne kółko się zamyka. Ta potencjalna rewolucja dopiero przed nami. Natomiast za nami ponad 40 lat ewolucji gier wideo – narodzin pomysłów, bez których nasze dzisiejsze hobby byłoby zupełnie inne. W aktualnym Temacie Numeru prześledziliśmy 4 ostatnie dekady przez pryzmat idei, które miały wpływ na całe gatunki, zrewolucjonizowały poszczególne mechanizmy i składowe gier, decydowały o tym, jak inaczej zaczęliśmy je postrzegać, odbierać zmysłami czy po prostu kontrolować. Zapraszamy na nostalgiczną wycieczkę – może niektóre jej przystanki odnajdziecie we własnych wspomnieniach? Do numeru załączamy darmowy bonus, o który od dawna dopominało się wielu z Was. W sumie to też swoisty powrót do klasyki... Miłej lektury. [Grzegorz 'Butcher' Drabik] PROSIMY NIE PODAWAĆ OCEN GIER ZRECENZOWANYCH W TYM NUMERZE!TEMAT NUMERU35 pomysłów, które na zawsze zmieniły gry CO NOWEGO Battalion 1944 Carmageddon: Max Damage Final Fantasy XV Postal Redux Teenage Mutant Ninja Turtles: Mutants in Manhattan PLAYTESTY Dark Souls III DiRT Rally Quantum Break The Solus Project RECENZJE Assassin’s Creed: Syndicate – Ostatni Maharadża Broforce EA Sports UFC 2 Far Cry Primal Firewatch Heavy Rain Hitman Hitman GO: Definitive Edition Hyrule Warriors Legends Kholat Mortal Kombat XL Plants vs. Zombies: Garden Warfare 2 The Flame in the Flood The Legend of Zelda: Twilight Princess HD The Walking Dead: Michonne – Episode 1: In Too Deep Tom Clancy’s The Division PORADNIKTom Clancy’s The Division HARDKOR Era gier indie AAA Atak, którego nie widać Gry w realiach prehistorycznych Graj za darmo Street Fighter V – hit czy kit? Styliści branży – Quantic Dream Zmagania z historią w tle Zgrentgen – Gry w kawałkach Kartoteka – Ed Boon Powariowali – felieton HIV-a RETRO Trzeba znać Moje retro – Piotr Gnyp Pegasus zone – Captain America and the Avengers Kult plastiku – Famicom 3D System Historia gier wideo w Polsce (cz. XVI) Comix Zone – rozmowa z Tomem Grindbergiem Narodziny e-sportu FELIETONY Z dziennika gracza [Dżujo] Fabularna tawerna [Zax] Od gracza dla graczy [Mazzi] Savepoint [Michał Walkiewicz] Dwóch zgryźliwych tetryków [Zooltar / Marcellus] New Game Plus [Mielu] Okiem maniaka [butcher] STAŁE RUBRYKI Co nowego Ohayo Nippon Testy Hyde Park Graczpospolita Region Filmowy Głos Ludu Listy PROSIMY NIE PODAWAĆ OCEN GIER ZRECENZOWANYCH W TYM NUMERZE!PRENUMERATA zostanie wysłana w sobotę, 26.03. W przypadku jakichkolwiek kłopotów z dostawą, opóźnień lub innych problemów - prosimy o maile na prenumerata@psxextreme.pl lub posty w tym temacie. Informacje o prenumeracie dostępne są również tutaj.Zapowiedź nowego numeru również na PPE.pl. Informacje o najnowszym PE znajdziecie także na naszym profilu facebookowym.
Opublikowano 24 marca 20169 l Za(pipi)ista okładka nieco popsuta spisem treści. Plakaty spoko, ale zobaczymy czy nie będzie pikselozy jak kiedyś w CDA.
Opublikowano 24 marca 20169 l No i za taką okładkę szacuneczek, zakochałem się od pierwszego wejrzenia
Opublikowano 24 marca 20169 l WOW, pierwsza dobra okładka od lat. E no nie gadaj, Gwiazda Śmierci by Sobek zarządziła (mimo że kupiłem numer ze szturmowcem, bo tamtej w sklepie nie było ). A ta okładka przypomina mi numery sprzed PE 100, wtedy były częściej takie "cukierkowate". Jest ok.
Opublikowano 24 marca 20169 l No, w końcu super okładka, jaram się! Miałem dać 9/10, ale jednak dałem 10/10. Piękna jest, tak trzymać. A, jeszcze plakaty. Miły dodatek, ja tam nie skorzystam, ale pewnie wiele osób prosiło. Edytowane 24 marca 20169 l przez aux
Opublikowano 24 marca 20169 l Art na okładce bardzo fajny, no ale właśnie. Czy te wszystkie napisy są niezbędne? Czy bez nich spada sprzedaż magazynu? W konkurencyjnych pismach ilość tekstu na okładce jest dużo mniejsza.
Opublikowano 24 marca 20169 l Okładka mocno sentymentalna, IMO trochę archaicznie to wygląda. Plakaty ,fajny pomysł. Ciekawe jak przytwierdzone do magazynu (numer ofoliowany?). Tylko kto odważy się powiesić plakat w salonie ( Baby nas zjedzą) Edytowane 24 marca 20169 l przez Tokugawa1982
Opublikowano 24 marca 20169 l Plakaty, poradniki i taka dość nietypowa, "retro okładka" - dużo zmian ostatnio w magazynie:)
Opublikowano 24 marca 20169 l Plakaty i poradnik. I plakaty. Na łatwizne idziemy? Tokugawa powiesi kartke papieru na scianie tylko uber wsiur. Edytowane 24 marca 20169 l przez Croc
Opublikowano 24 marca 20169 l Okłądka świetna, ale..szturmowiec Imperium w panteonie ważnych postaci z gier?
Opublikowano 24 marca 20169 l Autor Okłądka świetna, ale..szturmowiec Imperium w panteonie ważnych postaci z gier? To nie tylko postacie, ale także różne mechanizmy z konkretnych gier.
Opublikowano 24 marca 20169 l Patrząc na okładkę i zawartość można pomyśleć, że mamy 2002 rok. Jezu, ilu to już lat z ikstrimem zleciało. Czasem można na Was ponarzekać, ale mam nadzieję, że będziecie ciągnąć ten wózek jeszcze przez wiele lat. Nie wyobrażam sobie życia bez comiesięcznej dawki szmatławca. Dzięki! (prawie się wzruszyłem)
Opublikowano 25 marca 20169 l Okłądka świetna, ale..szturmowiec Imperium w panteonie ważnych postaci z gier? Ale przecież nigdzie nie pisze, że temat dotyczy ważnych postaci z gier. Jak wół jest za to napisane o 35 pomysłach, które zmieniły gry. Tak więc szturmowiec zapewne "brał" udział w jakiejś grze, która takie pomysły miała
Opublikowano 29 marca 20169 l Art na okładce bardzo fajny, no ale właśnie. Czy te wszystkie napisy są niezbędne? Czy bez nich spada sprzedaż magazynu? To przewrotnie spytam: a masz twarde dane z rynku, że "czyste" okładki gwarantują wyższą sprzedaż?
Opublikowano 29 marca 20169 l Muszę pochwalić pocztę. Prenumerata zagraniczna (DE) już jest u mnie. Ogromny pozytyw
Opublikowano 30 marca 20169 l Dlaczego nie ma recki Trackmanii? Zamykaliśmy numer wcześniej z racji świąt, kod do recenzji dotarł za późno.
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.