Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

No super - trzeba był od razu dać takie wyjaśnienie :) Pomijając fakt że 4K mam w (pipi)e i marketing marketingiem to prawdopodobnie może chodzić o to że nie chcą aby TV zajmował się upscalowaniem obrazu ponieważ to w bardzo dużym stopniu zwiększy input laga a na to sobie nie mogą pozwolić. Dlatego będą cisnąć aby konsola się tym zajmowała.

Odnośnik do komentarza

Ja mam małą wiedzę na temat procesorów rzetwarzających obraz w telewizorach, ale wydaje mi się, że to lepiej, że obraz będzie upscalowany u źródła, czyli przez konsolę niż dopiero na końcu przez telewizor. Wydaje mi się, że konsola lepiej to zrobi niż TV, szczególnie że z założenia ma być do tego przystosowana. Poza tym nie wszystkie telewizory może mają taką technologię, a jak bym chciał grać na rzutniku 4K?

 

Poza tym być może niektóre elementy w grze nie będą wymagały upscalowania, tylko będą mogły natywnie być wyświetlane w 4k? 

 

 

nie wiem z resztą, wyje,bane mam na to

Edytowane przez Szejdj
Odnośnik do komentarza

Ja bym się skłaniał w stronę marketingu gdyż input lag to pojęcie nieznane dla 90% osób kupujących konsole, które grają na róznych tv róznych producentów i każdy się cieszy, że wbił 99 level w Final Fantasy albo przeszedł Forze czy Gran Turismo grając na padzie. Trudno rozmawiać o input lagu np w kontekście strzelanek granych na padzie, gdzie czasy reakcji są znacznie dłuższe, może nawet znacznie dłuższe ogólnie od input lagu niż np. taka myszka pod PC gdzie ludzie inwestują w myszki ze specjalnym laserowym sensorem i monitor z niskim lagiem aby brać udział w turnieju CS GO.

Odnośnik do komentarza
... dziwi mnie to, że tracona jest moc konsoli na robienie czegoś, czym może zająć się zaawansowany procesor w telewizorze. Chyba, że to jedna z kart marketingowych która ma obiecać cuda i pomóc w reklamie konsoli.

 

Dynamiczna rozdzielczosc to nie do konca upscale, obraz faktycznie jest caly czas wyswietlany w 4k, ale najwieksza roznica polega na tym, ze konsola bedzie dynamicznie generowac rozdzialke pomiedzy 1080p a 2160p, czyli algorytm interpolacji zamiast "rozciagac" non stop przykladowo z 1080p, momentami bedzie "rozciagac" z rozdzialki 1800p przez co sama jakosc na ekranie z powodu ZNACZNIE zwiekszonej puli pixeli bedzie wygladac o wiele lepiej.

 

Takze moc nie do konca jest tracona, bo telewizor z 1080p nie wykreci w gierce nagle rozdzialki 1800p, chocby nie wiadomo jakiego procka mial w srodku.

Odnośnik do komentarza

Ja mam małą wiedzę na temat procesorów rzetwarzających obraz w telewizorach, ale wydaje mi się, że to lepiej, że obraz będzie upscalowany u źródła, czyli przez konsolę niż dopiero na końcu przez telewizor. Wydaje mi się, że konsola lepiej to zrobi niż TV, szczególnie że z założenia ma być do tego przystosowana. Poza tym nie wszystkie telewizory może mają taką technologię, a jak bym chciał grać na rzutniku 4K?

 

Poza tym być może niektóre elementy w grze nie będą wymagały upscalowania, tylko będą mogły natywnie być wyświetlane w 4k? 

 

 

nie wiem z resztą, wyje,bane mam na to

 

Każdy TV upscaluje obraz. Każdy TV ma procesor zajmujący się przetwarzaniem obrazu, inaczej go nie wyświetli. Rzutnik nie ma nic do tego bo znowu każdy ma procesor odpowiadający za przetwarzanie obrazu. Aby zmienić dane cyfrowe na światło potrzebny jest przetwornik. Rzutniki 4k nie są zablokowane i nie wyświetlają obrazu tylko 4k i materiałów podanych do rzutnika tylko 4k.

 

Ale siedzimy razem na ircu Szejdi i wiem, że trollujesz jako maniak pc gamingu.

Odnośnik do komentarza

 

... dziwi mnie to, że tracona jest moc konsoli na robienie czegoś, czym może zająć się zaawansowany procesor w telewizorze. Chyba, że to jedna z kart marketingowych która ma obiecać cuda i pomóc w reklamie konsoli.

 

Dynamiczna rozdzielczosc to nie do konca upscale, obraz faktycznie jest caly czas wyswietlany w 4k, ale najwieksza roznica polega na tym, ze konsola bedzie dynamicznie generowac rozdzialke pomiedzy 1080p a 2160p, czyli algorytm interpolacji zamiast "rozciagac" non stop przykladowo z 1080p, momentami bedzie "rozciagac" z rozdzialki 1800p przez co sama jakosc na ekranie z powodu ZNACZNIE zwiekszonej puli pixeli bedzie wygladac o wiele lepiej.

 

Takze moc nie do konca jest tracona, bo telewizor z 1080p nie wykreci w gierce rozdzialki 1800p.

 

 

Okej Bansai ale mówimy o generowaniu obrazu 4K w kontekście wyświetlania go na telewizorze 4K. Chyba zgodzisz się, że w kontekście naszej dyskusji bez sensu jest generować w konsoli 4K i wyświetlać go na tv obsługującym tylko 1080p prawda?

Odnośnik do komentarza

W tym przypadku PROstak ma uskuteczniac downscaling (ale nie jestem pewien czy w kazdej grze, czy tylko w grach ktore dostana patcha PRO), takze sama jakosc obrazu zdownscalowana np z 1800p do 1080p bedzie rowniez o wiele lepiej wygladac (np znacznie lepsze AA). Wiec nie, moc tutaj rowniez nie bedzie marnowana.

 

Jesli sie okaze ze tak bedzie tylko w wybranych grach, no to ludzie z hdtv beda sobie musieli odpowiedziec na pytanie czy faktycznie warto wymieniac konsole dla kilku/kilkunastu gierek ktore beda troche ostrzej wygladac.

 

Dla mnie ogolnie ta konsola to jest porazka, bo 4k i HDR mnie na razie srednio interesuja, a jako posiadacz hdtv wolalbym 1080p/60fps niz jakies pierdoły typu supersampling czy troche lepsze efekty graficzne w tomb raiderze. No ale na 60 fps nie ma szans, bo zamiast wymienic ten tabletowy procesor, postanowili go tylko podkrecic.

  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza

Wszystko fajnie, ale ja pisałem o upscalingu w kontekście 4K a nie renderowaniu off grid obrazu w 4k a następnie skalowanie go w dół do 1080p.

Nie rozumiem jakby powodu dlaczego teraz odwracasz temat i piszesz o downscalingu.

 

 

Uważasz, że konsola będzie upscalować gry do 4k jak masz tv 4k a jak podłaczysz tv 1080p to będzie downscalować z wyższej rozdzielczości?

Odnośnik do komentarza

Ej dobra, nie dogadamy sie, teraz do mnie dotarlo ze chyba nie zrozumiales o co mi tutaj chodzilo:

 

Dynamiczna rozdzielczosc to nie do konca upscale, obraz faktycznie jest caly czas wyswietlany w 4k, ale najwieksza roznica polega na tym, ze konsola bedzie dynamicznie generowac rozdzialke pomiedzy 1080p a 2160p, czyli algorytm interpolacji zamiast "rozciagac" non stop przykladowo z 1080p, momentami bedzie "rozciagac" z rozdzialki 1800p przez co sama jakosc na ekranie z powodu ZNACZNIE zwiekszonej puli pixeli bedzie wygladac o wiele lepiej.

 

Takze moc nie do konca jest tracona, bo telewizor z 1080p nie wykreci w gierce nagle rozdzialki 1800p, chocby nie wiadomo jakiego procka mial w srodku.

 

Pewnie myslales ze ja tu o telewizorze 1080p pisze? Mowilem tutaj tylko o tv4k, chcialem ci przekazac ze moc konsoli nie jest marnowana, bo telewizor [4k], magicznie z 1080p nie zrobi 1800p [chocby nie wiadomo jakiego procka mial w srodku - nawiazujac do twojego cytatu ze nie ma tu nic czego by TV z dobrym prockiem nie dal rady zrobic] czego efektem obraz znacznie lepiej bedzie wygladac po procesie zeskalowania dzieki zwiekszonej puli pixeli, wszystkim tym ma zajac sie konsola.

Odnośnik do komentarza

No nie, ja piszę ciągle o TV 4K. Telewizor magicznie z 1080p nie zrobi 1800p bo nie jest to technicznie możliwe i zgodne ze standardem hdmi. Konsola też nie puści sygnału 1800p tylko albo downscale albo upscale do fullhd lub 4k.

Zapomniałeś w swoim poście o tym, że po renderowaniu 1800p musi nastąpić *kolejna* obróbka czyli upscale do 4k albo downscale. I mi chodzi wyłącznie o to. Dla mnie to jest marketing i niepotrzebne obciążanie procesora.

 

Bo zgodzisz się, że gry renderowane przykladowo w 1800p, obojętnie czy w trybie dynamicznym czy nie to na pewno nie będzie Uncharted 4 ani Gran Turismo ani inne porządniejsze graficznie tytuły i dlatego gry renderowane w wysokiej rozdzielczosci natywnie lub downsamplowane pomijam tutaj zupełnie bo "Limbo natywnie w 4k i 60fps" mnie zupełnie nie interesuję przy okazji premiery tego nowego pro cuda od Sony. A upscaling Final Fantasy 15 z fullhd do 4K przez gpu konsoli *moim zdaniem* jest chybiony.

 

 

 

Skupmy się na upscalingu do 4K bo ten temat poruszyłem. Przy upscalingu per pixel nie jesteś w stanie dodać żadnej nowej informacji, nie jesteś w stanie polepszyć obrazu bo nie jesteś w stanie dodać szczegółów tylko "powielić" przez sampling informacje ze źródła w 1080p. I ten screen z Tomb Raidera to jest idealny tego przykład, żeby nie odwoływać się do wikipedii.

 

Więc dlaczego męczyć upscalingiem konsole, skoro każdy TV to robi?

Odnośnik do komentarza

Zapomniałeś w swoim poście o tym, że po renderowaniu 1800p musi nastąpić *kolejna* obróbka czyli upscale do 4k albo downscale. I mi chodzi wyłącznie o to. Dla mnie to jest marketing i niepotrzebne obciążanie procesora.

 

I teraz wszystko jasne :cool:

 

Tutaj sie jestem w stanie zgodzic, ale, skalowanie to dosc obszerny temat, jeden TV moze to robic lepiej/efektywniej np od drugiego, a tak, wszystkim zajmuje sie konsola i wszyscy beda mieli to samo. Proste i zrozumiale dla kazdego. Czy to dobrze czy zle? Nie wiem. Czy to marketing? Na pewno. Od groma osob nie wie jak to dziala, a tak, ktos przeczyta ze konsola wszystko robi i nie musza sie nad tym za bardzo rozwodzic, bo przeciez kto lubi myslec?

 

Mnie jeszcze interesuje jak i czy w ogole rozwiaza kwestie input laga, tak ochoczo chwala sie HDRem, a z tego co sie orientuje, malo ktory telewizor z wlaczonym HDRem oferuje naprawde niski input lag, a te ktore oferuja, sa raczej z wyzszej polki.

Odnośnik do komentarza

Ja dlatego poruszyłem kwestie TV bo każdy TV sam z siebie zajmują się obróbką sygnału jaki otrzymuje. Zaczyna się od kolorów a kończy na wyostrzaniu obrazu, usuwaniu szumu i artefaktów i kilka innych bajerów, że o motion flow nie wspomnę. I w takiej sytuacji każdy TV jaki mamy w domu obrabia lepiej/gorzej obraz. Wysłanie do TV już obrobionego przez konsole materiału powoduje kolejną obróbkę, która wpływa na jego jakość więc z definicji ta sama gra nawet teraz wygląda inaczej na różnych TV. Pytanie ile osób na świecie gra w trybie bez jakiejkolwiek obróbki i świadomie rezygnuje z bajerów swojego telewizora. śmiem twierdzić, że bardzo mała i większość consumer graczy po prostu podłącza konsole i włącza grę w trybie teatr albo sport (przekoloryzowanie zamierzone). Dlatego w tym kontekście uważam, że lepiej zyskać trochę fps niż marnować konsole na zabawy z upscalingiem. I dlatego też twierdzę, że więcej w tym marketingu i magii używania dwóch literek "4K" na lewo i prawo aby zrobić na każdym wrażenie.

Odnośnik do komentarza

 

 

W sprawie PlayStation 4 Pro pojawiła się kolejna dość kontrowersyjna informacja. Niektóre aktualizacje do gier, wprowadzające np. wyższą rozdzielczość mogą być płatne.

 

http://naekranie.pl/aktualnosci/aktualizacje-do-gier-na-playstation-4-pro-moga-byc-platne-1190839.

Płatne aktualizacje gier dla ps4 pro?

Edytowane przez Bansai
nie wklejamy samych linków do newsów
  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza

Chyba będzie trzeba kupić jednak Xbox one s, bo to co niebiescy wyrabiają to przechodzi ludzkie pojęcie, mimo tyle lat wspierania Sony od PSX. Tak patrzę, że zieloni robią teraz lepszą robotę jak z tym emulowaniem snes czy gb, a wiadomo jakie początki miało microshit, a teraz naprawiają wsio... Padaka Sony. Płatne łatki, no fucking way, zakłamane korpo śmiecie Sony.

Odnośnik do komentarza

 

W sprawie PlayStation 4 Pro pojawiła się kolejna dość kontrowersyjna informacja. Niektóre aktualizacje do gier, wprowadzające np. wyższą rozdzielczość mogą być płatne.

 

http://naekranie.pl/aktualnosci/aktualizacje-do-gier-na-playstation-4-pro-moga-byc-platne-1190839.

 

Płatne aktualizacje gier dla ps4 pro?

 

Ja je.bie. Sony samo kopie pod sobą dołki. 

 

A tu cos na temat!

 

Edytowane przez MEVEK
Odnośnik do komentarza

Nowy Deus Ex dostanie patcha, zmiany min.

  • Podbicie rozdzielczości;
  • Wygładzenie krawędzi
  • Ulepszenie refleksji świetlnych;
  • Więcej detali związanych z oświetleniem;
  • Żadnego kompromisu w związku z ilością klatek na sekundę.

Jak dodał przedstawiciel Square Enix:

Zawsze pracowaliśmy w taki sposób, aby wymagać jak najwięcej od obranego kierunku graficznego w naszych grach. I dzięki PlayStation 4 Pro oraz współpracy Sony z Eidos Montreal, będziemy mogli pokonać kolejne sprzętowe limity ograniczające naszą ambitną wizję artystyczną. Efekt końcowy ujrzycie już niedługo.

I jeden screen.

http://s.pro-gmedia.com/videogamer/media/images/ps4/deus_ex_mankind_divided/screens/deus_ex_mankind_divided_31_605x.jpg

 

Witness z patchem.

Wersja pod 4K:

  • Gra renderowana będzie w rozdzielczości 1440p lub większej i korzystają z techniki checkerboard rendering - wyświetlana w 4K
  • Menu, interfejs i inne elementy zostaną za to wyrenderowane w natywnym 4K by zachować najwyższą jakość
  • Pozostałe aspekty graficzne pozostaną bez zmian i gra nie będzie pozbawiona efektów graficznych

Wersja pod 1080p:

  • Zamiast w 900p, gra zostanie wyrenderowana w 1080p
  • Zwiększone zostanie wygładzanie krawędzi z 2x MSAA do 4x MSAA
  • Zostanie zachowane 60 klatek na sekundę
  • Zostaną dodane nowe efekty graficzne, poprawione zostanie wyświetlanie różnych poziomów detali lokacji, zwiększony zostanie zakres rysowania obiektów

Oprócz tego, obie wersje dostaną wsparcie pod HDR, które zadziała nie tylko z PS4 Pro, ale także PlayStation 4.

 

 

TLoU: Remaster w natywnym 4k.

To będzie działało jak na starym PS4, gdzie też mieliśmy dwa tryby. W pierwszym gra działała w 30 klatkach na sekundę z lepszą rozdzielczością i cieniowaniem, w drugim natomiast cieniowanie było trochę gorsze, ale gra działała w 60 FPS-ach. PS4 Pro z kolei w trybie 30 klatek na sekundę uruchomi grę w natywnym 4K, co czyni The Last of Us Remastered kolejnym z tytułów startowych PS4 Pro, które uruchomią się w natywnym 4K.

Leadbetter dodał następnie, że w trybie 60 klatek na sekundę The Last of Us Remastered (PS4) także będzie dużo ładniejsze na PlayStation 4 Pro. Nowa konsola również lepiej sobie poradzi z utrzymaniem stałej ilości FPS-ów. Jednym słowem - mamy kolejny tytuł, który ruszy w natywnym 4K na PlayStation 4 Pro.

 

źródło: pssite

 

 

Czekam na aktualizacje do Wieśka i FFXV :]

Odnośnik do komentarza

Podobno na gafie dwóch developerów zdementowało tą informacje, nie mogą pobierać pieniędzy za aktualizacje. Wywiad zapewne źle przetłumaczony, albo koleś zaraz powie, że został źle zrozumiany.

Developerzy nie mogą brać, o samym sony nic nie było mowy. :reggie: 

Odnośnik do komentarza

We are not allowed to charge you for patches or pro feature updates.

 

The "fees" include anything we have to swallow to update our past games for you.

 

The internet can calm down. There is nothing we can do to leverage pro features or patches with price. Nothing.

I mean...it's the most non news ever. Patches after launch can sometimes cost money (not fees but costs associated with making a patch), and supporting Pro when required is just absorbed into the launch checklist and approval.

 

Patches can never be charged, nor can exclusive Pro content can be charged either.

http://m.neogaf.com/showthread.php?t=1276189

 

Możecie zluzować wory.

Odnośnik do komentarza

Jeszcze chwila i polece, po biala slimke z logiem X ;) bo wydaje mi sie, ze trzeba przeczekac te poczynania skosnookich. Ze 2 latka w sam raz na ogranie exow z ost. dekady. Biada.. Szkoda strzepic ryjka.

 

Reedyta..

Ale moze jest jeszcze nadzieja, po tej burzy w internetach? Ale moze nie?

Edytowane przez MEVEK
  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...