Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Forum PSX Extreme

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Metroid Prime 4

Featured Replies

Opublikowano

Ja bym nie obraził się na remaster MP3 bo nigdy nie grałem. Mialem Wii ale dość szybko się pozbyłem konsoli bo nie moglem zdzierżyć tego sterowania wiilotem (nie mówiąc nawet o pasciarkim obrazie na LCD).

  • Odpowiedzi 581
  • Wyświetleń 64 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Najpopularniejszy posty

  • zwyczajna opłata radiowo-telewizyjna za korzystanie z odbiornika w pojeździe, dlaczego jesteście zdziwieni?

  • Zaraz, co ku'rwa?

  • Ponad 4h za mną Dalej mocno liniowo w lokacjach Dość częste walki z mini bossami/bossami, fajnie zrealizowane Kolega obecnie campi w bazie i chwała Bogu bo jest tragiczny Design top Muza ekstra

Opublikowano

Pograłem dziś dłużej i kurde w porządku jest ta gierka. Dostałem dokładnie to czego się spodziewałem(MP dla mnie zawsze był po prostu spoko, żaden mesjasz).
Tak jak z pokemonami ZA trudno nie zauważyć, że jest to po prostu gra robiona na switcha 1 z patchem do switcha 2.

Tego chłopa to prawie w ogóle nie ma, więc klasycznie gównoburza internetowa rozdmuchana do rozmiarów apokalipsy. Zadzwoni z raz na godzinę powiedzieć ze 2 zdania przez telefon i tyle.

Z rzeczy absolutnie chujozowych to ta pustynia to jest jakiś kurwa nieśmieszny żart i jakby ją nawet nie przerobić tylko fundamentalnie wyjebać na śmietnik to gra by pewnie dobijała do 90 na meta xd
Retro to pewnie ukrywali to przed pokazaniem japończykom, bo taki Miyamoto to jakby to zobaczył to by wstał i wszystkim w tym studiu zasadził solidnego ojcowskiego racucha w potylice.

Opublikowano

Ponad 4h za mną

  • Dalej mocno liniowo w lokacjach

  • Dość częste walki z mini bossami/bossami, fajnie zrealizowane

  • Kolega obecnie campi w bazie i chwała Bogu bo jest tragiczny

  • Design top

  • Muza ekstra

  • Nie ma amiboo nie ma muzy jadąc motorem

  • Oprawa robi miejscami wrażenie

  • 60/120fps sztywniutkie

  • Pustynia jest fatalna zarówno wykonaniem jak i sensem (choć mniemam że w założeniu uznali że współczesne pokolenie woli taki hub niż backtracking po lokacjach w drodze do windy)

  • Kolega zbyt często sam nas naprowadza co robić, nawet na pustyni zadzwoni przez codek by powiedzieć gdzie jechać xdd

  • Rzadko rozmieszczone pokoje z save, choć widzę że mimo to gra sama robi autosave w wybranych momentach

Opublikowano

Czy granie z odpietymi joy conami i używanie prawego jako myszki do celowania, ma ogóle sens? Majk coś o tym wspomniał w recenzji.

Edytowane przez Manor

Opublikowano

Sprawdzałem i dla mnie zbędny ficzer tylko żeby na chwilę sprawdzić. Przesuwanie po stole tego ustrojstwa w trybie myszki to męczarnie a nie granko przed konsolą. Chociaż żonie udzielił się świąteczny nastrój, więc przynajmniej tak można sobie złapać za myszkę leo

Edytowane przez Plackus

Opublikowano

Empik dostarczył dzień później ale jako starzec nie zwracam uwagi na jednostki czasu poniżej tygodnia.

Gierka bardzo spoko, po 2h jestem zadowolony. Oprawa mi się podoba. Jest płynnie. Gram na OLEDziaku. Na żywo wygląda lepiej niż na YT. Nieco archaiczna rozgrywka nie jest dla mnie problemem.

Opublikowano

Póki co klimat jest przepotężny, motor jest spoko (lepszy niż w Zeldzie), bolą tylko rzadkie save pointy i ta pustynia

Opublikowano

Czyli co ? Powtórka z Cronosa, recenzentom sie nie podobał ale graczom jednak tak? )

Opublikowano

image.png

No na to wychodzi - ważne, że gracze dobre gry doceniają i takie same się obronią!

Opublikowano

Ja tam im dłużej gram tym bardziej rozumiem średnią ocen.

Retro miało ciężki orzech do zgryzienia z tą częścią bo trylogia jest legendą, a zwłaszcza jedynka i przygotowując czwórkę trochę chyba nie wiedzieli w jaką stronę skręcić.

Ortodoksyjny fan jedynki od razu zauważy, że labiryntowa struktura została spłycona do prostych biomów, błądzenia prawie nie ma, podpowiedzi mniej lub bardziej subtelne, a wręcz czasem chamsko mówiące wprost co robić są na porządku dziennym. Taki dread też czasem jest krytykowany na spłycenie tych elementów w formule 2d ale robił to zdecydowanie bardziej subtelnie i mniej chamskimi zagrywkami.

Ci co nie mają sentymentu do starych części znowu otrzymują tytuł gdzie sam gameplay i feeling strzelania w praktyce nie zmienił się nic od kilkunastu lat, do tego dostają słabo wykonany pustynny hub i śmieszka niezdarę jako kolegę, nie jest to miks który z miejsca może rozkochać do takiego typu gry człowieka co nigdy nie grał w taki typ gierki.

Chyba najbardziej zadowoleni będą Ci którym siadł gameplay z jedynki ale nie podobało im się błądzenie po labiryntach i ciągły backtracking w poszukiwaniu wind między biomami.

Opublikowano
22 minuty temu, Daffy napisał(a):

Chyba najbardziej zadowoleni będą Ci którym siadł gameplay z jedynki ale nie podobało im się błądzenie po labiryntach i ciągły backtracking w poszukiwaniu wind między biomami.

Jestem jedną z takich osób i zastanawiam się czy to nie będzie nawet moja gra roku

Opublikowano

Jakby ktoś był zainteresowany to w Empiku można kupić grę z pakietem preorderowym. Wystarczy dodać grę na NS lub NS2 i pakiet a pakiet dostanie rabat na 0,02gr.

Opublikowano
W dniu 7.12.2025 o 00:49, Daffy napisał(a):

Ortodoksyjny fan jedynki od razu zauważy, że labiryntowa struktura została spłycona do prostych biomów, błądzenia prawie nie ma, podpowiedzi mniej lub bardziej subtelne, a wręcz czasem chamsko mówiące wprost co robić są na porządku dziennym. Taki dread też czasem jest krytykowany na spłycenie tych elementów w formule 2d ale robił to zdecydowanie bardziej subtelnie i mniej chamskimi zagrywkami.

Ci co nie mają sentymentu do starych części znowu otrzymują tytuł gdzie sam gameplay i feeling strzelania w praktyce nie zmienił się nic od kilkunastu lat, do tego dostają słabo wykonany pustynny hub i śmieszka niezdarę jako kolegę, nie jest to miks który z miejsca może rozkochać do takiego typu gry człowieka co nigdy nie grał w taki typ gierki.

Nigdy nie grałem w żadnego Metroida, ale czy sednem tych gier nie było od zawsze przejmujące uczucie osamotnienia, skomplikowane lokacje i backtracking w najlepszym tego słowa znaczeniu? Brzmi tak jakby wykastrowali tę odsłonę z najważniejszych feacherów oraz uwspółcześnili ją pod "współczesnych" odbiorców (dodanie trakoczącego debila, pseudo-open world, kierowanie za rączkę itp), czyli... w sumie zrobili to samo co Crystal Dynamics z Tomb Raiderem. W sumie pograłbym w ten remake pierwszego Prime'a, po Silksong i Blaspheomous 2 mam fazę na metroidvaniowy gameplay.

Opublikowano

Gameplay loop już nie robi jak kiedyś. To dalej całkiem dobry metroid ale formuła zabawy jest chyba trochę wysłużona i to już nie dla mnie. Coraz mniej mi się chce do gierki przysiadać.

Chyba wskoczę do Bananzy bo tam lepiej się bawię

Opublikowano
20 minut temu, Josh napisał(a):

W sumie pograłbym w ten remake pierwszego Prime'a, po Silksong i Blaspheomous 2 mam fazę na metroidvaniowy gameplay.

W Dread sobie zagraj

Opublikowano

Też myślę Josh, że dla Ciebie lepszy będzie Dread (ale Prime Remastered też warto sprawdzić). Myślę, że Dread podejdzie Ci przede wszystkim dzięki świetnym walkom z bossami, które są wyzwaniem.

Natomiast Dread jest bardziej liniowy niż Metroid Prime 1

Opublikowano

Teraz kolega daje takie wskazówki (na pustyni po tym zdaniu jeszcze ładnie powiedział dokładnie do jakiego biomu jechać):

20251208175803-01KBXE0JPC1R7H07F2JH4NHPRV.jpg20251205134333-01KBPPFW3X1AQNB05Q2RDSGVK1.jpg

A mapki biomów z reguły wyglądają tak:

20251208175952-01KBQBE08ZWSQ2M0MPB4286AXB.jpg

Opublikowano

Wlaśnie zaczynam zabawę w kolejnym BIOMIE i zaczyna we mnie kiełkować ziarno zwątpienia w ten tytuł. Narastające poczucie grania w prostą korytarzówkę z drobymi odnogami, by się przez przypadek nie zgubić.

Opublikowano

Z tego co widziałem, to muzykę na motorze można odblokować bez amiibo, trzeba mieć 100% itemów i skanów.

Opublikowano

Widzę, że największy zarzut to jest, że gra nie marnuje czasu gracza...

Dla mnie minusem nie jest, że chłop po jakimś czasie na pustyni mówi gdzie jechać, bo może coś uda się odblokować nową mocą, bo kurde sorry ale nie siedze z zeszytem i nie notuje gdzie w poprzednim dungeonie był jakiś randomowy grapple point którego nie mogłem użyć 4h temu. Dzięki temu nakierowaniu gdzie iść po prostu nie tracę czasu.

Opublikowano

Niby tak, ale to jest trochę rozwiązywanie problemu który samemu się stworzyło. Jakby nie było pustyni, to i wskazówki w stylu MP1 by wystarczyły.

Opublikowano

Jestem w tym samym momencie gry, co Daffy. Po tych paru godzinach mogę nieco uspokoić, że gra mocno luzuje z naszym towarzyszem. Ostatni jego irytujący moment to był ten, kiedy siłą otwiera nam mapę i pokazuje co trzeba zrobić, na co narzekałem w poprzednim poście. Od tego momentu już był luz i te (rzeczywiście bardzo liniowe) lokacje przemierzamy w spokoju.

Mam problem z tą grą, bo to jest Metroid, ale nie jest to metroidvania xD Wspomniany tutaj wielokrotnie design, muzyczka, klimat, wszystko jest na miejscu, poza właściwym gameplay-loopem. Nie wiem jak to nazwać, niewymagajacy shooter na licencji Metroida?

Z drugiej strony też, to chyba przy każdej premierze nowej gry z tej serii zlatują się fani i jojczą, że "to już nie jest Metroid". Tutaj chyba jest to bardziej uzasadnione, niż przy poprzednich premierach. Pustynia jako centralny hub, w miejsce różnorako połączonych ze sobą poszczególnych biomów, to mega niewypał imo. Może byłoby to do odratowania, gdyby same te biomy były większe i nieliniowe, no ale każdy widzi, że nie są. To są proste korytarzyki bez jakiejś możliwości zgubienia się. Klimatu izolacji, pomimo uspokojenia się sytuacji z MacKenzim, też nie ma.

Gra mi się dalej podoba, ale co tu ściemniać, nie na takiego Metroida czekałem. Ta część byłaby spoko, gdyby od premiery poprzedniej części nie minęło 18 lat. Tutaj imo mogli rozegrać to bezpiecznie, tzn. zrobić jeszcze raz coś w stylu jedynki i chyba każdy byłby zadowolony, a takie niedogotowane rewolucje w gameplayu, jakie mamy teraz, zostawić na kolejnego sequela za 2 lata, lub najlepiej do jakiegoś spin-offa.

Opublikowano
Godzinę temu, Soban napisał(a):

Widzę, że największy zarzut to jest, że gra nie marnuje czasu gracza...

Dla mnie minusem nie jest, że chłop po jakimś czasie na pustyni mówi gdzie jechać, bo może coś uda się odblokować nową mocą, bo kurde sorry ale nie siedze z zeszytem i nie notuje gdzie w poprzednim dungeonie był jakiś randomowy grapple point którego nie mogłem użyć 4h temu. Dzięki temu nakierowaniu gdzie iść po prostu nie tracę czasu.

On mówi gdzie jechać od razu, nawet nie ma czasu na błądzenie

Biomy to proste korytarze bez odnóg, znajdzki są w nich ale to np zamknięte drzwi wzdłuż korytarza, które otworzysz jakąś umiejętnością która już masz lub nie masz. Nie ma kombinowania i szukania.

Powtórzę, bo też nie lubię labiryntowek gdzie bez notatek nie wiesz gdzie iść. Dało się to spokojnie uwspółcześnić bez takiej skrajności jak tutaj. Dread w formule 2d o wiele lepiej to rozwiązał i poniekąd był złotym środkiem dla mnie.

Opublikowano

1 do 1 jak w remasterze jedynki + ewentualna obsługa myszki jak chcesz

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

Ostatnio przeglądający 2

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.