Skocz do zawartości

Pokemon: Let’s Go, Pikachu / Eevee


Daffy

Rekomendowane odpowiedzi

Gość ragus

Ogólnie to tą zapowiedzią Gamefreak zrobiło mi dobrze. Nie chciałem 8 generacji w 2018 roku, bo to za wcześnie. Z drugiej strony czekać jeszcze rok na jakiekolwiek Pokemony też słabo. Dlatego też fakt, że w tym roku wyjdzie takie coś bardzo mi się podoba, bo raz, że generacja 8 nie zostanie pospieszona, a dwa dostanę w tym roku coś więcej niż zapchajdziurę w stylu Pokemon Dash czy innych spinoffów.

 

I wilk syty i owca cała. Daję okejkę.

Edytowane przez ragus
Odnośnik do komentarza

Ja mam mieszane uczucia co do tych Poków. Uważam, że grafa to na szybko podrasowana wersja z 3DS'a i pod żadnym względem du.py nie urywa (prostota bije po oczach aż nadto). Gdyby to wyglądało jak prawdziwy animiec jak to robi CyberConnect z Naruto to co innego, tak tutaj widać, że GameFreak w grafikę i animację to nie potrafi. Cóż obserwować tytuł na pewno będę ale mam mieszane uczucia. W nowe Poki również nie wierzę bo niejednokrotnie tak się przechwalali ale co do czego przyszło no to sorry ale coś nie pykło. 

 

Dalej uważam, że czas najwyższy aby Pokemonami w walce powinno się w pełni sterować, robić uniki, wykorzystywać teren aby uzyskać przewagę nad Pokiem przeciwnika. Tak jednak dalej jest prosta do bólu forma turówki na zasadzie papier-kamień-nożyce i dalej wystarczy uzyskać OP ataki, które niszczą każdego jednym strzałem. 

Odnośnik do komentarza

Też obstawiałem, że oprawa graficzna będzie przynajmniej na poziomie Pokken Tournament. Myślałem, że pójdą bezpośrednio w styl animca z Ash, Misty i Brock'iem, by jeszcze bardziej przygrać na nostalgii. Ogólnie mi się podoba "kreskówkowa" oprawa. Mam nadzieję, że jeszcze dopieszczą grafikę.

 

Trochę kicha, że chwytanie dzikich pokemonów uprościli do mechanizmu rzucania pokeballem, tak jak w mobilnym Pokemon GO... Ciekawe co jeszcze w rozgrywce chcą uprościć.

 

Ja tam obserwować tytułu nie muszę, bo wiem, że i tak kupię. Nie oszukujmy się - Switch kurzy się już od dłuższego czasu - od Xenoblade?, od Kirby?

Odnośnik do komentarza

No mój Switch się nie kurzy bo mam co ogrywać (tym bardziej konsole zakupiłem  w Grudniu), więc mnie tam ni to mierzi ni grzeje, zwłaszcza, że na przełomie czerwca i lipca wychodzi chyba z 5/6 tytułów, które z chęcią bym przygarnął (a jeszcze muszę nadrobić SMO, może MK8 i parę innych pozycji). Po prostu uważam, że GameFreak jak to Gamefreak mógłby stworzyć naprawdę porządne Poki gdyby potrafili ale od lat wiadomo, że jest to studio, które ma problemy z napisaniem porządnego kodu do gry, nie mówiąc już o samej grafie. Styl graficzny to też przywodzi mi na myśl My Sims czy inne paździerze. Switcha stać na wiele więcej ale jak widzę te  uproszczenia i umowności i przy byle zbliżeniu wszystko jest kanciaste i bez polotu to sorry ale jak jeszcze dorzucą pełną cenę za grę to podziękuję. 

Odnośnik do komentarza

Graficznie wygląda nie tak dobrze jak się spodziewałem. Może gra najpierw była w produkcji na 3DSa i została przeniesiona? Od Poków w 2019 oczekuję lepszego poziomu. 

 

Poza tym wszystko całkiem spoko, ale martwi brak walk z "dzikimi" Pokemonami. Nie podoba mi się ta zmiana i mam nadzieję, że nie pójdą w tę stronę w następnych Pokemonach. 

Odnośnik do komentarza
8 minut temu, Kinoji napisał:

 

oczywiscie, ze $59.99, w koncu to switch

 

https://www.amazon.com/Switch-Title-26/dp/B01MT8AIBE?tag=nlife-20

 

Nigdy nie posiłkuje się cenami z Zachodu ponieważ często gęsto KiG i Ultima mają niższe ceny.  Więc jeżeli nie będzie to magicznie 240zł tylko 179/189zł to może się skuszę. 

Odnośnik do komentarza

Jak dla mnie grafika nie jest problemem. Irytuje mnie przywiązanie do sztywnego rzutu izometrycznego i ta sama budowa świata co w najstarszych grach. W dzisiejszych czasach życzyłbym sobie przynajmniej mieć kamerę pod kontrolą gracza a i świat to powinien być kompletny free roam. 

Odnośnik do komentarza
Cytat

 

Mythical Pokémon Mew in Poké Ball Plus, GO Park, and Other Game Details Revealed

Bellevue, Washington—June 12, 2018—The Pokémon Company International and Nintendo today revealed new details about the recently announced Pokémon: Let’s Go, Pikachu! and Pokémon: Let’s Go, Eevee! video games, including details about the Mythical Pokémon Mew, Pokémon GO connectivity, and much more. Developed by GAME FREAK inc., both games are designed for players taking their first steps into the Pokémon video game world, while giving longtime fans a new way to play Pokémon. Pokémon: Let’s Go, Pikachu! and Pokémon: Let’s Go, Eevee! will launch in North America on November 16, 2018, exclusively on Nintendo Switch.

Nintendo’s E3 2018 digital presentation included additional details about the Mythical Pokémon Mew, an incredibly rare Pokémon that cannot be encountered in regular gameplay in any of the Pokémon main series games. For Pokémon: Let’s Go, Pikachu! and Pokémon: Let’s Go, Eevee!, Mew will be available in the Poké Ball Plus, and players will be able to transfer it to their version of the new game. Each individually sold Poké Ball Plus will contain Mew, as will all the Poké Ball Plus accessories sold in special packs. Mew caught while playing Pokémon GO cannot be brought into Pokémon: Let’s Go, Pikachu! or Pokémon: Let’s Go, Eevee!

 

Additional game information was unveiled via the Nintendo Treehouse Live presentation at E3 2018 in Los Angeles, where Game Director Junichi Masuda from GAME FREAK gave a demonstration of the game. Various gameplay elements were shown, including parts of Viridian Forest and Pewter City, and a familiar face to Pokémon fans—Brock!

Other features of Pokémon: Let’s Go, Pikachu! and Pokémon: Let’s Go, Eevee! that were revealed today include:

GO Park—GO Park is enabled as a player progresses further in the game and will help players befriend Pokémon from Pokémon GO in Pokémon: Let’s Go, Pikachu! or Pokémon: Let’s Go, Eevee! This feature allows for Pokémon from Pokémon GO originally discovered in the Kanto region to be transferred to Pokémon: Let’s Go, Pikachu! and Pokémon: Let’s Go, Eevee! These Pokémon will then need to be caught with a Poké Ball. The player can interact with them in a whole new way in Pokémon: Let’s Go, Pikachu! and Pokémon: Let’s Go, Eevee!
Candy Jar—Players can use a variety of Candies to strengthen their Pokémon in a training system introduced in Pokémon: Let’s Go, Pikachu! and Pokémon: Let’s Go, Eevee! Later in the game, players will be able to send their Pokémon to Professor Oak to receive these Candies.
Link Trading and Battles—Players will be able to trade and engage in Single and Double Battles with other players online and via local wireless communication. Trading and battling online will require an active Nintendo Switch Online membership, a paid service launching this September.
For more information, please visit Pokemon.com/PokemonLetsGo.

 

https://nintendoeverything.com/exciting-new-features-for-pokemon-lets-go-pikachu-eevee-unveiled-at-e3-2018/

 

Odnośnik do komentarza
Cytat

 

Levelling up

  • Pokemon gain levels through experience as usual.
  • Capturing a Pokemon grants experience. Bonuses to the amount of experience gained can be earned through particularly good throws / other modifiers41859562895_37465a209e.jpg

 

  • EXP share spreads EXP through your party. It is NOT CLEAR whether EXP share can be turned off at this time.
  • It seems like ALL pokemon gain exp when you capture one. EXP share kicks in during battles with trainers.
  • Pokemon gain new moves as they level up, just like in the mainline games. We saw Pikachu learn Quick Attack at level 6.
  • Overall, it feels like grinding will still be a thing, except you will be catching Pokemon to gain levels rather than fighting wild ones.

 

 

Capturing Pokemon

  • Works like GO as we knew.
  • Berries can be thrown to make Pokemon easier to catch
  • Lower level Pokemon are easier to catch and don't move much. More powerful Pokemon later in the game will be more difficult - they mentioned moving around the screen more often / more quickly/.
  • Multiple different types of throw - underhand, overhand and side throws. Seems like each give bonuses.
  • Different throws will work better depending on how the Pokemon is moving.
  • Overall it seems like the capture minigame may be slightly deeper than it first appears.
  • In hand-held mode, where waving the joycon obviously isn’t practical, you use the gyro to align a reticule on the target and press a button to throw.

 

 

Available Pokemon

  • Demo area showed Viridian Forest and the patch of grass just after it, before Pewter City.
  • Pokemon seen in the wild in Viridian Forest were: Caterpie, Weedle, Metapod, Kakuna, Butterfree, Pidgey, Pikachu and Oddish.
  • Oddish is clearly there to give new players something to handle Brock more easily.
  • Pokemon seen between Viridian and Pewter were: Pidgey and Rattata.

 

Battles

  • Seem to work in an identical manner to the mainline games. Nothing more to be said here really - it's a shiny mainline game battle system. 3 options in battle - FIGHT, POKEMON and BAG. So just like the mainline games.
  • If you send out your Companion (Pikachu or Evee, who sit on your shoulder), you get a cool animation of you sending them in and them leaping off your shoulder into battle.
  • Gyms

 

41859561565_a128aa2801.jpg

 

 

Stats

  • The full spread of mainline STATS are in. HP, Attack, Defense, Sp. Atk. Sp. Def and Speed.

 

41859563015_0b0e5e3cb0.jpg

 

  • These stats add together to give you a creature's CP value. They said in the video that the CP value was the total of a Pokemon's stats.
  • In this screenshot, however, the stats add up to 247, yet the Pikachu has a CP value of 277. It is not clear what causes this. It could be that there are some hidden stats which we don't know about yet.
  • Candy is used to increase these stats, a little like the drugs in the mainline games such as CARBOS, PROTEIN, IRON etc.
  • Candy is obtained by sending Pokemon you have caught to the Professor. If it works like in GO, which I assume it will, this will effectively "release" the Pokemon.

 

41859561045_f548ce1471.jpg

 

  • Overall, it seems like there will be some more in-depth training than just levelling up, though we have not heard anything about IVs or EVs.
  • The core powering up loop seems to be: catch lots of Pokemon, all the time (which you will do as you need to to grind exp); send them to the professor for candies; use candies to increase your Pokemon's stats.

GO Park

  • Pokemon sent from GO will appear in the park.
  • You can wander the park freely, walk up to them and initiate a capture minigame if you choose.
  • The CP level at which you transfer them from GO affects their LGPE game level. The higher the CP, the higher their level and the harder they are to catch.
  • It is unclear if Pokemon can run away from you and, if they can, it is unclear if that means they will leave the GO Park as well. This seems unlikely but it is possible - we just don't know.

Other random stuff

  • You have a rival. Their name is Tracie. They give you 5 potions when you enter Viridian city. They seem to be less of an arse-face than Blue. It is unclear whether you can rename them. I hope you can.
  • Following Pokemon will waffle their tails to notify you about nearby hidden items.
  • It is HIGHLY UNLIKELY that you will have the sort of team they had in this video by the time you reach Brock in the main game. They had a Pikachu, Evee, Onix, Charmander, Squirtle and Bulbasaur. It seems almost impossible that they could have had all of these before Viridian Forest (which is where it started). This was likely just for the demo.
  • Mystery gift is in.
  • You can to local trading / battling with people nearby on their Switches or trade / battle with people over the internet. At the moment we don't know the extent of the features which will be behind the online sub. I would GUESS that you will be able to trade / battle locally for free but internet stuff will be paid for through the online sub.
  • Lots of the features are designed to make it easy for people to play with their kids (e.g the co-op battling).
  • Nuzlocke won't work. We will need to come up with a new set of SUPER SRS BSNS HARDCORE RULES.
  • Onix is MASSIVE. Riding him is HILARIOUS.

 

41859562495_964006f682.jpg

 

41859562635_e3f2d5f206.jpg

 

42710948522_c992653ee3.jpg

 

 

QBAmOkj.jpg

 

Sporo info o grze z Treehouse. Ukradłem z resetera. Zapowiada się nieźle.

 

 

 

 

Edytowane przez ragus
Odnośnik do komentarza

ale obie gry jada na nostalgii pierwszej geny :notsure: chodzi ci bardziej o wspomnienia z pokemon yellow? tez sie zastanawialem czy wlasnie nie wziac sobie pikachu, ale yebac te zolta mysz wciskana wszedzie, wezmie sie eevee i juz, mam nadzieje tylko ze bedzie mozna go wyewoulowac. a pikache sa w viridian forest wiec po pol godziny gry bedzie sie mialo myche :lapka: eevee w 1 gen dostawalo sie duzo pozniej 

Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...