Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Forum PSX Extreme

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

PlayStation 5 - komentarze i inne rozmowy

Featured Replies

Opublikowano
9 minut temu, ASX napisał:

No bo to nie jest takie proste, by podzielić się na kilka zespołów i tworzyć kilka gier jednocześnie. Takie Playground Games stworzyło drugi zespół jeszcze 2017 r. i do tej pory wciąż rekrutuje na kluczowe stanowiska.

 

kilka słów od pracownika Bend 

 

Niech wszyscy robią jeszcze większe i bardziej rozwleczone te gierki, pozbawione skondensowanej i konkretnej treści, ale za to wypełnione po brzegi pustymi i generycznymi aktywnościami osadzonymi w nudnym, trzykrotnie za dużym open worldzie. Od jakiego momentu zapanował ten swego rodzaju konsensus wśród twórców, że każda następna gra musi być większa i dłuższa? Bez kitu chyba są jakieś granice

  • Odpowiedzi 25,3 tys.
  • Wyświetleń 1,9 mln.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Najpopularniejszy posty

  • O wlasnie, niektórzy zmieniają telefon co roku na kolejny klon Samsung Galaxy za 4 klocki, a ja będę się zastanawiał kiedy będzie ten najlepszy moment, by kupić konsolę, która wychodzi raz na 7 lat.

  • Przejebane będą teraz te rozprawki niektórych czy i za ile warto brać Pro konsolę, a za ile nie warto, a czy będą gry i czy ładna czy brzydka, a w ogóle jaka będzie stopa zwrotu z zainwestowanej złotó

  • Piękny jest, nie wiem o co chodzi   

Opublikowano
8 minut temu, Figuś napisał:

branży jest potrzebny skręt w gry AA+, mniejsze, krótsze coś jak AAA na 7 generacji, widać ten trend ale najwięksi też muszą w niego pójść

Gier mniejszych i indyków jest od cholery, mniej jest gier first party, bo wychodzi więcej multiplatform i koło się zamyka. 

Opublikowano
2 minuty temu, Figuś napisał:

XD weź rozbieg i przeczytaj jeszcze kilka razy aż zrozumiesz co napisałem

Rozumiem i nie zgadzam się. 

Opublikowano

Gier krótkich i mniejszych budżetem AA+ jest sporo, Returnal, Hi-FI Rush, Ratchet, Miles Morales, Control, Alan Wake 2 - żaden z tych projektów to nie był moloch. 

 

Każda gra od Nintento to też jest projekt AA+, nie pochłania morza gotówki. 

 

Na rynku jest dobra korelacja pomiędzy AA i AAA, z tym, że te drugie wychodzą coraz rzadziej (są większe, ale to już też chyba osiągnęło granicę i przewiduję trend spadkowy co do zawartości i czasu, widać to po nowym Asasynie). 

Sony już mówi o tylko 2ch takich projektach na rok, Rockstar raz na 15 lat, Bethesda raz na 20 :sir:.

Opublikowano
1 minute ago, KrYcHu_89 said:

Gier krótkich i mniejszych budżetem AA+ jest sporo, Returnal, Hi-FI Rush, Ratchet, Miles Morales, Control, Alan Wake 2 - żaden z tych projektów to nie był moloch. 

 

Każda gra od Nintento to też jest projekt AA+, nie pochłania morza gotówki. 

 

Na rynku jest dobra korelacja pomiędzy AA i AAA, z tym, że te drugie wychodzą coraz rzadziej (są większe, ale to już też chyba osiągnęło granicę i przewiduję trend spadkowy co do zawartości i czasu, widać to po nowym Asasynie). 

Dlaczego Alan Wake 2 jest AA? Bo nie jest od PlayStation Studios? Wtedy pewnie byłby AAA.

Opublikowano
21 minut temu, Figuś napisał:

branży jest potrzebny skręt w gry AA+, mniejsze, krótsze coś jak AAA na 7 generacji, widać ten trend ale najwięksi też muszą w niego pójść

Masz to u Nintendo. Beka z kalkulatora ale dzięki temu płodzą gry regularnie bo ich produkcja nie potrzebuje tylu zasobów i hajsu. Do tego mają serie wręcz prawie indycze w produkcji jak np warioware itp

Opublikowano
Teraz, Czoperrr napisał:

Dlaczego Alan Wake 2 jest AA? Bo nie jest od PlayStation Studios? Wtedy pewnie byłby AAA.

Bo kosztuje 177/212 zł na premierę i nie pochłania morza gotówki? Do tego to pewnie mała gra na kilka godzin z zamkniętą historią? 

Opublikowano
9 minut temu, KrYcHu_89 napisał:

Rozumiem i nie zgadzam się. 

to sobie czekaj po 5>>>> lat na ubisofciaki po 100h

 

chcę więcej gier singlowych first party jak Dead Space, pierwszego TloU , Uncharted, Gears of War, nich dodadzą do tego multi na start a nie że trzeba czekać 4 lata na nie XD

 

 

i jeszcze jedno Krychu bo już kiedyś ci zwracałem uwagę i prosiłem o zmianę, przestań napierdalać posta pod postem tylko edytuj poprzedniego, ostatnie ostrzeżenie później będą bloki na pisanko :)

Opublikowano
Just now, KrYcHu_89 said:

Bo kosztuje 177/212 zł na premierę i nie pochłania morza gotówki? Do tego to pewnie mała gra na kilka godzin z zamkniętą historią? 

TLOU 1 albo Uncharted na kilka godzin to też gry z zamkniętą historią. To tytuły AA czy AAA?

Opublikowano
1 minutę temu, Daffy napisał:

Masz to u Nintendo. Beka z kalkulatora ale dzięki temu płodzą gry regularnie bo ich produkcja nie potrzebuje tylu zasobów i hajsu. Do tego mają serie wręcz prawie indycze w produkcji jak np warioware itp

dzięki, ale nie jestem ich targetem, ich gry mnie nie interesują

Opublikowano
Teraz, Czoperrr napisał:

TLOU 1 albo Uncharted na kilka godzin to też gry z zamkniętą historią. To tytuły AA czy AAA?

Kiedyś to może był AAA, teraz to byłyby mniejsze projekty. Przecież content z Tlou 2 w stosunku do jedynki to 3:1, czas developmentu 3:1, pieniążki pewnie z 6:1. 

Opublikowano

Czyli zgodnie z tą teorią grami AAA możemy nazywać tylko open worldy robione przez 5+ lat i pochłaniające mliard dolarów w produkcji. Okej. 

Opublikowano
1 minutę temu, Figuś napisał:

dzięki, ale nie jestem ich targetem, ich gry mnie nie interesują

Nie chodziło mi o to tylko o model produkcji gier, są wydajni bo ich gry nie są banchmarkami i mają sporo IP które są tak na prawdę małymi grami 

Opublikowano

Oby sony zawsze celowało w największe produkcje i nie marnowało czasu na indory. Tych pierdogierek to już jest pewnie w kolejce do kupienia 300 czy 400.

Opublikowano
4 minuty temu, Czoperrr napisał:

Czyli zgodnie z tą teorią grami AAA możemy nazywać tylko open worldy robione przez 5+ lat i pochłaniające mliard dolarów w produkcji. Okej. 

Zawsze AAA był oceniane przed budżet, Remake TLOU nie nazwałbym AAA. Mniejszą grę ładnie wyglądającą też nie, czasy się zmieniły. 

 

 

Według wikipedii są jeszcze AAAA, a tam takie tuzy jak xD:

 

 

image.thumb.png.626369ed5fe2bc2fd7b9a3f74e88badf.png

Edytowane przez KrYcHu_89

Opublikowano
2 minuty temu, PanKamil napisał:

Oby sony zawsze celowało w największe produkcje i nie marnowało czasu na indory. Tych pierdogierek to już jest pewnie w kolejce do kupienia 300 czy 400.

To witaj w świecie jednej gierki od studia na 5 lat, do bólu bezpiecznej i nudnej bo miliony dolarów włożone w produkcji musi się zwrocic więc trzeba minimalizować ryzyko czyli giereczke robimy od exela

 

No ale gify z niej będą piękne i można czuć dumę ,że graficzka jak zycie

Opublikowano
5 minut temu, Daffy napisał:

To witaj w świecie jednej gierki od studia na 5 lat, do bólu bezpiecznej i nudnej bo miliony dolarów włożone w produkcji musi się zwrocic więc trzeba minimalizować ryzyko czyli giereczke robimy od exela

 

No ale gify z niej będą piękne i można czuć dumę ,że graficzka jak zycie

Po to jest konsola nowej generacji aby grac w gry nowej generacji a nie gownopierdy. Mało masz indyków? 

Opublikowano

Gra singlowa korytarzowa na trochę ponad 10h z jakimś tam multi nie może wygladać jak milion dolarów? XD

 

dzbaniarkie myślenie, graficznie takie gry mogą miażdżyć jajca aż miło pokazując moc konsoli

Opublikowano
43 minuty temu, ASX napisał:

Takie Playground Games stworzyło drugi zespół jeszcze 2017 r. i do tej pory wciąż rekrutuje na kluczowe stanowiska.

Ale ten drugi zespół też chyba pracuje przy jakimś molochu (Fable?). Ja mam na myśli zrobienie zespołu z mniej więcej 100 osób aby zrobili grę właśnie w skali z PS2/PS3, bez pierdyliarda znajdziek, masy wyreżyserowanych cutscenek itd. Bo jeśli ND dało radę w 2 lata zrobić Uncharted 2 (mając pewnie niewiele więcej niż 100 osób w całej firmie) to można się zastanowić co dali by radę osiągnąć przy dzisiejszej technologii ograniczając się do podobnej skali i czasu produkcji jak w latach 2000-2010.

Opublikowano

Do indorow I pierdówna szczescie wystarczy smartfon i sklep google play :) third party dostrczaja materiał dla drobiozercow :)

Opublikowano
1 minutę temu, PanKamil napisał:

Po to jest konsola nowej generacji aby grac w gry nowej generacji a nie gownopierdy. Mało masz indyków? 

Niektórzy chcą, żeby Sony zamieniło się w 1500 studiów do gier na 3h i Indie xD. Z gier czysto zamkniętych był ostatnio wielki projekt AAAA single player w korytarzach pochłaniający budżet na prawo i lewo Callisto, przyjął się tak zajebiście, że hej. Tak to są rimejki DS, RE, SH2, MGS, TLOU i perełka w postaci Alana 2, smutka prawda, open worldy dalej rządzą na rynku. Widać forumowicze nie są targetem tej branży. 

Opublikowano
Teraz, PanKamil napisał:

Do indorow I pierdówna szczescie wystarczy smartfon i sklep google play :) third party dostrczaja materiał dla drobiozercow :)

potężne odklejenie XD

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

Ostatnio przeglądający 0

  • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.