Jump to content

Mario + Rabbids: Sparks of Hope


ogqozo

Recommended Posts

Jedynka to jedna z najbardziej popularnych tutaj gier na Switcha, więc chyba jest jakiś hype? 

 

 

 

Mimo sukcesu poprzednika, Ubisoft zdecydował się na wiele zmian. Bardziej "duchowy sequel" niż po prostu sequel.

 

Gra ma dużo większy budżet - przy ok. 300 osobach pracujących nad grą, nie tylko w Mediolanie, Sparks of Hope zbliża się do Monster Huntera jako zdecydowanie największa gra third-party na Switcha. Studio było w stanie odnieść się do większości rzeczy, które pisali gracze i recenzenci. Przykładowo, będziemy mieli wolny wybór postaci do składu, bez zmuszania do obecności Mario ani żadnego rabbida.

 

Zarówno walka, jak i eksploracja są bardziej luźne pod względem czasu i przestrzeni, bliższe grom akcji. Walka porównywana jest teraz bardziej z Divinity niż z X-Comem. Przestrzeń nie jest już zorganizowana w kwadraty, są różne elementy real-time. 

 

Eksploracja to nie będzie żaden open world, ale kolejne zwiedzane planety będzie można swobodnie olatywać kontrolując postaci, z pełną kontrolą nad kamerą. 

 

Muzykę znowu zrobi Grant Kirkhope.

 

"Chcieliśmy rozszerzyć świat rabbidów, by ludzie widzieli nie tylko szalone postaci biegające i krzyczące "bwaa", ale postaci, z którymi można się zidentyfikować, z różnymi cechami charakteru". Straszne. Nowe postaci to nie tylko Rabbid Rosalina, ale też nienazwana na razie "rabbidka z mieczem". 

 

 

 

Czekacie? Ja szczerze to niezbyt, nie byłem aż TAKIM fanem jedynki. Nastrój gry średnio mi pasi, chociaż budżet Ubisoftu i lata pracy powinny dać wciągającą, gładko wchodzącą superprodukcję.

  • Upvote 1
Link to comment
  • 1 month later...

Pierwsza część była ok choć co nieco mnie tam drażniło np: powolne walki i monotonne łamigłówki.

Mam więc nadzieje, że producenci przy okazji dwójki poprawią to i owo i dostaniemy produkt kompletny z szybszą rozgrywką - poruszanie się po planszach oraz bardziej dynamiczne starcia. 

Link to comment
  • 10 months later...
  • 1 month later...

Cover story w "Edge'u" niezbyt bogate w informacje, ale też Ubisoft nie chce zbyt wiele "spoilerować" podobno zaskakującej gry.

 

- Mario podróżuje po planetach? Inspiracja jest oczywista i faktycznie wiele tutaj elementów z Mario Galaxy

- tytułowe Sparksy (mam traumę z dialogów z Xeno 3...) to coś jak rabbidowa wersja stworków z Mario Galaxy. Jest ich dość dużo do zebrania i w walkach pełnią rolę ekwipunku/skilli w jednym, każda postać może założyć 1 czy 2 i zwiększyć statsy, dodać efekty, żywioły, skontrować konkretnego wroga itd.

- "jeszcze w 2018 prezentowaliśmy dema z siatką kwadratów i kursorem. Wiosną 2019 uznaliśmy: Nintendo ufa nam na tyle, że możemy zaryzykować i to wszystko wywalić i sterować postaciami bezpośrednio. (...) Wprowadzenie tej zmiany miało dla nas wiele nieudanych prób"

- "podnieś postać do robocika, ten może przelecieć nad grupą przeciwników i zrzucić postać na ich głowy. Wbiegnij w bob-omba i podnieś go zanim wybuchnie, możesz rzucić nim w grupę przeciwników. Przegięte? Ale przeciwnicy też mogą aktywnie reagować na twoje akcje"

 

- pozbycie się siatki to głównie zmiana stylu, w swoim sednie to nadal ma być gra taktyczna. "W pewnym momencie było więcej elementów akcji na bieżąco, ale poczuliśmy, że tracimy istotę gry"

 

- nie oczekujcie Asasyna. Planety są niezależne od siebie. Ale są one większymi lokacjami, które można dosć swobodnie zwiedzać. Mamy tu standardowy zestaw współczesnej gry: fetch questy, umiejętności eksploracyjne otwierające z czasem stare mapy, skanowanie, rozsiani po świecie unikalni przeciwnicy, szkatuły, zagadki, szlaki monetek z poprzednika itd. No i oczywiście Sparksy.

- głównym wyzwaniem dla Ubi Milan/Paris był tutaj balans levelowania: jak zachęcić do tej całej eksploracji i zdobywania tego wszystkiego, ale tak, by grę nadal dało się przejść trzymając się tylko głównej ścieżki

 

- nowe postaci to zblazowana Rabbid Rosalina, rabbidka z mieczem Edge (wzorowana na Clincie Eastwoodzie z westernów), oraz Bowser

- łącznie 9 postaci podzielonych na klasy fighter, supporter i controller, ale podobno wszystkie 9 jest bardzo różnych

- liczba kombinacji jest więc znacznie większa, niż w poprzedniku. Opisany jest np. przykładowy kombos różnych akcji kolejnych postaci rozwijający się podczas tury przeciwnika gdy ten wejdzie w podminowane przez nas miejse

- czy zawsze będziemy mieć w walce 3 postaci? "Może czasem będzie ich więcej... Mamy pewne bardzo ambitne momenty w tej grze"

 

- muzykę napisali nie tylko Gran Kirkhope, ale też Gareth Coker (Ori, Halo Infinite, Immortals) oraz Yoko Shimamura (wszystkie jRPG-i od czasów SNES-a).

 

  • Upvote 2
Link to comment
  • 1 month later...

Gra jest skończona, co oznacza też dostępność kopii dla prasy i od jutra dozwolone będą wstępne relacje z grania w pełną wersję.

 

Zapowiedziano trzy kolejne DLC do gry, w ostatnim z nich pojawić się ma Rayman. Jest oczywiście możliwość zakupu "wersji kompletnej". Ale że Ubisoft już się nie bawi z przelicznikiem, to dostępne w sklepach nawet za 75 euro pudełko jest oficjalnie w Polsce za 400 zł... Wychodzi jednak i tak 120 zł dopłatki za DLC, a patrząc na jedynkę, twórcy wyrobili sobie może pewien kredyt zaufania, że DLC może być bardzo treściwe.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

25 maja 2018 roku zacznie obowiązywać w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych"). W związku z tym prosimy o zapoznanie się ze zaktualizowaną Polityką prywatności Privacy Policy.