Skocz do zawartości

Xenoblade Chronicles 3


Shen

Rekomendowane odpowiedzi

Niech gra jak chce. Nie trzeba grać w poprzednie żeby rozumieć co się dzieje w trójce, są smaczki dla fanów i oni najwięcej zyskują ale nie każdy musi z automatu być (albo stać się) fanem. Warto dać trójce szasnę chociażby z powodu skręcenia w trochę poważniejszą/mroczniejszą stronę. Temat wojny i rasizmu względem kolorowych lasek wydaje się jakby człek odpalił kompletnie inną grę.

Odnośnik do komentarza
  • Odpowiedzi 1,2 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

9 minut temu, Dr.Czekolada napisał:

Warto dać trójce szasnę chociażby z powodu skręcenia w trochę poważniejszą/mroczniejszą stronę. Temat wojny i rasizmu względem kolorowych lasek wydaje się jakby człek odpalił kompletnie inną grę.

Raczej powrót na właściwie tory, bo jedynka była w podobnym tonie.

Odnośnik do komentarza
44 minuty temu, 20inchDT napisał:

Nie badz weebem i graj po angielsku. Dubbing jest mistrzowski i widzialem mangozjebow, ktorzy na zagranicznych stronach pisali, ze lepszy od jap.

Tyle co widziałem na filmikach, to mam odmienne zdanie, ale nie chce mi się wszczynać dyskusji. W moim odczuciu dubbing z założenia rzadko kiedy jest dobry i zawsze będę grał w "oryginalnym" języku. Gry zachodnie po angielsku, japońskie po japońsku itd.

 

Gier do przejścia mam na najbliższe 20 lat. XB po prostu rozważam jako zakup na przyszłość w związku ze smutnym faktem, że raczej nie doczekamy się tych gier na innych platformach. Nie wiem, czy będzie mi się chciało tracić setki godzin na poprzednie odsłony, ale trójkę pewnie kupię, po tym co z grubsza widziałem.

Odnośnik do komentarza

W tej grze jest tyle gadania, że to musi być zupełnie inna gra po japońsku. Lepsza, gorsza, jak kto woli. Oczywiście gra jest inspirowana europejską kulturą, jak w sumie chyba większość jRPG-ów mdr. No ale te wszystkie teksty bohaterów to istotna część klimatu. Jak ktoś zna japoński to może opisać jak ocenia oba, bo zazwyczaj tylko tu piszecie że japoński jest "lepszy" ale nie wiem w czym.

 

Jednak dla zachodnich to już się stało nieodzownym elementem serii, że postaci gadają w tych wszystkich uroczych brytyjskich akcentach (co było niegdyś przypadkowe, bo gry po prostu nie chciano wydać poza Japonią i ostatecznie pierwsze dało się przekonać europejskie Nintendo, które na szybko odwaliło nagrania z angielskimi aktorami).

 

 

Okej, dostałem klasę która też ma break i ta technika PRZECHODZI na 10 levelu. No to teraz zaczynamy pakowanie na serio. Łażę wszędzie i wszędzie chce pójść, a tutaj główny wątek już jakieś 20 leveli niżej niż moje postaci mdr. Co za gra. 40 godzin minęło jak mgnienie oka.

 

Pytanie teraz co z burst, bo też mam tylko w jednej klasie, tego lecznika z pałką hehe. I ona przechodzi ale na 20 levelu, który, jak rozumiem, później w grze się odblokowuje.

Odnośnik do komentarza
7 minut temu, ogqozo napisał:

zazwyczaj tylko tu piszecie że japoński jest "lepszy" ale nie wiem w czym.

Nie jest lepszy, jest bardziej egzotyczny, bo nic nie rozumieją. No i nie sadze, ze japonczycy normalnie tak gadaja jak w grach czy animu. Kazda najmniejsza sytuacje wyolbrzymiaja piszczeniem. Obejrzalem w zyciu kilka bajeczek po japonsku, ale jak angielski nie jest robiony na odwal sie to brzmi rownie dobrze, a nawet lepiej (cowboy bebop np.)

 

 

Nikt mi nie wmowi, ze wersja angielska jest gorsza. Ja wolę te stonowane ekspresje, bo brzmia naturalnie.

Odnośnik do komentarza

Suavek ani nikt nie musi się usprawiedliwiać. Powinna być wolność wyboru języka koniec i kropka.

 

Też mam z tym problem, że nie wiem czy jechać z fabułą i "trzymać się" jednak levelu gry (który moim zdaniem w tej serii zawsze miał z tym problem. Gdy człowiek robi trochę eskploracji i rzeczy pobocznych by potem przez następne 3-4 chaptery prawie do końca same mobki na 50-60 lvl a my np 72 i nieraz miałem wiele godzin, gdzie zwyczajnie nie było sensu walczyć. Zaczynam rozumieć czemu tak wielu tutaj nazywa walczenie w innych jrpg jako przymusowy grind) czy pozwolić sobię na zapuszczanie się w końcu tam, gdzie gra wcześniej sztucznie blokowała.

  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza

Wiele otwartych gier tak ma, że jak robisz poboczne rzeczy, to główny wątek jest jak walka z dziećmi. God of War czy Horizon czy Wiedźmin też. Akurat w Xenoblade (jedynce) to jest rozwiązane chyba najlepiej, jak się da, czyli mocne skalowanie doświadczenia, przeciwnicy na niższym levelu nas nie atakują więc jak coś to po prostu zamiast z nimi walczyć to idziemy dalej i tyle. Ponadto można się postarać w walkach żeby wycisnąć dużo więcej doświadczenia i przedmiotów, co też mocno uealstycznia pakowanie. Można stoczyć kilka walk i zyskać więcej niż za 100 walk z nietoperzami na twoim levelu.

(Wolałbym pełne skalowanie trudności i nagród jak w WEWY, no ale niestety po tylu latach nadal WEWY pozostaje wyjątkową grą w tej kwestii).

 

 

Najgorsze jest to że chciałbym po prostu wszystko naraz robić, i tu i tam zajrzeć, no ale to już jest problem Monolith Soft że są takimi je'banymi geniuszami i robią takie wciągające gry.

Tutaj jest dużo gładziej niż w dwójce, to raczej na plus. No ale ja np. współczuję ludziom, którzy tę wielką jaskinię w dwójce robili bez przewagi 10 leveli lol. To brzmi jak coś niesamowicie frustrującego. A tak, idziesz sobie, nie atakują cię, jak chcesz to kogoś klepniesz, no fajnie.

Odnośnik do komentarza

Najfajniejsze w tej serii jest to, że dla każdego inna część może być najlepsza a inna najgorsza. To nie są takie bez końca klepane taśmociągi, kopiuj-wkleje (nie mówię oczywiście o assetach czy tych samych stworach, występujących w każdej odsłonie) .

Na trójkę na razie jeszcze jest duży hype, bo to nowa część ale ciekawe jak przetrwa próbę czasu. Myślę, że wielu jednak może się odbić od tego "trzymania za rączkę" i niewidzialne ściany, które skrupulatnie i powoli odsłaniają kolejne mechaniki gry (czasami trywialne jak chociażby nowe okienko z wyekwipowaniem kamyczka).

Odnośnik do komentarza

Powiedzcie jak mam czytać arts Hammerhead w klasie Seny. Piszę, że side attack ale strzałkę pokazuje do góry. Czyli na chłopski rozum mam walić z przodu jak uczył tutorial. Nie jestem w stanie stwierdzić po DMG gdzie w końcu mam walić. Ogólnie te ikonki artsów to jakaś porażka jakieś mieczyki. Poprzednie części były czytelniejsze.

Odnośnik do komentarza

Jaką strzałkę do góry?

 

Masz na myśli że podczas walki masz napisane "atak z boku [w górę]"? To taka krótka metoda napisania że jak atakujesz z boku to atak jest silniejszy, taka strzałka w górę jest tak samo używana przy wielu innych technikach.

Jak dla mnie opis jest superjasny, "zwiększa obrażenia o 120% gdy atakujesz z boku". I w trakcie walki ta wielka pomarańczowa strzałka nad technikami mówi nam, czy jesteśmy faktycznie z boku, jaką mamy pozycję względem potwora, jakby ktoś miał wątpliwości. (Jest to drugi najjaśniejszy sposób opisania pozycji względem namierzanego wroga w serii, za Xeno X które po prostu miało w tym miejscu duże słowo "FRONT", "SIDE" itd. hehe).

 

Jest też sygnał wizualno-dźwiękowy w uderzeniu i cyferkach obrażeń że mamy spełniony bonusowy warunek, chociaż to może być mało widoczne w wirze walki.

Chociaż jeśli takich technik używa czerwona klasa, to chyba najbardziej jasny wskaźnik, czy dobrze zaatakowaliśmy z boku, to że nam skacze talent art o 1/4. To jest bardzo widoczne.

Sam ten sygnał do samego uderzenia był dużo wyraźniejszy w poprzednich częściach, natomiast tutaj dużo łatwiej patrzeć przed atakiem na tę strzałkę i w trakcie to w sumie głównie patrzę na kółko talent artu czy skoczyło o ćwierć (jak również mocno ono rozbłyska) czy nie, bo jest większe hehe.

Odnośnik do komentarza
27 minut temu, ogqozo napisał:

Jaką strzałkę do góry?

Nie wiem czemu ubzduralem sobie, że Swordfighter miał ją ze swordstrikie narysowaną z boku. Chyba za dużo gram już Ogre. No ale w jej przypadku też w takim razie powinna być strzałka, bo trzeba z boku stanąć żeby zrobiła break a przy niej nic nie ma.

Przeczytałem opisy, już czaje jak się ustawiać.

IMG_20220807_164126.jpg

Odnośnik do komentarza

jedyna strzałka, ktora ciebie powinna interesowac to ta czesciowo widoczna na twoim screenie nad artsami. Jak cos ma byc z boku to patrz gdzie strzałka wskazuje.

 

a ta strzalka przy side attack ma pokazywac, ze obrazenia beda wieksze xd

 

Polecialem jedna misje glowna do przodu, ale zobaczylem, ze w obozie mam temat do obgadania z zoltym kwadracikiem. Class quest Eunie. No to koniec fabuly, bo teraz bede latal, robil sidequesty i szukal az odblokuja sie zolte dla pozostalych osob :pechowiec:

Odnośnik do komentarza

No, tak właśnie myślałem. No, to strzałka i to strzałka, fakt. Ale ta strzałka w górę oznacza "silniejszy" i jest używana do różnych okoliczności, typu "silniejszy jak masz na sobie aggro", "silniejszy gdy cancelujesz" itd.

 

W sumie to się zastanawiam na ile ta gra jest dla mnie tak oczywista bo jest jaśniejsza od X-a i dwójki, a na ile po prostu ja to wszystko rozumiem bo spędziłem łącznie jakieś 500 godzin z poprzednimi Xenoblade i wiele godzin czytając poradniki hehe. W sumie w tej części dochodzi stosunkowo niewiele nowych rzeczy których nie było podobnych w poprzednikach.

Odnośnik do komentarza
2 godziny temu, ogqozo napisał:

Akurat w Xenoblade (jedynce) to jest rozwiązane chyba najlepiej, jak się da, czyli mocne skalowanie doświadczenia, przeciwnicy na niższym levelu nas nie atakują więc jak coś to po prostu zamiast z nimi walczyć to idziemy dalej i tyle.

Tutaj tez jak sa 5 lvl nizej to nas nie atakuja. W jedynce były spoko rodzaje w rogow symbolizowane przez ikonki w nazwqch, tarcza/oczko itp. 

Kolejna dobra rzecz w XCDE to możliwość obnizenia poziomu czego mi tu brakuje. 

Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...