Skocz do zawartości

Killzone 2


filipekcipek

Rekomendowane odpowiedzi

To może i ja napiszę coś teraz już na spokojnie, o KZ2 :) (Fanboyami Xboksa 360 się nie przejmuję, jak ktoś ma klapki, to jest to jego sprawa).

Przede wszystkim, gra przebiła render jedną bardzo ważną rzeczą: Mianowicie, oświetleniem. Takiego HDRu, cieni i światła, nie było jeszcze w żadnej grze. Pamiętny trailer miał jedną bardzo poważną wadę - właśnie wspomniane oświetlenie. Tutaj Guerilla doskonale się spisała. Następna rzecz to tekstury: Tutaj widać, że są na poziomie rendera. Broń (choć troszeczkę się różni) wygląda praktycznie identycznie. Otoczenie, podłoga, postacie - to wszystko wygląda dokładnie tak samo. Jedyna rzecz, która jest gorsza, to akcja. Brakuje właśnie jakiejś walki koło pojazdu, który zaraz wybucha i wszyscy się palą. Ale tutaj jestem pewien, że Guerilla poczyni odpowiednie zmiany. Także, PS3 jest wstanie wyświetlić wszystkie rendery w real-time. Potrzeba tylko, odpowiednio wykwalifikowanego zespołu. Nie wiem, czy na chwilę obecną, istnieje lepsze studio od Guerilla (chodzi mi o kwestię oprawy wizualnej, chociaż sądzę, że raczej nie). Następna sprawa, to Ken Kutaragi. Ten człowiek to wizjoner. Jakim cudem wiedzieli w 2005 roku, że robią sprzęt, który faktycznie jest wstanie to wszystko pociągnąć? Nigdy tego nie zrozumiem. Minęły na razie 2 lata, od kiedy developerzy mają dev-kity. Stworzenie takiego dzieła w ciągu dwóch lat, jest wyczynem godnym podziwu. PS3 pokazuje, że faktycznie jest konsolą na 10 lat. Zostało już tylko 8,5 roku, ale w tym czasie mieliśmy ogromny postęp. Popatrzcie na Resistance, popatrzcie na KZ2. Szczęka opada po prostu. Teraz na temat Hardware'u: Cell oraz RSX dają połączone razem znakomite efekty. Właśnie dlatego PS3 jest przyszłościową konsolą. Przyszłość zapowiada się na łączenie GPU z CPU. To właśnie potrafi PS3, a to jest naprawdę wspaniałe. Guerilla w notce technologicznej z zeszłego roku napisała, że KZ2 wykorzystuje tylko 4 rdzenie. Co będzie za rok, dwa, jak gry zaczną wykorzystywać wszystkie (Final Fantasy XIII?)? Spodziewam się ogromnego pomiotu technologicznego. Cell nadaje się również wspaniale do obliczania fizyki. Widzieliście walący się most, czy dom po strzale z karabinu? Co do RAMu, to tutaj widać, że jest on wąskim gardłem. Z pewnością Guerilla byłaby wstanie dać jeszcze lepsze tekstury do KZ2, lecz mała ilość ramu, skutecznie to ogranicza. Dysk i Blu-Ray, spełniają tu doskonałe zadanie. Zapewne część danych będzie z dysku (będzie wspaniały i szybki odczyt danych) i Blu-Ray, który pozwoli na tworzenie świata gry bez ograniczeń, dokładnie tak, jak sobie twórcy wymarzyli. To tyle na temat technologii. Wszyscy spodziewaliśmy się, że to właśnie KZ2 udowodni moc PS3 i stało się :). Mamy najlepszą konsolę dotychczas wyprodukowaną.

 

Podsumowując: Guerilla ośmieszyła większość developerów, takich jak Ubisoft. Rainbow Six Vegas, działa od 15-30 klatek, a wygląda jak z zeszłej epoki. KZ2 działa natomiast w stałych 30 - przy oszałamiającej oprawie wizualnej.

 

Teraz pozostaje nam czekać. Jestem przekonany, że za 5-6 lat, KZ2 będzie wyglądać słabo, bo PS3 osiągnie taki poziom, że jeszcze nie raz się zdziwimy. Czego Wam i sobie życzę.

Odnośnik do komentarza

Macie cycki, jak narazie najlepszej jakości tą scenkę z inwazji + gameplay (inny i moim zdaniem o wiele lepszy niż ten z Gamersyde)

Scenka jest dłuższa niż w gifie, szkoda jednak, że ją przeskipowali i nie puścili do końca. Co najważniejsze widać ogrom plaży, w trakcie gameplayu też jest moment, gdzie widać pięknie "dal".

Widać jeden błąd. Przeciwnik po dostaniu kulki bez jakiejkolwiek animacji od razu pada trupem. Reszta zgonów to już pierwsza liga animacji. No i słabe AI na tym etapie. Widać wyraźnie, że grający się po prostu bawi w rambo. Poziom easy i słabe AI daje o sobie znać w takich prezentacjach. Można usłyszeć też orkiestrową muzę i wyśmienicie potężne odgłosy z karabinu. Końcowy gameplay na pewno nie będzie typową kalką CoDa. W KZ jechanie na rambo nie sprawdzało się, bieganie po terenie i sianie ognia kończyło się zawsze zgonem. Aby coś ugrać i zdobyć kolejne odcinki ubitej ziemi będzie trzeba się kryć, tak samo jak w jedynce. I oby czasami poziomem trudności nie zrobili ukłonu w stronę casuali. Gra ma być trudna już na normalu, tak jak w jedynce. Wierzę, że GG mają jaja i tak samo będzie w dwójce. A najlepiej jakby gra była koszmarnie trudna hehe.

Oto link:

http://tv.multiplayer.it/2415/killzone-2-f...playstation-day

Spektakularność scenek będzie urywać jaja, mężczyźni przed swoimi ekranami HD staną się bezpłodni. Już widzę oczyma wyobraźni te scenki z desantu Helgan, gdy zjeżdżają licznie na linach ze swoich statków :^^:

Odnośnik do komentarza
http://www.gamersyde.com/stream_7092_en.html

 

to jest dobrze nam znamy trailer, z urywkami gameplay'u. Sciagnjcie mp4- dopiero tu widac graficzny majsterszyk, i mocarny kllimat ala pierwszy terminator!...

 

Ps. Crisys to pikus z masa bezuzytecznych efektow graficznych. :)

Ps2. Soul sie nawrocil, czekam na Zretula :)

 

Zeratul jak cos...

anyway obejrzalem gameplay... bo trailerkami nie bede sie podniecal i tak...

Ocenianie grafiki na podstawie wersji pre-alpha mija sie z celem. Poziomu z E32005 nie osiagnieto, chociaz gra w wersji pre-alpha juz wyglada bajecznie. Biedne teksty niektorych, ze "Xboyki" mowili, ze taka grafika to dopiero na PS4 sa zalosne. Po pierwsze trailer pojawil sie w 2005 roku, gdy w Polsce o telewizorach HD slyszaly moze 3 osoby na krzyz, obecnie mamy rok 2008, a gra zostala zapowiedziana na 2009. Nie wiem jak u was ale u mnie technologicznie sie pozmienial sprzet w domu przez ostatnie 4 lata. Pamietam jak bylem w szkole podstawowej i koledzy smiali sie ze mnie, ze planuje kupno PC z 32RAM, bo oni nie wyobrazaja sobie jak gra bedzie wygladac przy wymaganiach 16Mb RAM, a ja im o 32 mowie. Zabawne...

4-5 lat developingu, chyba wstyd byl wielki gdyby gra nie powalala... a powala?

Nie...

Jest to wersja pre-alpha dlatego w ogole nie mozna oceniac jej pod katem produktu finalnego. Po pierwsze gra ma biedny gameplay. Acha, zanim zaczne zas byc wyzywany jak to macie w naturze, to napomkne, ze wypowiadam sie na podstawie tego co widzialem. A widzialem to co wy, ja jednak nie spuszczam sie teraz na PS3(poza Czychu3 bo on PS3 nie posiada) ogladajac trailer z KZ2. Anyway, rozumiem, ze koles na PSDay gral pewnie na najnizszym z mozliwych poziomie trudnosci, co widac bylo np. w momencie gdy cos wybuchlo kolo niego, bo nie zginal. Z tego co widzialem... bierzesz karabin, idziesz do przodu. Obok ciebie sie strzelaja, ty rodem z CoD wlaczasz celowanie... walisz na pale. po czym Hellghast efektownie ginie. I tak w kolko... Serio, ale zasnalbym przy takiej grze. Na trailerze z 2005, byla wojna...chaos, dzialo sie tyle, ze ciezko bylo nadazyc. Tutaj tego nie uswiadczylem. I nawet najwyzszy poziom trudnosci by tego nie zmienil. Jest za spokojnie, za malo akcji i za malo przeciwnikow. Jedyny chaos jaki wprowadzony zostal na pole bitwy to slabo wygladajace wybuchy. Dla tych co zapomnieli...

Moze to tylko taki etap, jedna taka cicha plansza, a potem bedzie sie dzialo... nie wiem, wypowiadam sie na podstawie tego co widzialem.

Graficznie gra wyglada przecudnie...ale! Gdy pojawil sie render w 2005 roku, to wlasnie takie byly komentarze... "nie osiagna takiej grafiki"...nie wdajac sie nawet w dyskusje czy osiagneli czy nie. Gdyby pokazali w 2005 roku to co pokazali w najnowszym gameplayu komentarze bylyby podobne. A jakie sa teraz? Czy ktos watpi w to co widzi? Nie. Czy aby powodem nie jest to, ze gracz juz przyzwyczail sie do HD grafiki... Bioshock, Gears of War, Uncharted, Call of Duty 4, Halo 3... i nie, nie mam zamiaru oceniac tutaj, ze co z tego, bo Killzone 2 i tak nawet w wersji pre-alpha wyglada z nich najlepiej. Chodzi mi raczej o to, ze nie powoduje opadu szczeki jaki towarzyl, Gears of War czy wlasnie wspomnianemu trailer z 2005. Killzone 2 graficznie wyglada kozacko i nic ponadto. Ok, moze to tylko ja...

Animacja postaci, pojazdow za to moze powodowac opad szczek i wprawdzie w gameplayu zdazaja sie bledy, ale to tylko pre-alpha... tak czy inaczej animacja kopie galki oczne. I tak specjalnie oddzielilem ja od grafiki,chociaz ogolnie jest czescia skladowa. Jest kozacko, efektownie i przede wszystkim naturalnie. Takiej animacji nie spotkalem w zadnej grze.

 

 

Nie wspominając, że KZ2 ma wspaniałe uniwersum. Moim zdaniem lepsze niż Halo. Można by wyciągnąć z niego wiele (książki, filmy, komiksy). Mam nadzieję, że Sony zacznie poważnie myśleć o zrobieniu z serii Killzone marki, niczym Halo, MGS czy też GTA.

 

Mysle podobnie do Ciebie.Halo ogolnie ma fajne uniwersum chociaz nie przeczytalem ksiazek to tutaj na forum jeden z forumowiczow pisal swietne streszczenia.Tylko ze niestety calosc nie idzie w parze z prezencją.Bo jak czytalem sobie fabule halo wydarzen sprzed wydarzen z gry to sobie to zupelnie inaczej wyobrazalem a w samej grze mamy potworki blasterki ogolnie wioche.A KZ 2 ma super realistyczno-futurystyczny klimat wojny przysloci i to jest naprawde material ktory Sony powinno a nawet musi rozbudowac i wypromowac!!

 

No byly plany wypuszczenia komiksu Killzone...

Anyway nie ma to jak sie wypowiadac o Uniwersum Halo nie znajac go, albo bazujac na kogos streszczeniu. Akurat moment w ktorym barth skonczyl pisac streszcznie jest tak naprawde niepelnym wstepem do Uniwersum. Cholernie bawi mnie w ogole ten tekst potworki, blasterki... hahaha. W koncu jak sie nie strzela olowiem, to jest kolorowo i dziecinnie..._-_

 

Killzone nie ma niestety fajnego uniwersum, ale ma zalazek na fajny. Jest przyszlosc, sa Hellghasci, sa ludzie... jest wojna. Mozna by fajne ksiazki napisac o np. I wojnie Vektanskiej itd. Ale porownywac to do Uniwersum Halo nie ma najmniejszego sensu. Ja rozumiem, ze blasterki, potworki i ogolna nienawisc do Halo, nie pozwoli przyznac racji. Ale Halo ma tysiac razy bardziej ciekawe i rozbudowane uniwersum. Sami Covenanci to Przymierze roznych gatunkow, Forerunners i wielka zagadka, flood i gravemind, ludzkosc i kolonizacja, program SPARTAN, AI, Halo, Arka wszystko dograne i opowiedziane w najmniejszym szczegole dodatkowo zostawiajace mase zagadek. Jedynie Uniwersum Mass Effect byc moze bedzie w stanie dorownac Halo.

 

Czemu wiec Sony nie zabralo sie za promowanie uniwersum KZ? Pewnie dlatego, ze nie sa tak dobrzy w marketingu jak Microsoft. Moze dlatego, ze KZ zadnym Halo killerem nie byl... i raczej nie sprzedal sie zbyt fenomenalnie. A jak ludzie nie sa zainteresowani gra, to po co dodatkowo tracic kase?

 

 

jakos nie widze rakiety na tym gifie ;) poza tym destrukcja "slaba" (brak walacych sie elementow tego mostu tylko spadaja male cegielki :/)

Pisalem juz o tym...

Warto to porownac do rendera z 2005, by szybko dojsc do wniosku, ze jednak cel nie zostal osiagniety.

Ogolnie caly wybuch to 3 kolory... jasno zolta i zolta kula i pomaranczowa otoczka. Sam most fajnie znika i odpryskujace ceglowki i dym robia wrazenie, ale sam wybuch jest biedny...

Odnośnik do komentarza

Heh nie rozumiem tylko tego, że niektórzy ciągle powtarzają, że gra wygląda jak (lub, o zgrozo lepiej niż O.o) trailer z 2005.

Co ciekawe pieszecie, ze postacie, oświetlenie itp przebiły ten trailer, tylko akcja jest słabsza... hmm. Po co się oszukiwać?

Akurat to co można porównywać z renderem to akcja bo cała reszta jest jednak z tyłu. Oświetlenie mimo, że jest chyba najlepszym jakie widziały gry to nie prześciga KZ'05.

Podejrzewam, że takie zachowanie i przesadny entuzjazm jest wywołany tym, że gra w ruchu, z pozoru prezentuje się rzeczywiście bardzo podobnie do tamtego rendera ale z technicznego punktu widzenia tamten poziom nie zostanie osiągnięty na PS3 nigdy (nie wiem nawet czy na PS4...).

Odnośnik do komentarza

Emet

 

Ja powiem tylko jedną rzecz (reszta to tylko twoje zdanie, z którym się nie zgadzam), gdzie widzisz lepsze oświetlenie? Właśnie render jest strasznie matowy, a napisanie, że oświetlenie ma lepsze, to jest szczyt... Podaj mi tutaj screena, z tego trailera i z tego. Bo ja oglądając filmiki w HD z PS Day, a render, mam odwrotnie wrażenie. Ludzi widzicie jaki problem jest tak dyskutować? Każdy widzi co innego, a chyba oglądamy te same filmiki.

Odnośnik do komentarza
Szczegolik swiadczacy o tym, ze modele postaci z rendera maja 100 razy wiekszy polycount niz te z pokazu, rowniez nakreca do pisacia "Rox2008!111".

 

Sorry, ale nie bardzo wiesz o czym piszesz. Wydaje mi sie, ze przespales moment, w ktorym, na jakosc bardziej wplywa ilosc pamieci na tekstury i predkosc przetwarzania shaderow. Ten magiczny polycount juz od dawna nie jest waskim gardlem. Szczegolnie, ze wszystko i tak leci na normalmapach.

 

Tak jak pisal Emet, poziom rendera osiagalny bedzie przy dobrych wiatrach za jakies 10 (?) lat.

Ciekawe. A mnie sie wydaje ze takie gf8800 spokojnie uciagnelo by takie demo. Pisze demo, bo miedzy interaktywna gra, a demami technologicznymi jest zasadnicza roznica.

Odnośnik do komentarza
Coz, pewnie i bym je zmienil, gdybys podal mi jakiekolwiek argumenty ;)

Nie chce mi się pisać tego poraz N'ty bo kiedys już tu (lub w innym temacie... ale raczej tu ;)) o tym pisałem... jeśli chcesz to przeszukaj temat i przeczytaj ;)

 

Ale dla przykładu..

Piszesz, że shadery i tekstury mają dzisiaj większe znaczenie. To teraz powiedz.. czy nie widzisz róznicy między modelem postaci składającym się z.. ok 1-2mln poly i dopakowanym świetnymi teksturami i shaderami (model w pre-renderowanych filmach.. jak trailer KZ2 z 2005) a modelem który ma 50-100tys i jest obłożony mimo wszysko słabszymi teksturami i słabszymi efektami (model w real-time)? Jeśli nie widzisz róznicy (Ty lub ktoś inny) to rzeczywiście obecnie KZ2 może wyglądać dla Ciebie tak samo lub nawet lepiej od sławnego trailera. Ale to tylko pozory i trzeba o tym pamietać.

Z mojej strony to tyle. Jesli chcecie to żyjcie w błogiej niewiedzy i dalej deklamujcie swoje filozofie jak to obecny gameplay zjada trailer z 2005 :closedeyes:

Odnośnik do komentarza

Włączając sie do dyskusji musze poprzec Emeta.

Prawdą jest ,że obecne Killzone miecie wszystko co zostało zapowiedzianie na konsole (imo) , oraz że w sposob techniczny, zblizyło sie do trailera E3 05.

Jednak mimo tego ,iż wyglada fenomenalnie , nie oszkujumy sie , ze wygląda tak samo badź lepiej.

 

Oświetlenie ? - na screenach moze wygląda gorzej w trailerze E3 05 , jednak w ruchu (na trailerze E3 05) jak dla mnei jest bardziej realistyczne , wystarczy spojrzeć choćby na podłoże , jakies kamienie , nierownośc - wyglada wspaniale.

 

Zeby nie było - uważam Killzona za masakratora graficznego , który jest bliski renderowi.

Ale renderem nie jest.

Edytowane przez Pavlis
Odnośnik do komentarza

Jak Killzone bedzie chociaz w pewnej czesci taki, jak w tym renderze to kupuje ps3 i daje wam wszystkim po 200 zl na gre. :D PS3 stac na to, ale na tym etapie chyba nie jest dostatecznie rozpracowane, zeby wydusic z niej takie efekty, poziom wizualny. Mialem ps2 i na zadnej grze sie tak nie zawiodlem jak na KZ, miejmy nadzieje ze tym razem zostane mile zaskoczony Mysle, ze graficznie nie przebije GoW2, ale troche zblizy sie do jego poziomu... a teraz mozecie na mnie wjezdzac i wyzywac...

Edytowane przez HortexPL
Odnośnik do komentarza

No bez jaj. Dla mnie to właśnie przede wszystkim ZA MAŁO poligonów jest na tej generacji. Pisałem juz w innym temacie, ze wolałbym nawet, zeby gry śmigały w SD, ale żeby wyglądały bardziej jak film. Dalej jest cos co mnie najbardziej drażni w grach, mianowicie mała ilość poligonów. Shadery podobają mi sie przede wszystkim w odwzorowywaniu skóry, a tekstury i tak są na niezłym poziomie, choć oczywiście za słabym. Dobija mnie jednak, gdy widzę jak jakiś element w modelu, który powinien być okrągły i gładziutki jest wielokątem xD.

 

Dla mnie to co osiągnęli do tej pory wygląda rewelacyjnie i jest to najładniejszy gameplay jaki widziałem, ale do rendera jeszcze sporo mu brakuje, mimo, że niektóre efekty sa zrobione nawet lepiej, ale ogólnie, wygląda gorzej.

 

Jeśli gra to bedzie taki kosmiczny COD4 to na bank łyknę ja z chęcią (chociaż preferuje klimaty jak w COD4). COD4 to trzeci FPS jaki w życiu przeszedłem (pierwszy to Black, a drugi to HALO 2) inne mnie odpychały, wiec podobieństwo do COD4 jest dla mnie plusem.

Odnośnik do komentarza
Jak Killzone bedzie chociaz w polowie taki, jak w tym renderze to kupuje ps3 i daje wam wszystkim po 200 zl na gre :D Mysle, ze graficznie nie bedzie mial szans z nadchodzacym GoW2... a teraz mozecie na mnei wjezdzac i wyzywac...

OK

 

Metal @

Dokładnie, kto by nie chciał grafy jak w Advent Children w SD?

Edytowane przez FLooK
Odnośnik do komentarza
Mysle, ze graficznie nie przebije GoW2, ale troche zblizy sie do jego poziomu... a teraz mozecie na mnie wjezdzac i wyzywac...

:o

Widziałeś najnowszy materiał z KZ2?

 

Poziom renderu czy nie. Pod względem akcji i animacji jak najbardziej, a to już jest duże osiągniecie. Jeżeli chodzi o grafike jest bardzo blisko, IMO to jest 90% tego co pokazywali w 2005r.

Odnośnik do komentarza

NIe cbedziemy Ciebie wyzywac... bo wypowiedziałem swoja opinie a to nic złego.. nie derwujesz ludzi jak taki Zartul czy jak muy tam

:) ... poczekamy, zobaczymy. Moim zdaniem jednak Killzone bedzie "ładniejszy", juz od dawna mowia ze moc X0 juz została wyczerpana i moze GoW2 bedzie lepiej wygladac od GoW1 ale nie od KZ2. Jak bedzie faktycznie, zobaczymy. Zycze Tobie aby GoW2 był super i sobie aby Killzone nie wyglądał gorzej. Zycze to wszystkim prawdziwym graczom a nie fanboyom :P

Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...