Skocz do zawartości

Rock Band 2


TomisH

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 1,1 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • 2 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...

Kolejny raz skusze sie na mini recenzje.

Po ostatniej wpadce GH:WT mialem ciezkie serce wydajac kase na RB2 zastanawiajac sie czy aby znowu nie utopie mamony bez powrotnie w czyms co jest tego nie warte.

Nie bede jednak sie moimi rozterkami dzielil zbytnio tylko przejde do mieska.

Przede wszystkim pojawil sie naprawde dobrze przygotowany samouczek perkusisty.Oprocz praktyki jak i tutoriali gdzie krok po kroku poznajemy podstawy oddano w nasze rece dwie opcje nowe wzgledem pierwszej czesci.Drum Trainer pierwszy o ktorym mowa pozwala nam zapoznac sie z 76 "figurami" jakie spotkamy w grze.Na d-padzie mozemy regulowac szybkosc oraz przechodzic do nastepnej sciezki ,zaczynajac od najprostszych konczac na naprawde wymagajacych.Opcja ta jest godna polecenia nie tylko osobom ktore juz znaja perkusje jako tako ,ale jestem przekonany ze i starzy wyjadacze zjedza zeby.Ciekawostka jest to iz naciskajac "select" mozemy zmodyfikowac odglos naszej perkusji (kilka opcji do wyboru).Kolejna opcja jest freestyle gdzie jak nazwa mowi mamy pelna swobode.

Co do samej gry.Znikla kariera w ksztalcie jaki znalismy wczesniej.Jej odpowiednikiem jest teraz Tour gdzie sladem pierwszej czesci zdobywamy fanow i odkrywamy nowe miejscowki do zagrania.Za tym rowniez stoi to iz przed kazda piosenka wybieramy poziom trudnosci.Kariere tym razem mozna rowniez grac online za co duzy plus.Kustomizacja nowego grajka wyglada tak samo jak w RB1 i troszke szkoda ze autorzy nie dali wiecej opcji do wyboru.W nasze rece oddano rowniez tryb chalenge gdzie stawiane sa rozne zadania przed nami o rosnacym poziomie trudnosci.

Co do grafiki i ogolnie szaty.Nie ma wiele zmian a te co sa mozna o nich powiedziec ze sa kosmetyczne.Zmieniono pole mnoznika ktory jest teraz w rzucie izometrycznym co wyglada bardziej stylowo imo.Plusem jest tez iz oslabiono refleksy swietlne przy wchodzeniu w overdive.We wczniesjszej czesci moglo to niezle zmylic i nie robilo zbyt dobrego wrazenia.Track lista imo lepsiejsza niz w GH:WT.Wiecej bardziej rockowego grania niźli brzdekania jakis smiesznych grajkow.Gra rowniez wychodzi obronna reka jesli mowimy o DLC.Mysle ze sumiennosci w wydawaniu nowych dodatkow nie jedni mogli by sie nauczyc (no i kasy od Nas graczy hehe).

Nie gralem jeszcze na gitarze ale nie omieszkam i tego zrobic.Wtedy tez i opisze moje wrazenia.Poki co RB2>GH:WT

Edytowane przez El Loco Chocko
Odnośnik do komentarza

Z tego co jeszcze zauwazylem to:

-w czasie kariery grajac set listy mozna zagrac rowniez songi z RB1 (jesli sa zaimportowane)

-sa solowki na perkusje :yes:

-mozna zatrudniac menagera i inne osoby do skladu ktore moga np boostowac ilosc pkt itp.

-w Quickplay widzimy w koncu ilosc pkt oraz mamy podglad na poziom trudnosci jak ma to miejsce w Music Store

-grajac freestyle na perkusji mozemy podlaczyc np mp3 i grac do muzyki :)

Edytowane przez El Loco Chocko
Odnośnik do komentarza

Nie mozna.

 

Planuję sobie kupić na początek pełen zestaw GH:WT, bo instrumenty wydają mi się atrakcyjniejsze. Ale później, jak się nagram, chciałbym kupić RB. I teraz mam takie pytanie: Czy najpierw kupic RB1 a później RB2, czy odrazu RB2? Jakie plusy i minusy wyboru?

RB2.Mozesz od kogos kiedys pozyczyc na chwil kilka plytke z RB1 i zaimportowac songi.

Edytowane przez El Loco Chocko
Odnośnik do komentarza

Mialem w koncu przyjemnosc zagrania poraz pierwszy w RB i bylo to czego sie spodziewalem, czyli mega miodnie ;]

Szkoda jeno ze gralem na dosc dojechanym juz sprzecie, w perke trzeba bylo ostro napier.dalac a gitarka miala dziwnie wyrobiona strune ( w gitarce od gh struna jest taka skokowa, w rb juz tak nie bardzo ale to i tak uwazam ze byla wina sprzetu ).

 

Takie pytanko.

W perce od RB strasznie mi przeszkadzalo to ze podczas grania perkusja mi odjezdzala przy ostrzejszym graniu, czy w RB2 na stopkach sa jakies filce gumowe badz cos w ten desen by ona tak nie jezdzila? Bo przeciez inaczej pochlastam sie.

 

Ogladalem na youtube opinie perki do RB2 i problemem ktory chyba jest w kazdym modelu to to ze przy nawalaniu niebieskego bebna potrafi sam z siebie wskoczyc zolty, co z reszta sa pokazane z tym filmiki. Czy wy, uzytkownicy perki od RB2 (sa tu jacys?) tez macie z tym problem?

Odnośnik do komentarza

Piąty wieczór z rzędu spędzam przy tej grze, więc mogę się podzielić wstępnymi przemyśleniami na jej temat.

 

Na wstępie muszę powiedzieć, że mimo wielu godzin, nie udało mi się jeszcze odblokować wszystkich piosenek. Dlaczego ? Po pierwsze, jest ich naprawdę dużo, po drugie, kariera nie wygląda już jak we wszystkich poprzednich grach muzycznych, że mamy listę składających się z kilku piosenkowych tierów. Teraz mamy coś na kształt Band Tour z jedynki. Rozwiązanie bardzo ciekawe, gdyż wprowadza naprawdę wiele urozmaiceń do kariery. Są nimi różnego rodzaju zdarzenia losowe, jak np. prośba o zagranie koncertu charytatywnego, nagranie wideo dla telewizji i tego typu rzeczy. W trakcie kariery dołączają do nas również kolejni pracownicy z "personelu", których możemy dowolnie wymieniać. Każdy ma inne "właściwości" - jeden umożliwi nam zdobycie większej kasy, inny zjedna naszemu zespołowi pokaźniejszą ilość fanów, a jeszcze inny wpłynie na ilość losowych zdarzeń wspomnianych wcześniej.

 

Jak wygląda zatem odblokowywanie piosenek ? Otóż mamy komplet miast rozsianych po całym świecie, a każde z nich zawiera w sobie trzy miejscówki. Każda z miejscówek składa się zarówno z pojedynczych piosenek z pakietu RB2, jak i różnego rodzaju setlist. Setlisty się dzielą na trzy rodzaje: tworzone wg własnego widzimisię, zdefiniowane gigi (np. Classic Rock Setlist itp.) oraz mystery setlists. W pierwszym przypadku samodzielnie dobieramy listę piosenek w całości z całej biblioteki piosenek, w drugim przypadku zdarza się, że nie wszystkie piosenki są znane i jedna lub więcej podlega losowaniu, a w ostatnim przypadku gra losuje konkretną ilość piosenek ze wszystkich, jakie mamy na dysku. Jest też specyficzna odmiana trzeciego typu setlisty z dopiskiem "challenging", co powoduje, że gra pomija proste piosenki :) Między kolejnymi miastami podróżujemy dzięki kolejno zdobywanym w specjalnych koncertach pojazdami. Kolejne miasta i miejscówki odblokowujemy poprzez zdobycie konkretnej ilości gwiazdek, dlatego opłaca się być wiecznie w szczytowej formie ;)

 

Kolejnym ficzerem w karierze są tworzone i dodawane "na żywo" przez Harmonix tzw. "Band Battles". Są to specyficzne koncerty, gdzie musimy spełnić określone kryteria, żeby wziąć w nich udział. Najważniejsze jest posiadanie piosenek zawartych w gigu ;) Są one bowiem dobierane również z DLC dostępnego w Music Store. Potem mamy jeszcze wymagania pod kątem określonych muzyków w zespole (sam gitarzysta, bądź wokal i perkusja) i np. minimalny poziom trudności. Wyniki zespołów są widoczne w leaderbordzie danej potyczki. Każdy Battle ma też swoją datę ważności i nie trwa wiecznie.

 

Karierę generalnie możemy rozgrywać w całości, ale w każdym momencie może się do nas dołączyć więcej osób z innymi instrumentami i towarzyszyć bez potrzeby rozpoczynania oddzielnej kariery. Bardzo wygodne rozwiązanie w mojej opinii, gdyż nie musimy przerywać zdobywania kolejnych piosenek tylko dlatego, że wpadł kumpel na wspólne giercowanie.

 

Jak się ma najważniejszy element tej gry, czyli muzyka ? Cóż, pierwsze kilka piosenek to plumkanina i nawet "Eye of the Tiger" specjalnie tego nie ratuje, ale wystarczy trochę dłużej pograć, by zacząć odblokowywać prawdziwe perełki. "New Kid in School", "Mountain Song" czy "Hello There" to raczej mniej znane piosenki, ale moc posiadają niesamowitą. Potem jest już tylko lepiej: "Aqualung", "Chop Suey", "Ace of Spades", "Painkiller" - żyć nie umierać. Odnoszę przy tym dziwne wrażenie, że piosenki pod względem perkusji są trudniejsze niż w pierwszej części. To samo odnosi się do gitary, aczkolwiek w mniejszym stopniu. Nie odblokowałem jeszcze wszystkiego, a z utęsknieniem czekam na "Battery" Metallici, "Peace Sells" Megadeath i najnowszy utwór nowego Guns N' Roses "Shackeler's Revenge". Porównując setlistę tej gry i Guitar Hero: World Tour stiwerdzam, że RB2>GT:WT. No bonus...Co więcej, Harmonix w przypadku Rock Band oferuje nam cotygodniowy DLC, w przeciwieństwie do zastygłego nadal w tym temacie Activision i ich Guitar Hero.

 

O czym mogę tu jeszcze napisać ? Z nowych ficzerów podczas grania niewiele nowego można zauważyć, większość to drobne zmiany kosmetyczne. Nową rzeczą są np. solówki na perkusji - bardzo miły dodatek dla nielicznej grupy graczy :lol: W menu głównym, w sekcji dotyczącej poprawy umiejętności, natkniemy się również na tryb freestyle. Polega on na tym, że mamy coś około 10 predefiniowanych zestawów perkusyjnych i możemy dać upust swoim emocjom na garach. Bardzo fajne narzędzie, zwłaszcza że możemy sobie podczas korzystania z niego puścić własną muzykę przez Xbox Media Player i wtórować perkusistom w naszych ulubionych piosenkach.

 

Zdecydowanej poprawie uległa głupia z pozoru lista piosenek. Otóż wcale nie jest ona taka głupia , jak się posiada na dysku zimportowane piosenki z pierwszej części, a i zasoby zassanego DLC nie są bynajmniej skromne :D Można na szczęście podzielić listę w jednej z opcji na kategorie, kolejno: Downloaded, Rock Band 2, Rock Band. Ułatwia to znacznie poruszanie się po liście i wybór pożądanych piosenek. Oczywiście sąteżi inne kryteria (gatunek, alfabetycznie, rocznik itp.).

 

Achievementy w tej grze są naprawdę rozsądnie zaprojektowane i raczej nie znajdziemy tu rodzynów na miarę zagrania na 100% na expercie "Jordana" w GHII czy "Through Fire and Flames" w GHIII ;)

 

To by było generalnie na tyle, chociaż i tak niewiele napisałem, jeśliby spojrzeć na ogrom tej gry. W ogóle nie wspomniałem praktycznie o trybie multiplayer, gdyż najzwyczajniej w życiu nie miałem czasu go sprawdzić. Nadrobię to, jak tylko odblokuję całą listę piosenek w tej części.

 

Bardzo subiektywnie i dosadnie mogę stwierdzić, że Rock Band 2, wraz z piosenkami z pierwszej części i zaciągniętym z Marketplace DLC, jest obecnie najlepszą grą muzyczną dostępną na rynku. A dla mnie osobiście jest nie tylko najlepszą grą muzyczną, ale grą video w ogóle. Gram od początku czerwca w RB i mi się jeszcze nie znudziło. Mam nadzieję, że chociaż kilku osobom moja recka ułatwi wybór w razie jakichkolwiek dylematów :)

Odnośnik do komentarza

Nie wiem o co chodzi z challenge'ami - nie sprawdzałem ich, tylko od razu uderzyłem na Tour. I, tak, da się odblokować jednym instrumentem wszystkie piosenki.

 

Nie ma edycji z perkusją.

 

I kilka ciekawostek dla posiadaczy:

 

W USA kupisz baterie Energizer i dostaniesz 4 utwory w formie DLC - LINK

 

DLC na wtorek 2 grudnia:

 

Children of Bodom - Are You Dead Yet

Finley - Tutto E' Possibile

Platero y Tu - Hay Poco Rock N Roll

Squeeze - Tempted

Tokio Hotel - Ready, Set, Go

The All-American Rejects - Real World

 

Wszystkie piosenki powyżej po 80 MSP i kupowane będą na miesiąc

 

Miranda Cosgrove - Headphones On - darmowa piosenka

 

Naked Brothers - Body I Occupy

Naked Brothers - I Don't Want to Go to School

 

Po 80 MSP na stałe

Edytowane przez Keymaker
Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...