Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

52 minutes ago, kanabis said:

Co wam daja te mapy? Jakos nawiguja czy po prostu sprawdzacie fajne trasy?

 

Ja w google mapie tworze trase dodajac kolejne punkty. Potem kopiuje link trasy i wklejam na stronie https://mapstogpx.com/ tu mi tworzy gpx'a Wrzucam plik do nawigacji i jade. Tak samo gdy zabieram rower gdzieś na wakacje to np na traseo sprawdzam kto wrzucal jakie trasy w miejscu gdzie jestem i tez moge bez problemów zwiedzic okolice calkowicie jej nie znając.

 

 :cool2: XXI wiek 

  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza
7 godzin temu, Labtec napisał(a):

Nowe oponki do CX-a w 32mm rozmiarze

ale się namęczyłem, z godzinę jedna oponę zakładałem, namydliłem nawet......i się poddałem :kekw:
ręce chciały mi odpaść, krew z pod paznokci wiec zawiozłem do serwisu gdzie kumpel pracuje, tez się trochę pomęczyli ale im się udało.

całkiem fajne oponki, szybkie na asfalcie, dobrze tez łapią na lekkim szutrze

 

 

tak z ciekawości - to jest tubeless? jakie ćiśnienie przy 32mm? sam myślę nad tymi oponami w tej wersji lub 35mm jak zajadę swoje fabryczne typowo gravelowe opony...

 

2 godziny temu, Banny napisał(a):

Jedno to narysowanie mapy w stravie, a drugie rzeczywistość.. np. jedziesz, a tam znak, że obszar monitorowany, teren prywatny jakiejś firmy i brak wjazdu - więc nawrotka 2 km.
albo raz mnie dosłownie w pole wyprowadziła i w krzaczory, chyba bym lisa sobie zobaczył. Dlatego o wiele dłuzej mi zajęła ta trasa niż planowałem.

 

 

do planowania tras najlepsze są komoot albo ridewithgps (sam z niego korzystam z mapą typu OSM). komoot ma tą super rzecz że jak jeździsz gravelem i nie wiesz czy ten rower na jakiś odcinek trasy będzie się nadawał to tam znajdziesz sporo zdjęć ludzi pokazujących jak wygląda nawierzchnia, tylko nie pamiętam czy za te ficzery musisz płacić czy nie (korzystam i tak z ridewithgps z przyzwyczajenia).

Edytowane przez gtfan
Odnośnik do komentarza
2 hours ago, gtfan said:

 

tak z ciekawości - to jest tubeless? jakie ćiśnienie przy 32mm? sam myślę nad tymi oponami w tej wersji lub 35mm jak zajadę swoje fabryczne typowo gravelowe opony...

 

Rower rzadko używam na drodze (większość roku założony na trenażer) wiec dętki mam założone

Odnośnik do komentarza
  • 2 tygodnie później...

Screenshot2024-05-28at12_25_43.png.42ebe470e8b92b0777721f1676cb865d.png

 

u mnie ostatnio sporo zmian w rowerze - staram się poprawić kompletnie zdupconą geometrię w moim Treku Checkpoint ALR5, nie wiem co za palant ją projektował ale chyba z chujem na głowy się pozamieniał. teoretycznie to gravel którego reklamują jak jest obwieszony torbami bikepackingowymi, w praktyce geometria jest sportowa jak mojej starej szosie, a dla nowych w temacie to tylko dodam że obecne szosy przy starych szosach mają dużo bardziej wyluzowaną pozycję. dla porównania - rower rozmiarze który mam (54) ma reach jak wyścigowa szosa Treka - Emonda w rozmiarze 62 :D sytuację ratują skróconym do 8cm mostkiem ale dla mnie to co jest za bardzo mnie wyciąga. i co ciekawe - z rozmiarówki wynika że ja na rozmiar 54 jestem o 2cm za wysoki i powinienem jeździć na 56, ale po przejażdżce na szczęście uznałem że 54 bardziej mi leży.

 

najprościej byłoby wstawić mostek 6cm i byłoby po sprawie, ale problem mam taki że koniecznie chcę jeździć z amortyzowanym mostkiem redshift który nie występuje w wersji krótszej niż 8cm. także oprócz zakupu mostka (bo z moim 10cm nie daje się jeździć) to jeszcze wchodzi kierownica z krótkim reach (trochę szkoda mi fabrycznej kierownicy bo jest mega fajna, no ale trudno), pewnie dalej nie będzie 100% optymalnie ale już zbliżę się do poprawnej pozycji. oby zadziałało bo jak dalej nie będzie to co chcę to trzeba będzie zrezygnować z amortyzowanego mostka :/ 

 

najgorsze jest to że niby potrafię czytać geometrię roweru ale jakoś uznałem że skoro szosy Treka są dla mnie wygodne to gravel który reklamują jako wyprawowy będzie przynajmniej tak samo wygodny więc olałem sprawdzenie geometrii :) no debil po prostu. dzisiaj już bym pewnie brał model Domane zamiast Checkpointa, nie dość że byłoby taniej to jeszcze teraz nie musiałbym pakować dodatkowej kasy w wymianę komponentów...

 

a do tego wpadł bagażnik (taki szybko odpinany) i sakwy od Oritleb'a (małe 13l żeby mnie nie kusiło pakowanie połowy domu), namiot jest, teraz czekam na śpiwory i materace, niedługo wypad bikepackingowy z gówniakiem :)

 

Edytowane przez gtfan
  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza

ostatnio dużo oglądam filmów o gravelach i troche mam hype. W sumie brytyjskie drogi i tak są w opłakanym stanie więc szersza opona by się przydała ;) Niestety rowery z karbonową ramą zaczynają się od +2K funtów i w sumie nawet jak bym sprzedał moją szosę to i tak mnie nie stać. Jakieś porady?   

Odnośnik do komentarza

teraz masz chyba najlepszy moment na kupno roweru od lat, sklepy są zawalone towarem zamówionym jeszcze w czasach covidowych, popytu już nie ma, ostatnio Specialized zrobił wyprzedaż dochodzącą do 50% żeby nowe modele nie konkurowały ze starymi, promocji jest mnóstwo, do tego używki ciężej sprzedać więc byłbyś w stanie znaleźć coś mega dobrego od kogoś kto kupił rower w szale lockdownów a przejechał nim 300km przez 3 lata. 

  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza
12 hours ago, bartiz said:

Nie kupować z karbonową ramą.

Możesz rozszerzyć, dużo dobrego słyszałem o karbonie, że trwały, dobrze pochłania drgania. 
 

@gtfan z tymi promocjami to jakoś tak średnio UK w ogóle ceny rowerów są dużo większe niż te 8 lat temu. Spece w swoich gravelach mają jakiś dziwny system z amortyzatorem w sztycy czy coś w tym stylu i to wydaje mi się mocno doggy. 

Odnośnik do komentarza

Wszystko co karbonowe jest duzo drozsze od stopow alu. Sa tez mixy, czyli stopy alu z elementami karbonu. 

 

Dlatego Kolego kaczi ciezko Ci cos doradzic jesli przeszkadza ci cena bo za karbon trzeba wybulic. Mozna miec widelec karbonowy,dobre siodelko, sam inny rodzaj opony w gravelu bedzie powodowal ze amortyzacja bedzie zupelnie inna niz na twardej szosowce. Ja mialem zmieniac kola na karbon ze stozkiem ale jak za kolo mam zaplacic 4k to wyjebane. 

 

Jak masz mozliwosc to przejedz sie jakims dobrym gravelem ale nie w karbonie i ocen czy jest tak niekomfortowo jesli chodzi o amortyzacje. 

Odnośnik do komentarza
24 minuty temu, Kaczi napisał(a):

Możesz rozszerzyć, dużo dobrego słyszałem o karbonie, że trwały, dobrze pochłania drgania. 

nie żebym miał coś do karbonu bo jest super, ale jeśli chodzi o pochłanianie drgań to nie oczekuj cudów. w sztywnej konstrukcji głównym elementem który będzie miał bardzo wyraźny wpływ na komfort będą opony i ich szerokość, dużo więcej zyskasz zmieniając oponę na szerszą niż przechodząc z alu na karbon. także jak masz ograniczony budżet to dobre alu będzie ok.

 

24 minuty temu, Kaczi napisał(a):

@gtfan z tymi promocjami to jakoś tak średnio UK w ogóle ceny rowerów są dużo większe niż te 8 lat temu. Spece w swoich gravelach mają jakiś dziwny system z amortyzatorem w sztycy czy coś w tym stylu i to wydaje mi się mocno doggy. 

ale porównywanie cen do tych sprzed 8 lat jest bez sensu bo po drodze sporo się wydarzyło więc dzisiaj ceny mamy jakie mamy. nie oczekiwałbym wielkiego spadku cen katalogowych (ale to też występuje - np. trek checkpoint sl5 w tym roku potaniał o parę tysi mimo lepszego osprzętu), ale w końcu są promocje i można się targować.

 

co do systemu speca to jest on dość ok ale nie każdy go potrzebuje. no i masz masę tańszych marek - giant, canyon, merida... są też takie mniej globalne marki - Sensa, Superior, Ridley, też są bardzo chwalone i wyraźnie tańsze...

Edytowane przez gtfan
  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza

Jakieś tam pojęcie mam bo jeździłem na szosie z ramą Alu i carbonowym widelcem na dobrym osprzęcie 105tki. Z tym testowaniem roweru to słabo bo moje miasteczko ma tylko jeden sklep i mają albo za małe albo za duże ramy aby pojeździć 

 

Głupie pytanie:ale jak mam szosę w rozmiarze 52 to rozmiar ramy gravela będzie 1:1 i też będzie 52? Czytałem że gravele mają mniej agresywna geometrię i się siedzi bardziej prosto.
Ta dedykowana grupa grx, jest dobra? Czy może lepiej sram. Odkąd jeżdżę używam łańcuchów sram i zawsze zachwalałem i zero problemów 

 

ten amerykański Canyon i Brytyjskie Riddle wydają się całkiem dobrym pozycjami 

Na chwile obecną w UK większość rowerów w rozmiarze 52 lub 50 jest wyprzedana.... 

Edytowane przez Kaczi
Odnośnik do komentarza
9 hours ago, Kaczi said:

@gtfan z tymi promocjami to jakoś tak średnio UK w ogóle ceny rowerów są dużo większe niż te 8 lat temu. Spece w swoich gravelach mają jakiś dziwny system z amortyzatorem w sztycy czy coś w tym stylu i to wydaje mi się mocno doggy. 


pepper.pl i alert na ulubioną markę. Są tam specjaliści co promo w okolicach 50% off potrafią wygrzebać 

5 hours ago, Kaczi said:

Głupie pytanie:ale jak mam szosę w rozmiarze 52 to rozmiar ramy gravela będzie 1:1 i też będzie 52? Czytałem że gravele mają mniej agresywna geometrię i się siedzi bardziej prosto.
Ta dedykowana grupa grx, jest dobra? Czy może lepiej sram. Odkąd jeżdżę używam łańcuchów sram i zawsze zachwalałem i zero problemów 

 

ten amerykański Canyon i Brytyjskie Riddle wydają się całkiem dobrym pozycjami 
 


Rozmiarówka może się znacząco różnić pomiędzy producentami. Zawsze jeździłem na L-kach a Canyon Grizl mam Mkę. Moja żona która zwykle jeździ na rowerze pół rozmiaru mniejszym też ma Mke. Teraz to już chyba na stronie każdego modelu każdego producenta jest rozmiarówka pod daną ramę. Trzeba się zmierzyć i wybrać

 

na GRX nie jeździłem. Na sram rival mam kilka k km i bez zastrzezen

 

Canyon jest chyba niemiecki.

Odnośnik do komentarza
1 godzinę temu, shinian napisał(a):

Zawsze jeździłem na L-kach a Canyon Grizl mam Mkę.

Canyon ma też inną rozmiarówkę niż większość marek bo ma dużo więcej rozmiarów do kupienia. Sam zazwyczaj jeździłem na M, w Treku najczęściej łapię się na L (chociaż jak pisałem i tak wybrałem M bo mi bardziej pasował), a w szosie Canyona którą rok temu miałem krótką chwilę miałem S i była idealnie dobrana.

 

6 godzin temu, Kaczi napisał(a):

ten amerykański Canyon i Brytyjskie Riddle wydają się całkiem dobrym pozycjami 

Canyon jest Niemiecki, a Riddle to chyba nie istnieje ;) jest Brytyjski Ribble lub Belgiski Ridley ;) 

 

6 godzin temu, Kaczi napisał(a):

Ta dedykowana grupa grx, jest dobra? Czy może lepiej sram. Odkąd jeżdżę używam łańcuchów sram i zawsze zachwalałem i zero problemów 

 

główna różnica to kwestia sprzęgła w tylnej przerzutce której nie mają grupy szosowe (poza jednym wyjątkiem ale to było dawno i nieprawda) - GRX nie będzie się telepał na dołach, a druga rzecz to stopniowanie - korby GRX mają łagodniejsze stopniowania 48/31 lub 46/30, szosowe najlżejsze będziesz miał 50/34. no i GRX możesz mieć też w wariancie 1x

Edytowane przez gtfan
Odnośnik do komentarza

Właśnie wariant 1x mnie interesuje bo zawsze to coś nowego  i jest deko lżejszy a dla mnie v-max roweru nie ma znaczenia. Póki co to ten canyon grizl 6 by1 i canondale  topstone 1apex wydają się najlepszymi opcjami ale canyon póki co niedostępny. Zresztą, tak to wszystko na razie w teorii bo bym musiał sprzedać moje dwa rowery. Jak zwykle za mało pieniędzy a za dużo pomysłów jak to wydać….

Odnośnik do komentarza
9 godzin temu, Kaczi napisał(a):

a dla mnie v-max roweru nie ma znaczenia

dla mnie też nie ma i nawet w szosie mam założoną korbę GRX 46/30, ale na 1x bym się nie zdecydował ze względu na zbyt duże skoki pomiędzy kolejnymi biegami. nawet przy kasecie 11-34 11-biegowej mam momenty gdzie kadencja spada o więcej niż 10 obrotów, a przy 1x dostaniesz kasetę pewnie 11-42 więc będzie jeszcze gorzej. 

 

ale ma ten napęd swoich zwolenników którzy mają swoje argumenty także dobrze przynajmniej że jest wybór :) 

Odnośnik do komentarza
13 hours ago, gtfan said:

Canyon jest Niemiecki, a Riddle to chyba nie istnieje ;) jest Brytyjski Ribble lub Belgiski Ridley ;) 

 


Wachalem sie miedzy tytanowym ribblem a weglowym canyonem. Teraz jest niezla wyprzedaz na ribblu. 
https://www.ribblecycles.co.uk/ribble-gravel-ti/

 

piekna maszynka no i rama na cale zycie

Edytowane przez shinian
  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza

no mają taki model. Rowery niby trochę tańsze bo pomijają pośredników tylko producent/klient. Gorzej jak coś się popsuje, albo jak kupisz nie taki rozmiar lub geometra Ci nie podejdzie, lub dział kontroli jakości coś spier i dostaniesz kólka z wadą....  Jednak sprzedają te rowery i widać je nawet w UK.  Ja raczej ten sezon będę miał z glowy albo zacznę jeżdzić na szosie chociaż w tym roku pogoda nawet na południu UK nie rozpieszcza. Nie mieliśmy tutaj jednego całego tygodnia bez deszczu i ryje to beret.....

Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...