Skocz do zawartości

Pogadanki przy stole


Rekomendowane odpowiedzi

No to półtora tygodnia, 12 będę we Wrocku, ktoś zna sklepy które mogą mieć już wtedy 4U na sprzedaż?

 

Hype powoli dociera, dokupiłem circle pad pro, nawet sądziłem o zmianie konsoli na nową limitkę, machinowałem budżet, ale koniec końców palnąłem się w głowę i wydałem cztery dyszki na przystawkę i po parunastu misjach powiem "To Żyje!" No, "działa..." Pierwsze podejście z Ludrothem było raczej ciężkie, nigdy się nie spotkałem z takim ułożeniem analoga i przycisków- równolegle poziomo. Nagminnie mi się myliło i zamiast obrócić kamerę w lewo, chowałem broń, o dziwo jednak po tym chrzcie się przyzwyczaiłem i oddałem się niezwykle przyjemnemu masakrowaniu Lagiacrusów. Oprócz analoga są jeszcze dwa dodatkowe triggery, ustawiłem im zadanie takie samo jak normalne L i R. No i konsola nie jest już płaska, czuć że trzymam coś bliższe kontrolerowi, bardzo wygodne. W kwestii wyglądu się nie będę kłócił, nie każdemu może się podobać asymetryczny kształt(mi jak najbardziej!)

 

No i pare miesięcy temu sprawiłem sobie gadżeta:

http://www.ebay.pl/itm/Nintendo-3DS-XL-LL-Monster-Hunter-4-Emblem-Pouch-Case-Official-Authentic-NEW-/261744778199?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item3cf1345bd7

Chociaż moje było o połowę tańsze.

Niemniej teraz, z przystawką, 3ds lepiej pasuje, chociaż wcześniej można było i psp upchnąć, niemniej gadżet polecam(za połowę ceny.)

Odnośnik do komentarza

dwa dodatkowe triggery, ustawiłem im zadanie takie samo jak normalne L i R.

 

a nie lepiej pod nie ustawić obroty kamery lewo/prawo? wtedy nie trzeba by używać gałki i mieć wolny kciuk do walki bo kamera obracało by sie triggerami- polecam obczaić taką taktykę, ja nie mam CCP ale gdybym miał to by było pierwsze co bym chciał wypróbować

Odnośnik do komentarza

Chyba jednak nie, poza nie chce mi się od nowa przyzwyczajać + bieg i ekwipunek są mi bardziej potrzebne + mam już kamerkę pod oboma kciukami(krzyżak i analog z circle pada), rzadko brakuje palca, no i wygodnie jest. Ma kariera w 3U ruszyła z miejsca dzięki temu dodatkowi i oczywiście perspektywie nowych wyzwań...

 

5,6 dni?

Odnośnik do komentarza

swoją drogą pytanie do innych co mają CCP - próbowaliście jak działa obracanie kamery na R2 i L2 dostępnych w ccp?
 

 

bieg i ekwipunek są mi bardziej potrzebne

 

coś czytałem że w zwykłym małym 3dsie ccp dosyć mocno zasłania normalne boczne guziki, o to ci chodzi? że przez ccp trudno używać bocznych i dlatego dodatkowe boczne ustawiłeś na to samo ?

 

ci co mają ccp - jak to wygląda z tym że przystawka zasłania boczne guziki?

Odnośnik do komentarza

Jak wyżej, raczej nie zasłania, dostęp jest jak na kontrolerach z większych konsol, tylko w mniejszej skali i jakaś gra mogłaby normalnie wykorzystać to do innych funkcji niż to, co już mamy pod innymi klawiszami.

 

BTW. Rayos, masz tę samą limitkę, utwierdź mnie jeszcze mocniej w przekonaniu, że wygląda zajemajestatycznie.

Edytowane przez gkihdghdhj
Odnośnik do komentarza

W 3U i chyba też w Portable 3rd:

-w czasie normalnego strzelania klikanie szybko przycisku strzału sprawi, że broń się szybko przeładuje o tę jedną, wystrzeloną łuskę(w sumie nie wiem czy da się tym sposobem roztracić wszystkie naboje jak w FU)

-w czasie atakowania w bloku- normalny strzał w po dźgnięciu chwilę się naładuje

-można atakować praktycznie w nieskończoność w czasie bloku z minimalną jedynie przerwą co trzy uderzenia

-po 2 normalnych dźgnięciach wprzód następuje walnięcie lancą zza pleców a'la GS, po którym można wystrzelić wszystkie łuski bądź wyvern fire

 

o czymś zapomniałem? Oprócz komentarza "GL to imo największy overpower?"

Odnośnik do komentarza

mi GL wydaje sie bardzo słaby w 4, jest najmniej mobilna, nie wiem czy ta powolność jest rekompensowana przez ogromną moc, ale nie przypuszczam

 

polecam ten filmik jeśłi chcesz sie dowiedzieć wszystkich nowych ataków gunlancy

https://www.youtube.com/watch?v=cKgWYh9iHY0

 

największą zmianą jest to że nie można robić 3 ciosowego combo bo trzeci cios to jest to walnięcie w ziemie nad głową które jest powolne, dobre jako finiszer ale zbyt wolne jako combo , wiec teraz combo wygląda tak

cios cios strzał, cios cios strzał, cios cios strzał

Edytowane przez Yano
Odnośnik do komentarza

Cóż, jak ze switch axem lub gsem mnie masakruje coś, to gunlance wchodzi do gry.

 

Testowałem nawet, gl z Lagiacrusa po jednokrotnym ulepszeniu i sa z lagia po chyba 2-krotnym, tym pierwszym załatwiłem przystawkę z Great Jaggi w ~3 minuty, a sa było już 4 coś, gdyby nie to, że wylądowałem od razu w lokacji z bossem, to by mi wskazówka zegara skoczyła na 2gie miejsce.

 

Jeśli bowiem dobrze pamiętam, lance zadają obrażenia kłute, które nie mają tylu oporów co zwykłe cięte, tylko dźg-dźg i już.

Odnośnik do komentarza

z tego co wiem to lance zadają obrażenia cięte lub obuchowe (jako jedyna broń w grze) - i rodzaj obrażeń automatycznie jest wybierany zależnie od odporności wroga, a dokładnie odporności tej części ciała jaką trafiliśmy - przy każdym ciosie wchodzi ten rodzaj obrażeń który jest silniejszy na daną część ciała (tak było kiedyś, nie wiem jak w mh4)

 

ale gunlance zadają obrażenia cięte, nigdy nie słyszałem żeby zadawały inny typ obrażeń.

ale za to dochodzą wystrzały - wystrzały są jak bomby - nie są zależne od obrony przeciwnikia, zawsze zadają tyle samo, dlatego słabszych wrogów można dosyć szybko zabić wystrzałami. strzały są też dobre na super pancernych wrogów którym normalne obrażenia zadają 5-10%, a strzały mimo że słabsze niż zwykłe ciosy zawsze zadają 100%

Odnośnik do komentarza

no właśnie - stały dmg jest dobry jak wróg ma mało życia, na granku ciężko coś uzyskać

 

dodatkowo serio mam wrażenie że w mh4 gunlance są najmniej mobilną bronią.

bardzo wolno się z nią chodzi, tak jak z lancą albo z GSem, tylko że lanca może szarżować żeby sie zbliżyc do wroga, może nawet skakać, za to GS może sie turlać a pozatym i tak się go chowa prawie zawsze.

no ale właśnie - żeby skoczyć z krawędzi z wyciągniętą bronią trzeba się poturlać - zrobić unik na krawędzi i GS może to zrobić. za to lanca może w trakcie szarży skoczyć z krawędzi a nawet bez niej może skoczyć - obie te bronie pozwalają zrobić atak z wyskoku. a gunlanca chyba nie pozwala wcale, to dodatkowy aspekt ślamazarności. (chociaż nie jestem pewny czy ten atak trzymając przód gdzie postać podbiega 2 kroki - nie wiem czy dzięki temu da się skoczyć)

Odnośnik do komentarza

kurde też wypatrzyłem tą zbroje i sie napaliłem a jak sie okazało ze ją farmisz to też chciałem.

 

no i też ją zrobiłem po kilku zabiciach gore magali.. i co sie kurde okazuje?

że na obecną chwile ona nie ma sensu xDDD

pierwszy raz coś takiego mnie spotyka i chyba twórcy wiedzieli o tym (przypominam w 3U możliwość sharpness+1 była dopiero pod koniec high ranka!!!) i dlatego dali już zrobić na początku.... a czemu nie ma sensu ? bo praktycznie żadnej z moich broni nie przedłuża paska do niebieskiego koloru. a jeśli już to daje tylko 2-3 pixele długości niebieskiego czyli bardzo mało. 2pixle nie są opłacalne, a przedłużenie zielonego na zielony kompletnie nic nie daje , bo te zielone i tak był już wystarczająco długie i nie potrzeba dłuższego bo raz na walke można naostrzyć bron bez klopotu (z koleji 2--3 pixele niebieskiego powodowały by że trzeba ostrzyć co 5 ciosów- dlatego słaba opcja)

 

no i kurde zrobiłem i czuje sie jak bym przedwcześnie doszedł xD

na obecną chwile moja zbroja z barrotha z atakUP(M), guard+1 i auto guard jest znacznie lepsza. bo atak up dodaje mi realnej siły, a sharpness+1 obecnie nic nie robi w sumie ;p

napewno ta zbroja sie przyda we wczesnym high ranku gdy ulepszy sie troszke bronie, wtedy po ulepszeniu rzeczywiście uzyskają niebieski pasek i większy DMG, ale teraz chyba  nie zapisze tej zbroi i sie cofne xD już lepiej zrobić jakąś broń z gore magali zamiast surowce przeznać na zbroje

Odnośnik do komentarza

btw kolejny zestaw na artisan to korpus i pas z gore magali, oraz buty i rękawice ze złotej magali - dają 10 do sharpnes+1, więc hełm można wybrać dowolny i jakiś skill dopasować

 

z drugiej strony te zbroje mają ok 24defa a na high ranku byle hermitaurowa ma 40defa, spora różnica i skok bezpieczeńśtwa, bieganie na high rank w tym miksie magali+1 to ryzyko (chociaż w P3 przeszedłem cały HighR w normalowej)

Odnośnik do komentarza

Widzę że już ostro gracie :) Ja chociaż grę mam od czwartku, na dłużej siadłem dopiero wczoraj. Nawet wskoczyłem na chwilę online, ale ktoś odpalił Rathiana z HR2 i z moimi całymi 21 defa skończył się dzień dziecka ;-) Generalnie jestem zachwycony. Gra jest tak za(pipi)ista że już nawet nie zwracam uwagi na grafikę. Z nowych maszkaronów rozwaliło mnie intro Lemura. Póki co wielopoziomowe areny trochę mi przeszkadzają, ale to pewnie kwestia nabrania wprawy. Pograłem chwilę tym Insect Glivem, ale jakoś nie potrafię wyczuć tej broni (nigdy nie wiem gdzie w danym momencie uderzy). Przyznaje natomiast że dobrze sprawdza się w grupie, jak np. wejdzie się miedzy kilka rapotrów. Muszę ją trochę ogarnąć bo wygląda ciekawie, ale póki co nie ma to jak sprawdzony i niezawodny młotek.

Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...