Skocz do zawartości

The Witcher 2: Assassins of Kings


luk_ash

Rekomendowane odpowiedzi

A mnie pierwsza czesc calkowicie rozlozyla nudnym scenariuszem, ciagle tymi samymi lokacjami, oraz bezplciowoscia ktora po skonczeniu chaptera 3 powoduje chec odinstalowania gry. Z sila przebrnalem do chaptera 5 w ktorym dalem sobie spokoj po zobacznei ilocsi dialogow jakie bede musial odstawic aby pojsc dalej.

 

Znalezienie zlotego srodka miedzy dialogami, akcja, a przede wszystkim roznorodnoscia lokacji i ryzgrywki jest ciezkie. Jezeli o mnie chodzi nie udalo im sie to w pierwszej czesci. Mam nadzieje ze z druga czescia nei beda aspirowali do stworzenia 'najwiekszego miasta w grach rpg', bo wlasnie to popsula cala rozgrywke.

 

Jezeli chodzi o Witchera 2, to po pierwsze, jezeli to jest faktycznie 'wyciek' to ja jestem swiety turecki. Marcin Iwanski serdecznie zaprasza do ogladania i nei wiem dla kogo musialaby to by prezentacja zeby mialo to jakis sens. Co najwyzej mogla wyciec wczesniej niz zamierzali.

 

Druga sprawa to rewelacyjna lokacja ktora pokazywali, ktora umozliwia na zrzucanie przeciwnikow ze skarpy i szybkie zakonczenie walki. Mam nadzieje ze lokacje z takim rozmachem beda sie przewijaly przez gre i ze bedzie ich wiecej niz 2/3 na chapter.

 

Trzecia sprawa to QTE w trakcie walk z bossami o ktore az sie prosilo w czesci pierwszej :P Pozwalaja na lepsze przedstawienie walki i moga uczynic ja bardziej epicka, zwlaszcza w systemie z witchra gdzie ciezko o jakies spektakularne combosy czy ciekawe akcje, pomimo mocno zrecznosciowego systemu.

 

Generalnie calosc wyglada swietnie. Na pewno nie martwie sie o realia oraz realizacje swiata. Pierwsza czesc nie miala w tej kwestii zadnej konkurencji, zabijala. Mam nadzieje ze fabula bedzie rownie ciekawa, bo pierwszy witcher oferowal pare twistow (ktore nie byly az tak niespodziewane...) ale nie obrazil bym sie na bardziej zawila historie z ciekawszym motywem glownym.

 

No i licze na wprowadzenie nowego elementu w styli alchemii ;]

 

PS. VA byl chyba nagrywany przez pracownikow CD Projekt na potrzeby filmiku... glos witchera z pierwszej czesci (angielski) byl duzo fajniejszy, nizszy i lepiej sie wpasowywal w postac. Mam nadzieje ze zatrudnia tego samego aktora...

Odnośnik do komentarza

Dwojka ma byc multiplatformowa.

Co do jedynki, nadal powstaje ale raczej od zera, i przez zupelnie inne studio.

Skąd masz takie informacje :o

 

A co do dwójki to jeżeli nie powstanie na PS3 to albo będę musiał zmodernizować PC albo po prostu odpuszczę sobie drugą część jeżeli koszty modernizacji byłyby za duże.

Odnośnik do komentarza

gdzieś czytałem, że błędem było robienie gry najpierw na PC, apotem pracowanie nad konsolową i że nie chcą tego błędu powtórzyć i będą robić od razu na wszystko.

 

@Trzcina

 

grałeś w angielską wersję? dla mnie polska z racji na klimat była 100razy lepsza, na pewno nie była bezpłciowa.

racja, że gra miała dużo błędów: przydługawe dialogi, przegięte lokacje (bieganie w te i we wte po bagnach) i schematyczność.

nadzieja, że to poprawią.

Odnośnik do komentarza

gdzieś czytałem, że błędem było robienie gry najpierw na PC, apotem pracowanie nad konsolową i że nie chcą tego błędu powtórzyć i będą robić od razu na wszystko.

 

@Trzcina

 

grałeś w angielską wersję? dla mnie polska z racji na klimat była 100razy lepsza, na pewno nie była bezpłciowa.

racja, że gra miała dużo błędów: przydługawe dialogi, przegięte lokacje (bieganie w te i we wte po bagnach) i schematyczność.

nadzieja, że to poprawią.

 

Jedno z drugim nie ma nic wspolnego :)

 

Wlaczylem polska wersje jezykowa i uwazam ze byla niezla... ale slyszalne bylo to co zawsze w przypadku polskich wersji jezykowych, tzn aktorzy byli oderwani od tego co sie dzialo w tle. Poza tym glos Geralta podobal mi sie bardziej po ang a poniewaz sluchamy go przez cala gre to zdecydowalem ze bede gral po ang. Zreszta, gra byla wyjsciowo robiona wlasnie w jezyku angielskim... wiec tutaj nie moze byc zadnych rozbieznosci.

 

Poprzez bezplciowa mam na mysli brak atrakcji w samej grze. Pierwszy rozdzial jest KAPITALNY, po pierwszym rozdziale myslalem ze mam jednego z najlepszych cRPG w historii, problem tylko w tym ze pierwszy rozdzial pokazal praktycznie wszystko. Potem mielismy olbrzymie miasto, ktore tez bylo genialne, ale na litosc boska... ile mozna po nim chodzic? Zwlaszcza jezeli chce sie robic subquesty (ktore robil, kazdy jeden). RPG polega rowniez na zwiedzaniu lokacji, eksploracji, ogladaniu nowych miejsc czego calkowicie zabraklo w pierwszej czesci. Chapter drugi byl tez fajny tak na dobra sprawe, posiedzielismy w miescie poznalismy duzo NPC itd itp, ale jak doszedlem do trzeciego i okazalo sie ze 'znowu miasto' to myslalem ze nie dam rady :S Przebrnalem jakos przez to, tylko po to zeby czwarty chapter nie zaproponowal niczego ciekawego oprocz praktycznego oderwania od watku glownego (calosc historii z lady of the lake jest calkowicie na sile i rownie dobrze mogloby jej nie byc). Autorzy sprytnie wkomponowali tutaj Balladyne i to byl chyba glowny powod dla ktorego przebrnalem przez ten chapter, ale ktos kto Balladyny nie zna nie bedzie sie tym watkiem interesowal ani troche (zagraniczni gracze).

 

Sumujac, ja uwazam ze pierwsza czesc byla swietna gra, ale wydaje mi sie ze albo zabrako im pomyslow ktore zdazyli by zaimplementowac przed premiera gry, albo zabraklo pieniedzy na rozwiecie akcji, albo po prostu zalozenia byly zle. Oczywiscie zle w mojej opinii...

 

Poniewaz pierwsza czesc sprzedala sie w OGROMNEJ liczbie kopii, to na pewno pompuja mase pieniedzy w czesc druga, co mam nadzieje zagwarantuje nam zroznicowaniem przygody, lokacji i ciekawsza historia glowna :)

Odnośnik do komentarza
Potem mielismy olbrzymie miasto, ktore tez bylo genialne, ale na litosc boska... ile mozna po nim chodzic?

 

Tu się zgodzę. Dla mnie mały i ograniczony świat w pierwszej część to największa wada. Prawda jest taka, że Gothic III pod tym względem jest sporo górą. W dwójce liczę na to, że nie będzie chodzenie w kółko po tych samych ścieżkach (bagna w jedynce najlepszy przykład) tylko naprawdę dostaniemy spory do eksploracji kawał świata.

  • Plusik 2
Odnośnik do komentarza

Ja tam nie mialem problemow z nudnym bieganiem miedzy lokacjami etc. ale w sumie gralem w dosc krotkich dawkach wiec moze nie mialem czasu sie znuzyc. Moja glowna nadzieja to ze po jedynce osoba odpowiedzialna za scenariusz sie dostatecznie wyzyla i juz nie bedzie tak, ze co drugi dialog jest wziety zywcem z ksiazek. Dawno je czytalem ale jak kazda postac wali bardziej pamietnymi cytatami to trudno nie zauwazyc. Albo kalki postaci z ksiazek (np. Magister). Ja wiem, ze gra jest na podstawie ksiazek ale bez przesady, czasem czulem sie jakbym gral w Najwieksze Hity Wiedzmina. Bardziej subtelne aluzje, ktorych Geralt nie mogl zalapac z powodu amnezji bardziej mi sie podobaly.

Odnośnik do komentarza

Ja zyje :o

 

No to bez watpienia bylo pod fanow ale jak dla mnie troche przesadzili. Wyobraz sobie ze masz gre, ktora dzieje sie chronologicznie po Wladcy Pierscieni. Grasz Frodo, ktory jakims cudem powrocil do srodziemia z amnezja i karczmarz daje ci pierwszego questa: "Musisz mi przyniesc 9 krów to ci dam zlota monete. Dam ci teraz sznurek na krowy. Jeden sznurek, by wszystkimi rządzić, jeden, by wszystkie odnaleźć ,jeden, by wszystkie zgromadzić i w ciemności związać" i mruga porozumiewawczo i w drodze na pastwisko spotykasz pierwszego towarzysza ktory jest chudy, mowi do siebie i nazywa sie Gottum. Grajac w Wiedzmina mialem czasem podobne odczucia ;p

Odnośnik do komentarza

Szkoda też, że system walki będzie podobny. Jakoś nie jarają mnie automatyczne combosy, które wychodzą tylko przez klikanie co kilka sekund jednego przycisku myszy. Ten patent bym wywalił i umieścił zupełnie inny system walki w którym każde uderzenie mieczem zależało by od nas. Oczywiście tryby walki (grupowy, szybki itd) mogą zostac.

  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza

Może i czwarty akt nie jest najwyższych lotów ale muzyka z niego to najpiekniejsze nuty w całym Wiesiu. Jedno muszę przyznać Trzcinie- piąty akt jest najgorszym ze wszystkich i widać w nim brak pomysłow na skończenie świetnie rozpoczętej historii z aktu 1. Cóż nie każdy jest Bioware i nie każdy ma tyle geniuszu co dawni mistrzowie z Black Isle. Prawdziwie spójne historie w RPG tworzą jedynie najlepsi. A do tych ekiepie z CD Projekt jeszcze wiele brakuje.

Odnośnik do komentarza

No V Akt byl taki sobie, malo subquestow i nieciekawe lokacje. Ale sama sekwencja koncowa byla imo jedna z najlepszych w rpgach. Pasuje tematycznie, swietnie wyglada i twoje wybory sa ci po kolei rzucane w twarz. Akurat Bioware nie jest doskonale pod wzgledem zakonczen (przychodzi na mysl KOTOR i tysiac pokoikow wypelnionych identycznymi przeciwnikami i 30 sekundowy filmik z zakonczeniem).

Odnośnik do komentarza

Podoba mi się interakcja ze środowiskiem - noż cholera, takie akcje jak ukazana fizyka powinny być już w plastikowym pierwszym Wiedźminie (na tym hu.jowym silniczku NWN którego nazwy już zapomniałem - Aurora ?) !

Wierzę że CDPR wyciągnął wnioski z jedynki i dostaniemy naprawdę wyszlifowany build.

Odnośnik do komentarza

Jedynka pazur pokazuje dopiero na odpowiednich modach, gdzie w pełni można cieszyć się systemem walki witchera, a także uświadczyć kilku usprawnień. Do warstwy merytorycznej natomiast nie mam większych zastrzeżeń.

Na dwójkę czekam z niecierpliwością i nadzieją, że wymagania nie będą relatywnie kosmiczne w porównaniu do oferowanej oprawy.

Odnośnik do komentarza

http://www.thewitcher.com/forum/index.php?topic=17331.0

flash mod

 

http://www.thewitcher.com/forum/index.php?topic=21782.0

fcr - full combat rebalance

 

drugiego jeszcze nie próbowałem, natomiast grając na pierwszym wybrawszy insane difficulty oraz preferencyjne ustawienia grało mi się o niebo bardziej emocjonująco niż w podstawowej wersji, gdzie wystarczy czasem łyknąć jaskółkę i trafiać w sekwencję, by iść jak przecinak

polecam się pobawić

Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

25 maja 2018 roku zacznie obowiązywać w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych"). W związku z tym prosimy o zapoznanie się ze zaktualizowaną Polityką prywatności Polityka prywatności.