Skocz do zawartości

własnie ukonczyłem...


Gość Orson

Rekomendowane odpowiedzi

Uncharted: Drake's Fortune - mam nieodparte wrazenie, ze gdyby za tym tytulem stalo mniej znane i zamozniejsze studio, ktorego nie stac by bylo na gwiazdy dubbingu i x godzin mocapu to dzis swiat by juz o tej grze nie pamietal. Nie moge nic zlego powiedziec o oprawie. Grafika robi do dzis (w 2007 musial byc opad szczeny), muzyka mimo, ze jej jak na lekarstwo jest swieta i pasuje do klimatu przygody, scenki przerywnikowe bardzo dobrze wyrezyserowane i zagrane, nawet historia dosc ciekawa choc klisza. Ale cala reszta, ojezu. Pomine juz osobiste odczucia co do samej postaci Nathana, jego totalnej przecietnosci, malpiego skakania po skalach i wyrzynaniu ton wrogow. Ale sterowanie i gunplay w tej grze to czysty FUBAR. Widac, ze od czasow Crasha niewiele sie zmienilo. Postac potrafi sie zeslizgnac z krawedzi skaly jesli ta nie jest w calkowitej pozycji poziomej. Skoki sa nieprecyzyjne. Czasem wcisnienecie guzika spowoduje, ze postac poleci daleko, czasem ze jedynie uniesie sie w gore i spadnie w przepasc. W ogole przez cala gre nie bylem pewien praktycznie kazdego skoku czy innej "ewolucji" platforowej, nie potrafilem oszacowac odleglosci jaka Drake jest w stanie przebyc skaczac. Powodowalo to uskutecznianie metody prob i bledow. Ku.rwa, jak ktos je.bal pierwszego Tomb Raidera, ze trzeba bylo mierzyc skoki co do pixela to tutaj strzeli sobie w leb. Tam przynajmniej wiedzielismy gdzie mozemy skoczyc, proste zasady. W U1 to loteria. Raz kamera obraca sie w strone wypustu zeby pozniej w polowie sekcji platformowej stac sie ponownie "luzna" i sobie decyduj/zgaduj. No i sama kamera to tez tzw. kolejny przeciwnik. A jak juz o przeciwnikach to fajnie, ze od czasow Unreala i jego przelomowej "zaawansowanej" AI wrogowie to juz nie kaczki na strzelnicy w parku rozrywki, ale do ch.uja takich gibonow jak tutaj to jeszcze nie spotkalem. Te ch.ujki sa zwinniejsze od tego murzyna, co nie dal sie zlapac w siatke i ktorego wodz nie chcial by sprzedac za paczke fajek. Ale ok, zachowanie przeciwnikow daje jakies wyzwanie, tylko dlaczego jak juz mam celownik na jego glowie to pociski lataja obok? Tak, wiem, "realizm hehe" ale przy tak dobrej AI powinienem byc w stanie ich szybko eliminowac. A tak napier.dalam do jednego nie mogac go trafic a  3 mnie osacza. Dodajac do tego spier.dolony totalnie cover system i mamy przepis na frustracje. Ta poglebia sie bardziej bo jestesmy tutaj naprawde na przyslowiowego "strzala",  samoczynne odnawianie zycia trwa dosc dlugo a przeciwnicy to snajperzy. Gralem na normalu i przecieralem oczy. Pozniej gralem na easy i jak dla mnie te poziomy sie niczym praktycznie w tej kwestii nie roznia. Granie na crushing? Idz pan w ch.uj. I na koniec cos o poziomach. Najgorsze co moze byc to gra zdradzajaca co bedzie za chwile. Wchodzisz na plac i widzisz duzo murkow i skrzynek? No oczywiscie, ze bedzie pif paf. Pokoj z duza iloscia ammo? No oczywiscie, ze bedzie zasadzka i pif paf. I te fale wrogow spawnujace ci sie za plecami bo gra wymagala abys parl do przodu a nie "snajpil" ich z handguna... Niby wszystko wskazuje na to, ze to powinien byc Indiana Jones 21 wieku ale to jest pier.dolony Rambo. Pisze te recenzje i probuje sobie przypomniec jakies ciekawe patenty eksploracyjno-zagadkowe a jedynie co mam w bani to levele usiane murkami i strzelanie, strzelanie, strzelanie. Na koniec jednak zadaje sobie pytanie - jakim ku.rwa cudem powstaly kolejne czesci? 6-/10.

  • Plusik 4
  • Smutny 1
Odnośnik do komentarza
2 minuty temu, milan napisał:

Ja pier,dole, nie będę nic pisał, ugryzę się.

Czekam na reckę mgs1 przez jakiegoś gimnazjaliste i ocenę 3-.

Ale dobrze wiesz, ze wiek gry nie ma nic do rzeczy. Zreszta jak juz wywolales to mgs1 pod wzgledem strzelania to tez padaka xD Ktos w ogole strzelal w mgs jesli nie musial?

Teraz, Paolo de Vesir napisał:

Uncharted to generalnie mocno przereklamowana seria, ale jedynka klimatem wciąż najlepsza z dużych odsłon.

Ta, klimat jest w porzadku.

Odnośnik do komentarza

Mam w sumie podobne wrażenia do Mejma. Gdyby tę grę obedrzeć z nostalgii, to zostaje tylko kiepska strzelanka ze słabymi sekcjami platformowymi i średnią  głupiutką fabułą.

 

Całe szczęście każda kolejna część jest lepsza

Edytowane przez ASX
Odnośnik do komentarza
Gość _Be_
2 minuty temu, Paolo de Vesir napisał:

Uncharted to generalnie mocno przereklamowana seria, ale jedynka klimatem wciąż najlepsza z dużych odsłon.

 

No nie bardzo, mi się dużo bardziej podobało w czwórce zwiedzenia różnych lokacji a jak wracaliśmy do dżungli to już miałem odruch wymiotny. Do tego brak paranienormalnych przeciwników zdecydowanie lepiej wpływa na klimat. 

Odnośnik do komentarza
1 minutę temu, Mejm napisał:

Aha czyli w 2007 by mi sie podobalo xD Zelazna l o g i k a.

 

 

 

Tak, tak to właśnie działa. Rzeczy ktore spodobałyby Ci się w 2007, niekoniecznie spodobają Ci się w 2019, szczególnie w tak rozwijającym się medium jak gry.

 

 

  • Plusik 4
Odnośnik do komentarza
Gość _Be_
6 minut temu, Figaro napisał:

 

 

Tak, tak to właśnie działa. Rzeczy ktore spodobałyby Ci się w 2007, niekoniecznie spodobają Ci się w 2019, szczególnie w tak rozwijającym się medium jak gry.

 

 

 

czy ty czasem nie pisałeś zawsze tezy, że jak gra po 20 latach się nie broni to nigdy nie była dobra?

Odnośnik do komentarza
1 minutę temu, szejdj napisał:

Kuuu,rwa a graliście w Crash Bandicoot? Od razu widać że nierealistyczne, bo można biec tylko w dwie strony a czemu nie mogę pobiec w lewo albo wspiąćsię na drzewo i czemu muszę jeść tylko te jabłka a nie jakieś mięsko? Te Naughty Dog to nie umie robić gier. 

Tego typu argumenty tam są?

 

Uuu, to nieźle.

Odnośnik do komentarza
1 minutę temu, Figaro napisał:

Tak, tak to właśnie działa. Rzeczy ktore spodobałyby Ci się w 2007, niekoniecznie spodobają Ci się w 2019, szczególnie w tak rozwijającym się medium jak gry.

Masz mylne przekonanie, ze grajac w tytuly starsze ocenia sie je wedlug tego co jest obecnie standardem. A to jest glupota. Gralem w U1, wiedzialem ze to gra z 2007 i nigdzie w swoim bloku tekstu nie napisalem, ze "no nie ma systemu rozwoju postaci, open worlda, zadan pobocznych i lootboxow".

  • Plusik 2
Odnośnik do komentarza
10 minut temu, _Be_ napisał:

 

czy ty czasem nie pisałeś zawsze tezy, że jak gra po 20 latach się nie broni to nigdy nie była dobra?

 

pisałem, że gra jest faktycznie wybitną, jeżeli po 20 latach dalej jest znakomita

 

dla przykładu Super Mario 64 wyszło w 1996, a do dzisiaj nikt nie umie zrobić tak dobrego sterowania postacią w środowisku 3D

 

 

Odnośnik do komentarza
22 minuty temu, milan napisał:

Pamiętam każdą chwilę z u1 i u2, były to piękne chwile, gra rozsypała mi marzenia u  stop niczym płatki róż, stąpałem uważnie bo stąpałem po marzeniach, a mejm przyjechał  po  12 latach  walcem.

:steamroller:

A tak serio, to nie wiedzialem, ze jestes fanem Uncharted. Nie kojarzylem tez, ze w ogole w nie grales.

Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...