Skocz do zawartości

The Last of Us


fightclub87

Rekomendowane odpowiedzi

Trzeba będzie mieć też na uwadze GameInformer'owy hub powświęcony TLOU. Przez cały miesiąc będą tam pojawiały się nowe informacje o grze (wywiady z twórcami, specjalny podcast plus parę niespodzianek - kto wie, może doczekamy się kolejnego trailera/teasera, choć pewnie skończy się na tapetach na pulpit ;) ).

lastofus_610_ad.jpg

 

W sumie ładnie Sony promuje nową markę od ND już od samej zapowiedzi (w końcu ledwo co zapowiedzieli a TLOU pojawił się na wielu okładkach branżowych czasopism - m.in. EDGE, a teraz jeszcze trafił do GameInformera jako główny temat).

Odnośnik do komentarza

wyglądają fajnie i ciesze sie ze jest tak jasno i kolorowo, nie lubie gier ktore straszny klimat opierają na tym ze jest cały czas ciemno i nic nie widać. mam nadzieje ze tutaj bedzie fajne rozdzielenie na jasny i "wesoły" dzien jak na screenach gdzie da sie w miare na luzei połazic, i nocne straszniejsze momenty gdzie trzeba bardziej na wszystko uważać , takie coś by spowodowało napięcie przed zlbizającą sie nocą i ulge gdy wstanie słonce co urozmaici i zaiotrzy przyjemnosc

 

ps nie mowie o całkowitej sielance za dnia, jak widac to nadal są ruiny i pewnie wrogowie tez beda sie kręcic, ale żeby byla wyrazna roznica w nastroju, ilosci niebezpieczesntwa i stylu gry (zwiedzanie/chowanie sie) w zależnosci od pory dnia

Odnośnik do komentarza

3 screeny? ehh

 

Edit: Szału nie ma, grafa identyczna jak w Uncharted 3, ostatecznie pewnie bedzie minimalnie lepsza. Bardziej interesuje mnie jak gra prezentuje sie w ruchu i jak bedzie wygladal gameplay. Screeny niczego nazbyt nie zdradzaja...

 

Oj tam ,o to nie trzeba się martwić ,po za tym jak samo Naughty Dog mówiło ,chodzi im przede wszystkim o wykreowanie klimatu,który jak dla mnie zajmuje pierwsze miejsce w tej produkcji.Ale na gameplay z niecierpliwością czekam.

Odnośnik do komentarza

Naughty Gods....co to za teksturki na autku w tle w garażu- wam takich rzeczy nie wypada umieszczać :P

Przynajmniej wiadomo, że nie walą ściemy i pokazują jak faktycznie gra wygląda obecnie (a nie jakieś podkręcone w "photoshopie" screeny, jak robi większość devów). W ogóle do premiery może być jeszcze rok (albo i więcej), więc można spokojnie założyć, że do tego czasu nowe dzieło ND znowu będzie mogło walczyć o tytuł jednej z najładniejszych gier tej generacji.

Edytowane przez MBeniek
Odnośnik do komentarza

Chyba nie wierzycie w żadne nowe screeny udostępnianie przez developerów? Większość to zwykłe bullshoty i tyle. Jednak nie wierzę, że The Last of Us nie oczaruje oprawą, Nie w przypadku takiej tuzy jak ND.

 

Póki co, nie ma co liczyć na żaden gameplay. Pewnie dopiero na E3, chyba że Gametrailers TV załapie się na jakiś ekskluzywny pokaz.

 

http://www.examiner.com/video-game-in-national/naughty-dog-comments-on-when-last-of-us-gameplay-video-footage-will-be-released

Edytowane przez NEMESIS US
Odnośnik do komentarza

Skany z gameinformera:

 

xnufpt.jpg

svq4iu.jpg

15gbfw0.jpg

1zxbq4h.jpg

15oujac.jpg

http://i39.tinypic.com/9puphk.jpg

http://i44.tinypic.com/nlriio.jpg

http://i39.tinypic.com/jq3led.jpg

http://i43.tinypic.com/358pfki.jpg

http://i40.tinypic.com/iglr92.jpg

http://i43.tinypic.com/i5rl87.jpg

http://i41.tinypic.com/5ow48l.jpg

 

- będzie online (ale jeszcze nie mówią w jakiej postaci, jednak nie coop),

- przed decyzją o stworzeniu TLoU ND myślało nad zrobieniem nowego Jaka,

- po wypuszczeniu Uncharted 2 ND dostawało sporo ofert na użyczenie licencji na swój silnik innym studiom,

Edytowane przez SzczurekPB
  • Plusik 3
Odnośnik do komentarza

Mnóstwo info z tego tekstu:

 

- Director Bruce Straley on online: “We’re going to have some sort of online component. We’re working on a bunch of ideas, but we haven’t nailed anything down. We definitely know it’s going to be awesome.”

- Once Uncharted 2 was done, there were major changes at Naughty Dog

- Naughty Dog was receiving a lot of requests to license the Uncharted engine from internal/external studios

- Naughty Dog co-president Evan Wells: “[The engine] just isn’t set up to be able to be worked on outside of our office. So really the only way to leverage that would be to get a second team going.”

- One reason for Naughty Dog’s expansion was that they had a ton of talent and Evan Wells didn’t want to lose anyone

- Wells: “So many people here at Naughty Dog who are environment modelers or designers or animators could be leads or directors at any other company. They’re just really masters of their craft and doing a great job here, so we wanted to give them an opportunity to grow.”

- Two different teams made so the creators could focus completely on one project rather than bouncing back and forth

- New team decided to make a new IP that allowed them to make what they wanted

- The team looked at their favorite films like Road to Perdition and True Grit

- Combat is inspired by Anton Chigurh’s intense gun battle with Llewelyn Moss (No Country for Old Men)

- Movie had little music and sometimes no dialogue for long stretches of time

- Movie uses ambient noise, like exhausted breathing and booming guns

- The team is going for as much tension as possible in place of a non-stop action thrill ride

- Since there are limited resources, Joel won’t be running around blasting a machine gun

- One bullet can kill in this world

- This lethality affects enemy decisions

- When Joel pulls out a gun and kills an enemy, the others will hide or try to flank his position

- Enemies will come right at Joel is they notice he only has a melee weapon

- Naughty Dog calls the AI system “Balance of Power”

- This system always adapts and dynamically changes as enemies and Joel trade off the upper hand

- The team is adding emotion and personality to the enemies alongside the advanced AI

- Enemies get angry when a friend dies, they warn each other of danger, and they’re scared when they’ve lost the upper hand

- Can’t just hide and wait for your health to recharge

- Since there is persistent health, you’ll have to use a health pack to repair damage and budget enough time to apply it

- Control Joel

- Ellie is an AI-driven non-playable character

- Naughty Dog has decided against co-op play

- Ellie will be very capable and won’t get in your way

- “We know if the entire thing is an escort mission you’re gonna hate it. The easy thing for us to do is every time there is combat she just hides somewhere and then she comes out at the end. We gave ourselves the insane challenge of, ‘How do we make her a part of the combat space?’”

- Game Informer says Ellie does a great job of tagging along in the demo, staying out of sight, warning Joel of danger, and getting him out of jams

- Players won’t have to worry on blaming a game over on Ellie as long as they don’t purposely lure enemies to her position or completely ignore when she’s obviously in trouble

- Platforming and puzzle solving were minimally present in the demo

- It will be important to figure out how to navigate spatial problems with unique Ellie and Joel abilities

- Each can do things the other can’t, and they must work together to move forward

- Game Informer also didn’t see the spore-infected humans like those in the debut trailer

- Focusing on the human antagonists currently since they’re the focus of the game

- There will be more encounters with humans than the infected

- Different human factions all have different goals

- Some factions will help you along the way if it benefits them somehow

- Joel/Ellie are part of a larger cast of characters full of allies and enemies that will come in and out of their adventure as they pass through cities, suburbs, and rural areas

- Game begins as Joel and Ellie meet in Boston 20 years after the fungal outbreak

- Ellie is an orphan, so she hasn’t seen the old world or anything outside the walls of the oppressive military quarantine zone she grew up in

- Ellie is obsessed with relics from our culture such as music and books

- She always gets in trouble at her boarding house

- Joel is in his late forties, has been through a lot of heavy stuff to survive

- Joel runs drugs and weapons through the quarantine zone’s black market

- The bleak locale is littered with checkpoints and constant body scans for traces of the infection

- You’re executed immediately if you come up positive

- Spores can be transmitted through the air, though it needs to be a concentrated and confined space to truly spread

- Joel is recruited to sneak Ellie out of the quarantine zone

- The reason for this is unknown

- Joel agrees, but things go horribly wrong and they are pursued by the military

- Joel thinks about leaving Ellie, but he promised a dying friend that he’d escort her to safety

- Both of them go west on a journey across the U.S. when a nearby safe haven doesn’t work out

 

“The Killing”

 

- Joel and Ellie make it to Pittsburgh, though they might not make it any further if they don’t fight back against the scavengers

- Joel elbows his attacker and turns the tables

- Joel slams the man down on the glass shard and he comes up sputtering blood pouring out of his throat

- Ellie is busy biting her captor’s arm and gets slapped to the ground

- Ellie struggles with him and is looking to escape while Joel runs over to kick the scavenger in the face

- The man staggers to his feet and Joel beats him down

- More scavengers enter the store, so Joel and Ellie split up to find cover

- Joel takes out a handgun

- The place is completely dark aside from light sources from the sunbeams pouring in from the outside

- Enemies are dark silhouettes coming closer

- Joel pops up and takes one down, then moves to a new spot

- He tries to fire at another scavenger, but he’s out of bullets and the clicks of the empty chamber echo through the room

- The man closes in on Joel and taunts him since he seems to understand that Joel is out of bullets

- Ellie then hurls a brick into the man’s head

- Joel punches the man out

- Another scavenger manages to bash a 2×4 into Joel’s back

- Joel dodges the second swipe and takes 2×4

- He knocks the man to the ground and although he pleads for mercy, Joel beats his skull without hesitation

- More men are climbing over the rubble to get to them, so Joel and Ellie sneak out the side of the store

- Joel takes a look back and sees a scavenger surveying the bloody scene

- The men head out and Joel targets one in an alcove

- Joel sneaks up behind him, chokes him

- “Hey, you found anything? shouts an enemy off in the distance

- Joel and Ellie sneak away; the man approaches the area and sees the dead body

- The man knows Joel and Ellie are still there and shouts this out to the rest of the gang

- Joel picks up a brick and throws it at him

- Joel charges at him while the man is stunned and kills him with the 2×4

- He searches the body, finds a few bullets

- Joel loads the bullets into his gun, looks up, and spots a scavenger carrying a pipe

- The man runs off, and Joel chases him, carefully creeping around the aisles with his gun raised

- There’s no trace of the enemy, and the only sound is Joel breathing/his footsteps

- The man screams and charges him from behind, but Joel turns and shoots him down in time

- Straley on a sequel: “We only think about one game at a time.”

- Creative director Neil Druckmann on a sequel: “The story is self-contained. The story stands on its own. We don’t end on a cliffhanger. The characters and the journey they go through ends with the story.”

 

“Escape”

 

- Joel eyes up the buss that blocks the way they came into the city

- Joel and Ellie go through the streets looking for a way out

- They see a closed garage and head on over to the area

- Ellie scampers under the door as Joel holds it up

- She warns Joel that there is some “gnarly stuff” in the garage

- Joel eventually dashes through the garage door, and turns around to grab it and lower it quietly

- There are a few bodies and large piles of clothes, shoes, and random supplies in the garage

- This faction funnels all the highway traffic into a single ambush point, kills anyone who drives in, and takes all of their things

- They go up some nearby stairs; Ellie asks Joel how he knew about the ambush; he replies, “I’ve been on both sides.”

- Both Joel and Ellie search through the place

- Ellie finds dirty clothes and a few more bullets

- They move outdoors, see a bridge, and make their way toward it

- As they head to the bridge, they see bullet holes in the cars with long-dead bodies inside

- Joel speculates that the military killed these people since they can’t let everyone in and dead people don’t get infected; sacrifice a few to save the many

- The two walk on the roofs and hoods as the cars get closer together

- Crows take to the sky near the gate ahead; there is a brief whistle sound from up ahead

- Two shadowy figures climb up on some cars and the demo fades to black

 

Jaram się :good2:

Edytowane przez SzczurekPB
  • Plusik 2
Odnośnik do komentarza

kurde brzmi to za(pipi)iscie!

 

i jest zarys fabuły - joel jako przemytnik różnych rzeczy do/z zamnietych osobów dostaje misje żeby wydostać ellie, brzmi bardzo zachęcająco

powiedziane jest ze nie udaje im sie dotrzec do najblizszego bezpiecznego miejsca i postanawiaja wyruszyc do innego miasta, licze na to że dzięki temu bedziemy mogli też połazic poza miastem, przedtrzec sie przez jakies lasy (ukrywanie sie przed zwierzyną, a moze polowanie w celu zdobycia jedzenia), opustoszałe autostrady z porzuconymi samochodami :D

 

 

jest wspomniane że w roznych miejscach są punkty kontrolne na obecnosc wirusa i gdy zostanie wykryty to delikwent jest odrazu zabijany, ciekawey czy nasze postacie będą mogły sie zarazić, jesli tak to czy bedzie jakas odtrutka

 

 

z technicznych spraw zastanawiam sie jak bedzie z "niewidzialnymi scianami" , a dokladnie z widzialnymi , czyli jak bardzo zaradni będą bohaterowie w poruszaniu sie po okolicy, chodzi mi np o wyważanie drzwi, wspinanie sie na wieksze i mniejsze przeszkody itp, boje sie tego co jest w bardzo wielu grach - ze np zwykle drzwi albo barykada pododuje blokade nie do pokonania, mimo ze na logike sprytny bohater spokojnie by sobie poradził, i tylko oskryptowane sytuacje pozwalają wspiąć sie na jakąś przeszkode zeby isc dalej (za to 5 min wczeniej mogła być jakaś kupka śmieci nie do przejścia) , zwykle takie drobne rzeczy troche psują odbiór na zasadzie "kurde teraz na scence wyważa drzwi i skacze po dachu a przed chwilą nie umiał wejść na śmietnik!"

 

licze jednak że nie będzie takich ewidentnych baboli , bo cala gra zapowiada sie naprawde kozacko! :D

Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...