Skocz do zawartości

Ogólne pecetowe pierdu-pierdu


Gość ako

Rekomendowane odpowiedzi

Godzinę temu, Paolo de Vesir napisał:

8zebk3hxjvx31.thumb.png.7270fd766da38148f913c3d91deb2aca.png

 

Co to ma udowodnić? Chyba, że wstawiłeś na potwierdzenie tego co napisałem. Pomijając opcje związane z antyaliasingiem to:

- opcje zaawansowane wyłączone wszystkie

- 16 opcji na lower than low/low/medium

- 3 opcje medium/high,

- 4 high

- 2 ultra

 

Więc pomijając te 3 opcje, które można przyporządkować i tu i tu (medium/high), mamy 16 low/medium, 6 high/ultra (w tym tekstury, na które ma wpływ tylko ilość VRAMU). Także myślę, że pisząc w większości opcje low/medium (a okazuje się, że są nawet lower than low) i powyłączane ustawienia zaawansowane nie rozminąłem się z prawdą. Nie wspominając o dodatkowej teselacji drzew dostępnej na PC.

Edytowane przez tjery
  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza

 

 

 

18 godzin temu, tjery napisał:

 

Co to ma udowodnić? Chyba, że wstawiłeś na potwierdzenie tego co napisałem. Pomijając opcje związane z antyaliasingiem to:

- opcje zaawansowane wyłączone wszystkie

- 16 opcji na lower than low/low/medium

- 3 opcje medium/high,

- 4 high

- 2 ultra

 

Więc pomijając te 3 opcje, które można przyporządkować i tu i tu (medium/high), mamy 16 low/medium, 6 high/ultra (w tym tekstury, na które ma wpływ tylko ilość VRAMU). Także myślę, że pisząc w większości opcje low/medium (a okazuje się, że są nawet lower than low) i powyłączane ustawienia zaawansowane nie rozminąłem się z prawdą. Nie wspominając o dodatkowej teselacji drzew dostępnej na PC.

 

Ktoś tu liczyć nie potrafi.

 

Medium-Ultra - 17

Low i poniżej - 7

Nieobecne - 6

 

A i tak te dwa ustawienia co są na Ultra czyli tekstury i geometria się liczą najbardziej. Podczas gameplayu te wszystkie particles cząsteczki są niezauważalne no chyba, że nie wiem po co stoisz nad wodą i co chwilę coś do niej wrzucasz albo podchodzisz do drzewa maxymalnie blisko i zaczynasz liczyć liście xd

 

Edytowane przez GearsUp
  • Minusik 4
Odnośnik do komentarza

Czasem widzę, że Ty normalne posty piszesz, ale zawsze jak mi odpowiadasz to nie wiem czy się śmiać czy płakać. Przeczytaj jeszcze raz co napisałem i się dokładnie zastanów o co Ci chodzi w Twoim wpisie. To odnośnie liczenia. I piszę serio, nie złośliwie. Przeczytaj na spokojnie to co napisałem ja i potem Twoją odpowiedź i się zastanów nad jej sensem. 

Odnośnie ustawień to tak, tak, oświetlenie, global illumination, ambient occlusion, ilość trawy, jakość drzew, futer zwierząt, jakość odbić w takiej grze jak RDR2 zupełnie nie ma znaczenia. Serio pogódź się z tym, że konsole to średnie PC, w drugiej połowie generacji to bardzo słabe PC i będzie Ci się prościej żyło, bo bronisz przegranej sprawy. Ja piszę o ilości ustawień low/medium na poparcie swojej wypowiedzi, a Ty se zmieniasz na medium-ultra i piszesz jakieś brednie o błędnym liczeniu. Najlepiej daj mnie do ignorów, bo zazwyczaj jak mi odpisujesz to się ośmieszasz. Będzie to z korzyścią dla Ciebie.

Edytowane przez tjery
  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza

 

4 godziny temu, tjery napisał:

Odnośnie ustawień to tak, tak, oświetlenie, global illumination, ambient occlusion

 

Które są na medium już na XOX i niewiele się różnią od tych High i te dwie opcje akurat zgadzam się, że mają znaczenie ale to co wymieniasz dalej czyli jakość futer zwierzątek czy jakość trawy? No nie oszukujmy się mało kto zwraca na to uwagę.

 

4 godziny temu, tjery napisał:

Serio pogódź się z tym, że konsole to średnie PC, w drugiej połowie generacji to bardzo słabe PC i będzie Ci się prościej żyło, bo bronisz przegranej sprawy.

 

Niczego nie bronię, wiadomo że na PC suwaczków jest więcej ale akurat w przypadku RDR 2 te opcje, które mają zjechane suwaki w stosunku do wersji PC nie robią wcale w tej konkretnej grze.

 

 

a ty @easye ogarnij dałna

Edytowane przez GearsUp
  • Minusik 1
Odnośnik do komentarza

Tak no, mało osób na to zwraca uwagę dlatego przez 3 edycje CW wszyscy się jebali wzajemnie o brak trawy na 1 z konsol. XD Medium nie różni się od High, acha, tyle, że na PC masz te opcje ustawione na Ultra, te tez nie roznia sie od medium? Myślę że można skończyć temat.

Odnośnik do komentarza

W ogóle polecam jeszcze raz obejrzeć ten filmik, w którym Alex rozkłada tę grę na czynniki pierwsze:

 

a konkretnie od minuty 1:42

 

 

 

 

Poleca on ustawienia konsolowe z XOX jako OPTIMIZED SETTINGS na PC. Każdy kto śledzi DF wie co oznaczają Optimized Settings. Są to takie ustawienia, które obniżają pewne suwaki ale dają znaczny przysrost performance bez zbytniej utraty na ogólnym wrażeniu wizualnym dla samej gry.

 

To coś oznacza.

 

Ale jak ktoś jednak nie ma zamiaru to zacytuję:

 

Cytat

For this video i'm going to consider Xbox 1 X's equivalent settings to be my optimized settings as i said last year in my speculation video concerning this part I think the game already looks pretty great on Xbox One X and I stick by that

 

  • Minusik 1
Odnośnik do komentarza
4 minuty temu, GearsUp napisał:

 

 

Które są na medium już na XOX i niewiele się różnią od tych High i te dwie opcje akurat zgadzam się, że mają znaczenie ale to co wymieniasz dalej czyli jakość futer zwierzątek czy jakość trawy? No nie oszukujmy się mało kto zwraca na to uwagę.

 

 

Niczego nie bronię, wiadomo że na PC suwaczków jest więcej ale akurat w przypadku RDR 2 te opcje, które mają zjechane suwaki w stosunku do wersji PC nie robią wcale w tej konkretnej grze.

 

 

a ty @easye ogarnij dałna

 

Ta, wszystkie opcje, których nie ma na konsolach albo są poniżej low nie mają znaczenia, medium to to samo co high, ba low to przecież to samo co ultra, masa dodatkowych efektów to nie ma sensu, ogólnie na konsolach to jest wersja ostateczna, a na PC se siadł jeden koleś z R* i coś tam pododawał w menu z opcjami, żeby blacharze mieli radochę. Kto by patrzył na zasięg rysowania trawy w RDR2, jakość roślinności, wykonanie zwierzyny? Nie no, pewnie że nikt, przecież ta gra w większości ma miejsce na terenach miejskich.

Pewnie dla przykładu Wiedźmin 3, CP2077, seria GTA też mają swoje wersje ultimate na konsolach.

Jak zagrasz kiedyś na PC w RDR 2 w 4K/60 na maks ustawieniach to przestaniesz pisać takie kocopoły, że to "prawie to samo co na konsolach".

Odnośnik do komentarza
8 minut temu, easye napisał:

Tak no, mało osób na to zwraca uwagę dlatego przez 3 edycje CW wszyscy się jebali wzajemnie o brak trawy na 1 z konsol. XD Medium nie różni się od High, acha, tyle, że na PC masz te opcje ustawione na Ultra, te tez nie roznia sie od medium? Myślę że można skończyć temat.

 

Częściowo ma rację, bo obecnie nie masz tak że między medium a high/ultra jest potato mode o czym świadczy chociażby ta analiza.

 

 

Nikt nie mówi, że konsole dościgną PC, ale pisanie, że takie RDR2 na konsolach to bieda wersja to mocne nadużycie.

 

Odnośnik do komentarza
3 minuty temu, tjery napisał:

Jak zagrasz kiedyś na PC w RDR 2 w 4K/60 na maks ustawieniach to przestaniesz pisać takie kocopoły, że to "prawie to samo co na konsolach".

 

Nope, nie to samo. Na bazowym PS4 i Xone zwłaszcza ale już na XOX it's pretty fucking close. Nie bez powodu Optimized Settings to są ustawienia z XOX dla Pecetów

 

Wiem, że to bolesne, że na tak słabym sprzęcie wrażenia wizualne mogą być tak podobne ale taka jest brutalna prawda.

 

 

Odnośnik do komentarza
2 minuty temu, tjery napisał:

Ja akurat grałem w RDR 2 na XSX, potem na PC. 4K, 60 klatek i maks ustawienia - gra wygląda o wiele lepiej niż na konsolach. Nie oznacza to oczywiście, że jest taka przepaść jak to było np. w przypadku GTA IV i PS3 i PC, ale snucie takich mętnych rozważań, że to prawie to samo odłóżmy między bajki.

 

RDR2 w 4K/60 wyglądające lepiej niż na XOX to minimum jakiego oczekiwałbym po karcie w cenie trzech premierowych XOX. :potter:

Odnośnik do komentarza
5 minut temu, GearsUp napisał:

 

Nope, nie to samo. Na bazowym PS4 i Xone zwłaszcza ale już na XOX it's pretty fucking close. Nie bez powodu Optimized Settings to są ustawienia z XOX dla Pecetów

 

Wiem, że to bolesne, że na tak słabym sprzęcie wrażenia wizualne mogą być tak podobne ale taka jest brutalna prawda.

 

 

 

Przecież optimized settings to zazwyczaj u nich są ustawienia konsolowe, nie wiem za bardzo o co Ci chodzi. W tym co cytowałeś jest napisane, że już na XOX wygląda całkiem dobrze i tyle. I jak ktoś ma słabszego PC to w tych opcjach może pograć w jakości z konsol. To wszystko, nie wiem gdzie Ty tam szukasz drugiego dna. Nie ma tam słowa o tym, że to jest blisko PC na maks ustawieniach, tylko że wygląda całkiem dobrze, a od całkiem dobrze do zajebiście jeszcze jest sporo miejsca.

Edytowane przez tjery
Odnośnik do komentarza
1 minutę temu, GearsUp napisał:

Między "pretty" czy pięknie a tym twoim "zajebiście" jest bardzo niewielka różnica dlatego też na każdych forach odradzane jest używanie ustawień Ultra na PC :)

 

Zwrot "pretty great" oznacza "całkiem dobrze". Przestań porównywać gry na skompresowanych porównaniach na YT, bo tam wszystko wygląda "w miarę podobnie". A co do wersji RDR 2 na XOX to jedyne co tam zmienili w stosunku do ps4/xone to rozdzielczość, więc nie wiem skąd u Ciebie ta euforia odnośnie tej wersji. Chyba, że jednak nagle rozdzielczość ma znaczenie? A może nawet klatki mają znaczenie? A może ustawienia też mają znaczenie? Czy to wszystko tylko pic na wodę i lepiej grać na telefonie zamiast pakować się w koszty?

 

7 minut temu, Paolo de Vesir napisał:

 

RDR2 w 4K/60 wyglądające lepiej niż na XOX to minimum jakiego oczekiwałbym po karcie w cenie trzech premierowych XOX. :potter:

 

Ale ja tu odniosłem się tylko do jakości, bo o tym była dyskusja, nie do stosunku cena/jakość. Bo tu już wchodzimy na niebezpieczny teren, gdzie Porsche jest be, bo drogie, dużo pali i mało miejsca a przecież Oplem też wszędzie dojedziesz w miarę wygodnym fotelu i z klimą, a o ile taniej.

Odnośnik do komentarza
50 minut temu, Paolo de Vesir napisał:

 

Częściowo ma rację, bo obecnie nie masz tak że między medium a high/ultra jest potato mode o czym świadczy chociażby ta analiza.

 

 

Nikt nie mówi, że konsole dościgną PC, ale pisanie, że takie RDR2 na konsolach to bieda wersja to mocne nadużycie.

 

Malo mnie interesuje ten filmik, bo rozmawiamy o RDR 2 (który w swoim czasie był benchmarkiem technologii) i też podobnie jak Tjery spędziłem sporo godzin w grze na konsolach i sporo godzin na PC, mam porównanie i standardowo dyskutuje z jakims teoretykiem, który widział Anal Izę na YT, gdzie jakiś koleś polecą ustawienia konsolowe.:stupid:

 

Swego czasu jak zlozylem 1 peceta to napisalem, że zobaczyłem RDR 2 na ultra w 60 fpsach - mogę umierać. Taka mniej więcej to była różnica. :lapka:

Odnośnik do komentarza
38 minut temu, easye napisał:

i też podobnie jak Tjery spędziłem sporo godzin w grze na konsolach

 

Rozumiem, że grając tyle w te różne wersje na konsolach widziałeś zerową różnicę między XSX a PS5, że nazywasz to jedną jedyną wersją na "konsolach".

 

 

Jak znam życie to grałeś w wersję z PS4 Pro czyli taką samą, która jest na PS5 

 

The PlayStation 4 version runs at a native 1080p; the PlayStation 4 Pro renders the game at 1920x2160, and then upscales it to 4K via what is likely checkerboard rendering, leading to a “softer” image

 

I pewnie przez ten "softer image" masz takie wrażenie.

 

 

A skoro nie widziałeś tak ewidentnej różnicy między wersją z X a tą z Pleja to w takim razie w ogóle nie powinieneś się wypowiadać w kwestii "widoczności różnic" przy wyższych settingsach.

 

 

 

Cytat

Swego czasu jak zlozylem 1 peceta to napisalem, że zobaczyłem RDR 2 na ultra w 60 fpsach - mogę umierać. 

 

 

RDR 2 RTX 3080 max settings:

 

 

 

 

 

~45-55 fps czyli constant stutter

 

no faktycznie różnica między konsolami niebo a ziemia tragiczny framerate vs stały solidny 

 

 

:pawel:

 

 

but but but DLSS

 

 

Spoiler

który ssie w RDR 2  :pawel:

 

 

Edytowane przez GearsUp
  • Minusik 1
Odnośnik do komentarza

Porownywalem wszystkie wersje, PS5 to rozmazany gowno względem Xboxa, 1440 czy QHD na PC jest milion razy ostrzejsze. Kompletnie nie w tym rzecz, zostawiam ten temat, bo jedyną osoba która "nie powinna się wypowiadać na temat widoczności różnic" jesteś Ty.:lapka:

 

Nie chcesz używać DLSS, to przeskaluj sobie rozdzielczość ręcznie na 90%. Gra nadal będzie wyglądała duzo lepiej niż na konsolach. 

 

 

  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza

Gościu nikt nie twierdzi, że gra wygląda lepiej na konsolach tylko ty mówisz jakie to Uber są maxymalne ustawienia na PC i jakie to niebo a ziemia granie na tych ustawieniach w 60 fps. No to ci udowodniłem filmikiem, że granie na max ustawieniach w RDR 2 na PC nie jest możliwe w stałych 60 fps'ach (przy schrzanionym DLSS w tej grze) na karcie RTX 3080 a nawet na RTX 3090 nie będzie stałych 60 więc nie wiem gdzie ty tu widzisz niebo. 

  • Minusik 1
Odnośnik do komentarza
4 minuty temu, GearsUp napisał:

Gościu nikt nie twierdzi, że gra wygląda lepiej na konsolach tylko ty mówisz jakie to Uber są maxymalne ustawienia na PC i jakie to niebo a ziemia granie na tych ustawieniach w 60 fps. No to ci udowodniłem filmikiem, że granie na max ustawieniach w RDR 2 na PC nie jest możliwe w stałych 60 fps'ach (przy schrzanionym DLSS w tej grze) na karcie RTX 3080 a nawet na RTX 3090 nie będzie stałych 60 więc nie wiem gdzie ty tu widzisz niebo. 

 

Już chyba Ci to kiedyś pisałem, ale się powtórzę, w RDR 2 z DLSS jest wszystko ok, wystarczy podmienić dll w folderze z grą, co zajmuje kilka sekund.

Odnośnik do komentarza

No skad chlop ma to wiedziec.

 

Z DLSS włączonym ta gra wygląda oblednie. Z przeskalowana rozdzielczością tez wygląda znacznie lepiej niż na konsolach. Nie zobaczysz różnicy w rozdzielczości natywnej 4k a np. w 90%, ale ustawienia Ultra względem Medium/Low już tak.

 

Ja gram w 80 fpsach bez żadnych wspomagaczy, bo gram na panoramicznym monitorze, no ale na PC się grać nie da. Dobrze ze na konsoli się da. 30 fpsow, lower then lowest, wyłączone opcje graficzne, 

medium, high - jeden chuj, zero różnic. No i fajnie. 

Odnośnik do komentarza

 

23 minuty temu, tjery napisał:

Już chyba Ci to kiedyś pisałem, ale się powtórzę, w RDR 2 z DLSS jest wszystko ok, wystarczy podmienić dll w folderze z grą, co zajmuje kilka sekund.

 

Samo to, że na PC trzeba ściągać i uruchamiać jakiś zjebany RDR2_RuntimeDLSSPatcher.exe aby podmieniał dzialanie DLSS to już jest tragedia i podobno trzeba to robić za każdym razem w przypadku włączenia gry. Niweluje on efekt wyostrzenia i zbliża obraz do bliskiego natywnemu ale to nie jest natywne 4k takie jak na XSX :)

  • Minusik 4
Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...