Skocz do zawartości

Ogólne pecetowe pierdu-pierdu


Gość ako

Rekomendowane odpowiedzi

No ale nadal odstają od średniej klasy peceta, a zaraz wychodzi kolejna generacja kart graficznych.

No zdziwiłbym się bardzo, gdyby kolejne RTXy nie radziły sobie z nowymi silnikami graficznymi.

 

Teraz jest tak, że jak masz monitor 1440p w górę, to 99% obciążenia przejmuje karta graficzna.

Jak UE miałby działać kompletnie inaczej, to może okazać się niezłym niewypałem.

Odnośnik do komentarza
3 minuty temu, Paolo de Vesir napisał:

Myślę, że jednak nie będzie tak źle i konsole pokażą pazur - tak mocnych sprzętów nie było od lat.

konsole nie powinny być w takiej dupie jak 8 generacja, a mój post odnosił się do planowanego upgradu procka na 8 rdzeniówkę  

Odnośnik do komentarza

Mogę coś przekręcić, bo gdzieś na jakimś podcaście o tym słuchałem, ale ten silnik był optymalizowany pod konsole i nowy sprzęt generalnie. Wysokie obciążenie procka bierze się podobno między innymi z mocnego wykorzystania SSD. I mam tu na myśli prawdziwe wykorzystanie SSD, kiedy gry wcale nie pójdą na HDD. Dane trzeba non stop w locie dekompresować w ogromnych ilościach.

Dzięki optymalizacji pod konsole nie potrzeba też aż tak dużo (wolnego) RAMU. W PS5 wszystko  idzie w znacznie szybszy i droższy VRAM, a SD RAM wcale nie jest wykorzystywany do gier.

Dla zobrazowania: DDR4-3200 - 25GB/s, DDR5-6400 - 51GB/s, GDDR6 w ps5 - 448GB/s :obama:

 

PC pewnie i tak będzie oferował najlepsze wersje gier, ale pod koniec życia ps5 taki PC będzie musiał być sporo silniejszy od konsoli by utrzymać przewagę. Tak jak PC teraz musi być silniejszy od  ps4, by udźwignąć takie God of War, czy Horizon Zero Dawn w 1440p 60fps. ps4 ma tylko 1.8 teraflopa, gdy na przykład taki 3080Ti ma 34teraflopy.

Odnośnik do komentarza

No dla mnie takie porównania są trochę z dupy. Horizon Zero Dawn chodzi lepiej też na 3 teraflopowych kartach (jak chocby GTX 970 z 2014 r. ) niż na PS4. Niestety często właśnie tak ludzie porównują gry - chuj ze na PS4 gra działa w 30 klatkach, z gorszymi teksturami, niższymi ustawieniami niż na PC, no ale podczas porównania to stawiamy sprzęt za 5k, bo nagle ta sama gra jest grywalna dopiero w Uktra 4K 60 fpsow badz wiecej...

 

No wtedy jednak poruwnujemy 2 zupełnie inne gry... Nawet przy obecnej generacji konsol cięcia w grafice widac gołym okiem jak chcemy pograć w 60 klatkach - czy to najładniejszych wyścigach jak Motorsport, czy Forbiden West.

 

 

Odnośnik do komentarza

Konsole to jest sprzęt masowy i niestety aby ciąć koszty wszystko jest na jednym glucie jak w pegasusie. Ogranicza je przede wszystkim TDP APU które jest mniej więcej na poziomie średnio półkowego laptopa do gier. Zwykła 3060 ma 6 TFLOPS więcej niż PS5 a mamy start generacji i porównujemy do karty która jest najniższa w segmencie pod gry. 
 

Ja PS5 nie uruchamiałem od miesięcy, wolę już laptopa pod tv podpinać z 3070 czekając na nową generację kart. Gry zwyczajniej lepiej działają a takim zimnym prysznicem była premiera Elden Ringa który pomimo kłopotów na premierę w wersji PC miał problemy to i tak działał i wyglądał lepiej niż na PS5.

Odnośnik do komentarza
1 godzinę temu, easye napisał:

Horizon Zero Dawn chodzi lepiej też na 3 teraflopowych kartach (jak chocby GTX 970 z 2014 r. ) niż na PS4.

GTX 970 ma 4 teraflopy, więc jest ponad 2x mocniejszy od PS4.

Godzinę temu, Ukukuki napisał:

Zwykła 3060 ma 6 TFLOPS więcej niż PS5

Ma niecałe 3 TFlopy więcej.

 

Co do dema UE5 na PC to porównywanie zamkniętego zoptymalizowanego buildu na konsole do zabawy z edytorem nie ma praktycznie nic wspólnego z faktyczną wydajnością.

Gry next genowe jak najbardziej powinny iść w większe obciążenie CPU. Poprzednia generacja gier mocno obciążała GPU bo tu był największy przeskok między PS3/X360 a PS4/XOne, nie mówiąc już o kolosalnej różnicy w ilości RAMu (0.5 vs 8) a CPU był po prostu słaby już na starcie.

A co do ogólnej optymalizacji, mam nadzieję że w końcu skończy się zabawa z trybami i będzie jeden mega dopracowany w dynamicznym 4k z dobrym skalowaniem w którym będzie tylko toggle 30/60 fps i przy 30 rozdzielczość będzie latała bliżej 4k a przy 60 bliżej 1440p. Taki Spider MM pokazuje że 60+RT w nawet mniej niż 1440p prezentuje się nadal bardzo dobrze.

Odnośnik do komentarza
5 godzin temu, C1REX napisał:

PC pewnie i tak będzie oferował najlepsze wersje gier, ale pod koniec życia ps5 taki PC będzie musiał być sporo silniejszy od konsoli by utrzymać przewagę. Tak jak PC teraz musi być silniejszy od  ps4, by udźwignąć takie God of War, czy Horizon Zero Dawn w 1440p 60fps. ps4 ma tylko 1.8 teraflopa, gdy na przykład taki 3080Ti ma 34teraflopy.

 

Pod koniec życia PS5 to będą RTXy 60xx albo i 70xx, a już teraz wystarczy 3070, żeby mieć kompa sporo mocniejszego niż next-geny, więc o czym my mówimy. 

Też nie wiem po co to przywołanie 3080Ti, skoro GOW czy Horizon chodzą lepiej na PC niż na PS4 na Gtxie 970.

13 minut temu, łom napisał:

A co do ogólnej optymalizacji, mam nadzieję że w końcu skończy się zabawa z trybami i będzie jeden mega dopracowany w dynamicznym 4k z dobrym skalowaniem w którym będzie tylko toggle 30/60 fps i przy 30 rozdzielczość będzie latała bliżej 4k a przy 60 bliżej 1440p. Taki Spider MM pokazuje że 60+RT w nawet mniej niż 1440p prezentuje się nadal bardzo dobrze.

Raczej marzenia, już teraz multiplatformy pokazują na co stać nowe konsole.

Odnośnik do komentarza
33 minuty temu, tjery napisał:

Pod koniec życia PS5 to będą RTXy 60xx albo i 70xx, a już teraz wystarczy 3070, żeby mieć kompa sporo mocniejszego niż next-geny, więc o czym my mówimy. 

O tym, że gracz PC ma przeważnie większe wymagania. Dla wielu graczy PC nawet 60fps to za mało i kupują sobie monitory 144Hz.

ps4pro jest blisko 2.5x mocniejsze od ps4, a gry często wciąż chodzą słabo. . 

3080Ti dałem dla przykładu tylko i zobrazowania, że PC może być pod koniec generacji nawet 20x mocniejszy od konsol. 

 

Sam wolę PC i nie wiem kiedy ostatnio odpalałem konsolę. Rozumiem jednak, że sporo gier na konsole będzie w 30fps i jakiś śmiesznych rozdziałkach, a żeby zagrać jak człowiek na PC w naprawioną wersję, to komp będzie z 10x mocniejszy. 

 

 

Odnośnik do komentarza
8 godzin temu, C1REX napisał:

Rozumiem jednak, że sporo gier na konsole będzie w 30fps i jakiś śmiesznych rozdziałkach, a żeby zagrać jak człowiek na PC w naprawioną wersję, to komp będzie z 10x mocniejszy. 

 

 

Nie demonizowałbym aż tak optymalizacji na PC, bo sporo mitów już powstało w tej kwestii. Dla przykładu, XSX 12 TFLOPS, 3080 Ti coś ponad 25 TFLOPS (przekładając TFLOPSy podawane przez Nvidię na te realnie osiągane w porównaniu z Radeonami, oczywiście bez RT, bo z RT jest przepaść na korzyść RTXów). No i biorąc jako przykład grę bez RT - Forzę Horizon 5 to sytuacja wygląda tak:

XSX - w trybie Quality, a więc 4K, MSAA 4x i ustawienia Ultra - 30 FPS

3080Ti - w 4K, MSAA 4x przy ustawieniach Ekstremalnych (a więc wyższych od tych z Quality z XSX plus na PC praktycznie nie występuje problem z pop upem/wczytywaniem lepszego LOD) - średnio w benchmarku mam 75 kls (a jest to wymagający wycinek)

 

Wychodzi więc 2,5 krotna przewaga w wydajności, więc wszystko się zgadza z ilością TFLOPS (plus na PC wyższe ustawienia graficzne). Nawet biorąc pod uwagę, że na XSX jest lock na 30 kls i średnio by było więcej (więc potraktujmy to jako lock na najniższych klatkach), to minimalne klatki mam około 70 kls, więc i tak prawie 2,5 raza więcej.

 

W pozostałych grach też spokojnie 2x wyższa rozdziałka/klatki plus wyższe ustawienia graficzne, nie wspominając już o RT. Także wcale nie jest aż tak źle z tą optymalizacją na PC.

Odnośnik do komentarza
9 godzin temu, MarekCol napisał:

Ktoś tak uważał? xd Chyba na tym forum tylko.

No na forum to ludzie jakiś spazmów dostawali jak się im mówiło, że będą gry 1080p/30fps. Poza forum myślę, że też sporo ludzi nie wierzyło w taką opcję. 

Demo matriksa nawet stabilnych tych 30fps nie ma, a cutscenki są w 24fps. 

Odnośnik do komentarza
9 godzin temu, Paolo de Vesir napisał:

 

1440p/30 dla TLOU3, możesz zapisać ten post na 2026.

Wystarczy dać w dowolnej grze leciutki i okrojony względem PC Ray Tracing i możemy mocno zbliżyć się do 1080p/30fps. Dying Light 2 w quality mode jakoś tak chyba działał na premierę :reggie:

 

Stareńki już Control z RT to też tylko 1440p/30fps. :obama:

 

 

Odnośnik do komentarza
53 minuty temu, C1REX napisał:

Wystarczy dać w dowolnej grze leciutki i okrojony względem PC Ray Tracing i możemy mocno zbliżyć się do 1080p/30fps. Dying Light 2 w quality mode jakoś tak chyba działał na premierę :reggie:

 

Stareńki już Control z RT to też tylko 1440p/30fps. :obama:

 

Za to w 1260p/60 śmiga Ratchet w 60. Zamknieta struktura konsoli pozwoli na wiele, ale tylko tym bardziej utalentowanym studiom, że przypomne tylko natywne 4K/30 w RDR2 na XOX.

Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...