Skocz do zawartości

Ogólne pecetowe pierdu-pierdu


Gość ako

Rekomendowane odpowiedzi

Wciąż lepiej, ale FSR ma tę zaletę, że jest, w przeciwieństwie do DLSS, rozwiązaniem otwarytm i ma szansę pojawić się na konsolach. Zastanawiam się czy MS będzie dalej próbowało ze swoim upscallingiem czy jednak oleje to na rzecz konkurencji.  

Odnośnik do komentarza

Na razie wyszła jedna gra i to są początki FSR 2. DLSS też przeszedł długą drogę. 

 

Zaletą FSR jest to, że jest open source i nie potrzebuje specjalnych kart z chipem AI. To znaczy, że FSR będzie działać na kartach NVIDII z serii GTX, gdy DLSS na nich nie działa :kekw:

 

Doliczmy do tego wszelkie konsole łącznie ze Switchem i  SteamDeckiem i DLSS dla wielu developerów stracił dziś sens istnienia. 

Odnośnik do komentarza
Godzinę temu, Figuś napisał:

 

No pięknie to podsumowuje wrzucone tu wcześniej "DLSS Killer". Jedynie na statycznym obrazie w 4K w trybie quality może się równać z DLSS, w ruchu i w niższych rozdziałkach/trybach wciąż DLSS nie ma sobie równych.

Edytowane przez tjery
Odnośnik do komentarza

Oczywiście, że nie ma sobie równych. Pierwsze materiały od dużych serwisów o FSR 2.0 były dość absurdalne.

DF przy tym video ominęło jedną rzecz - gra ma regulację wyostrzania. Po obniżeniu go z domyślnego poziomu 10 na 5-6 artefakty zmniejszają się zauważalnie, zwłaszcza na roślinności. 

 

FSR 1.0 to był dla mnie ogromny zawód - wyglądało to jak proste skalowanie z często przegiętym wyostrzaniem. Przykładowo TAAU z UE4 robiło dużo lepszą robotę. 

W przypadku FSR 2.0 jest absolutna przepaść w porównaniu do pierwszej wersji - technologia ma szasnę mocno namieszać. Sprawdzałem Deathloopa na Steam Deck i nawet w trybie performance (640x400!) gra wyglądała absolutnie akceptowalnie, pod względem rozdzielczości była przepaść w porównaniu do gier na Switcha, których rozdzielczość wyraźnie niższa niż natywna (Xenoblade Chronicles 2, MK11). Bardzo chciałbym zobaczyć ja w dużej części gier konsolowych, bo 1440p (tryb Quality) a natywne 4K to ogromy wzrost wydajności przy niemal niezauważalnej (a czasem nawet przewyższającej jakość obrazu natywnego przy kiepskim TAA - wiele gier z DLSS wygląda lepiej, np. Death Stranding, Nioh 2) utracie ostrości. 

Odnośnik do komentarza

FSR 2.0 to świetna wiadomość dla każdego. Nawet jak ktoś ma w dupie AMD i nigdy by ich kart nie kupił, to jest to szansa na spopularyzowanie dobrego upscalingu. 

Devi będą mieli dobra motywację, bo na konsolach to wydaje się niemal oczywista drogą. Potem konwersja takiego FSR w DLSS to podobno 2-3 dni roboty, więc fani NVIDII dostaną dwie opcje do wyboru z czego DLSS powinien być lepszy. 

Chyba każdy na tym zyskuje. 

 

Odnośnik do komentarza


Lubie gościa i jest dość konkretny, generalnie jego konkluzja jest taka że historycznie między generacjami Nvidii średnio były 25% skoki wydajności. jednak jest za wcześnie żeby przwidzieć czy będzie tak teraz ale prawdopodobnie tak. Na dzień dzisiejszy wiadomo że będzie większe TDP  i poszczególne karty będą na różnym chipsecie 

Odnośnik do komentarza

Jeśli to będzie klasyczny wzrost wydajności o 25%, ale przy tak ogromnym wzroście poboru prądu, to dla wielu będzie to jak krok wstecz. 

Jak będzie, to już niedługo zobaczymy, ale obstawiam wzrost wydajności liczonej w teraflopach bliżej tych 80%.

Ewentualnie 25% wzrost wydajności względem TDP. Zależy jak liczyć. 

Odnośnik do komentarza

Ciekawe jak będzie z TDP, zieloni zawsze mieli fajne ciche karty wątpię żeby poszli drogą AMD. 

 

No i pytanie co zieloni wymyślą nowego, RT i DLSS pchają mocno growy wózek do przodu - tutaj może być największy skok względem poprzedników. 

 

 

Co do wcześniejszego wątku:

https://www.purepc.pl/test-amd-fsr-2-0-porownanie-z-fsr-1-0-oraz-nvidia-dlss-w-grze-deathloop

Odnośnik do komentarza

Moore's law is dead zrobił filmik na temat zalewu plotek odnośnie nowych kart.

 

 

Koleś w przeszłości miał dobre leaki i zobaczymy, czy teraz będzie miał rację. 

 

Karty mają być około 2x mocniejsze od aktualnej generacji, więc to będzie gigantyczny skok. 

AMD ma tym razem mieć lepszy stosunek wydajności do poboru prądu od NVIDII. Mają też mocno poprawić wydajność w Ray Tracing, więc może AMD będzie godnym konkurentem dla zielonych. 

No i premiera kart NVIDII zapowiada się na wcześniejszą niż zwykle i w okolicach sierpnia/września.

Odnośnik do komentarza
  • 4 tygodnie później...

Patrzę sobie na najpopularniejsze rozdzielczości na STEAM i widzę, że FullHD ma ciągłe wzrosty. Moja jest dosyć niszowa (3440 x 1440), ale jak widzę jakie wizualia zapewnia przy relatywnie nie drogiej karcie (MFS na RTX3060ti w chodzi na maks ustawieniach przy 27-30fps z lockiem na 30fps, a wygląda obłędnie), to serio zastanawiam się, czy za chwilę karty graficzne nie osiągną sufitu opłacalności dla zwykłego zjadacza chleba, bo takie 4k to chyba za sto lat doczeka się jakiś sensownych wartości (obecnie 2.57%), przy której wzrost wizualiów względem 1440p jest w moim odczuciu dosyć mały.

Odnośnik do komentarza
19 minut temu, Shago napisał:

Patrzę sobie na najpopularniejsze rozdzielczości na STEAM i widzę, że FullHD ma ciągłe wzrosty. Moja jest dosyć niszowa (3440 x 1440), ale jak widzę jakie wizualia zapewnia przy relatywnie nie drogiej karcie (MFS na RTX3060ti w chodzi na maks ustawieniach przy 27-30fps z lockiem na 30fps, a wygląda obłędnie), to serio zastanawiam się, czy za chwilę karty graficzne nie osiągną sufitu opłacalności dla zwykłego zjadacza chleba, bo takie 4k to chyba za sto lat doczeka się jakiś sensownych wartości (obecnie 2.57%), przy której wzrost wizualiów względem 1440p jest w moim odczuciu dosyć mały.

 

Sporo ludzi podziela Twoje zdanie odnośnie tego sufitu i wystarczającej mocy. 

Nowe APU od AMD z RDNA3 mogą niedługo zastąpić low end dedykowane GPU. 

Karty za 5000-10 000zł zostaną dla wariatów chcących przesuwać suwaki na prawo w 8k120fps, ale dla wielu wystarczy FullHD/60fps w mało wymagających grach jak Fortnite. 

 

Zresztą wystarczy spojrzeć na odbiór steam decka, to co dopiero przy desktopowych APU o mocy aktualnych Radeonów. 

 

 

Odnośnik do komentarza
47 minut temu, Shago napisał:

Patrzę sobie na najpopularniejsze rozdzielczości na STEAM i widzę, że FullHD ma ciągłe wzrosty. Moja jest dosyć niszowa (3440 x 1440), ale jak widzę jakie wizualia zapewnia przy relatywnie nie drogiej karcie (MFS na RTX3060ti w chodzi na maks ustawieniach przy 27-30fps z lockiem na 30fps, a wygląda obłędnie), to serio zastanawiam się, czy za chwilę karty graficzne nie osiągną sufitu opłacalności dla zwykłego zjadacza chleba, bo takie 4k to chyba za sto lat doczeka się jakiś sensownych wartości (obecnie 2.57%), przy której wzrost wizualiów względem 1440p jest w moim odczuciu dosyć mały.

 

Z rozdzielczością wszystko zależy od wielkości ekranu i odległości od niego. Przy normalnych odległościach różnica między 2160p a 1440p jest bardzo duża, ja np. gram na LG 48 cali i siedzę od niego ok. 1,2 metra, po przełączeniu rozdziałki z 4K na 1440p obraz masakrycznie traci na jakości, pojawia się rozmazanie i wszystkie inne bolączki niższej rozdzielczości. Różnica miedzy 1080p a 1440p to tylko 1,7 mln pikseli, a już między 1440p a 2160 to 4,6 mln, w 4K jest dużo ponad 2 razy więcej pikseli niż w 1440p. Robi to ogromną różnicę (przy odpowiedniej wielkości ekranu i odległości), rozdziałka to nie tylko ostrość, wyrazistość, to też lepsze tekstury, lepsze cieniowanie, lepszy antyaliasing. Jak grałem na konsolach to siedziałem nawet i 5 metrów od 65 cali TV, bo przy bliższej odległości 1080p/1440p biło po oczach, ale niestety dużo traciłem na szczegółach, bo to już daleko od ekranu. No ale ja mam bzika na punkcie ostrości obrazu (wolę nawet obiektywnie mniej zaawansowaną technicznie grafikę, ale przy tym obraz ostry jak żyleta z dobrym AA, bez żadnego migotania itd, niż niby lepszą grafikę pod kątem technicznym, ale ze słabą jakością obrazu, tak jak np. ostatnio HWF w trybie 60kls przed paczem).

 

Zresztą obecnie problem wyboru pomiędzy 4K a 1440p zniknął, bo DLSS w trybie jakości skaluje z 1440p do 4K i daje lepszą jakość obrazu niż natywne 4K, więc nie ma po co grać w natywnym 4K (oczywiście poza grami nie wspierającymi DLSS, ale obecnie większość nowych gier ma wsparcie).

Edytowane przez tjery
Odnośnik do komentarza

Mówisz tutaj o TV, który natywnie ma rozdzielczość 4K, a nie 1440p. Owszem, wyświetli, ale moim zdaniem obraz i ostrość będzie gorsza jak na czymś, dla czego naturalną rozdzielczością jest 1440p. Przynajmniej ja zawsze miałem takie wrażenie. Ja osobiście siedzę jakieś 0.6 - 0.7m od monitora 34 cale. Korzystam z tego rozwiązania 4 miesiąc i nie jestem w stanie sobie wyobrazić większy format (dalej z pewnością nie usiądę).

Odnośnik do komentarza

Zastanawiam się jaka kolejna gra będzie warta przesiadki na serie 4xxx ponieważ obecnie każda gra na 3080 w 1440p działa dzięki DLSS nadwyraz dobrze . Wręcz wydaje się że ta technologia jest na tyle dobra że w jakiś sposób zmniejsza sprzedaż kart

Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...