Jump to content

PSX Extreme 177


Recommended Posts

Posted

PSX Extreme #177

psx177.jpg

 

Majowy numer dostępny od 2.05 (środa)

Prenumerata - wysyłka 29.04 (niedziela)

 

KONKURS - w majowym numerze PSX Extreme konkurs, w którym do wygrania trzy konsole Nintendo 3DS!

Wszystkie szczegóły (m.in. regulamin i zasady zabawy) wraz z pierwszym pytaniem znajdziecie 1 maja (wtorek) na PPE.pl

 

Nie trzeba być melomanem, aby docenić dobrą ścieżkę dźwiękową w swojej ulubionej grze. Ale myli się ten, kto sądzi, że najwięksi kompozytorzy z Hollywood pracujący dla naszej branży to oznaka, że gry weszły na salony. Przy dzisiejszych budżetach wydawców idących w miliony, Hans Zimmer czy Harry Gregson-Williams to tak samo dobry marketing dla danej produkcji, jak każdy inny. Na szczęście nasza branża nie jest skazana wyłącznie na najemników – dorobiła się własnych nazwisk i geniuszy tworzących dźwięki godne branżowych Oscarów. O nich wszystkich oraz najciekawszych soundtrackach ostatnich miesięcy traktuje nasz pierwszy Temat Numeru – bo w tym miesiącu mamy dla Was aż dwa...

 

Dla wielu z nas gry wideo to podstawowe hobby – ale ilu ma pojęcie, jak dokładnie powstają? Jakie najważniejsze procesy muszą zajść, aby pierwotna idea zamieniła się w produkt, czekający na nas na półce sklepowej? Jakie niespodzianki i zagrożenia czyhają na deweloperów, z czym się zmagają, aby swoje wizje oddać nam we władanie? Tego dotyczy nasz drugi Temat Numeru, na potrzeby którego przepytaliśmy Adriana Chmielarza, szefa studia People Can Fly.

 

Jednym z objawów wiosny jest doroczne Electronic Arts Spring Showcase – EA pokazało nam w Londynie swoje największe nadchodzące produkcje: Medal of Honor Warfighter, Crysis 3 oraz Walkę w zwarciu – nowe DLC do Battlefield 3. Graliśmy też w Sorcery: Świat Magii (czy to oczekiwany mesjasz dla PS Move?), Resistance: Burning Skies na Vitę (jak się sprawdzają dwa analogi?) oraz mamy finalne werdykty dla Wiedźmina 2, Sniper Elite V2, Prototype 2 i paru innych nowości. A to jedynie fragment atrakcji nowego numeru – resztę pozostawiam Wam do odkrycia.

 

Chociaż nie – zdradzę Wam jeszcze dwie. Po pierwsze, powraca Region Filmowy, w czym duży był Wasz udział i pozytywne przyjęcie cyklu KinematoGRAfia. Kuba Sobek związany jest z filmami nie tylko hobbystycznie, ale i zawodowo. Mam nadzieję, że jego recenzje godnie wypełnią miejsce po Michale. Po drugie, na gamescom 2012 po raz pierwszy znajdzie się specjalna, wydzielona przestrzeń dedykowana mobilnemu graniu. Można się śmiać ze smartfonów i tabletów, dotykowych interfejsów imitujących pady i wieszczenia śmierci konsol, ale nie można udawać, że ten rodzaj rozrywki nie istnieje. My nie zamierzamy, dlatego co miesiąc będziemy oceniać kilka najciekawszych naszym zdaniem pozycji. Żebyście nie utonęli w morzu nieznanego chłamu, za który ktoś każe Wam płacić. [Grzegorz 'Butcher' Drabik]



PROSIMY NIE PODAWAĆ OCEN GIER ZRECENZOWANYCH W TYM NUMERZE!

TEMATY NUMERU



Gra muzyka - 6 stron poświęconych muzyce w grach - historia, kompozytorzy, najlepsze płyty

Od idei do półki sklepowej - Roger i SoQ wypytali Adriana Chmielarza, szefa studia People Can Fly, jak powstają gry

 

CO NOWEGO

Battlefield 3: Walka w zwarciu

Crimson Dragon

Crysis 3

Epic Mickey 2: The Power of Two

Halo 4

Medal of Honor Warfighter

The Amazing Spider-Man

 

PLAYTESTY

Resistance: Burning Skies

Sorcery: Świat Magii

 

RECENZJE

Devil May Cry HD Collection

Hyperdimension Neptunia mk2

Kinect Rush Przygoda...

Kinect Star Wars

MUD – FIM Motocross WC

Pandora’s Tower

Prototype 2

Saint Seiya Sanctuary Battle

Sniper Elite V2

Wiedźmin 2: Zabójcy Królów – Edycja Rozszerzona

 

NETWORK

Anomaly Warzone Earth

Diabolical Pitch

Fez

Trials Evolution

UEFA Euro 2012

Wheels of Destruction: World Tour



POCKET

Angry Birds Space

Cut the Rope Experiments

Draw Something

Inazuma Eleven 2: Firestorm/Blizzard

Kid Icarus: Uprising

Plants vs. Zombies

Shin Megami Tensei: Devil Survivor 2

Sumioni: Demon Arts

Tales From Spaces: Mutant Blobs Attack

Train Crisis

 

HARDKOR

Darmowe granie - SoQ o coraz popularniejszym free-to-play - mrzonka czy przyszłość?

Gatunkowe stereotypy (cz. 2)

KinematoGRAfia – „Mortal Kombat”

Powrót do przeszłości – Playdia & Pippin

O co chodzi jakby... – God of War

Przez pryzmat serii – Devil May Cry

To było grane – Worms

Graczpospolita

Kącik sportowy

Kącik RPG

Kącik wyścigowy

Kącik bijatyk

 

FELIETONY

Z dziennika gracza

Od gracza dla graczy

Babskie sprawy

Okiem maniaka

 

STAŁE RUBRYKI

Co nowego



Ohayo Nippon

Hyde Park

Region Filmowy

Listy

Finish Him!

 

PROSIMY NIE PODAWAĆ OCEN GIER ZRECENZOWANYCH W TYM NUMERZE!

 

PRENUMERATA zostanie rozesłana w niedzielę, 29.04. W przypadku jakichkolwiek kłopotów z dostawą, opóźnień lub innych problemów - prosimy o maile na prenumerata@psxextreme.pl lub posty w tym temacie. Informacje o prenumeracie dostępne są również tutaj.

Zapowiedź nowego numeru

również na PPE.pl. Informacje o majowym PE znajdziecie również na naszym profilu facebookowym.

Posted

Okładka super, zawartość z tego co widzę jeszcze lepsza. Szacunek dla was za szybkie przywrócenie Regionu Filmowego. Nie spodziewałem się że tak szybko to nastąpi. Ciekaw jestem stylu tego nowego recenzenta, Myszaqa i Walkiewicza czytało mi się dobrze. Pochwalić muszę również wygląd recenzji, w poprzednim numerze podobały mi się strony o Yakuzie DS.

Posted

Ten opis serii God of War nie potrzebny, w nr 152 gdzie była recka GoWIII był opis historii Kratosa, mogliście jakąś inną gierkę dać. DUŻY plus za kontynuację- KinematoGRAfia – „Mortal Kombat”

  • Upvote 3
Posted

Ten opis serii God of War nie potrzebny, w nr 152 gdzie była recka GoWIII był opis historii Kratosa, mogliście jakąś inną gierkę dać. DUŻY plus za kontynuację- KinematoGRAfia – „Mortal Kombat”

 

Ale niepełny, bez trójki i Ghost of Sparta.

Posted

Czekałem na PS2 w powrocie do przeszłości a tu lipa znowu, oby artykuł byl wielostronicowy następnym razem jak nie to się obrażam, Felietony i hardcor to to co przykuję moją uwagę tego numeru....

Posted

Odnośnie PS2 wspominałem już kilka razy - Roger szykuje tę konsolę na zamknięcie cyklu, czyli za kilka miesięcy. Z pewnością odsłona Powrotu poświęcona PS2 będzie obszerniejsza niż tradycyjne 2 strony. Cierpliwości :).

Guest szpic
Posted

przeglądając numer się załamałem.

Tych kolorowych stworków i tyle japońszczyzny w recenzjach jeszcze nie widziałem.

do tego nudna ( dla mnie ) publicystyka spowodowaly ze zamiast czytac teraz psx'a ogladam jakis porywajacy mecz snookera :/

Posted

Beka w rankingu DMC, jedynka oceniona minimalnie wyżej od 4 części. :rofl2: Albo kolejny rodzyn, że system walki z pierwszej części z taką samą notą jak ten z trójki WTF?

Posted (edited)

Beka w rankingu DMC, jedynka oceniona minimalnie wyżej od 4 części. :rofl2: Albo kolejny rodzyn, że system walki z pierwszej części z taką samą notą jak ten z trójki WTF?

 

Butcher tłumaczył już kiedyś, że w Pryzmacie oceniamy kolejne tytuły z perspektywy czasu - tego, jak atrakcyjne są one dzisiaj. Niektóre rozwiązania z jedynki (jak chociażby kamera), mocno się już zestarzały, nie wspominając o oprawie, która w czwórce z racji wydania gry na kolejką generację konsol jest naturalnie lepsza. Co do oceny systemu walki w jedynce i trójce - rzuć jeszcze raz okiem na tekst, bo ja tam widzę dość znaczącą różnicę :)

Edited by Roger777
  • Downvote 1
Posted

Rzeczywiście, źle spojrzałem, to jedynka i dwójka mają takie same noty za walkę. Co też jest śmieszne, bo w dwójce za mocna jest broń palna względem miecza, zwłaszcza gdy w dalszej części gry zbiera się pistolety maszynowe.

 

Oprawa graficzna wiadomo, że będzie na korzyść 4 części, bo to nowa generacja (btw głupio tak porównywać gry z różnych epok pod tym względem na różnych systemach), ale już dźwiękowa jest znacznie lepsza w pierwszej części. Nie wiem czy to kwestia gustu, ale elektronika wymieszana z riffami znacznie lepiej pasowała do ostrej jatki, niż wrzucany od 3 części metal z wokalem.

 

Z kamerą w jedynce nie przypominam sobie jakiś rażących błędów i praktycznie cały czas pracuje idealnie i nadąża za postacią, bo walka nie była jeszcze tak dynamiczna jak później. Wyjątkiem mogły być zbierane sekrety, wtedy ustawiała się pod dziwnym kątem.

Posted (edited)

Rzeczywiście, źle spojrzałem, to jedynka i dwójka mają takie same noty za walkę. Co też jest śmieszne, bo w dwójce za mocna jest broń palna względem miecza, zwłaszcza gdy w dalszej części gry zbiera się pistolety maszynowe.

 

Oprawa graficzna wiadomo, że będzie na korzyść 4 części, bo to nowa generacja (btw głupio tak porównywać gry z różnych epok pod tym względem na różnych systemach), ale już dźwiękowa jest znacznie lepsza w pierwszej części. Nie wiem czy to kwestia gustu, ale elektronika wymieszana z riffami znacznie lepiej pasowała do ostrej jatki, niż wrzucany od 3 części metal z wokalem.

 

Z kamerą w jedynce nie przypominam sobie jakiś rażących błędów i praktycznie cały czas pracuje idealnie i nadąża za postacią, bo walka nie była jeszcze tak dynamiczna jak później. Wyjątkiem mogły być zbierane sekrety, wtedy ustawiała się pod dziwnym kątem.

 

Co do kamery - nie do końca się z tobą zgodzę. Grając w edycje HD uświadomiłem sobie, że czasami jest bardzo niewygodna. Chodzi nie tylko o zbieranie sekretów, o czym wspomniałeś, ale także walkę w pomieszczeniach, gdzie nagle zmienia się ujęcie/kąt widzenia, co potrafi po prostu zdezorientować. Bywa nawet tak, że ładujemy śrut we wroga, którego nie widzimy.

 

Muzyka - ta również strasznie podobała mi się w jedynce i o tym także napisałem w podsumowaniu. Jeśli zaś chodzi o system walki - niektóre zmiany w dwójce można zaliczyć na minus (wspomniana przez Ciebie moc broni palnej), a niektóre na plus (zmiana w locie tejże broni czy przycisk odpowiadający za efektowne uniki). Ja generalnie jestem przeciwnikiem demonizowania dwójki - fakt, była to gra gorsza od pierwowzoru, a i można ją uznać za najsłabszą w całej serii, ale wciąż jest to tytuł dobry i godny uwagi. Jak czytam w niektórych recenzjach kolekcji HD, że dwójka to straszny crap, to mnie krew zalewa :)

Edited by Roger777
Posted (edited)

Za region filmowy odowiada facet który pisał, że warto dać szansę filmowi o Marianie :banana:. W sumie jemu też dam szansę, bo chyba jest kąsolomaniakiem z krwi i kości.

 

Co do samego numeru:

Znowu ciekawy Powrót do przeszłości, naprawdę nie potrzebuję czytać po raz enty teksów na temat sprzętu o którym pisało się w tym kraju przez 12 ostatnich lat.

Temat numeru zapowiada się smakowicie

Filmowe adaptacje pewnie znowu poprawią mi humor, do tego recka Wiedźmina 2.

Edited by Guest
Posted

@kinematoGRAfia

 

Ciekawy art ALE.. ALE... ALE ...

 

JAK MOŻNA NIE WSPOMNIEĆ W TAKIM ARTYKULE O ŚCIEŻCE DŹWIĘKOWEJ?

JAK!?

Że każdy zna? Wiadomo! Dla mnie ogromny minus, bo jest to jedna z bardziej charakterystycznych rzeczy tej ekranizacji. No sorry, ale jedno zdanie o "soundtracku pokrytym platyną" to trochę za mało.

 

 

< Na(pipi)ia piruety w rytm muzyki >

  • Upvote 1
Posted

Region filmowy + kinematoGRAfia i od razu numer zapowiada się za(pipi)iście.

Zachęcony tekstem na temat filmowej adaptacji mariana,z ciekawości zobaczyłem "z czym to się je" i się nie zawiodłem.

Niezdecydowanych jeszcze na kinowego Mortala,autor powinien przekonać...oczywiście zależy od tego co tam napisał.

 

A wracając do magazynu,zapowiada się ciekawie,pocket znowu obszerny ,temat numeru interesujący,o playtestach i zapowiedziach chętnie poczytam,ale przed tym muszę nadrobić jeszcze zeszłomiesięczne zaległości.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...