Skocz do zawartości

PlayStation Plus FAQ (PIERWSZY POST!)


Gość Kyo

Rekomendowane odpowiedzi

Tyle co wiadomo, to że dotychczasowa usługa darmowego PSN zostanie nienaruszona jeśli chodzi o PS3 i PS Vita.

PlayStation Plus kosztuje 195 zł za członkostwo roczne i 59 zł za członkostwo 90-dniowe. Ostatnio pojawiła się możliwość wykupienia członkostwa na 30 dni - koszt to 27 zł.
W ramach tego,
- teraz co miesiąc otrzymujemy minimum 2 gry PS3, 2 gry na PS Vita i 2 gry na PS4. Minisów i gier z PS1 już nie dają. Dostajemy również avatary, dynamic themes oraz DLC (niektóre ekskluzywne dla użytkowników Plus) - aktualizacja gry miesiąca jest zawsze w pierwszą środę danego miesiąca
- zniżki na inne, wybrane przedmioty z oferty sklepu (od 20% do 50% ceny)
- wcześniejszy dostęp do niektórych dem i wersji beta gier
- wersje Trial wybranych pełnych wersji gier (zarówno z PSN jak i Retail)
- ściąganie automatyczne patchy, updatów i dem. Można ustawić, żeby PS3 samo się włączało, ściągało i wyłączało.
- Playstation Cloud - możliwość przechowywania zapisanych stanów z gier na Chmurze o pojemności 1GB. Można ustawić aby konsola automatycznie przesyłała Save'y na chmurę.

 
Poniżej znajdują się odpowiedzi na 3 najczęściej zadawane pytania w tym temacie:

1. Jeśli komuś skończy się członkostwo to NIE będzie mógł grać w gry które pobrał w ramach PS Plus.
2. Jeśli znowu ktoś zdecyduje się wykupić PS Plus będzie mógł ponownie grać w gry pobrane z poprzedniego abonamentu.
3. Jeśli ktoś przedłuży PS Plus przed zakończeniem abonamentu to doda mu ten okres do bieżącej subskrypcji (nic się nie traci).


Odpowiedzi na (prawie) wszystkie pytania odnośnie Playstation Plus znajdziecie w FAQ w linku który znajduje się poniżej (lub w spoilerze).

Najczęściej zadawane pytania.

 

Wszystko, co warto wiedzieć o członkostwie premium, które pozwala jeszcze lepiej wykorzystać system PlayStation 4, PlayStation 3 oraz PlayStation®Vita.

 

Co to jest PlayStation®Plus?

PlayStation®Plus to usługa subskrypcyjna stanowiąca rozszerzenie istniejącego konta użytkownika w sieci Sony Entertainment Network, dzięki której można maksymalnie wykorzystać możliwości systemów PS4™, PS3™ oraz PlayStation®Vita.

Usługę PlayStation®Plus można nabyć we wszystkich krajach, w których dostępny jest sklep PlayStation®Store.

 

•  Jakie są korzyści?

Po dołączeniu do PlayStation®Plus użytkownik uzyskuje dostęp do dodatkowych funkcji związanych z grami oraz ofert specjalnych dotyczących zawartości przeznaczonej dla systemów PS4, PS3 oraz PS Vita. Zapoznaj się z poniższą tabelą, z której dowiesz się, jakie funkcje PlayStation®Plus są dostępne w Twoich systemach PlayStation.

 

•  Bezpłatna wersja próbna

Użytkownicy, którzy nie wypróbowali jeszcze usługi PlayStation®Plus mogą otrzymać ofertę skorzystania z bezpłatnej wersji próbnej po włączeniu po raz pierwszy nowego systemu PlayStation i zalogowaniu się do konta Sony Entertainment Network. Po skorzystaniu z bezpłatnej wersji próbnej użytkownik zostanie poproszony o podanie danych karty kredytowej i skonfigurowanie na koncie automatycznego odnawiania miesięcznej subskrypcji płatnej, którą można anulować przed zakończeniem okresu próbnego. Przed zakończeniem okresu próbnego z karty kredytowej użytkownika ani z funduszy w portfelu nie zostaną pobrane żadne płatności. Zwykle nie mamy możliwości zaoferowania bezpłatnej wersji próbnej posiadaczom kont podrzędnych.

Użytkownicy, którzy korzystali już z subskrypcji PlayStation®Plus lub wypróbowali ją już bezpłatnie, nie otrzymają propozycji skorzystania z bezpłatnej wersji próbnej. W przypadku użytkowników, którzy nie otrzymali propozycji skorzystania z bezpłatnej wersji próbnej, a sądzą, że nie subskrybowali nigdy usługi PlayStation®Plus, zalecamy sprawdzenie Historii transakcji. Jeśli nie widać tam wcześniejszych subskrypcji PlayStation®Plus, prosimy o skontaktowanie się z nami w celu uzyskania pomocy.

 

Jak wykupić subskrypcję PlayStation®Plus

Dotychczasowa subskrypcja PlayStation®Plus zostanie przeniesiona na dowolny system PlayStation (w tym PS4™, PS3™ i PlayStation®Vita) po zalogowaniu się użytkownika do konta Sony Entertainment Network.

Jeśli użytkownik nie posiada subskrypcji PlayStation®Plus, do uzyskania subskrypcji niezbędne będzie konto główne lub konto podrzędna w sieci Sony Entertainment Network.

Gdzie można kupić subskrypcję

W sklepie PlayStation®Store w systemie PlayStation*

W aplikacji PlayStation®App na urządzeniu z systemem Android™ lub iOS*

W sklepie Sony Entertainment Network*

W postaci karty podarunkowej PlayStation®Plus zakupionej w sklepie fizycznym (kupon z kodem)

* Użytkownicy kont podrzędnych nie posiadają własnych portfeli Sony Entertainment Network, w których mogą przechowywać fundusze, ponieważ ich działania są finansowane za pomocą portfela konta głównego. Oznacza to, że gdy użytkownik konta podrzędnego chce użyć którejś z tych metod w celu wykupienia subskrypcji, właściciel konta głównego musi ustalić limit wydatków na koncie podrzędnym w kwocie odpowiadającej cenie subskrypcji, a także zapewnić odpowiednią ilość środków w portfelu (na pierwszy zakup oraz na automatyczne odnawianie). Na własnych kontach użytkownicy kont podrzędnych mogą realizować kupony z kodami PlayStation®Plus (np. karty podarunkowe). 

 

•  Jak wykupić subskrypcję

Konta główne

Właściciele kont głównych mogą skorzystać przy zakupie subskrypcji PlayStation®Plus z funduszy w portfelu. W ramach udogodnienia przy zakupie subskrypcji PlayStation®Plus włączamy w portfelu opcję automatycznego dodawania funduszy na odnowienie subskrypcji lub uregulowanie płatności za zamówienia przedpremierowe. Umożliwia to automatyczne odnawianie subskrypcji PlayStation®Plus.

 

Konta podrzędne

Właściciele kont podrzędnych również mogą dołączyć do PlayStation®Plus. W związku z tym, że konta podrzędne są przeznaczone dla młodszych użytkowników sieci Sony Entertainment Network, na kontach podrzędnych blokowany jest dostęp do materiałów objętych ograniczeniami wiekowymi, które sklasyfikowano jako odpowiednie dla osób starszych niż właściciel danego konta podrzędnego. Właściciel konta głównego może dla wygody również skonfigurować dodatkowe ustawienia kontroli rodzicielskiej w odniesieniu do kont podrzędnych. Dzięki temu właściciele kont głównych mogą mieć pewność, że użytkownicy kont podrzędnych nie będą mieli dostępu do zawartości, która jest nieodpowiednia dla osób w ich wieku. Pominięcie tego ograniczenia wiekowego jest niemożliwe i tylko subskrybenci w wieku co najmniej 18 lat mają w PlayStation®Plus dostęp do całości zawartości objętej ograniczeniami wiekowymi.

Należy pamiętać, że konta podrzędne nie dysponują własnym portfelem, dlatego konieczne jest wprowadzenie na koncie głównym kilku ustawień, które umożliwią automatyczne odnawianie subskrypcji na koncie podrzędnym z użyciem funduszy z portfela konta głównego.

•  Jak sprawdzić, czy zakupu subskrypcji się powiódł

Po dołączeniu do PlayStation®Plus użytkownik otrzyma wiadomość e-mail z potwierdzeniem zakupu, a potwierdzenie subskrypcji będzie widoczne na liście usług w systemie PlayStation lub w obszarze „Media" > „Gry" w obszarze Zarządzanie kontem na komputerze. Na powiązanym koncie głównym również można wyświetlać transakcje przeprowadzone za pomocą konta podrzędnego w celu sprawdzenia dokonanych zakupów.

 

Ceny subskrypcji PlayStation®Plus i opcje płatności

•  Subskrypcje

Dostępne są trzy opcje automatycznie odnawianych subskrypcji PlayStation®Plus: na 1 miesiąc, na 3 miesiące oraz na 1 rok. Ceny można znaleźć w lokalnym sklepie Sony Entertainment Network lub w sklepie PlayStation®Store, dostępnym w systemie PlayStation.

 

•  Płatności

Fundusze w portfelu można uzupełnić, korzystając z dowolnej z akceptowanych metod uzupełniania funduszy w portfelu. W różnych sklepach internetowych oraz fizycznych można także zakupić kartę podarunkową PlayStation®Plus, która umożliwi wykupienie PlayStation®Plus w sklepie PlayStation®Store. Jeśli użytkownik nie chce podawać na koncie danych karty kredytowej lub debetowej, nie musi tego robić. Wystarczy wybrać inny sposób uzupełniania funduszy w portfelu przy finalizowaniu zakupu.

Jeśli użytkownik doda dane karty kredytowej lub debetowej, zostaną one przez nas zapisane i płatności będą pobierane automatycznie, gdy w portfelu będzie za mało funduszy na pokrycie kosztów związanych z odnowieniem. Jeśli użytkownik nie chce, aby subskrypcja była odnawiana automatycznie, na koniec okresu powinien anulować subskrypcję. Można również wyłączyć automatyczne finansowanie.

 

Uzyskiwanie dostępu do korzyści dostępnych w PlayStation®Plus za pośrednictwem innych kont użytkownika i systemów PlayStation

Gdy użytkownik jest subskrybentem PlayStation®Plus, inni użytkownicy korzystający z tego samego systemu PlayStation 3 lub PlayStation 4 mogą uzyskiwać dostęp do wybranych korzyści związanych z subskrypcją PlayStation®Plus na tym systemie. Możliwe jest również uzyskiwanie dostępu do korzyści związanych z subskrypcją PlayStation®Plus za pośrednictwem systemów PlayStation 3 lub PlayStation 4 innych osób. Warunki związane z dostępem zależą od rodzaju używanego systemu.

Kliknij tutaj, by uzyskać więcej informacji.

 

Instant Game Collection (IGC) w PlayStation®Plus

Instant Game Collection to biblioteka dostępnych do pobrania gier na systemy PS4™, PS3™ i PS Vita, w które można grać* bez dodatkowych kosztów w czasie trwania subskrypcji PlayStation®Plus. Każdego miesiąca do kolekcji IGC dodawane są wybrane gry. Niektóre z nich są dostępne tylko przez miesiąc, natomiast inne pozostają w kolekcji IGC przez dłuższy czas.

Jeśli użytkownik pobierze grę lub doda ją do listy pobierania zanim zostanie usunięta z kolekcji IGC, będzie mógł grać w tę grę przez cały czas trwania subskrypcji PlayStation®Plus. Jeśli odnowienie subskrypcji PlayStation®Plus nie dojdzie do skutku lub użytkownik zdecyduje się na anulowanie subskrypcji, nie będzie mieć dostępu do żadnej zawartości z kolekcji IGC, ale dostęp ten może uzyskać ponownie, wykupując nową subskrypcję

* Dostępność tytułów różni się w zależności od wieku i regionu użytkownika.

 

Możliwość podarowania lub przeniesienia subskrypcji PlayStation®Plus

Subskrypcji PlayStation®Plus zakupionej w sklepie PlayStation®Store lub w sklepie Sony Entertainment Network nie można przenieść na inne konto.

W wielu placówkach detalicznych oraz u sprzedawców online istnieje możliwość nabycia subskrypcji PlayStation®Plus w postaci karty podarunkowej lub kuponu z kodem, które obdarowana osoba może aktywować na swoim koncie głównym lub podrzędnym.

Innym rozwiązaniem jest kupienie kuponu z kodem uzupełniającym fundusze w portfelu, który umożliwia obdarowanej osobie dodanie tych funduszy do swojego portfela i wykorzystanie ich do zakupu subskrypcji PlayStation®Plus. 

Portfelem dysponują jedynie właściciele kont głównych. Właściciele kont podrzędnych również mogą nabyć subskrypcję PlayStation®Plus, ale tylko wówczas, gdy właściciel konta głównego udzieli im zgody na korzystanie z portfela konta głównego i ustali limit wydatków dla konta podrzędnego w kwocie wystarczającej na uiszczenie ceny subskrypcji.

 

Subskrypcja PlayStation®Plus i rozgrywka online w systemie PS4

Do rozgrywki wieloosobowej online w systemie PlayStation 4 niezbędna jest subskrypcja PlayStation®Plus. Umożliwia ona maksymalne wykorzystanie udoskonalonych opcji internetowych systemu PlayStation 4, które stanowią uzupełnienie rozgrywki online, takich jak funkcja Play As You Download, aplikacja PlayStation®App, czy możliwość nawiązywania połączeń oraz udostępniania zawartości na wielu urządzeniach.

W ramach jednej subskrypcji PlayStation®Plus można prowadzić rozgrywkę wieloosobową online na wszystkich kontach na „podstawowym systemie PS4" za pomocą kont Sony Entertainment Network. Właściciel subskrypcji PlayStation®Plus nie musi być zalogowany w systemie PS4, aby inni użytkownicy mogli prowadzić rozgrywkę online.

Można również utworzyć nowego użytkownika w systemie PS4 znajomego. Umożliwi to rozgrywkę online w tym systemie, jednak nie umożliwi dostępu do rozgrywki wieloosobowej online w PlayStation®Plus, ponieważ dany system nie jest „podstawowym systemem PS4". Jeśli obaj użytkownicy mają subskrypcję PlayStation®Plus, mogą obaj grać online na każdym z tych systemów PS4.

Nie trzeba mieć subskrypcji PlayStation®Plus, aby grać online przy użyciu własnego systemu PS3 lub PS Vita, jednak zalecamy wykupienie subskrypcji, ponieważ dzięki niej można korzystać ze wszystkich funkcji dodatkowych udostępnianych po dołączeniu do grona subskrybentów.

Nie trzeba również być subskrybentem PlayStation®Plus, by grać w gry niesynchroniczne w systemie PS4. Gry synchroniczne to takie gry, w których dwa systemy muszą być ze sobą zsynchronizowane, by umożliwić komunikację pomiędzy nimi w czasie rzeczywistym. Na przykład w przypadku rozgrywki w trybie współpracy lub współzawodnictwa w strzelankach lub wyścigach. Gry niesynchroniczne to gry, w których dwa systemy nie muszą komunikować się ze sobą w czasie rzeczywistym, jak na przykład w przypadku gier turowych, takich jak szachy.

Pełne warunki korzystania z PlayStation®Plus można znaleźć w tym dokumencie.

 

 

 

Grasy za pomoc lecą dla MBeniek i SzczurekPB i vip77
:drinks:

Jak by coś się nie zgadzało albo gdzieś był błąd to bardzo proszę o uwagi albo info - sam nie jestem w stanie wszystkiego sprawdzić a Sony nie podaje tych informacji w jednym miejscu.

 

Kontakt:
Centrum Obsługi Klienta PlayStation
Infolinia: 22 397 89 24 ( opłata wg. taryfy operatora )
Godziny: pon.-pt. 10:00-18:00,
Email: pomoc@playstation-cok.pl
Edytowane przez Kyo
UP - Thx dla vip77 (kolejny)
Odnośnik do komentarza
  • 1 miesiąc później...

nurtuje mnie jedno pytanie, wiec niech będzie, ze zacznę ;)

 

a mianowicie: aktualnie posiadam zagraniczne konto PS+, które chce zamienić na PS+PL, także chce sie dowiedzieć, (Uwaga, pytanie pada po raz pierwszy), czy rzeczy nabyte do tej pory w PS+ IE strącę wraz z końcem tego abonamentu zagranicznego, czy sa one jakoś powiązane i zatrzymam je jeśli wykupie w tym czasie PS+PL(mowa o produktach z przed kilku miesięcy)?

Edytowane przez 4 mE
Odnośnik do komentarza

Niestety to tak nie działa - jak stracisz na starym koncie abonament to nie będziesz mógł pobrać gier które były kilka miesięcy temu. Na koncie PL nic nie da wykupienie abonamentu - na tym nowym koncie będzie po prostu tak, jak byś miał pierwszy raz Plusa wykupionego.

Odnośnik do komentarza

juz wyjaśniam - otóż moje spekulacje, sa oparte o grę podtytułem T5: Dark Resurrection, którego to kupiłem na koncie zagranicznym, a następnie je osunąłem z przyczyn nieznanych (samo konto, nie grę) ;) następnie stworzyłem nowe konto w PL i sprawa wyjaśnię sie tutaj.. gdy kupiłem te sama grę z zupełnie innego konta, jakim jest konto PL nie musiałem jej ściągać ponownie - chodziła tak, jakby była pobrana juz wcześniej, zupełnie bez przeszkód.

stad moje pytanie o powiązanie konto, bo jak wynika z tego przykładu, ziarnko prawdy w tym jest.

Odnośnik do komentarza

Odpowiadam - np. gra Burnout kupiona wcześniej na moim koncie osobistym - w info o grze jestem jej właścicielem. Dodatkowo była kupiona na koncie składkowym - które też jest jej właścicielem. Info mówi że jeśli wszyscy właściciele zostaną usunięci gra przestanie działać.

 

Tego Tekkena po prostu aktywowałeś na innym koncie dlatego (zakupiłeś go 2 raz) Ci działa - prawdopodobnie został pobrany z tego samego regionu (UE).

Z PS+ i i rzeczami które były kilka miesięcy temu a już ich nie ma w PS+ obecnym jest tak że dasz radę aktywować tylko to co jest obecnie w Plusie i nie będziesz musiał tego ściągać. Ale wszystko to co było na starym koncie po upływie abonamentu po prostu przepadnie (przestanie działać do czasu aktywowania PS+ na tym konkretnym koncie).

Możesz sobie to sprawdzić - każda pozycja jak wejdziesz w szczegóły ma informacje kto jest jej właścicielem i do kiedy jest ważna (np. w przypadku Plusa). Pozycje mogą mieć po kilku właścicieli jak już wspomniałem wcześniej ale aby tak się stało musisz je aktywować (rozpocząć ściąganie, pojawi się napis Trwa aktywowanie i jak zniknie to anulować).

To jest niestety usługa powiązana z konkretnym kontem a nie usługa wykupowana do danej konsoli.

Edytowane przez Kyo
Odnośnik do komentarza

a tak sumując, to gadamy o D***e Maryny, bo i tak, jak do tej pory nic nie było, nie ma (ale będzie :)) w tym +, co by mnie interesowało.

tak wiec bez słowa namysłu przechodzę na PL stronę barykady.

niech PL oddział sobie zarobi, nie będę obcym płacił :blum1:

edit.

ehh, szkoda..

Edytowane przez 4 mE
Odnośnik do komentarza

@Kazub - siedzisz na PL Store czy Ang.? ktoś ostatnio pytał się do kiedy jest promocja z okazji Halloween - na PL ponoć nie ma tych danych a jak się przestawi na angielki to już są.

 

@Yakubu - nikt nigdy nie podał do kiedy są ważne te kody.

Odnośnik do komentarza

Jest pod konto - jak usuniesz konto z Plusem to nic nie działa. Więc jak nie jest jak jest? :)

A że wszystko prócz avatarów działa na innych kontach to inna sprawa (E: i automatycznych up'ów oraz chmury)

Edytowane przez Kyo
Odnośnik do komentarza

A skoro toczy się rozmowa o kontachi plusach do niego podpiętych to mam pytanie.

Promocja na FB narobiła mi smaka na plusa jednak nie chce podawać danych karty. Alternatywą jest karta z kodem 3/12 miesięcy jednak przed zakupem chętnie przetestuje plusa. Dlatego zainteresowałem się 30 dniowym plusem przypisanym do konta na allegro.

Czy takie rozwiązanie może się wiązać z jakimiś nieprzyjemnymi konsekwencjami? Mam na myśli szeroko pojęte bany ect.

Odnośnik do komentarza

Dwa pytania, których nie było w faq ;)

1-Czy kupując abonament w tym miesiący,pierwszy raz na nowo utworzone konto,mogę ściągnąć jeszcze Motorstorma,Infamous2,Lbp2 i Deusa?

2-Czy dzieląc konto Plusa z drugim uzytkownikiem PS3, mogę jeszcze podpiąc pod to konto PS Vitę?

Odnośnik do komentarza

Dwa pytania, których nie było w faq ;)

1-Czy kupując abonament w tym miesiący,pierwszy raz na nowo utworzone konto,mogę ściągnąć jeszcze Motorstorma,Infamous2,Lbp2 i Deusa?

Część odp. na Twoje pytanie jest w tabelce w pierwszym poście:

inFAMOUS 2 (PL, 15 GB) - dostępne do końca czerwca '13

Little Big Planet 2 (PL, 5865 MB) - dostępne do końca czerwca '13

Motostorm Apokalipsa (PL, 6791 MB) - dostępne do końca czerwca '13

 

Deus też powinien być jeszcze dostępny.

 

Co do Vity - nie mam pojęcia... . Micha najlepiej zapytać - ma Vitę i Plus'a.

Edytowane przez Kyo
Odnośnik do komentarza

Pewnie przedłużaleś Plusa. Spróbuj uruchomić ponownie pobieranie tego co Ci nie działa a następnie anuluj. Powinna się odnowić licencja. Możesz sprawdzić w informacji o grze co utraciło ważność.

Odnośnik do komentarza
  • 4 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

25 maja 2018 roku zacznie obowiązywać w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych"). W związku z tym prosimy o zapoznanie się ze zaktualizowaną Polityką prywatności Polityka prywatności.