Perez 1698 Posted April 21, 2013 Share Posted April 21, 2013 PSX Extreme #189 Majowy numer dostępny od 24.04 (środa) Prenumerata - wysyłka 21.04 (niedziela) Miesiąc temu na łamach naszego magazynu HIV wspominał wyboistą drogę, po jakiej wirtualna rzeczywistość przy pomocy nietypowych wynalazków próbowała znaleźć drogę pod strzechy graczy. Wielu z Was zastanawiało się wtedy zapewne, co dzieje sie z najnowszym wynalazkiem w temacie zwanym Oculus Rift. Otóż żyje i ma się dobrze, o czym donosimy w aktualnym numerze przy okazji relacji z tegorocznej Game Developers Conference. Chociaż doroczny meeting deweloperów naszej branży odbył się w USA kilka tygodni temu, jego znaczenia nie mogliśmy pominąć z kilku względów. Poza powyższym aspektem VR, który póki co pozostaje ciekawostką, GDC ’13 przyniosło pierwsze – jak było do przewidzenia, niezbyt ciekawe – opinie o androidowej namiastce konsoli, szumnie zapowiadanej kostce Ouya. Jednak ważniejsze od obu powyższych były na pewno liczne panele i dyskusje o przyszłości gier wideo, kierunkach, w jakich zmierza narracja w grach i opłacalności produkcji wysokobudżetowych tytułów. To tematy ważkie zwłaszcza w świetle nadchodzacej nowej generacji konsol, która postawi przed deweloperami nowe wymagania, wyzwania i wizję jeszcze większych kosztów produkcji gier. Do tematu powrócimy na naszych łamach na pewno nie raz, bo abstrahując od zachwytów w temacie nadchodzących sprzętów, przyszłość produkcji AAA wcale nie wygląda różowo. Na szczęście w San Francisco nie zabrakło także informacji dla spragnionych konkretów graczy. Smakowite kąski objawiły się w postaci konkretnych materiałów z Metal Gear Solid V: The Phantom Pain oraz Battlefield 4 – zapowiedzi obu tytułów znajdziecie w numerze. Ograliśmy też stacjonarny port Resident Evil: Revelations, cyfrowe nowości Ubisoftu, a HIV poszalał za kierownicą w GRID 2. Miesiąc temu ocenialiśmy kunszt deweloperski Polaków na przykładzie ostatniej odsłony Gears of War od People Can Fly. Tym razem pod naszą recenzencką lupę wzięliśmy Techland, który na dniach dostarczy fanom zombiaków kontynuację krwawej przygody w tropikach – Dead Island Riptide. Kali spędził w ramionach truposzy kilkanaście upojnych godzin, o czym donosi jak zwykle w swoim unikalnym stylu. Komodo przypomniał sobie czasy dzieciństwa, szalejąc w LEGO City Undercover na Wii U, a Amer sprawdził, czy superbohaterowie nadają się na bohaterów bijatyki, testując Injustice: Gods Among Us. Na Wasze felietony przeznaczyliśmy stronę obok Hyde Parku – nie oznacza to jednak, że naprawdę ciekawy tekst nie może zaistnieć wśród naszej publicystyki w sekcji Hardkor. Przykład znajdziecie w aktualnym numerze – polecamy Wam świetną analizę tła fabularnego Deus Ex przez pryzmat rzeczywistości dookoła nas. Wspominamy też fenomen gier muzycznych, przyglądamy się stereotypom wirtualnych kobiet, dyskutujemy o wyciąganiu pieniędzy od graczy pod koniec generacji, fanów Lary Croft ucieszy przegląd serii Tomb Raider, a wielbiciele BioShocka dostają na talerzu meandry fabularne wszystkich odsłon. Mamy także przyjemność powitać nową postać w gronie naszych felietonistów – Michał Mielcarek aka Mielu to redaktor naczelny serwisu Gamezilla.pl, do niedawna jeden z filarów magazynu Neo Plus, prywatnie hardkorowy gracz i propagator gamingowej prasy. Stresuje się mocno, przekraczając progi niedawnej konkurencji, więc obdarzcie go kredytem zaufania, a na pewno spłaci go z nawiązką. Przyjemnej lektury. [Grzegorz 'Butcher' Drabik] PROSIMY NIE PODAWAĆ OCEN GIER ZRECENZOWANYCH W TYM NUMERZE! TEMATY NUMERU Game Developers Conference 2013 Battlefield 4 MGS V: The Phantom Pain CO NOWEGO Batman: Arkham Origins Deadpool: The Game Deus Ex: HR Director’s Cut Diablo III ThiefPLAYTESTYCall of Juarez: Gunslinger Far Cry 3: Blood Dragon GRID 2 Resident Evil: Revelations RECENZJE Army of Two: The Devil’s Cartel Dead Island Riptide Dragon’s Dogma: Dark Arisen Injustice: Gods Among Us LEGO City Undercover Ninja Gaiden 3: Razor’s Edge The Walking Dead: Survival Instinct NETWORK Alien Spidy BattleBlock Theater Battlefield 3 – Decydujące starcie Double Dragon II: WotD Giana Sisters: Twisted Dreams Guacamelee! Mass Effect 3 – Citadel Motocross Madness Terraria POCKET Code of Princess Luigi’s Mansion 2 Monster Hunter 3 Ultimate HARDKOR Deus Ex – Krew i polityka, czyli nasza droga do przyszłości W potrzasku stereotypów? - Kobiety w grach Zgrentgen – Dojenie Gry muzyczne - Harmonix i Rock Band Mapa deweloperów cz. 4 - Wyspy Brytyjskie KinematoGRAfia – Max Payne Powrót do przeszłości – Nintendo DS O co chodzi jakby... – BioShock Interaktywne ambicje Hollywood Przez pryzmat serii – Tomb Raider To było grane – MG 2: Solid Snake Graczpospolita Immersja – Pojedynek FELIETONY Z dziennika gracza [Dżujo] Babskie sprawy [Monika] Od gracza dla graczy [Mazzi] Fabularna tawerna [Zax] Dekalog gracza [HIV] Z uKosa [Koso] New Game Plus [Mielu] Okiem maniaka [butcher] STAŁE RUBRYKICo nowegoOhayo NipponHyde ParkRegion FilmowyListyGRAnda PROSIMY NIE PODAWAĆ OCEN GIER ZRECENZOWANYCH W TYM NUMERZE! PRENUMERATA została wysłana w niedzielę, 21.04. W przypadku jakichkolwiek kłopotów z dostawą, opóźnień lub innych problemów - prosimy o maile na prenumerata@psxextreme.pl lub posty w tym temacie. Informacje o prenumeracie dostępne są również tutaj. Jutro zapowiedź numeru na PPE.pl. Informacje o najnowszym PE znajdziecie także na naszym profilu facebookowym. Quote Link to comment
Tokugawa1982 95 Posted April 21, 2013 Share Posted April 21, 2013 (edited) Teraz na okładce pisze "PE Jedyny w Polsce" w zeszłym miesiącu Jedyny w Polsce MagazynDla mnie Jedyny od dawna Mielu ? Tak dla nie czytających Neo czytelników jaką tematyką on się zajmował ,jakieś krótkie info o tej osobie ? Edited April 21, 2013 by Tokugawa1982 Quote Link to comment
Perez 1698 Posted April 21, 2013 Author Share Posted April 21, 2013 Informacyjnie - e-wydanie będzie dostępne również od środy (powinno pojawić się już po północy w e-Kiosk.pl i eGazety.pl). A druga informacja - niezmiernie miło nam powitać w szeregach felietonistów PSX Extreme Michała "Miela" Mielcarka - przez wiele lat redaktora Neo Plus, a obecnie redaktora naczelnego Gamezilla.pl. Quote Link to comment
Ludwes 1682 Posted April 21, 2013 Share Posted April 21, 2013 (edited) O ja Mielu... Czyżby szykowało się więcej takich przejść do byłej już konkurencji? Co do Miela to fajnie, że będzie nowym felietonistom bo ten chłop dobrze pisze. PS Okładka przypomina mi tą z Playboxa: https://www.google.pl/search?q=playbox+dead+island&aq=f&um=1&ie=UTF-8&hl=pl&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&ei=6uNzUc7PDeje4QT-wIHQBA&biw=1280&bih=933&sei=-eNzUe-6HeO24ASPnYGgCw#imgrc=ZLLA55CdSal8YM%3A%3B4TLLT26S94SyaM%3Bhttp%253A%252F%252Fjawnesny.pl%252Fwp-content%252Fuploads%252F2011%252F09%252FPlayboxDI.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fjawnesny.pl%252F2011%252F09%252Fskanujemy-o-nas-%2525E2%252580%252593-i-o-was-w-%2525E2%252580%25259Eplayboksie%2525E2%252580%25259D%252F%3B549%3B720 Edited April 21, 2013 by Ludwes Quote Link to comment
Zwyrodnialec 1714 Posted April 21, 2013 Share Posted April 21, 2013 Najlepiej w NP pisał Dr Max, warto byłoby go ściągnąć. 1 Quote Link to comment
Spuczan 74 Posted April 21, 2013 Share Posted April 21, 2013 Gratuluję zgarnięcia Miela. Uporaliście się z błędami e-wydania? Ktoś w ogóle w redakcji przegląda te cyfrowe wersje. Jak wypisywałem błędy w nich występujące to Perez zdawał się być zdziwiony. Quote Link to comment
nero2082 762 Posted April 21, 2013 Share Posted April 21, 2013 Mielu w PE...megaton, czekam do środy niecierpliwie Quote Link to comment
AiszA 91 Posted April 21, 2013 Share Posted April 21, 2013 Okładka krwista-wykopista, a i niezmiernie mi miło powitać Mielu w szeregach redakcji Quote Link to comment
Keymaker 25 Posted April 21, 2013 Share Posted April 21, 2013 PE kupiło N+ by je zamknąć i wyciągnąć z tonącego statku Miela, aby wciągnąć go do redakcji. Sprawdzone info :potter: 1 1 Quote Link to comment
Pix 908 Posted April 21, 2013 Share Posted April 21, 2013 Romek się postarał, to już trzecia świetna okładka z rzędu w tym roku. Kolejny duży plus to powiększanie się działu "Felietony". Tylko szkoda, że Rodżer dalej odwleka pojawienie się PS2 w Powrocie do przeszłości. Ile można? 1 Quote Link to comment
Guest Posted April 21, 2013 Share Posted April 21, 2013 Za sprowadzenie Miela do ekipy duuuży plus, ciekawe jak się sprawa rozwinie z tym panem dalej. Quote Link to comment
Rudiok 3356 Posted April 21, 2013 Share Posted April 21, 2013 Czekałem na jakiś spadek po N+. Mielu ujdzie, byle tylko nie spoilerował wszystkiego co możliwe . Quote Link to comment
aux 3784 Posted April 22, 2013 Share Posted April 22, 2013 Okładka na 7. Bardzo mnie ucieszyła obecność Miela, gościu jest spoko. Quote Link to comment
Perez 1698 Posted April 22, 2013 Author Share Posted April 22, 2013 Gratuluję zgarnięcia Miela. Uporaliście się z błędami e-wydania? Ktoś w ogóle w redakcji przegląda te cyfrowe wersje. Jak wypisywałem błędy w nich występujące to Perez zdawał się być zdziwiony. Byłem zdziwiony, bo na PDF-ach, które wysyłamy do e-Kiosku, wszystko jest OK. Te ze 189 też przejrzałem - i nie ma śladu, żeby coś z literkami było nie tak. Czekam na wersję testową i na pewno będę pilnował tematu. Quote Link to comment
Grzegorzo 1411 Posted April 22, 2013 Share Posted April 22, 2013 Romek się postarał, to już trzecia świetna okładka z rzędu w tym roku. Kolejny duży plus to powiększanie się działu "Felietony". Tylko szkoda, że Rodżer dalej odwleka pojawienie się PS2 w Powrocie do przeszłości. Ile można? Pewnie czekają do 200numeru albo kolejnych urodzin Dodam jeszcze tylko, że nowy nabytek na plus i jeno szkoda, że Koso nie przyjął większej roli w piśmie i tylko tajemniczo się kryje "-Nie jestem pewien, ale obilo mi sie o uszy, ze miales opcje na ciekawe stanowisko w nowym PE (zastepca tudziez red. nacz?), wybrales jednak internet. [Koso:] -Coś tam było ;)" http://polygamia.pl/Polygamia/1,94534,13679480,Piateczek__2___kask_Qbara__sabat_Winiara_i_lala_Macia.html?bo=1#TRrelSST Quote Link to comment
[InSaNe] 2477 Posted April 22, 2013 Share Posted April 22, 2013 Najlepiej w NP pisał Dr Max, warto byłoby go ściągnąć. Zgadzam się 1 Quote Link to comment
MYSZa7 8920 Posted April 23, 2013 Share Posted April 23, 2013 Weźcie Dr Maxa i niech on Wam prowadzi dział retro. Rozyebie po całości. Quote Link to comment
c0ŕ 4834 Posted April 24, 2013 Share Posted April 24, 2013 (edited) . Edited November 18, 2017 by c0r 4 Quote Link to comment
Nonname 70 Posted April 24, 2013 Share Posted April 24, 2013 Witamy na jasnej stronie Mocy. Quote Link to comment
Tokugawa1982 95 Posted April 24, 2013 Share Posted April 24, 2013 (edited) @ cOr- Cieszymy się z kolejnej nawróconej owieczki. Witaj Co się tyczy nowego numeru : - podziękowania za to że po launchu PPE 2.0 i całym wariactwie z osiągnięciami ( które przez chwilę mnie też dopadło) można ciągle przy aromatycznej herbacie zrelaksować się pachnącym jeszcze cieplutkim nowym PE ( wiem że jestem staroświecki ale tak już chyba zostanie) - takiej ściany tekstu już dawno nie było ( od jubileuszu) w magazynie szczególne gratulacje dla Mikołaja Dusińskiego i Adama Koźbiała (kimkolwiek oni są ) - Dajecie Panowie z grubej rury -Zax plus za Diablo3-Komodo & Mikołaj za Tomb Raidera - na to czekałem - co miesięczny żal - kolumny tekstu są ciągle za wąskie w tekście Kuby S ( BtW gdzie recenzja Hobbita )- Mielu - Witaj na pokładzie- PE pismo o konsolach konsolidujące branżowych pismaków pod jednym sztandarem(Dżujo- Interia, Butcher-PE,Koso-Polygamia,Mielu-Gamezilla,....Myszaq- Superstacja - Co się tak felietony chłopaków odseperowały od felietonu Moniki ( podobno nie gryzie) -szara obwoluta Playtestów mogła by być jaśniejsza- Co tam słychać u Lokiego dawno go nie było w HP (podobno ma fuchę w Thorze2 )- podoba mi się taka GrandaNastępny nr. będzie być może z jakimś materiałem z Last of Us? Recenzja? PE nie takie rzeczy robiło.Do następnego Edited April 24, 2013 by Tokugawa1982 Quote Link to comment
Zeratul 415 Posted April 25, 2013 Share Posted April 25, 2013 (edited) Mialem drobne problemy z wersją elektroniczną magazynu. Generalnie strony nie chciały się za bardzo ładować. Dziwna to sprawa, ale ja nie o tym. Otóż chciałem zapoznać się z tekstem Miela, ale ten się nie załadował więc na tronie zapoznałem się z tekstem Kosa i muszę przyznać, że niestety ale autor w dosyć cwany sposób stosuje coś co w angielskim nazywa się fallacy a po polsku bodajże jest to...sofizmat. Otóż na początku tekstu Koso zadaje pytanie na które sam automatycznie odpowiada w sposób oczywisty i następnie prowadzi tekst tak by tylko udowodnić błędną tezę. Ten sam błąd zresztą popełnia pan Adrian Chmielarz który chyba minął się z powołaniem i zamiast robić gry to powinien je krytykować. Otóż nie wydaje mi się by można było przyjąć za oczywiste, że ludzie grają w gry dla fabuły. Fabuła jest tylko jednym z elementów składowych gry i wprawdzie może stanowić oś napędową produkcji, ale nadal pozostanie jedynie elementem składowym. Dodatkowo Koso dosyć błędnie miesza pojęcie fabuły z settingiem gry. Wspominanie GTA IV i sytuacji Niko Bellic'a jest odwołaniem się do settingu, a nie fabuły samej w sobie. Uważam ponadto za błędne wymaganie od gry by w sposób logiczny łączyła elementy designu, fabuły, settingu i akcji. Tak samo jak nie wymagamy tego samego of filmów. Ale skoro już na początku Koso popełnia sofizmat, że w gry się gra dla fabuły, to i późniejsze założenia są automatycznie błędne... nie można wymagać przecież od gry by wszystko tłumaczyła, gdyż to tajemniczość i niedopowiedzenia napędzają wyobraźnię gracza i pchają historię do przodu. Nie można ograbić gry z elementów rozgrywki kosztem logiki i fabuły, gdyż wtedy produkcja będzie niegrywalna i będzie przypomniała bardziej interaktywny film, a nie grę. I niestety ale w przypadku interaktywnego filmu nie może być mowy o immersji. Ciągnąć dalej... wspomniane GTA IV i Sleeping Dogs... w tych grach wyraźnie rozdzielone zostało to co jest gameplayem, a to co jest settingiem czy fabułą. W chwili gdy mamy do czynienia z fabułą jesteśmy kierowani filmikiem na silniku gry, gdy oddaje nam się sterowanie to wtedy mamy do czynienia z graniem. Być może właśnie to, wybija gracza i Kosa z immersji, a nie brak logiki. To samo tyczy się Bioshock Infinite... naprawdę dziwne wydaje mi się czepianie się kontenrów z pożywieniem w biednej dzielnicy. Nie rozumiem jak Chmielarz doczepia się rozrzuconych monet na poczatku produkcji. Elementem składowym Bioshocka jest eksploracja i jest to element rozgrywki. Ciężko zachęcić więc gracza do eksplorowania świata, gdyż gracz zdaje sobie sprawę z tego, że nie zostanie za to wynagrodzony. Niby dlaczego jako DeWitt miałbym iść grzebać w pojemnikach na śmieci, niby dlaczego miałbym iść w róg latarni wiedząc, że nic tam nie będzie? Dlatego, że to ja jestem DeWitt i dla mnie oczywistym jest, że świat Bioshock'a zawiera pancerz, Vigor, elementy eksploracyjne, i nagrody. I jest to w 100% zgodne z uniwersum Bioshock'a, jest to ponadto zgodne z settingiem gry. Jeżeli ktoś jest wyjątkowo czepialski zawsze można to wytłumaczyć tym, że tak naprawdę to jesteśmy testowani w świecie Infinite przez Rosalinde i Roberta Lutece i te wszystkie znajdzki w świecie są pozostawione przez nich, ba są widziane tylko przez nas i one testują to jak się będziemy w tym uniwersum zachowywać. Jeżeli miałbym być złośliwy to mógłbym wyśmiać zatrzymanie łodzi za pomocą własnego ciała i za pomocą miecza w MGS4 przez Raidena, człowieka pszczołę w MGS3 czy pozbywanie się alarmów przez przechodzenie do innej sekscji gry ale pomimo, że mnie to śmieszy to zdaję sobie sprawę, że jest to zgodne z settingiem gry. Tak więc sorry Koso, ale moim zdaniem tekst nie ma racji bytu przez co jest słabiutki. A jeżeli z panem Adrianem Chmielarzem na te elementy zwróciliście przede wszystkim uwagę w Bioshock Infinite (bo o niczym innczym raczej nie piszecie) to szkoda, że nie odnaleźliście w niej tego co miliony innych graczy. wersja tl;dr nie zgadzam się z Kosem Edited April 25, 2013 by Zeratul Quote Link to comment
waldusthecyc 4767 Posted April 25, 2013 Share Posted April 25, 2013 w magazynie szczególne gratulacje dla Mikołaja Dusińskiego i Adama Koźbiała (kimkolwiek oni są ) - Dajecie Panowie z grubej rury Wywnętrznienia nad światem Deus Ex to moja sprawka i miło mi bardzo, że Ci się spodobało. Ja dopiero dzis ruszę do kiosku, akurat jestem w szpitalu z dzieckiem - będzie co robić 1 Quote Link to comment
tommi 345 Posted April 25, 2013 Share Posted April 25, 2013 no, no, kozbinio- niezle, gratulacje! Moje szczytowe osiagniecie w tworczosci dla PE jak dotad to Rodzyny u HIV-a jak tylko przyjdzie prenumerata, to zabieram sie za przeczytanie tego (moze nawet oddam szczegolne honory i przerobie to na posiedzeniu ;] ) Quote Link to comment
Tokugawa1982 95 Posted April 27, 2013 Share Posted April 27, 2013 Może pytanie nie w temacie nr 189 lecz 184.Dlaczego w recenzji Playstation Allstar Romek dodal do grafiki postacie m.in Spyro, Crasha, Lary których nie ma na orginalnej grafice a tym bardziej w grze? Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.