Skocz do zawartości

PSX Extreme 189


Oceń okładkę PSX Extreme 189  

62 użytkowników zagłosowało

  1. 1. Oceń okładkę PSX Extreme 189



Rekomendowane odpowiedzi

PSX Extreme #189

 

pe189.jpg

Majowy numer dostępny od 24.04 (środa)

Prenumerata - wysyłka 21.04 (niedziela)

 

Miesiąc temu na łamach naszego magazynu HIV wspominał wyboistą drogę, po jakiej wirtualna rzeczywistość przy pomocy nietypowych wynalazków próbowała znaleźć drogę pod strzechy graczy. Wielu z Was zastanawiało się wtedy zapewne, co dzieje sie z najnowszym wynalazkiem w temacie zwanym Oculus Rift. Otóż żyje i ma się dobrze, o czym donosimy w aktualnym numerze przy okazji relacji z tegorocznej Game Developers Conference. Chociaż doroczny meeting deweloperów naszej branży odbył się w USA kilka tygodni temu, jego znaczenia nie mogliśmy pominąć z kilku względów. Poza powyższym aspektem VR, który póki co pozostaje ciekawostką, GDC ’13 przyniosło pierwsze – jak było do przewidzenia, niezbyt ciekawe – opinie o androidowej namiastce konsoli, szumnie zapowiadanej kostce Ouya. Jednak ważniejsze od obu powyższych były na pewno liczne panele i dyskusje o przyszłości gier wideo, kierunkach, w jakich zmierza narracja w grach i opłacalności produkcji wysokobudżetowych tytułów. To tematy ważkie zwłaszcza w świetle nadchodzacej nowej generacji konsol, która postawi przed deweloperami nowe wymagania, wyzwania i wizję jeszcze większych kosztów produkcji gier. Do tematu powrócimy na naszych łamach na pewno nie raz, bo abstrahując od zachwytów w temacie nadchodzących sprzętów, przyszłość produkcji AAA wcale nie wygląda różowo.
 
Na szczęście w San Francisco nie zabrakło także informacji dla spragnionych konkretów graczy. Smakowite kąski objawiły się w postaci konkretnych materiałów z Metal Gear Solid V: The Phantom Pain oraz Battlefield 4 – zapowiedzi obu tytułów znajdziecie w numerze. Ograliśmy też stacjonarny port Resident Evil: Revelations, cyfrowe nowości Ubisoftu, a HIV poszalał za kierownicą w GRID 2.
 
Miesiąc temu ocenialiśmy kunszt deweloperski Polaków na przykładzie ostatniej odsłony Gears of War od People Can Fly. Tym razem pod naszą recenzencką lupę wzięliśmy Techland, który na dniach dostarczy fanom zombiaków kontynuację krwawej przygody w tropikach – Dead Island Riptide. Kali spędził w ramionach truposzy kilkanaście upojnych godzin, o czym donosi jak zwykle w swoim unikalnym stylu. Komodo przypomniał sobie czasy dzieciństwa, szalejąc w LEGO City Undercover na Wii U, a Amer sprawdził, czy superbohaterowie nadają się na bohaterów bijatyki, testując Injustice: Gods Among Us.
 
Na Wasze felietony przeznaczyliśmy stronę obok Hyde Parku – nie oznacza to jednak, że naprawdę ciekawy tekst nie może zaistnieć wśród naszej publicystyki w sekcji Hardkor. Przykład znajdziecie w aktualnym numerze – polecamy Wam świetną analizę tła fabularnego Deus Ex przez pryzmat rzeczywistości dookoła nas. Wspominamy też fenomen gier muzycznych, przyglądamy się stereotypom wirtualnych kobiet, dyskutujemy o wyciąganiu pieniędzy od graczy pod koniec generacji, fanów Lary Croft ucieszy przegląd serii Tomb Raider, a wielbiciele BioShocka dostają na talerzu meandry fabularne wszystkich odsłon. Mamy także przyjemność powitać nową postać w gronie naszych felietonistów – Michał Mielcarek aka Mielu to redaktor naczelny serwisu Gamezilla.pl, do niedawna jeden z filarów magazynu Neo Plus, prywatnie hardkorowy gracz i propagator gamingowej prasy. Stresuje się mocno, przekraczając progi niedawnej konkurencji, więc obdarzcie go kredytem zaufania, a na pewno spłaci go z nawiązką. Przyjemnej lektury. [Grzegorz 'Butcher' Drabik]

 
PROSIMY NIE PODAWAĆ OCEN GIER ZRECENZOWANYCH W TYM NUMERZE!
 
TEMATY NUMERU

Game Developers Conference 2013
Battlefield 4
MGS V: The Phantom Pain

 
CO NOWEGO

Batman: Arkham Origins
Deadpool: The Game
Deus Ex: HR Director’s Cut
Diablo III
Thief

PLAYTESTY
Call of Juarez: Gunslinger
Far Cry 3: Blood Dragon
GRID 2
Resident Evil: Revelations

 
RECENZJE

Army of Two: The Devil’s Cartel
Dead Island Riptide
Dragon’s Dogma: Dark Arisen
Injustice: Gods Among Us
LEGO City Undercover
Ninja Gaiden 3: Razor’s Edge
The Walking Dead: Survival Instinct

 
NETWORK

Alien Spidy
BattleBlock Theater
Battlefield 3 – Decydujące starcie
Double Dragon II: WotD
Giana Sisters: Twisted Dreams
Guacamelee!
Mass Effect 3 – Citadel
Motocross Madness
Terraria

 
POCKET

Code of Princess
Luigi’s Mansion 2
Monster Hunter 3 Ultimate

 
HARDKOR

Deus Ex – Krew i polityka, czyli nasza droga do przyszłości
W potrzasku stereotypów? - Kobiety w grach
Zgrentgen – Dojenie
Gry muzyczne - Harmonix i Rock Band
Mapa deweloperów cz. 4 - Wyspy Brytyjskie
KinematoGRAfia – Max Payne
Powrót do przeszłości – Nintendo DS
O co chodzi jakby... – BioShock
Interaktywne ambicje Hollywood
Przez pryzmat serii – Tomb Raider
To było grane – MG 2: Solid Snake
Graczpospolita
Immersja – Pojedynek

 
FELIETONY

Z dziennika gracza [Dżujo]
Babskie sprawy [Monika]
Od gracza dla graczy [Mazzi]
Fabularna tawerna [Zax]
Dekalog gracza [HIV]
Z uKosa [Koso] 
New Game Plus [Mielu]
Okiem maniaka [butcher]

 
STAŁE RUBRYKI
Co nowego
Ohayo Nippon
Hyde Park
Region Filmowy
Listy
GRAnda
 
PROSIMY NIE PODAWAĆ OCEN GIER ZRECENZOWANYCH W TYM NUMERZE!
 
PRENUMERATA została wysłana w niedzielę, 21.04. W przypadku jakichkolwiek kłopotów z dostawą, opóźnień lub innych problemów - prosimy o maile na prenumerata@psxextreme.pl lub posty w tym temacie. Informacje o prenumeracie dostępne są również tutaj.
 
Jutro zapowiedź numeru na PPE.pl. Informacje o najnowszym PE znajdziecie także na naszym profilu facebookowym.

Odnośnik do komentarza

Informacyjnie - e-wydanie będzie dostępne również od środy (powinno pojawić się już po północy w e-Kiosk.pl i eGazety.pl). 

 

A druga informacja - niezmiernie miło nam powitać w szeregach felietonistów PSX Extreme Michała "Miela" Mielcarka - przez wiele lat redaktora Neo Plus, a obecnie redaktora naczelnego Gamezilla.pl.

Odnośnik do komentarza

Gratuluję zgarnięcia Miela.

 

Uporaliście się z błędami e-wydania? Ktoś w ogóle w redakcji przegląda te cyfrowe wersje. Jak wypisywałem błędy w nich występujące to Perez zdawał się być zdziwiony.

 

Byłem zdziwiony, bo na PDF-ach, które wysyłamy do e-Kiosku, wszystko jest OK. Te ze 189 też przejrzałem - i nie ma śladu, żeby coś z literkami było nie tak. Czekam na wersję testową i na pewno będę pilnował tematu. 

Odnośnik do komentarza

Romek się postarał, to już trzecia świetna okładka z rzędu w tym roku. Kolejny duży plus to powiększanie się działu "Felietony". Tylko szkoda, że Rodżer dalej odwleka pojawienie się PS2 w Powrocie do przeszłości. Ile można?

Pewnie czekają do 200numeru albo kolejnych urodzin ;)

Dodam jeszcze tylko, że nowy nabytek na plus i jeno szkoda, że Koso nie przyjął większej roli w piśmie i tylko tajemniczo się kryje

"-Nie jestem pewien, ale obilo mi sie o uszy, ze miales opcje na ciekawe stanowisko w nowym PE (zastepca tudziez red. nacz?), wybrales jednak internet.

[Koso:] -Coś tam było ;)"

http://polygamia.pl/Polygamia/1,94534,13679480,Piateczek__2___kask_Qbara__sabat_Winiara_i_lala_Macia.html?bo=1#TRrelSST

Odnośnik do komentarza

@ cOr- Cieszymy się z  kolejnej nawróconej owieczki. Witaj :yes:

Co się tyczy nowego numeru :

- podziękowania za to że po launchu PPE 2.0 i całym wariactwie z osiągnięciami ( które przez chwilę mnie też dopadło)

można ciągle przy aromatycznej herbacie zrelaksować się pachnącym jeszcze cieplutkim nowym PE ( wiem że jestem staroświecki ale tak już chyba zostanie)

- takiej ściany tekstu już dawno nie było ( od jubileuszu) w magazynie szczególne gratulacje dla Mikołaja Dusińskiego i Adama Koźbiała (kimkolwiek oni są ) - Dajecie Panowie z grubej rury

-Zax plus za Diablo3
-Komodo & Mikołaj za Tomb Raidera - na to czekałem

- co miesięczny żal - kolumny tekstu są ciągle za wąskie w tekście Kuby S ( BtW gdzie recenzja Hobbita )
- Mielu - Witaj na pokładzie- PE pismo o konsolach konsolidujące branżowych pismaków pod jednym sztandarem(Dżujo- Interia, Butcher-PE,Koso-Polygamia,Mielu-Gamezilla,....Myszaq- Superstacja :thumbsup:

- Co się tak felietony chłopaków odseperowały od felietonu Moniki ( podobno nie gryzie) 
-szara obwoluta Playtestów mogła by być jaśniejsza
- Co tam słychać u Lokiego dawno go nie było w HP (podobno ma fuchę w Thorze2 )
- podoba mi się taka Granda
Następny nr. będzie  być może z jakimś materiałem z Last of Us? Recenzja? PE nie takie rzeczy robiło.
Do następnego

Edytowane przez Tokugawa1982
Odnośnik do komentarza

Mialem drobne problemy z wersją elektroniczną magazynu. Generalnie strony nie chciały się za bardzo ładować. Dziwna to sprawa, ale ja nie o tym. Otóż chciałem zapoznać się z tekstem Miela, ale ten się nie załadował więc na tronie zapoznałem się z tekstem Kosa i muszę przyznać, że niestety ale autor w dosyć cwany sposób stosuje coś co w angielskim nazywa się fallacy a po polsku bodajże jest to...sofizmat. Otóż na początku tekstu Koso zadaje pytanie na które sam automatycznie odpowiada w sposób oczywisty i następnie prowadzi tekst tak by tylko udowodnić błędną tezę. Ten sam błąd zresztą popełnia pan Adrian Chmielarz który chyba minął się z powołaniem i zamiast robić gry to powinien je krytykować. Otóż nie wydaje mi się by można było przyjąć za oczywiste, że ludzie grają w gry dla fabuły. Fabuła jest tylko jednym z elementów składowych gry i wprawdzie może stanowić oś napędową produkcji, ale nadal pozostanie jedynie elementem składowym. Dodatkowo Koso dosyć błędnie miesza pojęcie fabuły z settingiem gry. Wspominanie GTA IV i sytuacji Niko Bellic'a jest odwołaniem się do settingu, a nie fabuły samej w sobie. Uważam ponadto za błędne wymaganie od gry by w sposób logiczny łączyła elementy designu, fabuły, settingu i akcji. Tak samo jak nie wymagamy tego samego of filmów. Ale skoro już na początku Koso popełnia sofizmat, że w gry się gra dla fabuły, to i późniejsze założenia są automatycznie błędne... nie można wymagać przecież od gry by wszystko tłumaczyła, gdyż to tajemniczość i niedopowiedzenia napędzają wyobraźnię gracza i pchają historię do przodu. Nie można ograbić gry z elementów rozgrywki kosztem logiki i fabuły, gdyż wtedy produkcja będzie niegrywalna i będzie przypomniała bardziej interaktywny film, a nie grę. I niestety ale w przypadku interaktywnego filmu nie może być mowy o immersji. Ciągnąć dalej... wspomniane GTA IV i Sleeping Dogs... w tych grach wyraźnie rozdzielone zostało to co jest gameplayem, a to co jest settingiem czy fabułą. W chwili gdy mamy do czynienia z fabułą jesteśmy kierowani filmikiem na silniku gry, gdy oddaje nam się sterowanie to wtedy mamy do czynienia z graniem. Być może właśnie to, wybija gracza i Kosa z immersji, a nie brak logiki. To samo tyczy się Bioshock Infinite... naprawdę dziwne wydaje mi się czepianie się kontenrów z pożywieniem w biednej dzielnicy. Nie rozumiem jak Chmielarz doczepia się rozrzuconych monet na poczatku produkcji. Elementem składowym Bioshocka jest eksploracja i jest to element rozgrywki. Ciężko zachęcić więc gracza do eksplorowania świata, gdyż gracz zdaje sobie sprawę z tego, że nie zostanie za to wynagrodzony. Niby dlaczego jako DeWitt miałbym iść grzebać w pojemnikach na śmieci, niby dlaczego miałbym iść w róg latarni wiedząc, że nic tam nie będzie? Dlatego, że to ja jestem DeWitt i dla mnie oczywistym jest, że świat Bioshock'a zawiera pancerz, Vigor, elementy eksploracyjne, i nagrody. I jest to w 100% zgodne z uniwersum Bioshock'a, jest to ponadto zgodne z settingiem gry. Jeżeli ktoś jest wyjątkowo czepialski zawsze można to wytłumaczyć tym, że tak naprawdę to jesteśmy testowani w świecie Infinite przez Rosalinde i Roberta Lutece i te wszystkie znajdzki w świecie są pozostawione przez nich, ba są widziane tylko przez nas i one testują to jak się będziemy w tym uniwersum zachowywać. Jeżeli miałbym być złośliwy to mógłbym wyśmiać zatrzymanie łodzi za pomocą własnego ciała i za pomocą miecza w MGS4 przez Raidena, człowieka pszczołę w MGS3 czy pozbywanie się alarmów przez przechodzenie do innej sekscji gry ale pomimo, że mnie to śmieszy to zdaję sobie sprawę, że jest to zgodne z settingiem gry. Tak więc sorry Koso, ale moim zdaniem tekst nie ma racji bytu przez co jest słabiutki. A jeżeli z panem Adrianem Chmielarzem na te elementy zwróciliście przede wszystkim uwagę w Bioshock Infinite (bo o niczym innczym raczej nie piszecie) to szkoda, że nie odnaleźliście w niej tego co miliony innych graczy. 

 

wersja tl;dr

 

nie zgadzam się z Kosem

Edytowane przez Zeratul
Odnośnik do komentarza

w magazynie szczególne gratulacje dla Mikołaja Dusińskiego i Adama Koźbiała (kimkolwiek oni są ) - Dajecie Panowie z grubej rury

 

Wywnętrznienia nad światem Deus Ex to moja sprawka i miło mi bardzo, że Ci się spodobało. Ja dopiero dzis ruszę do kiosku, akurat jestem w szpitalu z dzieckiem - będzie co robić

  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...