Skocz do zawartości

Pomoc przy kupnie auta


Gość GregZPL

Rekomendowane odpowiedzi

Tylko F52 sedan była z napędem na przód.

 

Auto jest nie tyle co jego co sam je sprowadził. Dorabia sobię sprowadzając auta. To mój kolega z klubu BMW więc gówna nie bierze i zna się na nich lepiej ode mnie więc o stan się nie martwię. Do tego mam pełną historię z niemieckiego ASO (drugi klubowicz ma dostęp do bazy danych BMW) i oczywiście sprawdzimy je jeszcze u naszego klubowego mechanika. Sprzedaż raczej na zasadach tego że on swoje dostanie bo 600km musiał po nią jechać a ja będę miał z głowy szukanie samochodu. Win-Win.

Odnośnik do komentarza
23 godziny temu, MaZZeo napisał:

@Grzegorzo masz rację, nie widziałem Arteona w środku, ale nowego Tiguana i Superba już tak i to co widzę w Arteonie nie odbiega od tych modeli. Ale to po prostu moje zdanie i tyle.

No to wiele lepiej niż w Tiguanie II nie jest (od superba już tak, co ciekawe superb wlasnie był dawcą podwozia do arteona), więc fakt, nie zaciekawi Cię za bardzo 

Odnośnik do komentarza
W dniu 5.01.2018 o 10:59, [InSaNe] napisał:

Co prawda szukanie używanej BMW trójki E46 w tym przedziale cenowym jest jak stąpanie po polu minowym, ale może warto by chociaż spróbować? I przyjemność z jazdy by była i całkiem niezły komfort jazdy - rozważ ten model. I tak po paru latach zmienisz samochód, bo ten jest kupowany "awaryjnie".

 

E46 za 5-6k to mina w ch,uj xD W tych pieniądzach nawet nie ma co się rozglądać za tą generacją, chyba że @ragus jest w czepku urodzony i kupi prawdziwą hehe okazję, niemiec płakał jak sprzedawał. Ewentualnie E36 compact, bo za 2-3k można kupić zadbany egzemplarz, a resztę przeznaczyć na gierki, lub naprawy starego złoma. Ale ogólnie nie polecam kupowania używanego BMW w Polsce od obcej osoby. Szukałbym Nissana Micry K11, albo Peugeota 206.

Odnośnik do komentarza

Oglądałem i pojeździłem wczoraj tą 1ką.

 

Mam mieszane uczucia. Od strony pozycji za kierownicą, wyposażenia, wygody i wyczucia sterowania jest to pełnoprawne BMW. Niestety czuć też, że to seria 1 i zaczęły się cięcia kosztów jeżeli chodzi o jakość. Trzeszczące plastiki na kocich łbach, trochę słabsze wykończenie itp. Oczekiwałem, że zrobi na mnie mega wrażenie po przesiadce z E36 ale wszystkie odczucia w prowadzeniu i komforcie są takie same. Jednak BMW to BMW. 1er jest po prostu bardziej wypasione w gadżety i nie ma rdzy.

 

Z drugiej strony porównuje je do Hyundaia i30 ojca którego kupiłem też w tej cenie i pomimo tego, że 1er jest z 2005, a i30 z 2011 to wygląda i jest zdecydowanie w lepszym stanie niż koreańczyk. Za 20k nic lepszego nie dostanę. Nie jest to co prawda samochód, który miałem zamiar kupić (E91 335d) ale na chwilę obecną wydaje się, że na te 2 lata jazdy, nim odłoże na coś większego wystarczy, a potem przejmie je żona.

 

Pozostało mi tylko podjechać do naszego klubowego mechanika na sprawdzenie czy nie ma jakiś większych napraw i będę je brał. Z tego co wczoraj mi mówił to poleca silnik M47TUD20 i sam model 1er. Odradza natomiast wszystko po 2005 ze względu na wady konstrukcyjne kolejnych silników jak np. słynny wyciągający się łańcuch rozrządu, który jest od strony skrzyni biegów.

Odnośnik do komentarza

U mnie w rodzinie jest E90 z M47D20 w automacie i od momentu kupna 4-5 lat temu silnik podaje jak zły i jeździ kompletnie bezawaryjnie. To jeszcze motor z ostatnich "prawdziwych" BMW, czyli E39/E46, gdzie po beemkach można się było spodziewać wytrzymałości. Problematyczne natomiast są silniki N47, ale to też nie zawsze bo znajomy ma E91 z tym serduchem i nic się nie dzieje, a serwis odwiedza wymienić części eksploatacyjne. No ale to jazda z tykającą bombą pod maską i moja mama też się śmiała jak miała Lagunę 2 z 1.9dci, że "hehe jak to królowa lawet jak moja jeździ już tyle tysięcy kilometrów, a ja tylko olej i filtry zmieniam" aż jej pewnego razu wyje,bało korbę bokiem i trzeba było szukać nowego silnika. 

Odnośnik do komentarza

No na N47 nigdy bym się nie zdecydował chyba, że cena by była na tyle niska, że wydałbym 3000 na wymianę rozrządu.

 

Wczorajsza wizyta i klubowego mechanika jednak ostudziła mój zapał.

 

Auto malowane nadkola z tyłu obie strony ale nie szpachlowane. Druga powłoka. Do tego do zdobienia:

- regeneracja turbiny. Nie słychać ale ma już luz wzdłużny i może obcierać o korpus w każdej chwili

- magiel do regeneracji. Tłucze jak po(pipi)any

- wszystkie amortyzatory do wymiany

- napinacz + pasek klinowy

- simmering wybieraka skrzyni

- lewa przednia lampa źle spasowana więc coś tam było remontowane

- zderzak przedni też do poprawki bo źle ktoś spasował przy ściąganiu

- wyciek ze skrzyni ale gdzieś z góry. Nie wiadomo co to, bez ściągnięcia się nie dowie

 

Ewentualny rachunek około 5000zl więc jednak trochę dużo jak na start. Szkoda bo wyposażenie na prawdę dobre. Gdyby nie ten magiel i turbo to dziś już by była moja a tak to żadna okazja.

 

Sam już nie wiem czy warto się ładować.

Odnośnik do komentarza

No jeżeli dla Ciebie wydanie 20k na stare BMW to syndrom bogactwa bo "biedacy" jeżdżą innymi markami to mi przykro. To tylko samochód. Droższy z wielu powodów. Postaw Colta z 2005 i E87 z 2005 roku obok siebie i znajdziesz odpowiedź.

 

Z resztą. Wygląd COLTa z 2005:

37301.jpg


Wygląd E87 z 2005:

BMW-1-Series--E87--46_24.jpeg

 

Wnętrze Colta 2005:

Mitsubishi-Colt_5-door-2005-1600-0d.jpg

 

Wnętrze E87 z 2005:

BMW-120i-2005-1600-1c.jpg

 

 

No ja widzę różnicę, za którą warto dopłacić te 10 000zł. Do tego silnik i bajeczne prowadzenie.

Edytowane przez WisnieR
  • Lubię! 1
Odnośnik do komentarza

Piękna. Szczególnie te przełączniki po lewej stronie kierownicy. Nie no (pipi)a nie wrzucaj mi tu kokpitu jakiś Japończyków porównując je do niemieckiego designu chyba że chcesz rozmawiać o samochodach z lat 2012+ bo te już zaczęli produkować z normalnymi deskami. Tak jak pisałem nie miałeś i nie jechałeś BMW tego samego segmentu jak auta do którego je porównujesz to nie będziesz wiedział o czym piszę.

Ja się już po prostu do pewnego standardu i wygody przyzwyczaiłem. Kazdy samochód którym jadę czy to służbowy czy inny zawsze porównuje do odpowiednika klasy w BMW. Ja wolę starsze ale jednak lepsze.

  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza

A nie możesz koledze powiedzieć ze chciał Ci opchnąć samochód do zrobienia za 5 koła, i  jak chce go  komukolwiek sprzedać to albo  go niech zrobi - wtedy kupisz,  albo musi mocno  spuścić z ceny -  wtedy tez się zastanowisz? Bo rozumiem ze kolega ma to w du,pie i  dalej będzie wystawiał  samochód ze zyebanymi podzespołami  za 22...

Bo  ta oferta z otomoto z opisem:

 

Cytat

Auto bezwypadkowe w bardzo dobrym stanie

To zwykłe kłamstwo w tym momencie i  (pipi)estwo.

  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza
16 minut temu, milan napisał:

 

Bo  ta oferta z otomoto z opisem:

Auto bezwypadkowe w bardzo dobrym stanie

To zwykłe kłamstwo w tym momencie i  (pipi)estwo.

 

Dałem Ci plusika ogółem, ale z tym kłamstwem i (pipi) to chyba nie jesteś jakoś zdziwiony, przecież 99% opisów u "handlarzy" tak wygląda.

Edytowane przez Banny
cytat
Odnośnik do komentarza

Niestety wiadomo że tak jest, wszystko to jest unorane w kłamstwie,  ale jednak  szkoda widzieć że Twój  znajomy  tak postępuje.

Niesmak, chyba że opuści albo  zrobi. Jak amchnie łapą i powie "i tak sprzedam", no to (pipi)a,  nie chciałbym znać.

Z powodu takich historii ludzie idą do salonu po nawet golasa ale nowego. Jest jakiś limit bycia oszukiwanym. Dobrze że wisnier się nie napalił i  nie kupił  bez sprawdzenia.

Banny jak tam Twój samochód?

Odnośnik do komentarza
Godzinę temu, WisnieR napisał:

Piękna. Szczególnie te przełączniki po lewej stronie kierownicy. Nie no (pipi)a nie wrzucaj mi tu kokpitu jakiś Japończyków porównując je do niemieckiego designu chyba że chcesz rozmawiać o samochodach z lat 2012+ bo te już zaczęli produkować z normalnymi deskami. Tak jak pisałem nie miałeś i nie jechałeś BMW tego samego segmentu jak auta do którego je porównujesz to nie będziesz wiedział o czym piszę.

Ja się już po prostu do pewnego standardu i wygody przyzwyczaiłem. Kazdy samochód którym jadę czy to służbowy czy inny zawsze porównuje do odpowiednika klasy w BMW. Ja wolę starsze ale jednak lepsze.

 

Też uważam, że często lepiej wziąć starsze auto a z wyższej półki, ale te BMw akurat takim nie jest.

Odnośnik do komentarza

No chciałem żeby zszedł do 19000 i bym go wziął to powiedział że max 19500. Muszę się zastanowić. Nie mam do niego pretensji o nic bo ściągnął te auto w celu zarobku, a ja sam się nim zainteresowałem. Był równie zdziwiony jak ja podczas kontroli.

 

Ogólnie te auto się sprzeda bo:

Po 1 turbina nie jest do regeneracji na już bo ma małe luzy i pewnie zrobiłbym ją za rok może dwa zanim by zaczęła w ogóle hałasować i dawać znać. To co mówi mój klubowy mechanik to też muszę zawsze na pół dzielić bo jest z tych nadgorliwych i już nie raz za wczasu mi coś wymienił Każda inna osoba nie sprawdzi tego w taki sposób jak on to zrobił.

 

Po 2 auto jest bardzo dobrze wyposażone i drugiego takiego ciężko znaleźć. Sam system Logic 7 to (pipi)any rarytas w tym modelu, a gra tak że ojaniepawle! Subwoofer pod siedzeniem smyra Cię po torbie jak tylko ruszasz pokrętło głośności. Pierwszy lepszy Seba jak zobaczy środek i wyposażenie to się napali i kupi.

 

Po 3 jak to mój mechanik ujął "mechanikę sobie zrobisz, a blacharki nie poprawisz bo zawsze wyjdzie po czasie" a ta ma dobry stan blach.

 

Ogólnie mi ją polecał nawet z tymi usterkami. Mówił że to i tak mało jak na tak stare auto i zazwyczaj są większe koszta jak do niego ludzie przyjeżdżają na sprawdzanie.

 

80% aut na naszych drogach jest w takim stanie bo ludzie się albo nie znają albo mają partaczy nie mechaników, a jak już coś mają zrobić to po jak najniższych kosztach.

 

Dlatego bardzo mnie bawi to jak ktoś mi mówi że jeżdżę 20 letnim E36 - to pewnie jakiś grat. Tym autem zrobiłem 2 kursy do Chorwacji z czego jeden 19 godzin jazdy non stop i nawet go to nie ruszyło. W ciągu ponad 4 lat stanął na drodze tylko 2 razy. Raz poszła chłodnica, a raz brakło ładowania. Pajda mógłby wam coś powiedzieć o dobrze zachowanych starych autach

 

Kwestia nie cebulenia na częściach i naprawach.

 

Tak więc ta 1ka nadal jest w grze bo żonie się bardzo spodobała, a ja wiem że samo wyposażenie warte jest więcej niż te 4000zł na naprawy. Jeszcze dziś do niego podjadę i pogadam na spokojnie ile by wziął za robociznę bo części wszystkie wyszły 1350zl. Tyle to zostawiłem w E36 miesiąc temu ;)

 

Do dziś żałuję, że wziąłem E36 w lepszym stanie mechanicznym niż z lepszym wyposażeniem. Nie mam takich drobnych rzeczy jak podgrzewane lusterka, pilot do centralnego, SKŁADANE SIEDZENIA, więc nic większego nie mogę przewieźć. A to na czym mi mechanicznie zależało i na czas zakupu było ok, to przez te 4 lata użytkowania już i tak zrobiłem bo zdążyło się posypać. Za to wczoraj sobie zamówiłem grzane wkłady i będę musiał ciągnąć wiązkę do nich. To samo z pilotem do centralnego - od 2 miesięcy leży w bagażniku i czeka aż go zamontuję :/

 

Edytowane przez WisnieR
Odnośnik do komentarza
W dniu 11.01.2018 o 14:54, WisnieR napisał:

Po 3 jak to mój mechanik ujął "mechanikę sobie zrobisz, a blacharki nie poprawisz bo zawsze wyjdzie po czasie" a ta ma dobry stan blach.

To zależy co z blacharki - jak przedni błotnik, drzwi, klapa czy maska to też sobie zrobisz. Gorzej jak to progi, ćwiartka, dach, ale jak solidnie ogarnięte to też potrzyma. "Po czasie" to już może się z tematem bujać kolejny właściciel albo złomiarz.

 

Z tym porównaniem do Colta to nie bardzo, bo to B klasa. Postaw Lancera z 2007 przy E87 z 2007, to już niejeden się będzie zastanawiał.

Mitsubishi-Lancer-GTS-22719.jpg

 

BMW1Series-1237_14.jpg

 

albo...

aalfaromeo147ti3doorauspec2006wallpaper-l

Odnośnik do komentarza

Lancer jednak jest dużo większy. Alfa wiadomo piękna. Natomiast wnętrze bezkonkurencyjnie wygrywa BMW. Już dawno mnie przestało interesować to jak auto wygląda na zewnątrz a to jak czuje się za kierownicą.

Na razie sobie odpuściłem z tym 1er i zbieram dalej jednak na swoje marzenie - E91 335i/d.

E36 trzeba ogarnąć i będę miał jeździł dalej.

Odnośnik do komentarza
  • 2 tygodnie później...

Jest tutaj jakas dobra duszyczka z nowogardu ( zachodniopomorskie) lub ma do niego rzut beretem? Chcialbym tam kupic bazę pod motanie w teren tj pierwsza generacje Pajero. Jest tam taki ulep co stoi pod chmura dwa lata i juz mchem zaszedl. Chodzi mi o to zeby ktos pstryknal zdjecia w newralgicznych miejscach, odpalil i przygazowal. Dam na WUTKE

Odnośnik do komentarza
  • 4 tygodnie później...

Ma ktoś Alfa Romeo 159? Szykuję się do zakupu auta, myślę, że budżet tak do 22k. Stare Alfy mają kiepską opinię, ale model 159 w wersji poliftowej większość bolączek ma podobno weliminowane. Jakie opinie, na co zwracać uwagę? Interesuje mnie wersja w Dieslu 1.9.

 

Ewentualna alternatywa w podobnej cenie?

Edytowane przez Czoperrr
Odnośnik do komentarza

http://www.forum.alfaholicy.org/159_brera_brera_spider/

Ogólnie to 159 to pierwsza Alfa której się ludzie nie boją ;)

Pamiętaj,że auto zachacza o klasę premium, więc naprawy np. zawieszenia nie będą w cenie napraw Golfa 3.

Z drugiej strony zawsze mnie dziwi,że ludzie po tak wspaniale prowadzącym się aucie oczekują że zamiast zaawansowanego zawieszenia będą resory piórowe do wymiany za 100 pln?

Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...