Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Ponoć gry bez patcha będą działać dokładnie tak samo jak na standardowej ps4. Wyłączona ma być połowa nowego GPU i zegary procesora i grafiki mają być przykręcone do standardowych wartości. Ekipa Cernego boi się, że inne tajmingi spowodują występowanie bugów, których wcześniej nie było.

Dodatkowo okazuje się że jest za mało pamięci RAM na 4k i tekstury wysokiej rozdzielczości. Ten dodatkowy 1GB pamięci musieli dodać, bo by im się 4k render-targety nie zmieściły w podstawowej ilości pamięci.

 

Polecam nowy artykuł na Digitalfoundry.

Odnośnik do komentarza

Cerny powiedział, że dodatkowa moc gpu będzie częściowo wyłączona jeśli nie korzysta się z 4K.

 

Jeżeli ktoś nie ma TV z 4k to nie widzę sensu kupować pro ba premierę. Lepiej te pieniądze odłożyć na kupno TV lub nie wiem dobrych słuchawek do konsoli.

Jakiś link?

Odnośnik do komentarza

 

Cerny powiedział, że dodatkowa moc gpu będzie częściowo wyłączona jeśli nie korzysta się z 4K.

 

Daj źródło, bo chyba coś pomieszałeś.
Link masz w moim poscie powyzej. Swoja droga to lipa. PRO bedzie ustawialo grafike I processor do parametrow standardowego ps4, gdy w konsoli mamy gre nie obslugujaca Pro. A Ja liczylem ze ta nowa maszynka poprawi znaczaca fpsy w multi Bf4, gdzie targetem jest 60fps, a tak naprawde to srednio mamy 45. :(
Odnośnik do komentarza

Macie przykład Tomb Raidera, który korzysta tez z mocy Pro, bo deweloper wykorzystał jej dodatkowe możliwości. Jak twórca bedzie chciał, to zrobi grę w 1080/60 klatkach i Sony nie bedzie miało tu nic do gadania. Jeżeli ktoś sobie myślał, że jakąś magiczną różdżka nagle poprawi sie wydajność w starszych grach bez odpowiedniej łatki dewelopera, to chyba się z ch.ujem na łeb zamienił.

Edytowane przez Papaj
  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza

 Jeżeli ktoś sobie myślał, że jakąś magiczną różdżka nagle poprawi sie wydajność w starszych grach bez odpowiedniej łatki dewelopera, to chyba się z ch.ujem na łeb zamienił.

No chyba nie, bo jakoś One S robi to bez żadnych łatek. Sony po prostu idzie w maksymalną kompatybilność i z jakiegoś powodu nie chce odblokować zegarów w celu uzyskania lepszej wydajności w starszych grach bez trybu Pro.

Odnośnik do komentarza

Tylko że Przy XO S nie ma tak dużego przeskoku w mocy która w niektórych (nie wszystkich) grach daje max 3fps więcej tam gdzie ich brakowało, bądźmy poważni przy PS4PROsie masz zupełnie inne bebechy, tylko z podobną architekturą

PS4 Pro wg Cernego ma bardzo podobne GPU, dwie połówki, z czego jedna to lustrzane odbicie drugiej, czyli zmodyfikowanego układu jak ze standardowej PS4. Wystarczyłoby wyłączyć jedną stronę i zachować taktownie z PRO i już byś miał efekt jak z One S.

 

 

  • Double the compute units, laid out like a mirror of the original PS4's GPU. Half the CUs deactivate when running in base PS4 mode
  • 2.13GHz CPU and 911MHz GPU in Pro mode, running at 1.6GHz and 800MHz respectively in base PS4 mode in order to lock back-compat with the standard model
Edytowane przez Masamune
Odnośnik do komentarza

W moim przypadku PS4 Pro będzie pierwszą konsolą, którą kupię w dniu premiery. Nie planowałem tego w żaden sposób, ale nałożyły się dwie sprzyjające okoliczności. Po pierwsze zakup sponsoruje żona w ramach prezentu świątecznego, a po drugie sklep z grami bierze w rozliczeniu starą PS4. Dopłata wynosi 179 funtów, plus 5 dowolnych, używanych gier na PS4. Całość zamknie się w kwocie 195 funtów, czyli jakieś 950 złotych.Odpada mi przy tym szukanie kupca na starą PS4, wysyłka i tym podobne kłopoty, więc sądzę, że jest to dla mnie układ uzasadniający wymianę konsoli.

Edytowane przez Atos
  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza

http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2016-inside-playstation-4-pro-how-sony-made-a-4k-games-machine

 

Ciekawy artykuł. Okazuje się że Pro jest bardzo fajnie zaprojektowany, lepiej niż myślałem. Cerny to jednak spoko gość. :cool:

Odnośnik do komentarza

http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2016-inside-playstation-4-pro-how-sony-made-a-4k-games-machine

 

Ciekawy artykuł. Okazuje się że Pro jest bardzo fajnie zaprojektowany, lepiej niż myślałem. Cerny to jednak spoko gość. :cool:

 

No to skoro jet tak fajnie zaprojektowana to dlaczego już na start nie pozwoli np. w takim Rise of the Tomb Raider uzyskać stabilnych 60 fps ? 

Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...