Skocz do zawartości

Cyfra vs Pudło

Featured Replies

Opublikowano

Za nisze mozesz uznac winyle albo nowe filmy wydawane na kasetach VHS. Na pewno nie pudelka z grami na konsole, a tym bardziej takiego Switcha. 

  • Odpowiedzi 1,6 tys.
  • Wyświetleń 107,9 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Najpopularniejszy posty

  • Uważam, że ten co preferuje cyfrę nie uważa gamingu za pasję. Pasjonata kupi pudełko i do tego przeleci jeszcze kilka sklepów. Hobby czy pasja to nie pójście na łatwiznę. Na tacy podają rolki na Insta

  • Powodzenia w dostaniu P.T. na płytce, oh wait  

  • Proponuję grać i się nie przejmować, a jak te serwery w końcu wyłączą to będziemy się martwić. Dzisiaj nie śpisz po nocach bo serwery wyłączą i paczy nie będzie, a jutro przykładowo pierdolnie Cię aut

Opublikowano

Winyle miały swój boom i przebiły sprzedażowo płyty CD w którymś roku. Ale to był boom- było modne mieć gramofon i winyl. 

Prawdziwych fanów, kolekcjonerów co potrafią wydać pół pensji na 1 press jest garstka, dokładnie tak samo jak z grami i rzadkim wydaniem czy retro tytułem w stanie 5/5. 

 

Opublikowano

Niszą będzie jak jakiś hit który jednocześnie zostanie wydany cyfrowo i w pudełku a który sprzeda się w milionach egzemplarzy będzie miał proporcję 90/10 na korzyść cyfry, bo to będzie oznaczało że dla wydawcy nawet nie ma sensu wydawać większości gier w pudełku.

Opublikowano

No i taki Alan Wake 2 wychodzi cyfrowo- będzie tylko taka wersja. Jedni to kupili, drudzy środkowy palec i czekali na pudełko. 

Ilu kupi pudełko jak ograło dawno cyfrową wersję? I potem wypada że cyfra górą. Chujowa praktyka i tak. 

Na PC pudełka już dawno padły. Xbox nie ma sensu, bo instalka z płyty, a  reszta z neta.  PS5 się trzyma, bo gra na płycie, ale i tak cyfrowych idzie więcej. Ostatnio bastion klasycznego wydania fizycznego to Nintendo. Nie wiem jak tam wygląda sprzedaż takie Zeldy BOTW cyfra/pudełko. 

Opublikowano

Jedyne konkretne dane sprzedaży na temat cyfra vs pudełko można było wyliczyć z tego wycieku Insomniac, wtedy większość sprzedanych gier to były pudełka. Tylko to dane do lutego 2022 więc teraz pewnie jest są trochę inne proporcje na korzyść cyfry.

Opublikowano

Kiedyś zbierałem na Xboxa, ale przestałem.  Sytuację psuję Gamepass, miejsce Xboxa. Pamiętam jak kupowałem Metal Gear Solid na Xboxa i w Media koleś przynosi karton z grami żeby mi wydać. 95% pudełka to były wersję na Sony. 4 czy 5 pudełek to był Xbox.... Pytam czy to tak zawsze wygląda, mówił że przeważnie tak. 

Gra wychodząca w GamePass to kupowanie pudełka od razu dayone za  trzy i pół bomby, bo potem już nie będzie. Wo Long, Forza Horizon 5. FH4 już też ciężko kupić nową w normalnej cenie. Albo biorę starocie za 20/30zł w pudełku i ostatnio wyskok z Indianą zrobiłem, przerzuciłem się na Sony w pudelkach. 

Kolekcja Ninja Gaiden- Switch i PS4, na Xboxa nie wyszło pudełko. 

Ninja Gaiden 2 Black. Pudełko na PS5 na Xboxa brak. 

Jak tak to wygląda, to elo. Poszedłem do Sony. 

Opublikowano

No widzisz a ja NG2 z chęcią ogram w Gamepass, kiedyś dokupie cyfrowo do kolekcji i w pizdzie mam pudło.

Czyli można powiedzieć że mamy 50/50? 

Opublikowano

To jest po prostu niesamowite jak na podstawie forumka i własnego widzimisię ludzie formułują jakieś globalne analizy

Opublikowano

Patrząc jak Sony sztucznie ogranicza podaż napędów do Pro, można spokojnie założyć, że w kolejnej generacji los pudełek na PS6 będzie podobny do tego z Xa obecnie. 

Opublikowano

 

Cytat

News broke this week of Sony announcing end of production for Blu Ray discs in Japan, but it's not necessarily what some the headlines are saying.

 

Opublikowano

A tylko sony produkuje br? W erze cd firm produkujacych bylo od groma.

 

Jesli przyszly model konsol nie bedzie mial czytnika to chyba skonczy sie wsteczna kompatybilnosc dla pudelkowcow rowniez.

 

Opublikowano

Ten filmik jest odnośnie płyt Blu ray które możesz nagrywać w domowym zaciszu a nie takich wykorzystanych przy tłoczeniu gier, jak ktoś ma nagrywarkę BD to może sobie kupić pudło verbatimów xd

PS6 na 100% będzie miało napęd tylko pewnie dołączany jak teraz w Slim i Pro bo konsole z napędem to większość sprzętu który sprzedaje Sony. Ponad 80% to konsole z napędami.

Opublikowano

Ciekawe czy w przypadku braku wydań fizycznych i chorych cen wydań cyfrowych piraci znajdą sposób żeby to obejść bo jednak to może skłonić dużo ludzi do takich „oszczędności”

Opublikowano

Nie wyobrażam sobie powrotu piractwa na konsolach w momencie gdy trzeba mieć je podłączone do neta. Nawet jak cena będzie zaporowa to ogarnięty gracz pogra w międzyczasie w coś innego i poczeka na przecenę ewentualnie spiraci na PC a casual albo zaciśnie zęby i kupi albo oleje i wróci do ulubionego GaaSa. Na 100% żaden posiadacz konsoli nie będzie ryzykował banem dla paru gierek mając masę gier F2P, abonamentów, przecen itd.

Opublikowano

Przecież nie musisz mieć konsoli podłączonej do neta :). Jeśli ktoś nie gra w multi i w dupie ma achievementy, to w sumie po co mu always online?

Opublikowano
8 minut temu, Meanthord napisał(a):

Przecież nie musisz mieć konsoli podłączonej do neta :). Jeśli ktoś nie gra w multi i w dupie ma achievementy, to w sumie po co mu always online?

Po to żeby nie grać w wersje premierowe gier, które bez patchy są często niegrywalne.

Opublikowano

Aktualizacje (w sensie "pirackie") pobiera się tak samo jak gry, przecież tak zawsze było.

Opublikowano
10 minut temu, Meanthord napisał(a):

Aktualizacje (w sensie "pirackie") pobiera się tak samo jak gry, przecież tak zawsze było.

No jak, dopiero pół roku temu zostało to ogarnięte na PS4.

 

Opublikowano

Ale przed PS4 były inne konsole z Internetem. Jak dobrze pamiętam to przy PS3 i WiiU był taki myk ze te pirackie gry i łatki ludzie pobierali normalnie z serwerów oficjalnych  tylko dzięki złamaniu konsoli licencja nie była potrzebna do odpalania tego. 

Opublikowano

Ale to myślicie że Sony czy MS jeśli wyniucha że dużo kasy im odpływa do zatoki to nie zacznie z tym walczyć kolejnymi aktualizacjami? Wystarczy że mając przerobioną konsolę nie pograsz oficjalnie w Fortnite/Fifę/CoD/Mihoyo i już 90% użytkowników oleję sprawę, bo uwaga uwaga większość czasu gracze poświęcają na online/GaaSy a gry single player to jest dla nich tylko dodatek. Wiadomo że na forumku to inaczej wygląda i jest o wiele więcej graczy single playerowych ale nawet tutaj chyba mało osób bawiło się w modowanie PS4/XOne tym bardziej za życia tych konsol.

Opublikowano

Silne pudełka? Może na Switchu gdzie stanowią ponad 50% na XS to 10% i na Ps5 20-30% w zależności od źródła informacji i z każdym rokiem udział pudełek maleje. Powoływanie się na sprzedaż konsol z napędem jest mało miarodajne skoro większość i tak korzysta z cyfry.

 

Przyszła generacja to pewnie będą konsole digital jako podstawowe a napędy do kupienia osobno i ograniczone ilościowo jak akcja z pro, no może na start jeszcze zrobią bundle konsol z napędami żeby przyciągnąć graczy ze swoimi grami.

MS i Sony chętnie by już uwalili pudła, pozbycie się rynku używanych gier i cyfra gdzie mają 100% ze swoich gier i 30% od innych to główny cel.

 

Szkoda tylko że 15 lat temu ludzie liczyli że cyfra będzie tańsza od pudła a tu taki wał.

Opublikowano
Godzinę temu, Daddy napisał(a):

Szkoda tylko że 15 lat temu ludzie liczyli że cyfra będzie tańsza od pudła a tu taki wał.

 

To po co wybierają cyfrowe wersje? Niech kupują pudełka, co da jasny przekaz. 

 

 

10 minut temu, Czoperrr napisał(a):

Przyszła generacja tylko na Xbox Prime i gry za ułamek ceny z Argentyny i Turcji.

 

Te zakupy z innych krajów utną aż miło. 

Opublikowano
31 minutes ago, iluck85 said:

 

To po co wybierają cyfrowe wersje? Niech kupują pudełka, co da jasny przekaz. 

 

Właśnie to zostało zrobione. Jasny przekaz. Stąd taka a nie inna popularność cyfry i pudełek.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

Ostatnio przeglądający 0

  • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.