Opublikowano 11 marca 20187 l Gra długa jest. Wydłużyć ją mogą poszczególne Kolysy czy jakieś inwidualnie problemy z dotarciem do celu. No ale twój czas, biorąc pod uwagę że nie grałeś w to nigdy jest mega. Ja pisałem że pierwsze przejście zajęło mi 16-18h xD pomyliło mi się coś ale grałem w to ponad 10 lat temu (w wersję na PS3 nie grałem). Dotarłem do starych notatek i wyszło 8:40 ale pamiętam, że dość dużo lizałem
Opublikowano 11 marca 20187 l No gra normalnie zajmuje ok te 8h, ale wiadomo jak to jest, jeden będzie grał 10h, a drugi skończy w 5h. Pierwsze przejście Remastera zajęło mi mniej niż 8h, a wiedziałem gdzie są wszystkie kolosy, jak je pokonać itd. Wczoraj skończyłem Hard+ i zacząłem robić TT, poszło bardzo sprawnie, bo trofik za wszystkie przedmioty wpadł w mniej niż dwie godziny Jak już wspominano w temacie, najgorszy jest chyba Gaius (#3), ale jak już mamy dobry plan to można go na spokojnie ubić w 4 minuty i to wykorzystując rozbicie pancerza. Cała reszta padała za pierwszym razem. Zostało mi napakowanie staminy i wejście na górę świątyni, co mogę już spokojnie zrobić. Zebrał ktoś wszystkie skarby? Aktualnie mam 30 i chyba się pokuszę o wszystkie.
Opublikowano 11 marca 20187 l W świecie znalazłem kilka jaszczurek biegających tak po prostu po trawie, ale w statystykach ciągle pokazuje mi 0. Wśród wszystkich jaszczurek są jeszcze jakieś specjalne czy gra mnie trolluje?
Opublikowano 11 marca 20187 l Jak widzisz nową kapliczkę to wiedz, że jest tam jaszczurka ze święcącym ogonem.
Opublikowano 11 marca 20187 l Przejście gry zajęło mi ok 12 h na Normalu. Gdyby nie problemy z kamerą spokojnie bym się uwinął w mniej niż 10. Aha, w pierwowzór na PS2 nigdy nie grałem, podobnie jak remastera z PS3. Z podpowiedzi Youtuba skorzystałem jedynie na okoliczność najgorszego do przejścia dla mnie czerwia z Diuny oraz ostatniego bossa... Edytowane 11 marca 20187 l przez Czezare
Opublikowano 11 marca 20187 l 4 godziny temu, Square napisał: Jak widzisz nową kapliczkę to wiedz, że jest tam jaszczurka ze święcącym ogonem. A czasem nawet kilka - wystarczy odjechać na pewną odległość i wrócić - pojawi się następna (chyba na dwóch kapliczkach są nawet 3 sztuki). Edytowane 11 marca 20187 l przez Wredny
Opublikowano 11 marca 20187 l Gdzieś widziałem, że można zjechać na plaże. Jak to zrobić? Może macie jeszcze jakieś ciekawe, opcjonalne miejsca oprócz ogrodu na szczycie?
Opublikowano 11 marca 20187 l Dobra skończyłem. Czas stanął na 4:59:24 więc zmieściłem się w 5h. O dziwo większość kolosów poszła w miarę sprawnie, ale trójka z nich w tym ostatni zajęła mi znacznie dłużej niż się spodziewałem. Ogólnie to mam duży problem z oceną tej gry. Czy jest teraz opcja swobodnego łażenia po świecie po ukończeniu gry? W sensie jak kliknę Continue to będzie git czy wywali mi NG+? Edytowane 11 marca 20187 l przez suteq
Opublikowano 11 marca 20187 l Po pokonaniu ostatniego kolosa jest reset świata, więc wybierz NG+ i zacznij na hardzie, ewentualnie Continue i zacznij robić TT na Normalu.
Opublikowano 12 marca 20187 l Piękny wywiad DF Retro z panami z Bluepoint. Można się wielu ciekawostek o działaniu gry dowiedzieć, np. tego, że w remake'u działają tak naprawdę dwa silniki jednocześnie - nowy od Bluepoint do renderowania wszystkiego i oryginalny odpowiedzialny za całą logikę gry. Polecam serdecznie.
Opublikowano 24 marca 20187 l W sumie nie predko pogram w remake, choc kusi, ale dalej czekam az ps4 pro spadnie z ceny. Apropo niedlugo bede w posiadaniu bardzo rzadkiego beta buildu z oryginalnego Sotc, wiec w sumie jaram sie tym bardziej niz remakiem Moze cos ruszy i wkoncu bede filmiki wrzucal znowu ze swiata Sotc. Edytowane 24 marca 20187 l przez Pikol
Opublikowano 16 czerwca 20186 l Jakby ktoś w to jeszcze grał to zrobiłem mapę wszystko-mającą. https://www.dropbox.com/s/qh311gvacwix0mi/sotc_map_aio_v2.jpg?dl=0
Opublikowano 17 czerwca 20186 l Mam troche problem z ta gra.Przeszedłem na ps2, wbilem platyne na ps3(chyba z 5/6 razy przeszedłem)Teraz w mm kupilem za 69zl grzech nie brac... Niby remake, grafa bdb(nowy tv 4k hdr+ pro)muza wiadomo wypas ale jakos mnie nie porwalo jak kiedys.Nie ma niestety żadnej tajemnicy, dokladnie pamietam niemal wszystkie kolosy i strategie na nie.Zazdroszczę tym co 1 raz grali.Mam ze 2.5h i juz 8 kolosow zrobionych... a troche nawet zwiedzalem, zabilem kilka jaszczur itd.Robie po 2 kolosy i wylaczam bo przysypiam Szkoda ze nie pokusili sie o dodanie nowych kolosow, sterowanie tez momentami wqrwia ale ta gra zawsze tak miala.Troche zepsulem sobie wspomnienia po tej perełce. Wysłane z mojego MI 5 przy użyciu Tapatalka
Opublikowano 17 czerwca 20186 l Ja też wymasterowałem wersje na PS2 i PS3, wciąż jednak mnie ta gra bawi. Są nowości typu pay2win (preorderowe kody na mućkę, miecz i łuk), zbieranie pierdół na miecz Dormina i jeszcze jedna lub dwie osobne zagadki, których nierozwiązane (freski z kozłami i heksy). Nic nowego dodać nie mogli ponoć (a szkoda, gdyby dodali proto lokacje i chociaż kilka kolosów z milestone'ów to pewnie więcej fanów by się skusiło). Ja kupiłem razem z TLG za 80zł każda i nie żałuję. Fantastycznie odrestaurowali lokacje, kolosy też, ale to właśnie enviro robi największe wrażenie. Zarzuca się, ze zmienili kolorystykę na bardziej realną z tonacji turkus/błękit/nijaki, ale na PS2 wyglądało jak wyglądało ze względu na charakter możliwego do zastosowania oświetlenia (a przepalenia nadal są obecne, mogliby się tego pozbyć...), mgła maskująca niedoróbki i doczytywanie obiektów etc. Gram na Slimie na zwykłym 1080p i jestem bardzo zadowolony (geolodzy pewnie dostają orgazmu na widok formacji skalnych, które grają tutaj pierwsze skrzypce). Fizyka jest taka sobie, czyli taka sama jak na PS2 i remasterze na PS3. Koń to dramat, ludzik miota się bezwładnie, ale da się z tym żyć. Bardziej narzekam na kolizje (lipny system krawędzi i dziwnie to podzielone na kolosach). Są te bugi jak np. błędy w oznaczaniu dupereli na mapie (u mnie na "none" wyświetla wszystko, a na "shrines and colossi" nic, czasem 14 kolos stoi jak idiota w miejscu, 15 nie chce podejść pod skok, 3 nie chce (pipi)*ć pałą o glebę, a 9 podejść pod gejzer, kilka razy szukając świecidełek zaklinowałem się na amen w skałach, są też błędy w rozpoznawaniu ostatniego save'a którego gra tak nie widzi (tylko te auto po ubiciu kolosów i modłach przed obeliskiem), brak muzyki sweet horse na napisach tylko jakaś bezpłciowa plumkanina, pewnie i się w czasie nie zgrywała >> v1.01). Mimo wszystko to jest świetny remake i szczerze powiedziawszy to do starej wersji już bym nie wrócił za Chiny ludowe. W dniu 21.02.2018 o 09:10, Rayos napisał: odpuść sobie ICO bo jest tragicznie słabe - - - A co do czerwia to pamiętam jak miałem z nim problem na PS2. Wystarczy trzymać R1 i postać sama się odwraca, puszczać jak ślepie się wyłoni z piachu (i tak jest bardzo duża tolerancja, nie musi to być idealnie oko), koń biegnie sam a trzymając trójkąt biegnie nadanym mu wcześniej pędem, więc nie trzeba ciągle klepać tego przycisku, jedynie co jakiś czas korygować tor prawo/lewo na gałce. Nie ma innej na niego taktyki, więc trzeba to opanować. Ktoś narzekał tu na 16 kolosa. Nie trzeba nawet kłuć grabki i strzelać w ramie. Można mu od razu wskoczyć na serdak korzystając z przyspieszenia podnoszonej ręki. I ja do czasu PS4 myślałem, że to właśnie tka się go zabija...
Opublikowano 17 czerwca 20186 l 28 minut temu, Berion napisał: błędy w oznaczaniu dupereli na mapie (u mnie na "none" wyświetla wszystko, a na "shrines and colossi" nic To nie jest bug, po prostu opis przy przycisku oznacza co będzie się wyświetlało po jego wciśnięciu, a nie aktualnie. Sporo gier tak ma. 30 minut temu, Berion napisał: brak muzyki sweet horse na napisach tylko jakaś bezpłciowa plumkanina Hmm, a wydawało mi się ,ze jest dokładnie to samo. Możesz zarzucić filmikiem, o co Ci dokładnie chodzi?
Opublikowano 18 czerwca 20186 l Jakiś czas temu ukończyłem wersję na PS3, by w końcu doświadczyć w całości (mniej lub bardziej) oryginału. Wczoraj zlądowała u mnie płytka z remakiem i... słodki Jezu a nasz Panie, jak to wygląda . Ja wiem, że to różnica dwóch generacji, ale jestem pod kolosalnym wrażeniem. Szanuję dodatkowo za pozostawienie fizyki i gameplayu dokładnie takimi, jakimi znamy je z oryginału (zasługa działania dwóch silników obok siebie). No Panowie z Bluepoint bardzo mi imponują swoją robotą. Jak oni dostarczą Demon's Souls w końcu to nie będzie co zbierać.
Opublikowano 18 czerwca 20186 l @Square Ale jestem głupi, faktycznie tak to działa. Przekonany byłem, że wyświetla się obecnie ustawiony, a nie do ustawienia. Moim zdaniem to nieintuicyjne (i bezsensowne). Lepiej by było jakby zrobili legendę, na której odznaczałoby się to czego się nie chce jak w wielu sandbox'ach. Mogliby też zostawić odkrytą mapę w game+ (a swoją drogą, tego na PS2 chyba nie było, po zzoomowaniu można dostrzec "ruch" chmur niezależnie od mapy względem jej przesuwania - fajny efekt). Ta muzyka jest, ale dopiero pod sam koniec scenek w ogrodzie, na PS2 z tego co kojarzę leciała przez całe napisy. @raven_raven Porównanie najlepiej to wygląda na zamku 15 kolosa, arena piaskowego czerwia i chyba tego psa nr. 11 (trawa do kolan), super zrobili zalaną grotę i świątynię z kolosem, któremu strzela się po łapach. W menu za Reminiscence Mode jest kilkanaście takich zestawień. - - - Kilka screenów dla maniaków screenshotowania jak ja: https://www.dropbox.com/sh/s37gepwozi365go/AAAJnGeLzOJKEA_YmXjSGl0ta?dl=0 Edytowane 18 czerwca 20186 l przez Berion
Opublikowano 23 czerwca 20186 l Przeszedlem, 6h troche problemow z ostatnim kolosem(kamera+sterowanie= spadlem z 5 razy....)Co by nie mówić zakonczenie mocno robi, wzruszylem sie.Muzyka wiadomo 11/10 .Piekna gra, zwlaszcza jak ktos odkrywa ja po raz pierwszy.Wysłane z mojego MI 5 przy użyciu Tapatalka
Opublikowano 27 września 20186 l No i siadła platynka Nie było jakoś trudno, ale maxowanie health/stamina to nuda, nuda i jeszcze raz nuda. Time triale na hard też jakieś ciężkie nie były. Większość padła za 2/3 razem. Nad gierką nie będę się spuszczał, bo wiadomo że cudo z genialną muzyką. Za małolata jak grałem na ps2 to srałem w majty podczas walk z kolosami i nawet nie próbowałem maksować. Tutaj już musiałem zdobyć ten komplet. 9,5/10 Edytowane 27 września 20186 l przez sprite
Opublikowano 5 stycznia 20196 l Właśnie kończę kolosy, został mi jeszcze jeden do pokonania. W pewnych aspektach gra ociera się o małe dzieło sztuki, ale osobiście maksymalnej noty bym nie wystawił. Widać, że gra pochodzi z ery ps2, bo widać wiele archaizmów, takich jak poruszanie się postaci (straszne drewno), sterowanie Agro (ile to k**w poleciało jak nie jechał tam gdzie chciałem, albo blokował się na byle kamieniu). Nic to jednak w porównaniu z magią jaką ten tytuł generuje. Po pierwsze kolosy, a raczej KOLOSY, w mało której grze każdym kolejnym przeciwnikiem jest boss. Po drugie, to jak poradzili sobie z przeniesieniem gry na ps4, te widoki i przede wszystkim futro. Tak jak pisałem na wstępie, gra wg. mnie nie jest na 10, głównie poprzez archaizmy, ale każdy posiadacz ps4 powinien w nią zagrać, a raczej doświadczyć, bo tę grę się przeżywa. Ja po pokonaniu każdego kolosa czułem smutek. Polecam i wracam dokończyć tę niesamowitą przygodę.
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.