Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Forum PSX Extreme

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Xbox Series - komentarze i inne rozmowy

Featured Replies

Opublikowano

RT? Najbardziej przereklamowany ficzer ostatnich lat :szopenhauer:

  • Odpowiedzi 35,1 tys.
  • Wyświetleń 2,3 mln.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Najpopularniejszy posty

  • Jak ja lubie to dodawanie sobie kompetencji z dupy. Urodził się na początku lat 90 i od razu staż gracza mu się zaczął liczyć, już jak berbeć bez umiejętności srania do nocnika sobie CV redaktora budo

  • Ladnie Spencer obchodzi 25-cio lecie Playstation 

  • Po całej generacji spędzonej z PS4 zakup klocka wydawał się jedynym sensownym rozwiązaniem. Głównie z uwagi na gamepass i całą bibliotekę nieogranych gier. Pierwsze wrażenie to radość z unboxingu, bo

Opublikowano

Jest RT i RT, na konsolach zobaczymy taki chuj nie RT od większości zewnętrznych wydawców, jedynie od first party można się spodziewać czegoś więcej.

Opublikowano

 

edit: zawsze RT można wykorzystać dla pięknego oświetlenia jak np. w najnowszym Metro.

Teraz, PanKamil napisał:

To wy chyba RT w akcji nie widzieliście.

 

Widziałem na PS5, potem w Control na konsoli i porównałem sobie to z Control na PC.

 

Tak, konsolowcy nie widzieli RT.

Opublikowano
Teraz, Paolo de Vesir napisał:

 

No i to jest raytracing na Nvidii. ;) 

Zgadza się. Jak grałeś w ratcheta to wiesz jak może dowalić do pieca ten bajer.

Opublikowano
Teraz, PanKamil napisał:

Zgadza się. Jak grałeś w ratcheta to wiesz jak może dowalić do pieca ten bajer.

 

No właśnie w ogóle mi to nie zrobiło. Czasem aż musiałem wymuszać stając pod odpowiednimi kątami. W sumie tylko Control na PC zrobił na mnie wrażenie, reszta bez rewelacji. Nie zauważyłbym.

Opublikowano
Teraz, Paolo de Vesir napisał:

 

No właśnie w ogóle mi to nie zrobiło. Czasem aż musiałem wymuszać stając pod odpowiednimi kątami. W sumie tylko Control na PC zrobił na mnie wrażenie, reszta bez rewelacji. Nie zauważyłbym.

Mi w control mega to pasowało. Bez RT widziałem tylko świecące szyby a z RT wreszcie ten budynek żył, wszystko się naturalnie odbijało. W Miles Morales też grałem z RT bo robił mi robotę jak np. sceny w tym muzeum. 

Opublikowano

Mój kontakt z RT ogranicza się do trybów Performance RT i jakby to było standardem to byłbym zadowolony. No i poprawcie mnie, ale RT to nie tylko odbicia, ale również cienie i inne ficzery związane z oświetleniem, więc czemu zawsze ludzie skupiają się tylko na odbiciach?

Opublikowano

Bo się rzucają najbardziej w oczy i tym je reklamowano. Jakby RT był jak w Metro gdzie oświetlenie jest wyjebiste to byłbym content, ale najczęściej są to niskiej jakości odbicia na szybach albo metalu i wtedy jest od razu meh.

 

Osobiście RT olewam - szkoda mi nieostrego obrazu kosztem odbić na które i tak nie zwracam uwagi. Płynność i ostrość zauważę zaś z miejsca.

Opublikowano
19 minut temu, Square napisał:

Mój kontakt z RT ogranicza się do trybów Performance RT i jakby to było standardem to byłbym zadowolony. No i poprawcie mnie, ale RT to nie tylko odbicia, ale również cienie i inne ficzery związane z oświetleniem, więc czemu zawsze ludzie skupiają się tylko na odbiciach?

    Oświetlenie RT najlepiej się sprawdzi w grach z dynamicznie zmieniającą się porą dnia/pogodą, bo wtedy tylko główne źródło światła może zostać potraktowane przez RT co zmniejszy zasobożerność w porównaniu do wykorzystania RT do obliczania światła na każdym obiekcie (lampy, ogniska, samochody itd.). Jak gra nie ma dynamicznie zmieniającej się pory dnia to takie oświetlenie można obliczyć offline i to nadal będzie się prezentowało bardzo dobrze (oczywiście tylko na statycznych obiektach) a jak do tego dodać SSGI i inne bajery (które też mają jakiś koszt i ograniczenia) to oświetlenie NIE RT może prezentować się porównywalnie do takiego z RT. W skrócie, czym bardziej statyczna scena tym mniejszy jest sens wykorzystania oświetlenia RT.

    W przypadku odbić takie sztuczki też istnieją (np. planar reflection) ale są o wiele bardziej zasobożerne i potraktowanie całej sceny nimi może przewyższyć koszt wykorzystania odbić RT, szczególnie w przypadku półprzezroczystych powierzchni (np. szyb). Grami gdzie odbicia RT mogły by elegancko wyglądać to np. RE2 i 3 Remake, gdzie pora dnia i oświetlenie jest statyczne a odbicia RT mogły by zastąpić te odbicia co są teraz (ziarniste SSR czy co tam jest).

    A wykorzystanie jednocześnie i odbić i oświetlenia RT w dobrej jakości to pewnie zadanie dla jakiegoś RTXa 4080.

Opublikowano

RT kolejny krok w stronę fotorealizmu, ale granie w tryby 30 fps z RT zamiast 60 bez RT jest bez sensu. Fajny feature kiedy w końcu, na tej lub innej generacji, będzie normalnie dostępny bez kompromisów w kwestii płynności.

Opublikowano

Zacząłem wczoraj Strażników Galaktyki i tutaj RT robi ogromną różnicę. Wybrałem ten tryb kosztem 60 FPS bo czasem dobrze jest poczuć next gena.

Opublikowano

W tej grze albo graficzka w 30 albo 60 i 1080p :sapek:

 

Mogę zrobić wyjątek dla jednej gry, jak będzie niekomfortowo to zmienię aczkolwiek jest okej na ten moment. W takim Cyberpunk nie da się grać w 30 klatkach.

Opublikowano
9 minut temu, krzysiek923 napisał:

No nie wiem, czy czułbym next gena w 30 klatkach... xd

 

No mamy początek generacji, więc niewiele gier naprawdę robi robotę. O ile najlepiej technicznie wypadł wg. mnie Ratchet w 4K/30 tak najładniejszą grą jaką ograłem do tej pory jest Demon's Souls. W tej grafice jest coś takiego, że chociaż nie wskaże elementów który składają się na całość, tak jej plastyczność oraz rozdzielczość (przy 60 klatkach) sprawiają, że chciałbym aby tak właśnie gry w przyszłości wyglądały.

Opublikowano
13 minut temu, Czoperrr napisał:

W tej grze albo graficzka w 30 albo 60 i 1080p :sapek:

 

Mogę zrobić wyjątek dla jednej gry, jak będzie niekomfortowo to zmienię aczkolwiek jest okej na ten moment. W takim Cyberpunk nie da się grać w 30 klatkach.

miałem to samo, wolałem piękne 30FPS niż to ziarniste gówno w 60, a najbardziej mnie rozpierdalało jak pisali że nie ma różnicy między 4kRT a 1080p. Po łebkach zrobiony tryb performance na konsolach bo spokojnie powinny wyciągnąć 1440p 60 może nawet z RT.

 

Gameplay nic szczególnego to 30 klatek nie przeszkadzało aż tak jak np. w CP czy DL2

Opublikowano

60 czy 120 FPS to nie wyznacznik "next-genowości". Jeśli ktoś oczekuje grafiki choć trochę zbliżonej do demka Matrixa to kompromisy są konieczne.

 

Jeśli jakaś gra wygląda obłędnie w 30tu z RT, a tylko dobrze w 60, to nie mam wątpliwości który tryb wybrać.

 

Na szczęście na PC, przynajmniej na dzień dzisiejszy, mogę połączyć jedno z drugim dzięki DLSS.

Opublikowano

Strażnicy to pierwszy tytuł, który ogrywam w 30 klatkach bo po prostu różnica w jakości grafiki jest ogromna, a gra się w porządku. Nie wyobrażam sobie natomiast grać w Horizon 5 albo CP2077 w 30 bo przestają być grywalne, a w trybie wydajności wciąż wyglądają bardzo dobrze.

Edytowane przez Czoperrr

Opublikowano
52 minuty temu, Bigby napisał:

 

Jeśli jakaś gra wygląda obłędnie w 30tu z RT, a tylko dobrze w 60, to nie mam wątpliwości który tryb wybrać.

 

 

Zdecydowanie 60 klatek. 

W gry bardziej powinno się grać, a nie je oglądać. 

 

Druga sprawa, to ta przewaga grafiki w 30 klatkach pryska jak mydlana bańka gdy obraz jest w ruchu. To jest dobre do podziwiania widoczków na stop klatce i tylko tyle. 

Edytowane przez Michał102

Opublikowano

Tak jak pisał Figuś, jest RT i RT. Póki na konsolach jest tylko namiastka RT (np. w CP 2077 na konsolach są tylko cienie od sztucznych źródeł światła, gdzie na PC w RT jest oświetlenie globalne RT - RTGI - które robi największą robotę, odbicia, cienie słoneczne/od sztucznych źródeł światła i ambient occlusion czy Dying Light 2 gdzie na konsolach są tylko cienie , a na PC RTGI, cienie, odbicia i ambient occlusion) i do tego wiąże się to ze spadkiem z 60 do 30 FPS to wiadomo, że to jest bezsensu. Bo nie dość, że taki okrojony RT (albo w tak tragicznej jakości w stosunku do PC jak np. w Medium, gdzie odbicia mają taką rozdzielczość, że bolą oczy) daje huja a nie fajny efekt, to jeszcze blurowato-tnące 30 klatek. Słaby trade.

Ogólnie RT jest mega, ale na tej generacji przy takiej wydajności konsol w RT powinni sobie odpuścić.

 

Tu fajne przykłady z CP 2077 i DL2 (tu w ogóle jest miazga, bez RTGI ta gra wygląda jak z PS3) na PC:

 

 

 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

Ostatnio przeglądający 0

  • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.