Skocz do zawartości

Xbox Series - komentarze i inne rozmowy


ASX

Rekomendowane odpowiedzi

Ja rzygam już tym przejęciem. Bardziej czekam na zapowiedzi nowych gier np że studiów bethesdy(oni kurwa poza Starfieldem i Redfallem nic nie dłubią?). Na Hellblade 2,czy nowe girsy. Nawet coś z datą early 2024 żeby było chociaż widać że karuzela się kręci 

  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza
4 minuty temu, drozdu7 napisał:

oni kurwa poza Starfieldem i Redfallem nic nie dłubią?

z zapowiedzianych to wiadomo, że dłubią nad Indianą Jones'em i kolejnym Elder Scrolls,

 

a z niezapowiedzianych to szykuje się nowy Wolfenstein (od Machinegames), reboot Quake'a w stylu tego z Dooma (od Id Software) i wiadomo też ze Tango Gamworks pracuję nad nową grą, która wg. słów Mikamiego jest zupełnym przeciwieństwem horroru.

 

 

Odnośnik do komentarza
Godzinę temu, MaLeKrSkr napisał:

Jakby tak trochę pomyśleli, to daliby solidne moce przerobowe do Indiany i wypuścili to w okolicach premiery filmu. Rozkręciliby marketing i już by coś się działo. No ale Indiana to temat pewnie na za 5 lat tak plus/minus.

 

Ale w dzisiejszych czasach nikt sobie nie rzuci mocy przerobowych, których nie ma. Na rynku brakuje wykwalifikowanych deweloperów. Studia miesiącami obsadzają parę stanowisk. Tutaj nie bierze się ludzi z łapanki jak do zamiatania ulic.

 

Dlatego ten co ma kasę kupuje całe studia lub wydawców, bo w cenie jest ich siła robocza.

Odnośnik do komentarza
5 minut temu, wojtas011 napisał:

Jak twórcy Surgeon Simulator 2 czy jestem chlebem nie radzą sobie z series s, to raczej oni powinni zostać zaorani.

narzekali już w id software, rocksteady. Cała sprawa jest bardzo ciekawa bo z jednej strony devi nie chcą robic gier na series s, a z drugiej gracze co ten sprzęt już kupili pewnie czuliby się oszukani jakby nagle ms olał series s.

  • Haha 1
  • Minusik 2
Odnośnik do komentarza

Nie bardzo rozumiem w czym jest problem. Tniemy detale, rozdziałkę, efekty, trochę optymalizacji i już, po sprawie. Skoro taki Wiedźmin czy Doom Eternal potrafią działać na Switchu to i currentgenowe gry pójdą na Series S. Przypominam, że posiadaczom Series S nie zależy na 4K, 60fps czy RT. Bo i naczej by nie kupili Series S.

Odnośnik do komentarza
2 minuty temu, Homelander napisał:

Nie bardzo rozumiem w czym jest problem. Tniemy detale, rozdziałkę, efekty, trochę optymalizacji i już, po sprawie. Skoro taki Wiedźmin czy Doom Eternal potrafią działać na Switchu to i currentgenowe gry pójdą na Series S. Przypominam, że posiadaczom Series S nie zależy na 4K, 60fps czy RT. Bo i naczej by nie kupili Series S.

Tylko, że te porty wyszły x lat po premierze tych gier. No chyba, że premiery gier na S też by odbywały się po czasie. Kto wie, może niektóre gry by miały premierę wcześniej lub nie były przekładane jakby optymalizacja na series s nie była wymagana. Być może dlatego trzeba czekać na starfielda, redfalla itd.

  • WTF 1
Odnośnik do komentarza
10 minut temu, PanKamil napisał:

narzekali już w id software, rocksteady. Cała sprawa jest bardzo ciekawa bo z jednej strony devi nie chcą robic gier na series s, a z drugiej gracze co ten sprzęt już kupili pewnie czuliby się oszukani jakby nagle ms olał series s.

W Id software 2 lata temu kiedy nikt jeszcze nic nie wiedział, a ten typ nie był żadnym pracownikiem Rocksteady xd

Odnośnik do komentarza
1 minute ago, PanKamil said:

Tylko, że te porty wyszły x lat po premierze tych gier. No chyba, że premiery gier na S też by odbywały się po czasie. Kto wie, może niektóre gry by miały premierę wcześniej lub nie były przekładane jakby optymalizacja na series s nie była wymagana. Być może dlatego trzeba czekać na starfielda, redfalla itd.

 

Ale różnica pomiędzy Switchem a PS4 jest większa niż Series S a Series X, nie? W series S nadal jest dysk SSD, nadal jest dobry procesor, sporo ramu i tak dalej. To nadal dobry sprzęt. Przypominam też, że jeszcze nie wyszła żadna niegrywalna gra na Series S, która jest grywalna na Series X. Przeciwnie, ludzie są zadowoleni z osiągów Series S. Moim zdaniem cała ta historia o prośbach to jedna wielka bzdura. Kto o zdrowych zmysłach prosiłby MS o pozwolenie olania milionów klientów i zniszczenie zaufania do firmy. 

Odnośnik do komentarza
3 minuty temu, Homelander napisał:

 

Ale różnica pomiędzy Switchem a PS4 jest większa niż Series S a Series X, nie? W series S nadal jest dysk SSD, nadal jest dobry procesor, sporo ramu i tak dalej. To nadal dobry sprzęt. Przypominam też, że jeszcze nie wyszła żadna niegrywalna gra na Series S, która jest grywalna na Series X. Przeciwnie, ludzie są zadowoleni z osiągów Series S. Moim zdaniem cała ta historia o prośbach to jedna wielka bzdura. Kto o zdrowych zmysłach prosiłby MS o pozwolenie olania milionów klientów i zniszczenie zaufania do firmy. 

Akurat ramu jest tam skandalicznie mało. Według mnie gdyby nie series s to 11.11.2022 byłaby premiera starfielda.

Odnośnik do komentarza
15 minut temu, Homelander napisał:

Nie bardzo rozumiem w czym jest problem. Tniemy detale, rozdziałkę, efekty, trochę optymalizacji i już, po sprawie. Skoro taki Wiedźmin czy Doom Eternal potrafią działać na Switchu to i currentgenowe gry pójdą na Series S. Przypominam, że posiadaczom Series S nie zależy na 4K, 60fps czy RT. Bo i naczej by nie kupili Series S.

Problem jest w małej ilości Ramu,  tutaj moim zdaniem faktycznie M$ za bardzo przyciął koszty. Xbox Series S ma 8gb współdzielonej pamięci, co patrząc na trendy z rynku pecetowego wkrótce może okazać się dużym problemem we współczesnych grach. Gdyby było 12gb czyli ledwie 4 więcej, to problem byłby znacznie mniejszy. Co ciekawe żaden developer nie narzeka na CPU, GPU czy słynne terafanki. 

Oczywiście nie jest to jakiś koniec świata, bo przykład Switcha pokazuje że jak developerowi zależy (głównie na kasie) to jest w stanie optymalizować gry pod znacznie gorszy sprzęt, no ale developerzy narzekają że mają dużo pracy by pomieścić się w tak ograniczonej pamięci. 

Z tego też powodu Series S na pewno nie zostanie porzucony, Devom zależy na sprzedawaniu gier na popularne, dobrze sprzedające się platformy, a istnienie Series S to główny powód dlaczego Xbox w tej generacji się tak sprzedaje. 

12 minut temu, PanKamil napisał:

Akurat ramu jest tam skandalicznie mało. Według mnie gdyby nie series s to 11.11.2022 byłaby premiera starfielda.

Ale wysnuwasz swój wniosek na podstawie jakieś wiedzy, czy to takie wróżenie z dupy?

Odnośnik do komentarza
2 minuty temu, ASX napisał:

Problem jest w małej ilości Ramu,  tutaj moim zdaniem faktycznie M$ za bardzo przyciął koszty. Xbox Series S ma 8gb współdzielonej pamięci, co patrząc na trendy z rynku pecetowego wkrótce może okazać się dużym problemem we współczesnych grach. Gdyby było 12gb czyli ledwie 4 więcej, to problem byłby znacznie mniejszy. Co ciekawe żaden developer nie narzeka na CPU, GPU czy słynne terafanki. 

Oczywiście nie jest to jakiś koniec świata, bo przykład Switcha pokazuje że jak developerowi zależy (głównie na kasie) to jest w stanie optymalizować gry pod znacznie gorszy sprzęt, no ale developerzy narzekają że mają dużo pracy by pomieścić się w tak ograniczonej pamięci. 

Z tego też powodu Series S na pewno nie zostanie porzucony, Devom zależy na sprzedawaniu gier na popularne, dobrze sprzedające się platformy, a istnienie Series S to główny powód dlaczego Xbox w tej generacji się tak sprzedaje. 

Ale wysnuwasz swój wniosek na podstawie jakieś wiedzy, czy to takie wróżenie z dupy?

Na podstawie tego, że bethesdzie optymalizacja sprawia problemy, a series s z tego co widać i słychać to mega uciążliwy i problematyczny sprzęt do optymalizacji. Wystarczy dodać 1+1 i wniosek nasuwa się sam.

  • Minusik 1
Odnośnik do komentarza

Idąc tym tokiem rozumowania, to gaming na pc już dawno by zdechł, bo developerom nie opłacałoby się optymalizować i testować gier na wielu różnych specyfikacjach. A tutaj nagle turbo problem, bo trzeba coś pociąć dla XSS i jak ktoś słusznie zauważył, często jednocześnie wypuszczając tą samą gre na poprzednią generację XD Zwykłe pierdolenie i tyle, niedługo będzie trzeba ich całować po stópkach, że nam gierki robią

  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza

To chyba widzą i słyszą tylko ci co chcą taką wersję przyjąć.

Wciąż czekam na konkrety a nie "słyszałem od innych devów" albo twitty kolesia, który nic z programowaniem nie ma wspólnego.

 

W tym samym czasie na Reseterze czytałem już opinie deweloperów z m.in. Nightdive Studios, DICE czy Neon Giant, którzy twierdzą, tak w dużym skrócie, że nie ma żadnego problemu z Series S i śmieją się z tej całej szopki.

 

 

Koniec końców, Series S nigdzie się nie rusza, a MS nie pozwoli by gra wyszła tylko na X. Nie pozwoli również, żeby na S była wersja streamingowa, a na X natywna.

Odnośnik do komentarza

 

10 minut temu, PanKamil napisał:

Na podstawie tego, że bethesdzie optymalizacja sprawia problemy, a series s z tego co widać i słychać to mega uciążliwy i problematyczny sprzęt do optymalizacji. Wystarczy dodać 1+1 i wniosek nasuwa się sam.

Wydaje mi się że widzisz to co chcesz widzieć. 

Bo skąd na przykład wiesz czy opóźnienie nie było spowodowane koniecznością optymalizacji gry pod tysiące różnych konfiguracji PC (również takich które są słabsze niż Series S) albo odejściami pracowników, albo warunkami pracy w realiach pandemii?

  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza
11 minutes ago, ASX said:

Problem jest w małej ilości Ramu,  tutaj moim zdaniem faktycznie M$ za bardzo przyciął koszty. Xbox Series S ma 8gb współdzielonej pamięci, co patrząc na trendy z rynku pecetowego wkrótce może okazać się dużym problemem we współczesnych grach. Gdyby było 12gb czyli ledwie 4 więcej, to problem byłby znacznie mniejszy. Co ciekawe żaden developer nie narzeka na CPU, GPU czy słynne terafanki. 

Oczywiście nie jest to jakiś koniec świata, bo przykład Switcha pokazuje że jak developerowi zależy (głównie na kasie) to jest w stanie optymalizować gry pod znacznie gorszy sprzęt, no ale developerzy narzekają że mają dużo pracy by pomieścić się w tak ograniczonej pamięci. 

Z tego też powodu Series S na pewno nie zostanie porzucony, Devom zależy na sprzedawaniu gier na popularne, dobrze sprzedające się platformy, a istnienie Series S to główny powód dlaczego Xbox w tej generacji się tak sprzedaje. 

 

W tym momencie mogę pierdolić głupoty, więc jeżeli tak jest to po prostu powiedz :)

To nie jest tak, że duża ilość ramu jest potrzebne do trzymania na przykład tekstur wysokiej jakości i innych tego rodzaju plików? Jeżeli tekstury są mniejsze, bo i rozdziałka jest mniejsza to ramu potrzeba jest mniej? No i dysk ssd też pozwala na ładowanie plików z dużą prędkością, więc i tutaj też ram jest zwalniany. Mam trochę racji, czy zupełnie nie?

Odnośnik do komentarza
1 minutę temu, ASX napisał:

 

Wydaje mi się że widzisz to co chcesz widzieć. 

Bo skąd na przykład wiesz czy opóźnienie nie było spowodowane koniecznością optymalizacji gry pod tysiące różnych konfiguracji PC (również takich które są słabsze niż Series S) albo odejściami pracowników, albo warunkami pracy w realiach pandemii?

Na pc to devi mają prosty sposób i zwyczajnie zawyrzają sztucznie wymagania aby się nie babrać za mocno. Na xss nie mają takiej opcji. Wszyscy widzieliśmy wersję na xsx i raczej nikt by nie narzekał na granie więc wniosek znowu nasuwa się sam.

  • Haha 1
  • Minusik 3
Odnośnik do komentarza
12 minut temu, Homelander napisał:

 

W tym momencie mogę pierdolić głupoty, więc jeżeli tak jest to po prostu powiedz :)

To nie jest tak, że duża ilość ramu jest potrzebne do trzymania na przykład tekstur wysokiej jakości i innych tego rodzaju plików? Jeżeli tekstury są mniejsze, bo i rozdziałka jest mniejsza to ramu potrzeba jest mniej? No i dysk ssd też pozwala na ładowanie plików z dużą prędkością, więc i tutaj też ram jest zwalniany. Mam trochę racji, czy zupełnie nie?

Masz rację, tak to działa 

  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...