Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Ale to wszystko jest posrane. Cieszę się, że nowe Gears of War nie wyszły, bo to by była taka sama padaka, jak Forza i reszta premier w gejpasie. 

Nie grałem w GT7, ale z simcade dostępnych na Xboxie, to zdecydowanie PC3 wypada najlepiej. Co prawda nie jest najpiękniejszy, ale rozrywki dostacza 10 razy więcej niż FM. Świetny model jazdy, super tory i fikcyjne trasy, dobra kariera. Niestety mocno niedoceniony tytuł.

Odnośnik do komentarza

Kilka miesięcy obsuwy po to by wrzucić kolejną trasę ze źle dobranymi i ustawionymi drzewami i w dodatku z dziesiątkami wymyślonych i nieistniejących w rzeczywistości napisów i malunków na asfalcie. Po co? 

Ostatnia część, gdzie przywiązywali uwagę do takich rzeczy to FM5. W ogóle to chyba ostatnia część, gdzie było widać jeszcze jakąś pasję.

Odnośnik do komentarza

@ASX Ha ha... ha... Nie mówię, że otoczenie wygląda źle, wręcz przeciwnie - wygląda bardzo ładnie. Pytanie tylko po co te wymyślone malunki na asfalcie?

Podobnie dodane oświetlenie, którego też nie powinno być. Ludzie na oficjalnym forum Forzy też to wytykają.

Akurat drzewa są tu w przeciwieństwie do innych tras w miarę dobrze dopasowane.

E: W sumie to wiem po co te "fake" ozdobniki. Forza celuje jednak w nieco innego odbiorcę niż kiedyś i po prostu wszystko musi być bardziej... "fajne". Być może efekt sukcesu Horizona.

Tak czy inaczej dobrze, że powoli wychodzą na prostą i wprowadzają zmiany w strukturze gry, słuchając graczy.

Edytowane przez Emet
Odnośnik do komentarza
4 hours ago, Donatello1991 said:

Zawsze mi się ten tor trudniejszy wydawał. Teraz jakiś taki płynny w przejeździe. 

 

Też byłem zdziwiony, że pierwsze pełne kółko przejechałem bez gwiazdki za kolizje :notbad: Dla porównania odpaliłem od razu GT7 zbliżonym autem i tam jakby trudniej, mam wrażenie, że w Forze hamowanie wybacza bardzo dużo, tzn możemy hamować spokojnie na pełnym skręcie w trakcie zakrętu i nic się nie stanie, w GT7 na bank wypadniemy na zewnątrz zakrętu robiąc tak samo.

Odnośnik do komentarza
20 godzin temu, Emet napisał:

Kilka miesięcy obsuwy po to by wrzucić kolejną trasę ze źle dobranymi i ustawionymi drzewami i w dodatku z dziesiątkami wymyślonych i nieistniejących w rzeczywistości napisów i malunków na asfalcie. Po co? 

Ostatnia część, gdzie przywiązywali uwagę do takich rzeczy to FM5. W ogóle to chyba ostatnia część, gdzie było widać jeszcze jakąś pasję.

 

Zaraz się zlecą tutaj Ci z przed kilku stron wyjaśniając jaka ta forza super hiper for the truu facking racers jest a gt to guano :kekw:

7 godzin temu, Bartg napisał:

 

Też byłem zdziwiony, że pierwsze pełne kółko przejechałem bez gwiazdki za kolizje :notbad: Dla porównania odpaliłem od razu GT7 zbliżonym autem i tam jakby trudniej, mam wrażenie, że w Forze hamowanie wybacza bardzo dużo, tzn możemy hamować spokojnie na pełnym skręcie w trakcie zakrętu i nic się nie stanie, w GT7 na bank wypadniemy na zewnątrz zakrętu robiąc tak samo.

 

Bo Forza to jest najlepsza symulejszon ever nie wiesz ? :yuno:

 

Forza umarła zaraz po 4tej najlepszej części, pochylnia w dół, czekałem na tą część tyle lat rzygając Horizonami i płacze do tej pory, niestety mając do wyboru Forza i GT7 na kierze wybieram GT7 + VR. 

Odnośnik do komentarza

Jeden z najgorszych youtuberów jakich kojarzę. Każdy jego film to jeden wielki clickbait i na zmianę filmy i tytuły w stylu "Forza niszczy GT7" a za kilka dni "GT7 niszczy Forzę", "To koniec GT7", "Koniec Forzy definitywny" I tak w koło :turned:

 

Btw. Na filmiku ciągle zwraca uwagę na brak ludzi itp w otoczeniu w GT7, a każdy kto w GT7 grał więcej niż kilka minut wie że w time trialach trasy są w wersjach "pustych", a podczas wyścigu są zapełnione widownią, ekipą i różnymi innimi obiektami niezbędnymi podczas wyścigów. Taki tam dodatkowy smaczek ;)

  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza
10 godzin temu, Bartg napisał:

Hmm przejechałem jeszcze pare kółek na Nurze w FM i GT7 i jakoś tak właśnie płaskie mi się krawężniki wydają, w GT na niektóre strach wjezdzac, w Forzy można gnieść pełnym ogniem. Chyba coś jest na rzeczy. Build from ground up my ass. 

RDT_20240215_200539387630467527915902.jpg

to dosyć częsty przypadek w Forze i raczej celowy zabieg Turn10, że wypłaszczają niektóre krawężniki ułatwiając pokonywanie niektórych zakrętów. Są nawet przykłady tras z wcześniejszych buildów FM na których widać  wystające krawężniki a które w finalnej wersji są już płaskie. Pewnie zrobili to aby jazda była płynniejsza i sama trasa bardziej noob friendly. 

 

tutaj dobre porównanie bez żadnego komentarza, każdy może sam wyciągnąć wnioski

 

Odnośnik do komentarza
13 godzin temu, ASX napisał:

to dosyć częsty przypadek w Forze i raczej celowy zabieg Turn10, że wypłaszczają niektóre krawężniki ułatwiając pokonywanie niektórych zakrętów. Są nawet przykłady tras z wcześniejszych buildów FM na których widać  wystające krawężniki a które w finalnej wersji są już płaskie. Pewnie zrobili to aby jazda była płynniejsza i sama trasa bardziej noob friendly.

 

 

Nie no, bez przesady. Jak można w ogóle w grze, w której twórcy chwalą się, że idą w realizm (choć do jakiegokolwiek realizmu wciąż im bardzo dużo brakuje) przyjąć, że specjalnie zniekształcają trasy tym samym sprawiając, że jazda po nich nie ma nic wspólnego z rzeczywistością. Jakby to było specjalnie to rzeczywiście Turn10 mogłoby się od razu zamknąć albo wprost powiedzieć, że to jest kolejna Forza Horizon, ale na zamkniętych torach. Kerby, ich rozmieszczenie, wysokość, rodzaj, ich fizyka i wpływ na samochód są tak samo ważne dla toru jak odwzorowanie zakrętów, elewacji, nawierzchni.

Tak czy siak to śmiech na sali. Nawet biorąc pod uwagę to, że Forza tak samo jak GT7 to simcade, to odwalenie praktycznie płaskich kerbów na Nordzie to totalna porażka. W ogóle z tego co widzę, to oni w nowej Forzie te trasy skanowali chyba tymi laserami, którymi się kiedyś po gałach świeciło w szkole, bo poza ogólnym wyglądem to w kwestii profilu tras/zakrętów/elewacji mają mało wspólnego z rzeczywistymi odpowiednikami.

Odnośnik do komentarza

No można temu wierzyć lub nie, ale Turn10 nie sili się na jakiś przesadny realizm w Forzie i chcą aby gra była bardziej przystępna, dlatego na przykład nawrzucali lamp na Nordschleife chociaż nie ma ich tam w rzeczywistości czy takie decyzje jak o łagodzeniu tarek na niektórych zakrętach.

Odnośnik do komentarza
4 hours ago, tjery said:

 

Nie no, bez przesady. Jak można w ogóle w grze, w której twórcy chwalą się, że idą w realizm (choć do jakiegokolwiek realizmu wciąż im bardzo dużo brakuje) przyjąć, że specjalnie zniekształcają trasy tym samym sprawiając, że jazda po nich nie ma nic wspólnego z rzeczywistością. Jakby to było specjalnie to rzeczywiście Turn10 mogłoby się od razu zamknąć albo wprost powiedzieć, że to jest kolejna Forza Horizon, ale na zamkniętych torach. Kerby, ich rozmieszczenie, wysokość, rodzaj, ich fizyka i wpływ na samochód są tak samo ważne dla toru jak odwzorowanie zakrętów, elewacji, nawierzchni.

Tak czy siak to śmiech na sali. Nawet biorąc pod uwagę to, że Forza tak samo jak GT7 to simcade, to odwalenie praktycznie płaskich kerbów na Nordzie to totalna porażka. W ogóle z tego co widzę, to oni w nowej Forzie te trasy skanowali chyba tymi laserami, którymi się kiedyś po gałach świeciło w szkole, bo poza ogólnym wyglądem to w kwestii profilu tras/zakrętów/elewacji mają mało wspólnego z rzeczywistymi odpowiednikami.

 

T10 skanujace tor laserem

 

 

hqdefault (1).jpg

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
W dniu 16.02.2024 o 22:27, ASX napisał:

No można temu wierzyć lub nie, ale Turn10 nie sili się na jakiś przesadny realizm w Forzie i chcą aby gra była bardziej przystępna, dlatego na przykład nawrzucali lamp na Nordschleife chociaż nie ma ich tam w rzeczywistości czy takie decyzje jak o łagodzeniu tarek na niektórych zakrętach.

 

No tylko trochę to wszystko nie współgra z tym :D

 

https://forza.net/news/forza-motorsport-drivatars-tire-physics

 

Master the Curbs with Improved Tire Physics

Two road-going sports cars battling for position at a circuit.  The cars are facing toward the camera with a red Porsche 911 on the left side of the image and a blue Corvette on the right side of the image, it is day time with clear skies and a helicopter

Previous Forza Motorsport games had only a single point of tire contact on the surface that moved at 60 cycles per second. This was problematic for curbs and rumble strips which could cause inconsistencies and unrealistic changes in suspension forces. This could also lead to tires briefly losing contact with the ground as they rolled over bumps resulting in unrealistic loss of traction.

Our new tire physics has 8 points of contact with the track surface running at 360 cycles per second. This allows tires to find grip on any type of uneven surface. The result is better drivability everywhere and realistic behavior on uneven surfaces like curbs.

 

Jeżeli najpierw się tym chwalą, a potem wypłaszczają i zmieniają sobie kerby według uznania, żeby było łatwiej, to trochę rozdwojenie jaźni ;)

 

 

  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza

 

polecam, gość jest byłym developerem z Turn 10 i rzuca trochę światła na to jak wyglądał development

 

I okazuje się że było tak jak pisałem o swoich podejrzeniach pare tygodni temu: developerzy są zatrudniani na 18 miesięczne kontrakty a nie FTE i jak tylko pracownik zyskuje doświadczenia z narzędziami to już go nie ma w firmie :kekw:

czyli case dokładnie sami sam jak był (a pewnie nadal jest) z 343 Industries i jestem na 99% pewien że to samo będzie z następnymi Gearsami, o ile wyjdą w ciągu najbliższych dwóch lat może.

 

Nic dziwnego że wygląda to jak wygląda, jak się pozbywa senior developerów i zatrudnia ludzi którzy w zasadzie od pierwszego dnia wiedzą że więcej niż półtora roku w firmie nie będą, czasu brak, morale niskie, coraz mniej ludzi od kogo się można uczyć, no jak to możliwe że gra jest bugfestem bez contentu na premierę?!

 

  • Plusik 2
  • This 1
  • WTF 1
  • Smutny 2
Odnośnik do komentarza

Te 18 miesięczne kontrakty w gamedevie to czysta glupota.

 

Nie było to tak odczuwalne w czasach Xbox 360 gdy w 2, 3 lata powstawały gry. Ale dziś gdy gry jak potrafią robić się przez 7 albo 8 lat, zmuszanie do odejścia pracownika który dopiero wdrożył się w środowisko to absurd. 

Zwłaszcza jeśli studio pracuje na autorskich silnikach, tak jak właśnie  343 (slipspace) i Turn10 (Forza engine), bo tu nie da się wejść z ulicy i przeskoczenie z Unreala czy Unity wymaga często miesięcy, aby się wdrożyć 

 

Z Gearsami jest szansa że będzie lepiej bo tu jednak Coalition pracuje nad najbardziej popularnym silniku, który mniej lub lepiej zna każdy junior. 

 

Xbox jest teraz sporą czescią Microsoftu, moze czas aby zrozumieć że zasady zatrudnienia które obowiązują w całym korpo nie zdają egzaminu w przypadku gamedevu, bo to marnotrawstwo czasu aby wyrzucać doświadczonych już przeszkolonych pracowników którzy chcą pracować, aby zatrudnić kogoś nowego którego trzeba wdrażać od zera

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza

Tu powinien być mocny pocisk na to. Nie może być tak, że krawaciarze od finansów sobie odgórnie ustalają na jakich zasadach mają być zatrudniani wszyscy pracownicy, tylko dyrekcja studia powinna o tym decydować. Mam nadzieję, że w końcu zrobi się o tym głośno i odpowiednio na to zareagują.

Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...